Check charging system
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz
- pavlito
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1321
- Rejestracja: 2008-12-21, 03:34
- Model: GT 05 premium manual
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Sonic Blue
Check charging system
Hej,
Zaczęła mi się zapalać kontrolka akumulatora i komunikat Check charging system. Wiem, wiem, było na forum, zmień alternator. Tylko, że ja nie obserwuję żadnych negatywnych objawów poza tym komunikatem.
Napięcie ładowania zarówno przy zapalonej kontrolce, jak i zgaszonej wynosi mniej więcej tyle samo. Jest zależne od chwilowego pomiaru zapotrzebowania doładowania przez PCM: od 13,48V do 15,0V. PCM tak dokładnie steruje pracą alternatora, że nawet włączanie obciążenia (klima, defroster, nawiew, shaker, CB, długie światła) nie zmienia napięcia o więcej niż 0,1V. Wnioskuję, że alternator, regulator i PCM działają poprawnie. Fluktuacja napięcia ładowania to ok. 1,5V od 13,5V do 15V w cyklu ok 20 min. na jałowych obrotach. Zapalenie kontrolki akumulatora niewiele zmienia, a dodanie gazu do np. 4000 obr. powoduje wzrost napięcia o 0,1V, po czym spadek do poprzedniej wartości.
Analogiczny równoległy pomiar prądu zmiennego daje wyniki 29V - 31V, ale mam wątpliwości odnośnie wiarygodności takiego pomiaru w instalacji samochodowej.
Świecenie się kontrolki akumulatora trwa od kilku sekund do kilku minut. Z forów USA wiem, że nawet 500 ms braku ładowania powoduje zapalenie tej kontrolki.
Na trasie kontrolka zapala się przy spokojnej jeździe (do 120 km/h). Przy normalnej (żwawe wyprzedzanie, częste redukcje, jazda do 150 km/h) nic się nie zapala. Żadnych komunikatów.
Macie jakieś sugestie?
Zaczęła mi się zapalać kontrolka akumulatora i komunikat Check charging system. Wiem, wiem, było na forum, zmień alternator. Tylko, że ja nie obserwuję żadnych negatywnych objawów poza tym komunikatem.
Napięcie ładowania zarówno przy zapalonej kontrolce, jak i zgaszonej wynosi mniej więcej tyle samo. Jest zależne od chwilowego pomiaru zapotrzebowania doładowania przez PCM: od 13,48V do 15,0V. PCM tak dokładnie steruje pracą alternatora, że nawet włączanie obciążenia (klima, defroster, nawiew, shaker, CB, długie światła) nie zmienia napięcia o więcej niż 0,1V. Wnioskuję, że alternator, regulator i PCM działają poprawnie. Fluktuacja napięcia ładowania to ok. 1,5V od 13,5V do 15V w cyklu ok 20 min. na jałowych obrotach. Zapalenie kontrolki akumulatora niewiele zmienia, a dodanie gazu do np. 4000 obr. powoduje wzrost napięcia o 0,1V, po czym spadek do poprzedniej wartości.
Analogiczny równoległy pomiar prądu zmiennego daje wyniki 29V - 31V, ale mam wątpliwości odnośnie wiarygodności takiego pomiaru w instalacji samochodowej.
Świecenie się kontrolki akumulatora trwa od kilku sekund do kilku minut. Z forów USA wiem, że nawet 500 ms braku ładowania powoduje zapalenie tej kontrolki.
Na trasie kontrolka zapala się przy spokojnej jeździe (do 120 km/h). Przy normalnej (żwawe wyprzedzanie, częste redukcje, jazda do 150 km/h) nic się nie zapala. Żadnych komunikatów.
Macie jakieś sugestie?
- bart
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1286
- Rejestracja: 2012-11-19, 14:32
- Model: GT
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: windveil blue
Re: Check charging system
zapewne to pawel wyjasni ze jakis pierdolniczek jest do wymiany przy alternatorze, koszt chyba 60 czy 80pln, ja zeby nie bawic sie kupilem odrazu mocniejszy alternator 

http://www.facebook.com/memoriginpolska" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/balticuspolska" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/balticuspolska" onclick="window.open(this.href);return false;
- pavlito
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1321
- Rejestracja: 2008-12-21, 03:34
- Model: GT 05 premium manual
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Sonic Blue
Re: Check charging system
Mostek mi już przychodził do głowy, ale dioda to by chyba po prostu padła, a ja mam objaw krótkotrwały i potem działa. Poza tym jakby mostek padał, to chyba by była zmiana napięcia stałego i zmiennego w czasie komunikatu.
Paweł mi też sugerował podwieszanie szczotek w alternatorze, ale tu też powinno spadać napięcie.
Paweł mi też sugerował podwieszanie szczotek w alternatorze, ale tu też powinno spadać napięcie.
- tomek888
- Forumowicz
- Posty: 395
- Rejestracja: 2012-04-07, 20:54
- Model: GT Supercharged
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Alloy Grey
Re: Check charging system
Hmm też miałem podobnie, też zapalało mi się na chwilę, a później doszło odłączanie np abs i wtedy wymieniłem cały mostek na nowy, zobacz na mój wątek, podałem nr części , która kosztuje 80 zł:) na tym mostku jest kilka diód, początkowo poszła prawdopodobnie jedna, a potem już coraz więcej i wtedy kontrolka paliła się regularnie. teraz mam spokój:)
- pavlito
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1321
- Rejestracja: 2008-12-21, 03:34
- Model: GT 05 premium manual
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Sonic Blue
Re: Check charging system
A sprawdzałeś ładowanie wtedy? Z drugiej strony tylke osób już wymieniało mostek, że chyba warto to zrobić na początek 

- Tom.Tom
- Forumowicz
- Posty: 1309
- Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
- Model: X-CHARGED
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: bordo + czarny mat
- Lokalizacja:: Trójmiasto
- Stajnia: Stajnia Pomorze
Re: Check charging system
Ja tak miałem przez 6 miesięcy i wszystko było cudnie po czym w Kielcach na torze umarł prostownik od alternatora co kosztowało mnie 4x tyle ile bym zapłacił za regenerację u siebie.
Jedź tam, gdzie regenerują, niech ci wymienią diody albo zrobią całą regenerację alternatora i temat zamknięty (do następnego check charging
- ja póki co od tamtego czasu mam spokój...
Jedź tam, gdzie regenerują, niech ci wymienią diody albo zrobią całą regenerację alternatora i temat zamknięty (do następnego check charging


:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691
- tomek888
- Forumowicz
- Posty: 395
- Rejestracja: 2012-04-07, 20:54
- Model: GT Supercharged
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Alloy Grey
Re: Check charging system
Diód chyba samych się nie wymieni, przynajmniej jest to nieopłacalne:P a mostek kosztuje ok 80zł i mozna samemu wymienić:)
- tomek888
- Forumowicz
- Posty: 395
- Rejestracja: 2012-04-07, 20:54
- Model: GT Supercharged
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Alloy Grey
Re: Check charging system
Pavlito, poszukaj mojego wątku w dziale Silnik, tam podałem numer części, którą trzeba wymienić:) kolesiowi od alternatorów wymiana zajęła 15 min:) powodzenia!
- Lipton
- Forumowicz
- Posty: 167
- Rejestracja: 2014-02-26, 11:06
- Model: GT 2006 Manual
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Satin Silver
- Kontakt:
Problem Alternator
Witam wszystkich
Czy ktoś z was miał problem z regulatorem napięcia padł mi w mustangu 2005+ GT
Byłem u Elektryka objawy są takie świeci się kontrolka oraz błąd systemu samochód gaśnie wpada w trans spadków mocy i odwrotnie. Samochód u elektryka zostawiłem i stwierdzili że to regulator napięcia trochę się zeszło bo musieli być pewni. Ale śmierdzi mi to strasznym ściągnięciem kasy. Właściciel zakładu nie chciał mi powiedzieć ceny naprawy nawet tej maxymalnej.
Pytanie ile sam regulator napięcia może kosztować. ?
Pozdrawiam,
M M
Czy ktoś z was miał problem z regulatorem napięcia padł mi w mustangu 2005+ GT
Byłem u Elektryka objawy są takie świeci się kontrolka oraz błąd systemu samochód gaśnie wpada w trans spadków mocy i odwrotnie. Samochód u elektryka zostawiłem i stwierdzili że to regulator napięcia trochę się zeszło bo musieli być pewni. Ale śmierdzi mi to strasznym ściągnięciem kasy. Właściciel zakładu nie chciał mi powiedzieć ceny naprawy nawet tej maxymalnej.
Pytanie ile sam regulator napięcia może kosztować. ?
Pozdrawiam,
M M
"Wszystko da się zrobić wystarczy chcieć"
Pozdrawiam,
Mateusz
Pozdrawiam,
Mateusz
- bart
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1286
- Rejestracja: 2012-11-19, 14:32
- Model: GT
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: windveil blue
Re: Problem Alternator
gdzies na forum bylo ze to pada jakis pstryczek elektryczek za jakies 60pln czy cos takiego....... ja poprostu wymienilem na wiekszy alternator 

http://www.facebook.com/memoriginpolska" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/balticuspolska" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/balticuspolska" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forumowicz
- Posty: 151
- Rejestracja: 2013-09-24, 10:52
- Model: S 197
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: Jedyny słuszny - CZARNY
Re: Problem Alternator
Mostek prostowniczy pada. U siebie wymieniałem. Wyjąłem altek zawiozłem do magików 120 zł i śmiga.
- Lipton
- Forumowicz
- Posty: 167
- Rejestracja: 2014-02-26, 11:06
- Model: GT 2006 Manual
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Satin Silver
- Kontakt:
Re: Problem Alternator
Właśnie jeśli chodzi o ładowanie to wszystko jak najlepiej przebiega. tylko przydziela zbyt mało prądu albo z byt za dużo jak z byt mało to potrafi zgasnąć jak włączam sprzęgło ale nie zawsze.
"Wszystko da się zrobić wystarczy chcieć"
Pozdrawiam,
Mateusz
Pozdrawiam,
Mateusz
-
- Forumowicz
- Posty: 151
- Rejestracja: 2013-09-24, 10:52
- Model: S 197
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: Jedyny słuszny - CZARNY
Re: Problem Alternator
Mi na wolnych obrotach nie ładował dopiero jak jechałem pojawiało sie ładowanie. Te alternatory nie są mocną stroną auta. Uważaj na tanie chińskie zamienniki.
- Stachu_xjr
- Forumowicz
- Posty: 1285
- Rejestracja: 2009-04-10, 06:28
- Model: GT 2016
- Silnik: V8 5.0
Re: Problem Alternator
Tez ostatnio mi padło cała elektryka , potem sie choinka zrobiła i zgasł , kupiłem altenator za niecale 300 od znajomego z min przebiegiem , u mnie padł przy 90 tys km