Convertible 68 renowacja 100% hand made ;)

Nasze Auta / Our Rides

Moderatorzy: Hans, Pavulon_, Pavulon_, Hans

ODPOWIEDZ
Zapek
Młodszy Forumowicz
Posty: 24
Rejestracja: 2014-03-14, 19:21
Model: GT
Silnik: V8 5.4

Convertible 68 renowacja 100% hand made ;)

Post autor: Zapek » 2014-03-14, 20:14

Czołem. Taka oto renowacja nadwozia nam się trafiła. Założenie było aby wykonać wszystko w ramach naszych polskich możliwości i aby nie wysyłać pieniędzy do USA a zasilić nimi naszą gospodarkę ;)
Ale do rzeczy. Nadwozie otrzymaliśmy w stanie raczej nie rokującym na nic. Niby sie trzymało kupy ale tylko dlatego gdyż było zbudowane przy użyciu wszelkiego rodzaju półproduktów hutniczych. Po wycięciu wszystkiego okazało się, że mamy tylko zdrową ramę szyby wraz podszybiem, kominami (!!!) i z słupkami A, zdrowy tunel oraz dwa odcinki tylnych podłużnic, takie po 30 cm.
Bazując na tym zrobiliśmy nowe przednie podłużnice, fartuchy komory silnika, panele podłogi, nowe panele komory bagażnika, tylną i przednią belkę konstrukcyjną, nowe tylne podłużnice i dolny pas tylny GT, zrobiliśmy też nowe skrzynki przednie jak i cały pakiet progów. Pracy było sporo bo blisko 1000 godzin jednak ani dolara nie wydaliśmy na części i ich transport. Doświadczenie dość ciekawe zwarzywszy, że na codzień zajmujemy się właśnie autkami do których elementów zwyczajnie na rynku nie ma i ich ręczne dorabianie jest koniecznością.
Załączniki
10.JPG
9.JPG
8.JPG
7.JPG
6.JPG
5.JPG
4.JPG
3.JPG
2.JPG
1.JPG



Zapek
Młodszy Forumowicz
Posty: 24
Rejestracja: 2014-03-14, 19:21
Model: GT
Silnik: V8 5.4

Re: Convertible 68 renowacja 100% hand made ;)

Post autor: Zapek » 2014-03-14, 20:19

Półka akumulatore tez nie oparła się naszej nowiźnie.
Załączniki
20.JPG
20.JPG (21.29 KiB) Przejrzano 6503 razy
19.JPG
18.JPG
17.JPG
16.JPG
15.JPG
14.JPG
13.JPG
12.JPG
11.JPG



Zapek
Młodszy Forumowicz
Posty: 24
Rejestracja: 2014-03-14, 19:21
Model: GT
Silnik: V8 5.4

Re: Convertible 68 renowacja 100% hand made ;)

Post autor: Zapek » 2014-03-14, 20:25

Nie od razu ale po kolei zaglądaliśmy w każdy zakamarek eliminując korozję. Zdjęliśmy także tylną grodź z mocowaniami dachu. Montaż tych ostatnich nie należał do łatwych.
Załączniki
23.JPG
22.JPG
21.JPG



rick
Członek Honorowy MKP
Posty: 1206
Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
Model: 67 fastback
Silnik: V8 4.6
Kolor: primer,czarny,bialy

Re: Convertible 68 renowacja 100% hand made ;)

Post autor: rick » 2014-03-14, 20:26

praca fajna ... lubię, ale jestem ok z rzeczy, nie są lub nie wyglada oryginału



Zapek
Młodszy Forumowicz
Posty: 24
Rejestracja: 2014-03-14, 19:21
Model: GT
Silnik: V8 5.4

Re: Convertible 68 renowacja 100% hand made ;)

Post autor: Zapek » 2014-03-14, 20:33

Tym sposobem zbudowaliśmy w AutoSpa mustanga. Na dniach będzie ponownie piaskowany i zaczniemy proces zabezpieczenia i konserwacji hydrodynamicznej ;)
Załączniki
32.JPG
31.JPG
30.JPG
29.JPG
28.JPG
27.JPG
26.JPG
25.JPG
24.JPG



Awatar użytkownika
Kerrax
Stowarzyszenie MKP
Posty: 339
Rejestracja: 2013-09-23, 10:46
Model: 69 Coupe 70 Mach 1
Kolor: black & red
Lokalizacja:: Piątek
Kontakt:

Re: Convertible 68 renowacja 100% hand made ;)

Post autor: Kerrax » 2014-03-14, 21:34

Podoba mi się podejście do odbudowy, jestem ciekaw jak wyglądają koszty części USA vs rzemieślnik ,jakieś namiary by się przydały. Trzymam kciuki .



Zapek
Młodszy Forumowicz
Posty: 24
Rejestracja: 2014-03-14, 19:21
Model: GT
Silnik: V8 5.4

Re: Convertible 68 renowacja 100% hand made ;)

Post autor: Zapek » 2014-03-14, 22:35

Koszty, oczywiście że śledziłem ich stosunek do elementów dostępnych na rynku i wygląda to różnie. Jak wiemy ceny części są nieraz zastanawiające i tak elementy proste bywają drogie a skomplikowane potrafią kosztować grosze. Większość elementów jakie tu dorobiliśmy kosztowała mniej a czasem i połowę ceny w CJ. Były też takie, które kosztowały tyle samo. Droższych nie stwierdziliśmy. Najdroższe jest jednak pasowanie elementów i ich montaż wraz z ciągłym pomiarem.
Nie chcę tu oczywiście forsować takiej drogi renowacji a jedynie pokazać inny wymiar takich prac nie polegający na poskładaniu czegoś z dostępnych klocków a na wytworzeniu wszystkich elementów składowych tak aby powstał z tego samochód, prosty samochód ;D



Zapek
Młodszy Forumowicz
Posty: 24
Rejestracja: 2014-03-14, 19:21
Model: GT
Silnik: V8 5.4

Re: Convertible 68 renowacja 100% hand made ;)

Post autor: Zapek » 2014-03-17, 14:41

Korzystając z obrotnicy udało się w dwa dni karoserię oczyścić. Teraz wjeżdżamy nią do komory z piaskiem i zacznie to nareszcie wyglądać jednolicie ;)
Załączniki
IMG_1206.JPG
IMG_1196.JPG
IMG_1194.JPG
IMG_1193.JPG



Zapek
Młodszy Forumowicz
Posty: 24
Rejestracja: 2014-03-14, 19:21
Model: GT
Silnik: V8 5.4

Re: Convertible 68 renowacja 100% hand made ;)

Post autor: Zapek » 2014-03-27, 16:25

Karoca wypiaskowana i pokryta hydrodynamicznie zestawem podkładów, uszczelniona masami PU, podwozie zabezpieczone natryskową gumą Normfest i całość elastycznie lakierowana. Czekamy taraz na resztę, zmieniamy lokal i walczymy z pudrowaniem ;D
Załączniki
IMG_1271.JPG
IMG_1258.JPG
IMG_1252.JPG
IMG_1243.JPG
IMG_1241.JPG
IMG_1236.JPG
IMG_1235.JPG
IMG_1219.JPG
IMG_1218.JPG
IMG_1216.JPG



Zapek
Młodszy Forumowicz
Posty: 24
Rejestracja: 2014-03-14, 19:21
Model: GT
Silnik: V8 5.4

Re: Convertible 68 renowacja 100% hand made ;)

Post autor: Zapek » 2014-03-27, 16:29

Kolor lakieru PU podwozia ma korespondować z Acapulco Blue którym zostanie pokryte nadwozie.
Załączniki
IMG_1291.JPG
IMG_1290.JPG
IMG_1289.JPG
IMG_1280.JPG
IMG_1274.JPG



Zapek
Młodszy Forumowicz
Posty: 24
Rejestracja: 2014-03-14, 19:21
Model: GT
Silnik: V8 5.4

Re: Convertible 68 renowacja 100% hand made ;)

Post autor: Zapek » 2014-04-21, 15:54

To może taki lokalny folklor wkleję. Sąsiad zaczął piaskować więc nasza młoda kadra ma sposobność zadbania w pracy o zdrowie ;)
Załączniki
IMG_1214.JPG



ODPOWIEDZ

Wróć do „I Generacja (1964 1/2 - 1973)”