S197 GT automat - przełożenie 4,1
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz
- empi1955
- Forumowicz
- Posty: 764
- Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
- Model: GT 2006 ; 1978 KC
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Satin Silver ; Bright Red
- Lokalizacja:: 3city
S197 GT automat - przełożenie 4,1
Panowie , wiem że temat był wielokrotnie wałkowany zarówno tu jak i na forach USA. Ale w zasadzie nigdzie nie udało mi się trafić na krótki , sensowny opis odczuć zmian po przejściu z 3,31 (stockowe) na 4,1. Plusy i minusy tej zmiany, opinie użytkowników, typu: zmiana przyspieszenia,wzrost zużycia paliwa, spadek prędkości max. na poszczególnych biegach, komfort jazdy takim samochodem w użytkowaniu codziennym (jazda zderzak w zderzak- czyli miasto)/ trasa (30%/70%), wpływ takiej zmiany na obciążenia ASB . Noszę się z zamiarem takiej modyfikacji, ale nie jestem pewny czy "skórka jest warta wyprawki". Opinie typu : "jest super, na 3-cim biegu pali gumę", "głowę trzymaj na zagłówku bo inaczej będziesz miał siniaki" - nic mi nie dają. Chcę mieć samochód z lepszym niż stock przyspieszeniem i bezstressowym manewrem wyprzedzania przy prędkości rzędu 160 km/h, w przypadku "złośliwca", który podciągnie do 180 km/h, a dla mnie to będzie max. Auto ma być eksploatowane normalnie, a nie wyścigowo, czy 1/4 mili. Jeśli ktoś zechce się podzielić swoim doświadczeniem to miło. Jeśli wiecie gdzie mogę znaleźć odpowiedzi na nurtujące mnie pytania to proszę pokierujcie mnie.
Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs
- sim
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 219
- Rejestracja: 2009-11-13, 03:44
- Model: '87 GT Convertible
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Szary
Re: S197 GT automat - przełożenie 4,1
O ile mnie pamięć nie myli Zaworek miał takie u siebie - zapytaj go 

- empi1955
- Forumowicz
- Posty: 764
- Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
- Model: GT 2006 ; 1978 KC
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Satin Silver ; Bright Red
- Lokalizacja:: 3city
Re: S197 GT automat - przełożenie 4,1
Dzięki za podpowiedź. Ale on ma/ miał skrzynkę mechaniczną (stock przełożenie 3,55) a mnie chodzi o wrażenia w automacie. Ale zapytam.
Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs
- bart
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1286
- Rejestracja: 2012-11-19, 14:32
- Model: GT
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: windveil blue
Re: S197 GT automat - przełożenie 4,1
ja mam automat z 3,73 i jest ok, znacznie lepiej reaguje na gaz, zaraz po ruszeniu mam 2000 obrotow wiec zastanawiam sie czy kiedys isc w edelbrocka czy vortecha...... jeszcze nie wiem, obu sie lekko boje, edelbrock bedzie ogien odrazu a vortech chwile po starcie nawet wiekszy ogien.....
spalanie wzroslo powiedzmy o 10% choc do konca nie wiem bo nie wnikam. predkosc maksymalna, hmmmm w polsc trudno okreslic - za duzo radarow, dziur, policji, strazy wiejskiej, dronow i hu wie co jeszcze.
mam wrazenie ze jesli mialbym zostac N/A to 4,1 to jest to co bym chcial miec, wtedy wydech dolot i inne pierdoly, a ze pojde lekko dalej to chyba 3,73 jest maxem co jest do przyjecia
skrzynia nie szarpie, przy redukcji trzeba uwazac zwlaszcza w chlodniesze dni bo nawet przy 80 potrafi zerwac przyczepnosc........ nie wiem co ci jeszcze napisac ale tak jak w stanach pisza
dont fear the gear
pozdr
bart
spalanie wzroslo powiedzmy o 10% choc do konca nie wiem bo nie wnikam. predkosc maksymalna, hmmmm w polsc trudno okreslic - za duzo radarow, dziur, policji, strazy wiejskiej, dronow i hu wie co jeszcze.
mam wrazenie ze jesli mialbym zostac N/A to 4,1 to jest to co bym chcial miec, wtedy wydech dolot i inne pierdoly, a ze pojde lekko dalej to chyba 3,73 jest maxem co jest do przyjecia

skrzynia nie szarpie, przy redukcji trzeba uwazac zwlaszcza w chlodniesze dni bo nawet przy 80 potrafi zerwac przyczepnosc........ nie wiem co ci jeszcze napisac ale tak jak w stanach pisza
dont fear the gear

pozdr
bart
http://www.facebook.com/memoriginpolska" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/balticuspolska" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/balticuspolska" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
Re: S197 GT automat - przełożenie 4,1
Najprawdopodobniej nie ucierpisz na stracie prędkości max, bo pewnie i tak mocy braknie aby ją osiągnąć.
Zużycie w mieście może spaść, w trasie wzrosnąć, zależy od stylu jazdy.
A ogólnie, to jak zauważyłeś, wałkowane sporo razy.
Ja mam 3.73 w manualu, z turbo wcale nie narzekam.
Zużycie w mieście może spaść, w trasie wzrosnąć, zależy od stylu jazdy.
A ogólnie, to jak zauważyłeś, wałkowane sporo razy.
Ja mam 3.73 w manualu, z turbo wcale nie narzekam.
- bart
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1286
- Rejestracja: 2012-11-19, 14:32
- Model: GT
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: windveil blue
Re: S197 GT automat - przełożenie 4,1
ja wlasnie mysle czy vortech czy edelbrock............ tylko narazie $$$$$ brakuje 

http://www.facebook.com/memoriginpolska" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/balticuspolska" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/balticuspolska" onclick="window.open(this.href);return false;
- zaworek1
- Forumowicz
- Posty: 399
- Rejestracja: 2011-05-23, 10:43
- Model: GT'06 Roush
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Screaming Yellow
- Lokalizacja:: Szczecin
Re: S197 GT automat - przełożenie 4,1
Powiem tak, mialem 4.1 od razu, nie wiem jaka roznica w spalaniu i predkosci max, ale moge powiedziec tyle, ze reagowal i jezdzil pieknie, spalanie 19-22 w miescie i max na autobahnie 297kph bo sie prosta skonczyla
kazda zmiana jest dobra
)


- Lukask
- Forumowicz
- Posty: 109
- Rejestracja: 2011-02-20, 15:47
- Model: 2005 GT
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: biały
Re: S197 GT automat - przełożenie 4,1
Podepnę się, a seria GT 4,6 manual 2005 jakie ma przełożenie ?
Lukask Movie Projects
https://www.youtube.com/user/lukas200sxturbo" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/user/lukas200sxturbo" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
- empi1955
- Forumowicz
- Posty: 764
- Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
- Model: GT 2006 ; 1978 KC
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Satin Silver ; Bright Red
- Lokalizacja:: 3city
Re: S197 GT automat - przełożenie 4,1
Było kilka postów wyżej. Std - 3,55, można było też zmówić opcję - 3,73.Lukask pisze:Podepnę się, a seria GT 4,6 manual 2005 jakie ma przełożenie ?
Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 350
- Rejestracja: 2015-03-20, 01:00
- Model: '09 Shelby GT350
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Brilliant Silver
Re: S197 GT automat - przełożenie 4,1
Jak sprawdzić co jest zamontowane skoro były 2 opcje?
- Ventura!
- Yes Satan? ... Sorry sir, you sounded like my Shelby!
2006 V6 [25.04.2015 - 26.05.2015]
2007 GT [31.05.2015 - 15.09.2015]
2009 Shelby GT350 #5 of a build of 9. [14.05.2016 - infinity]
- Yes Satan? ... Sorry sir, you sounded like my Shelby!
2006 V6 [25.04.2015 - 26.05.2015]
2007 GT [31.05.2015 - 15.09.2015]
2009 Shelby GT350 #5 of a build of 9. [14.05.2016 - infinity]
- Rezor
- Forumowicz
- Posty: 1627
- Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
- Model: SN95 GT
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Niebieski
Re: S197 GT automat - przełożenie 4,1
Najszybciej znając przełożenia na poszczególnych biegach i zwyczajnie jadąć 
http://www.vwgolf.pl/dane-techniczne/predkosc-obrotowa/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.vwgolf.pl/dane-techniczne/predkosc-obrotowa/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać
- Stachu_xjr
- Forumowicz
- Posty: 1285
- Rejestracja: 2009-04-10, 06:28
- Model: GT 2016
- Silnik: V8 5.0
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 350
- Rejestracja: 2015-03-20, 01:00
- Model: '09 Shelby GT350
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Brilliant Silver
Re: S197 GT automat - przełożenie 4,1
Naklejka jest nie do odczytania... Po VIN się nie dojdzie?
- Ventura!
- Yes Satan? ... Sorry sir, you sounded like my Shelby!
2006 V6 [25.04.2015 - 26.05.2015]
2007 GT [31.05.2015 - 15.09.2015]
2009 Shelby GT350 #5 of a build of 9. [14.05.2016 - infinity]
- Yes Satan? ... Sorry sir, you sounded like my Shelby!
2006 V6 [25.04.2015 - 26.05.2015]
2007 GT [31.05.2015 - 15.09.2015]
2009 Shelby GT350 #5 of a build of 9. [14.05.2016 - infinity]
- empi1955
- Forumowicz
- Posty: 764
- Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
- Model: GT 2006 ; 1978 KC
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Satin Silver ; Bright Red
- Lokalizacja:: 3city
Re: S197 GT automat - przełożenie 4,1
Na obudowie mostu jest tabliczka znamionowa z oznaczoną wartością przełożenia. (wbrew pozorom bardzo trwała). Jeśli jej nie masz możesz spróbować poprzez: http://www.etis.ford.com" onclick="window.open(this.href);return false; . wpisując w zakładce "pojazd" swój VIN. Wyświetli Ci się specyfikacja fabryczna Twojego auta.Dante. pisze:Jak sprawdzić co jest zamontowane skoro były 2 opcje?
Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs