[anbr64] odbudowa Convertible 68 Tahoe Turquoise

Nasze Auta / Our Rides

Moderatorzy: Pavulon_, Hans, Pavulon_, Hans

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
anbr64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 811
Rejestracja: 2012-06-13, 20:40
Model: convertible 68
Silnik: inny V8
Kolor: Tahoe Turquoise
Lokalizacja:: Ząbki
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: [Mustang Resto] odbudowa Convertible 68 Tahoe Turquoise

Post autor: anbr64 » 2013-07-24, 22:33

Witam. Dużo się ostatnio dzieje. Konik zszedł z ramy i trafił na obrotówkę. Solidnie obspawany przez Mustang Resto dostał epoksyd. Z tąd już niedaleka droga do postawienia go na koła. Panowie pracują w pocie czoła a ja staram się im nie przeszkadzać chociaż trudno wytrzymać aby nie zadzwonić i nie zapytać "a jak tam?"
Odwalone kawał dobrej roboty. Ci co śledzą wątek od początku mają obraz zmian jakie przeszło auto od momentu dostarczenia go do Bielska-Białej do chwili obecnej. Dzięki wielkie wszystkim zaangażowanym w projekt i wszystkim kibicom za wsparcie. Wkrótce ciąg dalszy i następne fotki. Pozdrawiam
Ostateczne spawanie całości nadwozia
Obrazek
Chłopaki z Mustang Resto naprawiają przednie podłużnice
Obrazek
Blacharka gotowa
Obrazek
Więcej na http://www.mustang-resto.com/str_wew/realizacje_05.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Pozdrawiam
Załączniki
IMG_24322.jpg
podwozie zagruntowane
IMG_24271.jpg
przed epoksydem
IMG_23970.jpg
Ostanie poprawki
Ostatnio zmieniony 2013-11-18, 00:41 przez anbr64, łącznie zmieniany 3 razy.


68 Convertible 289 V8
71 MACH1 351C 4V

Awatar użytkownika
anbr64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 811
Rejestracja: 2012-06-13, 20:40
Model: convertible 68
Silnik: inny V8
Kolor: Tahoe Turquoise
Lokalizacja:: Ząbki
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: [anbr64] odbudowa Convertible 68 Tahoe Turquoise

Post autor: anbr64 » 2013-10-13, 10:22

Witam wszystkich. Dawno nie pisałem ale i nie bardzo było o czym. Wkraczam w żmudny proces przygotowania do lakierowania a każdy kto to przeszedł wie, że to najmniej widowiskowy etap. Zregenerowany silnik ze skrzynią czeka. Zawieszenie i uklad kierowniczy złożone więc konik stoi na swoich kopytkach. W piątek odebrałem ramki szyb z chromowania. Temat chromów na znalu był już poruszany ale teraz mam własne doświadczenia. Cena za chromowanie równa się a nawet przewyższa cenę zakupu nowych elementów. Jakość pozostawia wiele do życzenia. Chya nie zdecydowałbym się na tą operację powtórnie a już napewno kupiłbym przednie ramki (te uchylne to ok 120 USD). Tylne są dość drogie bo występują jedynie jako cały komplet z szybami i prowadnicami (ok 320USD za 1 kpl). Rada nr 1 - jeżeli rozkręcacie ramki do chromowania to zachowajcie w miarę możliwości oryginalne uszczelki ramek uchylnych. Te oryginalne nawet 50 letnie są o niebo lepsze od nowych. Nowe są z miekkiej gumy, niedokładne i z nadlewami po prasie. Może potrzebują czasu aby się ułożyć ale to nie ta sama guma!. Szkla do uchylnej ramki trzeba wklejać ale róbcie to na złożonym komplecie aby dopasować szybkę do uszczelki. Nie wklejać szybki przed montażem całości! Tylne ramki ze stałą szybą dość proste do poskładania ale nigdzie nie znalazłem uszczelki do szyby a jedna mi pękła podczas rozbierania. Jak nie kupię to pokleję starą. Chyba że jakaś podpowiedz ze strony forumowiczów? Poniżej parę zdjęć z montażu.
Pozdrawiam
przed renowacją1.jpg
przed renowacją1.jpg (79.81 KiB) Przejrzano 8359 razy
po renowacji.jpg
po renowacji.jpg (86.81 KiB) Przejrzano 8359 razy
po renowacji przed montażem.jpg
po renowacji przed montażem.jpg (86.57 KiB) Przejrzano 8355 razy
A tutaj link do szyby na którą szukam bezskutecznie uszczelki?1
http://www.cjponyparts.com/vent-door-ve ... /p/HW1109/" onclick="window.open(this.href);return false;
Może ktoś ma jakiegoś pomysła?


68 Convertible 289 V8
71 MACH1 351C 4V

Awatar użytkownika
mrowcio
Forumowicz
Posty: 131
Rejestracja: 2012-04-01, 11:45
Model: 1967 Convertible
Silnik: inny V8
Kolor: V-Burnt Amber

Re: [anbr64] odbudowa Convertible 68 Tahoe Turquoise

Post autor: mrowcio » 2013-10-13, 13:26

zobacz tutaj za uszczelkami http://parts.essexmustang.com/index.php ... 44_239_238" onclick="window.open(this.href);return false;
jak cos to moge Ci zamowic i wyslac do Polskim, moze cos znajdziesz, prace ida w dobrym kierunku :)



Awatar użytkownika
anbr64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 811
Rejestracja: 2012-06-13, 20:40
Model: convertible 68
Silnik: inny V8
Kolor: Tahoe Turquoise
Lokalizacja:: Ząbki
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: [anbr64] odbudowa Convertible 68 Tahoe Turquoise

Post autor: anbr64 » 2013-10-13, 16:17

Dzieki zbawco! a tyle się naszukałem. Kupiłem zestaw uszczelek tzw kit za prawie 350usd i powiem jedno - kicha. Uszczelki w taniej wersji i to niekompletne. Unikajcie kitów pomimo tego że pojedynczo wychodzi drożej ale możecie wybrać pomiędzy cena a jakością. Mrowcio - dzięki za podpowiedz.
Pozdrawiam


68 Convertible 289 V8
71 MACH1 351C 4V

Awatar użytkownika
anbr64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 811
Rejestracja: 2012-06-13, 20:40
Model: convertible 68
Silnik: inny V8
Kolor: Tahoe Turquoise
Lokalizacja:: Ząbki
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: [anbr64] odbudowa Convertible 68 Tahoe Turquoise

Post autor: anbr64 » 2013-10-13, 16:38

Przeglądam linka którego mi zapodałeś i znalazłem nieścisłość. Jak zobaczysz fotkę to uszczelka o którą mi chodzi jest bez numeru więc chyba nie ma jej w ofercie. Te z numerami mam.

[Rozszerzenie gif zostało wyłączone i nie będzie dłużej wyświetlane.]



68 Convertible 289 V8
71 MACH1 351C 4V

Awatar użytkownika
mrowcio
Forumowicz
Posty: 131
Rejestracja: 2012-04-01, 11:45
Model: 1967 Convertible
Silnik: inny V8
Kolor: V-Burnt Amber

Re: [anbr64] odbudowa Convertible 68 Tahoe Turquoise

Post autor: mrowcio » 2013-10-13, 17:10

to moze ebay
http://www.ebay.co.uk/itm/FRONT-VENT-WI ... 460e037563" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: [anbr64] odbudowa Convertible 68 Tahoe Turquoise

Post autor: 6t07t » 2013-10-13, 17:12

Tak z ramkami przednimi i tylnymi i ich renowacją jest problem.
Jedyne i najlepsze rozwiązanie to oryginały w możliwie najlepszym stanie. Na ebayu się trafiają nawet idealne, czasem za $50 czasem za $150.


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Awatar użytkownika
anbr64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 811
Rejestracja: 2012-06-13, 20:40
Model: convertible 68
Silnik: inny V8
Kolor: Tahoe Turquoise
Lokalizacja:: Ząbki
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: [anbr64] odbudowa Convertible 68 Tahoe Turquoise

Post autor: anbr64 » 2013-10-13, 18:17

Kupiłem ramkę na Ebay za 50USD. Na gotowo w Polsce wyszła prawie 100USD ale w bardzo dobrym stanie. Tylko że jak chromuje 3 pozostałe to miałem obawy co do zgodności odcieni. Szczerze mówiąc to firma która to robiła trochę eksperymentowała na mnie. Nawet ramka w BDB stanie nie gwarantuje jakości. Znal lubi robić niespodzianki w postaci wykwintów wulkanicznych (ja na to mówię popularnie pypcie). Wymaga podgrzania w celu odgazowania itp zabiegów co bardzo podwyższa koszt zabiegu. Mam ofertę na 250-300USD za tylną ramkę z chromowaniem i spolerowaniem listwy. Cena za jedna stronę. Nie wiem czy przy cenie 400USD za komplet jest to opłacalne ale jeżeli ktoś się decyduje to służę pomocą. Nie ponoszę konsekwencji za efekt końcowy! Sorry ale nie jedna firma już się na tym przewiozła.
Pozdrawiam :papa:


68 Convertible 289 V8
71 MACH1 351C 4V

Awatar użytkownika
simontlc
Forumowicz
Posty: 1078
Rejestracja: 2011-08-02, 23:16
Model: 289 coupe 1965
Kolor: mechaniczna pomarańcza (Poppy Red )
Lokalizacja:: TL.
Kontakt:

Re: [anbr64] odbudowa Convertible 68 Tahoe Turquoise

Post autor: simontlc » 2013-10-13, 20:33

anbr64 pisze:Kupiłem zestaw uszczelek tzw kit za prawie 350usd i powiem jedno - kicha. Uszczelki w taniej wersji i to niekompletne. Unikajcie kitów pomimo tego że pojedynczo wychodzi drożej ale możecie wybrać pomiędzy cena a jakością
Pozdrawiam
hej własnie siedze i zamawiam sobie uszczelki na przednia i tylną szybe
i pytanie która lepsza Scot drake czy concours ? :/
http://www.cjponyparts.com/scott-drake- ... 8/p/WSWS3/" onclick="window.open(this.href);return false;
czy ta http://www.cjponyparts.com/windshield-w ... 8/p/WSWS1/" onclick="window.open(this.href);return false; ??


ObrazekObrazek
"NO IT'S NOT JUST A SIX, IT'S A PART OF THE LEGACY OF THE MUSTANG"

Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: [anbr64] odbudowa Convertible 68 Tahoe Turquoise

Post autor: 6t07t » 2013-10-13, 21:16

Uwaga na chromowanie zawierające w procesie "spolerowanie. Bardzo często polega na tym, że wszelkie wżery są spolerowane ale wraz z materiałem co skutkuje tym, że element jest cieńszy i zatraca kształt, krawędzie, itd.
Wspominając o tym, że najlepiej znaleźć oryginalne ramki w dobrym stanie mam na myśli pozostawienie ich w fabrycznym wykonaniu bez jakichkolwiek zabiegów. Fabryczny chrom jest najlepszej jakości.


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Awatar użytkownika
anbr64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 811
Rejestracja: 2012-06-13, 20:40
Model: convertible 68
Silnik: inny V8
Kolor: Tahoe Turquoise
Lokalizacja:: Ząbki
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: [anbr64] odbudowa Convertible 68 Tahoe Turquoise

Post autor: anbr64 » 2013-10-13, 22:17

simontlc pisze:
anbr64 pisze:Kupiłem zestaw uszczelek tzw kit za prawie 350usd i powiem jedno - kicha. Uszczelki w taniej wersji i to niekompletne. Unikajcie kitów pomimo tego że pojedynczo wychodzi drożej ale możecie wybrać pomiędzy cena a jakością
Pozdrawiam
hej własnie siedze i zamawiam sobie uszczelki na przednia i tylną szybe
i pytanie która lepsza Scot drake czy concours ? :/
http://www.cjponyparts.com/scott-drake- ... 8/p/WSWS3/" onclick="window.open(this.href);return false;
czy ta http://www.cjponyparts.com/windshield-w ... 8/p/WSWS1/" onclick="window.open(this.href);return false; ??
jak zamawiasz to zamów oryginalne Forda. Przednie są po jakieś 40 parę USD za sztukę. Podrabiane kosztują po 20 parę dolarów.
http://www.cjponyparts.com/vent-window- ... /p/WSVW3R/" onclick="window.open(this.href);return false;
Pozdrawiam


68 Convertible 289 V8
71 MACH1 351C 4V

Awatar użytkownika
simontlc
Forumowicz
Posty: 1078
Rejestracja: 2011-08-02, 23:16
Model: 289 coupe 1965
Kolor: mechaniczna pomarańcza (Poppy Red )
Lokalizacja:: TL.
Kontakt:

Re: [anbr64] odbudowa Convertible 68 Tahoe Turquoise

Post autor: simontlc » 2013-10-13, 22:26

o to właśnie chodzi że te dwie opcje które podałem są najdroższe i nie ma wybou z cześci produkowanych przez forda :/


ObrazekObrazek
"NO IT'S NOT JUST A SIX, IT'S A PART OF THE LEGACY OF THE MUSTANG"

Awatar użytkownika
anbr64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 811
Rejestracja: 2012-06-13, 20:40
Model: convertible 68
Silnik: inny V8
Kolor: Tahoe Turquoise
Lokalizacja:: Ząbki
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: [anbr64] odbudowa Convertible 68 Tahoe Turquoise

Post autor: anbr64 » 2013-10-13, 22:38

6t07t pisze:Uwaga na chromowanie zawierające w procesie "spolerowanie. Bardzo często polega na tym, że wszelkie wżery są spolerowane ale wraz z materiałem co skutkuje tym, że element jest cieńszy i zatraca kształt, krawędzie, itd.
Wspominając o tym, że najlepiej znaleźć oryginalne ramki w dobrym stanie mam na myśli pozostawienie ich w fabrycznym wykonaniu bez jakichkolwiek zabiegów. Fabryczny chrom jest najlepszej jakości.
Pisząc spolerowanie miałem na myśli polerowanie listew które są ze stali nierdzewnej. Ramki ze znalu po zdjęciu starych powłok metodą chemiczną a nie mechaniczną jak sugerujesz są przed procesem powtórnego nałożenia powłok uzupułniane płynnym metalem. Problem w tym, że Mustang to produkcja masowa trzepana w milionach sztuk TANIO!!! i materiały użyte do jego produkcji są nie najlepszej jakośći. Znal jest materiałem o niskiej temperaturze topnienia co znacznie obniżało koszty produkcji. Niestety dla nas oznacza to elementy z materiału gorszej jakości które zawierają dużo zanieczyszczeń i dlatego w procesie chemicznym jakim jest chromowanie potrafią zachowywać się nieobliczalnie. Dobrze położona galwaniczna powłoka chromowa a nie Fantachrome jest równie trwała co stary chrom ale niestety droga!. Fantachrome to w zasadzie farba a nie powłoka galwaniczna. Można ją kłaść na wszystkie materiały, nawet tworzywo sztuczne i to w różnych kolorach. Chromowanie z prawdziwego zdarzenia 4 ramek w zależności od ich stanu to koszt 3,5-4tys pln. Fantachrom kosztuje mniej więcej połowę. Niestety często nieuczciwe zaklady wykorzystują nasza niewiedzę, nawet na forum żaden nie przyznał się do możliwości oszustwa którą na pierwszy rzut oka ciężko rozróżnić.
Pozdrawiam


68 Convertible 289 V8
71 MACH1 351C 4V

Awatar użytkownika
anbr64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 811
Rejestracja: 2012-06-13, 20:40
Model: convertible 68
Silnik: inny V8
Kolor: Tahoe Turquoise
Lokalizacja:: Ząbki
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: [anbr64] odbudowa Convertible 68 Tahoe Turquoise

Post autor: anbr64 » 2013-10-13, 22:54

simontlc pisze:o to właśnie chodzi że te dwie opcje które podałem są najdroższe i nie ma wybou z cześci produkowanych przez forda :/
Link który ci podałem to produkt oryginalny FORDA dla 67/68. Nie wiem jak z innymi rocznikami. Ważne są uszczelki profilowe, resztę możesz zamowić jak chcesz. Generalnie Scott Drake to juz wypróbowana przez nas firma w różnych zakresach więc nie powinno byc problemów z żadnym z rozwiązań. Wykonanie w wersji Konkurs sugeruje najlepszą jakość, nie odbiegającą od oryginału ale przypuszczam, że producent jest ten sam a jedynie normy jakośći są zdecydowanie wyższe. Tak jak u nas I, II, a co nie wyszło III gatunek. Zamiast wyrzucić to może się sprzeda za poł ceny.
Pól biedy jak zamawiasz uszczelkę pod przednią szybę. Problem robi się z uszczelkami pod ramki uchylne gdzie każą niedokładność widać.
Pozdrawiam


68 Convertible 289 V8
71 MACH1 351C 4V

Awatar użytkownika
anbr64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 811
Rejestracja: 2012-06-13, 20:40
Model: convertible 68
Silnik: inny V8
Kolor: Tahoe Turquoise
Lokalizacja:: Ząbki
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: [anbr64] odbudowa Convertible 68 Tahoe Turquoise

Post autor: anbr64 » 2013-10-13, 23:33

Reasumując moją wypowiedz- przełknąć ślinę i kupić NOWE ramki. Może ktoś z klubowiczów juz to trenował i ma opinię na temat nowych ramek bo z tym też bywa rożnie. Czekam na posty.
Pozdrawiam


68 Convertible 289 V8
71 MACH1 351C 4V

ODPOWIEDZ

Wróć do „I Generacja (1964 1/2 - 1973)”