Supercharger do V6

Informacje i porady specyficzne dla silników V6

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Supercharger do V6

Post autor: Tom.Tom » 2013-08-11, 20:50

Update:

Dokupowanie brakujących części u producenta nie ma jednak sensu. Dave podał mi wymiary dystansów do podniesienia linii paliwowej a pozostałe wymiary są. Udało mi się też dojść do tego jaki jest symbol zniszczonego czujnika temperatury powietrza w dolocie (IAT/ACT). Znalazłem też zestaw do odświeżenia wtrysków (oringi, dystans, kapturek). Z kolei na MustangCollective koleś, który ze mną licytował XC i już w międzyczasie (którego było tyle, że pewno nie było mu ciężko) kupił taki zestaw od kogoś innego i zainstalował, obiecał, że mi wyśle zapasowe gniazda wtrysków jakby mi się moje uszkodziły.

W tygodniu zawiozę wtryskiwacze do sprawdzenia i przeczyszczenia. Jak będzie git, to pozostaje mi tylko zamówienie na RA tych zestawów do wtryskiwaczy i innych oringów do linii paliwowej i czujnika IAT - w sumie wszystko < $50.

Wsporniki dorobię sobie sam, bo jeden z nich wycenili na $40...

Poza tym doszedłem do tego, że mój Mustang, pomimo że jest z 2005'08, to jest już taka wersja jak była robiona od 2006, więc niektóre kroki z instrukcji montażowej nie dotyczą mnie ;)


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Supercharger do V6

Post autor: Tom.Tom » 2013-08-14, 13:51

Analizując jeszcze wszystko teoretycznie trafiłem na ciekawy wątek na collective dotyczący sposobu podłączenia czujnika ciśnienia paliwa. W oryginalnej instrukcji jest on podłączony do strony dolotowej kompresora - czyli bez ciśnienia - podobno w seryjnych silnikach tez tak jest... Prawidłowy dobór mieszanki przy takim podłączeniu był realizowany przez program... Jednak dostałem potwierdzenie wczoraj, że należy ten czujnik podłączyć do strony wylotowej/ciśnieniowej, tak, żeby czujnik widział kompresję powietrza. Może ktoś lepiej ogarniający temat się wypowie (Paweł? ;) )

Linki do collective:

http://www.mustangcollective.com/showthread.php?t=7746" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mustangcollective.com/showthread.php?t=7811" onclick="window.open(this.href);return false;


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Supercharger do V6

Post autor: caniggia » 2013-08-14, 14:30

Wydawało mi się że to oczywiste.



Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Re: Supercharger do V6

Post autor: Koral » 2013-08-14, 17:19

caniggia pisze:
koral pisze:
tom.tom pisze:Poza tym X-Charger jest lepszy od Pro, bo XC jest śrubowy a Pro odśrodkowy a mi zależy na mocy i momencie od samego dołu :hyhy:
Masz racje,jezdzilem oboma typami i wiecej frajdy i adrenaliny daje kompresor typu jak ten czy kenne bella lub saleena, trzeba uwazac od samego poczatku i dzieki temu latwiej panowac nad moca niz wtedy gdy Ci nagle dochodzi 100KM przy np 3500rpm..
Chyba coś Ci się pomieszało, bo to właśnie kompresory które wymieniłeś można powiedzieć że dają niekontrolowany przypływ mocy i są to kompresory którymi nie da się w wielu sytuacjach płynnie jeździć.
na Ułęży przejechalem sie GT Stacha, do 4tys rpm jechal jak zwykly GT i nagle dostal takiego kopa ze auto bokiem postawilo i prawie z toru wylecialem .. ;)w moim GT z kompresorem Saleena musialem uwazac od samego poczatku, jest to wg mnie lepsze gdy caly czas uwazasz na moc,w Stacha moc wzrastala niespodziewanie po przekroczeniu 3czy 4tys rpm.. oczywiscie nie bede sie spieral ktory lepszy ,bo musialbym dluzej pojezdzic tym i tym..


Koral tel.+48 792-33-55-65
http://www.facebook.com/US.AutoimportKS
Obrazek

Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Supercharger do V6

Post autor: Tom.Tom » 2013-08-14, 18:39

caniggia pisze:Wydawało mi się że to oczywiste.
Heh, no nie wszystko co oczywiste jest równie oczywiste dla wszystkich ;) Ludzie dalej montują używane zestawy zgodnie z oryginalna instrukcją, która nie jest zaktualizowana i nie zastanawiają się nad tym.

Oryginalnie jest tak:
FuelPressureRoute#1.jpg
A powinno być tak:
FuelPressureRoute#2.jpg


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Supercharger do V6

Post autor: Tom.Tom » 2013-09-02, 00:57

No dobra, lista brakujących drobiazgów skompletowana i zatwierdzona (~150USD) - jutro zamawiam w Stanach, samolotem powinny być u mnie w 1-2 tyg.

Tym czasem spędziłem kilka godzinek w sobotę na przeróbce instalacji elektrycznej. Trzy główne modyfikacje w tym temacie:

1) Przedłużenie okablowania przepustnicy,
2) Rozdzielenie ACT/IAT od MAF i przedłużenie ACT/IAT
3) Przedłużenia wiązki cewki,

Ostatni punkt sobie odpuściłem, bo ta wiązka idzie głęboko pomiędzy kolektorem dolotowym a ścianą kabiny, więc zrobię to jak będzie już zdjęty kolektor.

Przedłużenie okablowania przepustnicy - chodzi o to, że po instalacji kompresora przepustnica będzie przesunięta w stronę kierowcy i nieco do tyłu (m/w w okolicach wlewu oleju). Trzy wiązki do przedłużenia to silnik przepustnicy (Throttle Body Actuator), czujnik położenia przepustnicy (Throttle Position Sensor) i EGR.

Rozdzielenie ACT od MAF - w serii czujnik temperatury powietrza dolotowego jest zintegrowany z MAF. Po instalacji kompresora nowy czujnik będzie zainstalowany po stronie skompresowanego powietrza, więc potrzebna jest osobna wiązka:
P1060081-b.JPG
Etap I - wiązki wyciągnięte z oryginalnych peszli, i przecięty kabel, który trzeba przedłużyć:
P1060086-b.JPG
Etap II - Rozdzielone wiązki przygotowane do włożenia do nowych peszli, ACT z wtyczką/gniazdem, żeby na razie funkcjonowało po staremu a potem można było tylko przepiąć wtyczkę:
P1060091-b.JPG
Etap III - wiązka TBA po drugiej stronie - cała do przedłużenia, więc "ciiiaaaaach":
P1060092-b.JPG
Etap IV - przedłużone wiązki do nowych peszli - TBA:
P1060095-b.JPG
...i reszta po drugiej stronie (od razu z porównaniem):
PrzedPo.JPG
Po podłączeniu wszystkiego do kupy, zapłon i... check engine miga :przestraszony: ...ale po odpaleniu zgasł a samochód jeździł normalnie, żadnych błędów... hmmm... Jadnak po odrobinie poszukiwań (ehhh, w końcu muszę przeczytać cały podręcznik użytkownika) doszedłem, że to informacja, że silnik nie jest gotowy do kontroli spalin. W podręczniku nie ma mowy bezpośrednio o 7 mignięciach podczas włączonego zapłonu (podobno w manualu do SVT jest), ale jest to:
If the vehicle’s powertrain system or its battery has just been serviced,
the on-board diagnostics system is reset to a “not ready for I/M test”
condition. To ready the on-board diagnostics system for I/M testing, a
minimum of 30 minutes of city and highway driving is necessary as
described below:
• First, at least 10 minutes of driving on an expressway or highway.
• Next, at least 20 minutes driving in stop-and-go, city-type traffic with
at least four idle periods.
Allow the vehicle to sit for at least eight hours without starting the
engine. Then, start the engine and complete the above driving cycle. The
engine must warm up to its normal operating temperature. Once started,
do not turn off the engine until the above driving cycle is complete.
Czyli generalnie operacja zakończona sukcesem :super:

Teraz czekam na części ze Stanów, czyszczę kompresor i zamawiam program u Douga... plan jest taki, żeby do połowy września zainstalować. Mam nadzieję, że się uda a wrzesień ma zarypany pracą, że ho ho... :mur:


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Re: Supercharger do V6

Post autor: Koral » 2013-09-02, 09:17

spokojnie na sezon 2014 powinienes sie wyrobic :) ja sie zastanawiam nad kompresorem do camaro ss, ale najpierw zobacze jak na nowym bloku bedzuie smigal,no i jakei to koszty beda bo nie chce zeby ten SS wyszedl mnei pow 150tysi..

u Ciebie jestem ciekawy jak finalnie wszystko bedzie smigac, jestem dobrej mysli i trzymam kciuki :ok: :) :ok:


Koral tel.+48 792-33-55-65
http://www.facebook.com/US.AutoimportKS
Obrazek

Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Supercharger do V6

Post autor: Tom.Tom » 2013-09-08, 23:20

dzięki Koral ;)

A tym czasem, w oczekiwaniu na zakupy ze Stanów - czyszczonko:

przed - obgryziony, odłażący czarny lakier wszędzie - nawet w środku kolektora:
_DSC8934.JPG
z kolektorem było najtrudniej, bo to chropowate żeliwo, ale mazidło do usuwania lakierów plus karcherek i ręczne pucowanko zrobiły swoje:
P1060110b.JPG
z resztą poszło nieco łatwiej:
P1060111b.jpg
P1060116b.JPG
Docelowo będzie to poskładane tak:
P1060115b.JPG
Po zamontowaniu wszystkiego, samego kolektora (żółte) nie będzie widać, więc zostanie bez lakieru. Górna część adaptera pomiędzy kompresorem a kolektorem (niebieskie) będzie widoczna i po przykręceniu do kompresora polakieruję ją na czarny mat, podobnie jak uszkodzenia lakieru (zielone). Nie chce mi się bawić w usuwanie lakieru z kompresora a poza tym lubię mat ;)

Kolejny tydzień to będą przygotowania tego typu. Najdalej jak mogę się posunąć, to oczyszczenie i zmontowanie kompresora z nowymi uszczelkami do takiego stanu jak na zdjęciu powyżej (bez kolektora dolotowego, bo jego najpierw trzeba przykręcić do portów dolotowych silnika a dopiero potem do niego przykręcić adapter z kompresorem i resztą).

Najważniejsze części na jakie jeszcze czekam to:
  • zestaw naprawczy do wtryskiwaczy (oringi i kapturki podtrzymujące dolny oring) bo same wtryskiwacze są już sprawdzone i wyczyszczone,
  • czujnik temperatury powietrza (ACT/IAT),
  • olej do wymiany w kompresorze,
  • brakująca zaślepka gwintowana NPT (1 z 8) do kolektora
W sumie największy niepokój czuję przed wymianą wtryskiwaczy, ale jak patrzę na filmiki na YT, to nie wygląda to tak strasznie...

CDN... ;)


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Supercharger do V6

Post autor: Tom.Tom » 2013-10-05, 16:09

Tym razem paczuszka dotarła sprawnie w niecałe dwa tygodnie :hurra:

Na takie drobiazgi czekałem:

Zestaw do wtryskiwaczy i linii paliwowych plus zapasowe gniazda wtryskiwaczy jakby przy demontażu moje się uszkodziły:
IMG_20131005_150103b.jpg
Zestaw do instalacji CAI plus śruby-korki do dolnej części kolektora dolotowego:
IMG_20131005_150739b.jpg
Olej do wymiany w kompresorze:
IMG_20131005_145724b.jpg
Czujniki temperatury wody i powietrza:
IMG_20131005_151022b.jpg
Wskaźniki - trochę nie od kompletu, ale w przyszłym roku dokupię pozostałe GlowShift:
IMG_20131005_145314b.jpg
W ten weekend planuję przerobić obieg chłodzenia łącząc to z wymianą obudowy termostatu, termostatu i czujnika temperatury oraz powymieniać o-ringi we wtryskiwaczach, olej w kompresorze, uszczelki w poszczególnych elementach przykręconych do kompresora i skręcić całą "górę". Przyszły weekend niestety jestem na wyjeździe, więc główna instalacja najprawdopodobniej 19-20 października. W międzyczasie kupię też program do SCT.

CDN... ;)


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

Awatar użytkownika
bart
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1286
Rejestracja: 2012-11-19, 14:32
Model: GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: windveil blue

Re: Supercharger do V6

Post autor: bart » 2013-10-05, 18:11

tomasz czekam az to ukonczysz, im wiecej gratow tym bardziej czekam - masz chlopie zaciecie :)


http://www.facebook.com/memoriginpolska" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/balticuspolska" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Supercharger do V6

Post autor: Tom.Tom » 2013-11-26, 20:23

Jeszcze żyję i nie poddaję się! :super:

Tknąłem temat - układ chłodzenia przerobiony i przy okazji wymiana obudowy termostatu, termostatu i czujnika temperatury...

Napisałem do Mikołaja list, żeby mi przysłał program do SCT :hyhy:

W tym tempie może do wiosny zdążę... ;)
Before.jpg
Before.jpg (34.48 KiB) Przejrzano 6665 razy
After.jpg
After.jpg (43.4 KiB) Przejrzano 6665 razy
BTW: muszę coś pomyśleć o umyciu silnika bo jakoś przykurzone tam wszystko....


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Supercharger do V6

Post autor: Tom.Tom » 2013-11-26, 20:57

...i przy okazji prośba o poradę - podpowiedzcie mi jakie mogę zastosować dobre zamienniki łatwo dostępne u nas dla:

teflon paste thread sealer (Permatex 80632) - do uszczelnienia gwintowanych króćców:
Screenshot - 2013-11-26 , 19_46_04.jpg
Screenshot - 2013-11-26 , 19_46_04.jpg (20.76 KiB) Przejrzano 6659 razy
silicon sealer (Permatex Ultra Black 598B) - do klejenia uszczelek pomiędzy metalowymi elementami kolektora i dolotu kompresora

trim adhesive (3M 08031) - do przyklejenia największej uszczelki (nie wiem czemu do jednej ma być to a do reszty silicone sealer...?)

Do tego coś dobrego do gwintów metalowych korków, które wkręcę do dolnej części kolektora - one są fabrycznie czymś takim posmarowane, ale na moich już tego nie ma ;) ponoć to ma być coś co "uszczelnia, zabezpiecza przed odkręcaniem i nie ulega elektrolizie" - czy np. Locktite 271 będzie OK?

Chodzi o takie korki:
Korki.jpg
Korki.jpg (34.17 KiB) Przejrzano 6653 razy
Z góry dzieki ;)
Ostatnio zmieniony 2013-11-26, 21:11 przez Tom.Tom, łącznie zmieniany 2 razy.


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

Awatar użytkownika
Mały1973
Forumowicz
Posty: 688
Rejestracja: 2009-02-23, 12:32
Model: Mustang Mach I 1971
Silnik: inny V8
Kolor: Medium Blue Metallic
Kontakt:

Re: Supercharger do V6

Post autor: Mały1973 » 2013-11-26, 21:02

Wszystko w w/w temacie znajdziesz w ofercie locktite, mają kleje utwardzane na ciepło itd tylko dobierz rozsądnie bo jeśli klej świeży i dobrze dobrany to potem możesz tylko z korzeniami wykręcić.


- Ford Mustang Mach I 429
- Chevy Camaro Z/28 LS1
- Chrysler Voyager III CRD
- Pontiac Trans Am GTA
- Buick Electra 1971 455
- Pontiac Grand Prix Seventh Generation

Awatar użytkownika
speedster
Forumowicz
Posty: 509
Rejestracja: 2011-12-05, 23:38
Model: 93' Mustang LX 5.0
Silnik: V8 5.0
Kolor: Titanium Frost

Re: Supercharger do V6

Post autor: speedster » 2013-11-26, 21:29

Locktite były różne z tego co pamiętam.Od takich które dało się odkręcić(z oporem ale szło gładko) do takich przy których śruby trzeba było podgrzewać palnikiem, żeby wogóle je ruszyć.Coś na pewno dobierzesz:)



Awatar użytkownika
Stachu_xjr
Forumowicz
Posty: 1285
Rejestracja: 2009-04-10, 06:28
Model: GT 2016
Silnik: V8 5.0

Re: Supercharger do V6

Post autor: Stachu_xjr » 2013-11-26, 22:21

Eaton z Gt500 w V6 http://www.ebay.com/itm/Ford-Mustang-lx ... ars_Trucks" onclick="window.open(this.href);return false;



ODPOWIEDZ

Wróć do „4.0 V6 2005 - 2010”