Supercharger do V6

Informacje i porady specyficzne dla silników V6

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

ODPOWIEDZ
caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Supercharger do V6

Post autor: caniggia » 2013-01-25, 11:54

tom.tom pisze:
...i podobno jak pod "Unlocks Left" jest coś innego niż status, to jest zablokowany... spróbuje to jeszcze zweryfikować na MustangCollective, gdzie siedzą kolesie od XChargerów
Powinieneś raczej szukać tam gdzie siedzą kolesie od SCT...

Super, że w końcu gość sie zmobilizował.



Awatar użytkownika
Stachu_xjr
Forumowicz
Posty: 1285
Rejestracja: 2009-04-10, 06:28
Model: GT 2016
Silnik: V8 5.0

Re: Supercharger do V6

Post autor: Stachu_xjr » 2013-01-25, 11:58

A po co ci SCT bo nie rozumiem, program Paweł ci zrobi na kompie i wgra albo ktoś inny , bo z SCT i tak nie bedzie idealny ??



Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Supercharger do V6

Post autor: Tom.Tom » 2013-01-25, 12:19

XerofaN pisze:to kiedy montaz?? zrob pomiar na hamowni przed i po i wklejaj wyniki :) ciekawe jak wyjdzie
No zakładam, że ze dwa tygodnie będzie już wszystko gotowe w Stanach i wtedy wyślą morzem, czyli 4-6 tygodni, więc zakładam że na początku kwietnia będę miał wszystko u siebie i wtedy zrobię jeszcze raz inwentaryzację drobiazgów. Pewno okaże się że brakuje jakichś śrubek, podkładek, dystansów, itp. W instrukcji jest pięknie wszystko opisane z wymiarami itd. więc powinienem te brakujące drobiazgi bez problemu znaleźć na miejscu.:
XCManual-1.jpg
Jeżeli okaże się, że brakuje czegoś co jest nietypowe, to domówię jeszcze u producenta i ściągnę samolotem. Zakładam, ze do maja uda się zamontować i uruchomić. I tutaj mam kilka opcji... kusi mnie, żeby zainstalować to samemu, tak robi wiele osób w Stanach, Mirmal też mówił, że nie jest to aż tak skomplikowane a instrukcja jest na prawdę szczegółowa - np:
XCManual-2.jpg
Jeżeli będę instalował sam, to żeby go odpalić, muszę mieć nowy program. I tutaj zobaczymy z Pawłem co i jak da się zrobić, żeby było jak najlepiej. Najprostsze rozwiązanie, to zamówienie za $200 programu u Douga w Stanach, który specjalizuje się w X-Chargerach. To na pewno nie będzie najlepszy program, ale pozwoli przynajmniej ruszyć konia z miejsca... Zobaczymy czy da się wykombinować coś innego ze strojeniem...
Stachu_xjr pisze:A po co ci SCT bo nie rozumiem, program Paweł ci zrobi na kompie i wgra albo ktoś inny , bo z SCT i tak nie bedzie idealny ??
I tak go kupiłem, więc jak do niczego się nie przyda, to jak będzie odblokowany, to go sprzedam a z zablokowanego mogę najwyżej zrobić sobie przycisk do papieru... ;)

Tak, czy inaczej w Maju powinienem już śmigać z kompresorkiem :hyhy:


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Supercharger do V6

Post autor: Tom.Tom » 2013-02-07, 20:14

Updacik:

SCT już wraca do f. kurierskiej a brakujące części też do nich jadą, kurcze, gdyby nie ich pomoc, to musiałbym to wysyłać i odbierać stąd/tu...

Koszty: STC $150, części $350 czyli na chwilę obecną koszt kompresora to 2550+150+350 = 3050. Do tego dojdzie jeszcze wysyłka pewno koło $100 no i na miejscu trzeba będzie dokupić śrubki, dupki i kabelki, ale to raczej grosze powinny być...

Mam jeszcze lekki stresik co się okaże ze stanem samej sprężarki, ale one raczej są niezawodne... chyba, że ktoś nim rzucał o ziemię... na pewno wymienię mu olej na dzień dobry, bo to nie zaszkodzi.

W razie czego - jak u nas wygląda kwestia ewentualnej regeneracji - wie ktoś?


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Supercharger do V6

Post autor: caniggia » 2013-02-07, 20:59

Regeneracja raczej u nas nie możliwa, łożyska można wymienić, po drugie taki kompresor można za grosze kupić, bo to popularny model.



Maślana
Forumowicz
Posty: 110
Rejestracja: 2011-03-07, 22:25
Model: SN95 FT470
Silnik: V6 3.8
Kolor: czarno-pomarańczowy

Re: Supercharger do V6

Post autor: Maślana » 2013-02-08, 17:56

Killer zdradż coś więcej



Awatar użytkownika
Evening
Forumowicz
Posty: 318
Rejestracja: 2009-11-16, 16:24
Model: 302'cid 1975
Silnik: V8 5.0
Kolor: Medium copper metallic

Re: Supercharger do V6

Post autor: Evening » 2013-02-08, 18:32

Tez jestem mocno zaintrygowany :) :)


Mercury Comet '75
Dodge Dart '66
Chevrolet Bel Air '60
Chevrolet Impala '60 Sport Coupe
Plymouth Barracuda '68
Plymouth Barracuda '69
Porsche 912 '66
Porsche 911 '73 Targa
Porsche 911 '76 Targa
Willys - Overland 1939
;)

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Supercharger do V6

Post autor: caniggia » 2013-02-08, 21:34

Google nie boli:)

http://www.eaton.com/EatonComPoland/ONas/ZAK" onclick="window.open(this.href);return false;ŁADYWTCZEWIE/index.htm

W tym zestawie jest chyba eaton m90 jak pamiętam.



Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Supercharger do V6

Post autor: Tom.Tom » 2013-02-09, 00:49

tak: MP90 GEN4


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Supercharger do V6

Post autor: Tom.Tom » 2013-04-12, 01:15

update: wysyłka trochę się przedłużyła, bo dokupiłem jeszcze inne graty (tarcze i klocki na P+T, filtry, korki, zapinki, bajery rowery), ALE JUŻ PŁYNIE od końca marca!!! :hyhy:


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Supercharger do V6

Post autor: Tom.Tom » 2013-04-17, 20:31

no i oczywiście nie może być wszystko gładko - wysłali w dwóch paczkach - jedna już jest na cle w Warszawie a druga.... będzie za trzy tygodnie dopiero buuuuaaaaa :rozpacz:

..jakiś błąd ponoć się wkradł... no nic, czekam więc... może w międzyczasie zacznę kompletować śrubki i kabelki, żeby było szybciej jak przypłynie reszta


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Supercharger do V6

Post autor: Tom.Tom » 2013-07-17, 16:02

aktualizacja:

po różnych perypetiach, ale też opóźnieniu z mojej strony w załatwianiu papierologi celnej właśnie opłaciłem koszty celne - w sumie cło + VAT koło 3000, czyli na dzień dzisiejszy łączne koszty to: 3050USD graty + 50USD transport + 3000zł opłaty celne, co daje przy obecnym kursie jakieś 13 tysi brutto... oczywiście zakupy idą w koszty... :hyhy:


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Supercharger do V6

Post autor: Tom.Tom » 2013-07-26, 20:15

JEST!!! :hurra:
_DSC0006b.JPG
X-Charger

Dzisiaj spocony pan (s)kur...jer ;) przytachał dwie paki - w sumie ponad 70kg :szok:

Pierwsza poświęcona X-Chargerowi, druga reszcie ;)

Po wstępnych oględzinach widać, że XC będzie wymagał gruntownej rozbiórki i czyszczenia bo baran yankes polakierował go na czarno.... wszędzie - nawet od wewnątrz - pomiędzy głowicą, kolektorem i kompresorem :mur: dobrze, że nie przyszło mu do głowy, żeby wirniki tez polakierować...

Niestety w paczkach brakowało kompletu nowych uszczelek - już wszcząłem dochodzenie w tej sprawie.

Jutro będę robił szczegółowe foty, żeby pokazać przed i po czyszczeniu oraz żeby wysłać z zapytaniem do Dave-a (producent) o kilka szczegółów technicznych. Na 100% brakuje kilku drobnych elementów, ale to się będę orientował czy w Polsce mogę je zdobyć.

Mam od razu pytania dotyczące wtryskiwaczy (39lb)

1) Czy to możliwe, że to sa takie same jak do Cobry 04 4.6 dohc, bo znalazłem na ebay aukcję i te ze zdjęcia maja takie same oznaczenia jak moje:
InjectorCobra.jpg
InjectorCobra.jpg (13.63 KiB) Przejrzano 4902 razy
2) Na 2 z tych 6, które dostałem brakuje tej nakładki na dole - czy jest to coś co dostanę osobno, czy mam to na swoich obecnych wtryskiwaczach i mogę przełożyć?

więcej zdjęć wkrótce...
Ostatnio zmieniony 2013-07-28, 21:39 przez Tom.Tom, łącznie zmieniany 3 razy.


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Supercharger do V6

Post autor: caniggia » 2013-07-26, 21:00

Tak, to są takie annę wtryski jak do cobry.



Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Supercharger do V6

Post autor: Tom.Tom » 2013-07-28, 22:32

Obiecane foty - akurat z procesu inwentaryzacji:

Tutaj widać jak ciołek ze Stanów polakierował wszystko na czarno - włącznie z kolektorem dolotowym po obu stronach! W niektórych miejscach farba poodpryskiwała - fajny syf musiał mu lecieć do silnika... Na pewno kolektor (to po lewej) i jego pokrywę, która jest teraz przykręcona do sprężarki będę czyścił - jak nie pójdzie rozpuszczalnikiem, to wypiaskuję. Sam kompresor chyba zostawię czarny i ewentualnie uzupełnię odpryski lakieru...
_DSC8934b.JPG
Dalszy ciąg - części po prawej to już dokupione nowe od producenta, bo było widać ze zdjęcia, ze Stanów, że ich brakuje. Najfajniejszy zakup to ta srebrna rurka do EGR - 150USD :przestraszony:
_DSC8940b.JPG
A tu reszta - na dole łącznik kanału dolotowego - między przepustnicą a kompresorem, reszta to głównie CAI
_DSC8939b.JPG
Ogólnie po zrobieniu inwentaryzacji zakładam, że wszystkie śruby, nakrętki, podkładki i kabelki zgodnie ze specyfikacją kupię tutaj nowe. Brakuje też kilku dystansów - większość ma podane wymiary w instrukcji ale są takie 4 do podniesienia linii paliwowych do większych wtrysków, których wymiaru nie ma - już zapytałem o to producenta.
Poza tym brakuje kilku płaskowników-wsporników - np. do montażu obudowy filtra. Też poprosiłem producenta o ich ceny - jak będzie za drogo, to se sam dorobię.

Wysłałem do producenta kilka pytań i listę brakujących części do wyceny i zobaczymy ile będzie chciał za wszystko. Sympatyczne jest to, że on jest bardzo pomocny i chętnie i obszernie odpowiada na wszystkie pytania.

Plan na najbliższe dni jest taki, żeby rozkręcić i oczyścić części kolektora i dokupić brakujące śrubki... zobaczymy jak wyjdzie, bo synek znowu jutro idzie do szpitala... :( może przed śniegami zdążę...


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

ODPOWIEDZ

Wróć do „4.0 V6 2005 - 2010”