czy trzeba wyważać wał? 3.8 v6

silnik i okolice

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, Przemek64, mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, Przemek64

Awatar użytkownika
cornholio01
Forumowicz
Posty: 349
Rejestracja: 2012-10-02, 15:37
Model: 1995`+inny v8
Silnik: V6 3.8
Kolor: czarny

czy trzeba wyważać wał? 3.8 v6

Post autor: cornholio01 » 2013-05-14, 14:42

Siema! - małe pytanko koledzy,może ktoś tak miał?wyszło tak,że częsciej jeżdżę w trasy bo w mieście mi to nie przeszkadza i tak :
-do 100 km/h nic się nie dzieje wszystko ok
-od ok 105km/h samochód dostaje wibracji i coś kużwa buczy,przy prędkości ok.125 km/h zjawisko ustaje
-od 130 km/h do końca można gnać i też nic się nie dzieje
opony mam nowe,są ok,felgi proste,niema żadnych wycieków,jedyna rzecz co jest do zrobienia to te drgania,chyba że ten typ tak ma.......................bo gdyby przez ponad pół roku coś się zmieniło czy waliło buczało cały czas to bym to dawno robił,samochód dzwona porządnego nie miał bo wszystko widać na geometrji i też jest spoko,skrzynia chodzi bez zająknięcia.

Help me!! :D



Awatar użytkownika
lamina
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1005
Rejestracja: 2012-05-28, 20:54
Model: GT390 1968
Silnik: inny V8
Kolor: Highland Green
Lokalizacja:: Pruszków/Pisz
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: czy trzeba wyważać wał? 3.8 v6

Post autor: lamina » 2013-05-14, 14:44

wibracje 100-130km/h to w 95% przypadków wyważenie koła , sprawdz u innego wulkanizatora. (ewentualnie zniszczone tarcze... ale obstawiam koła)
niewywazony wał jak już zacznie wibrować to wibruje coraz bardziej w miarę prędkości, a przestaje wibrować...... jak się złamie.

i jeszcze sprecyzuj.... buczy czy wibracje na kierownicy?

jak buczy to może rezonans z wydechu. sprawdz na różnych biegach wtedy przy tej samej prędkości.
Ostatnio zmieniony 2013-05-14, 14:49 przez lamina, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
cornholio01
Forumowicz
Posty: 349
Rejestracja: 2012-10-02, 15:37
Model: 1995`+inny v8
Silnik: V6 3.8
Kolor: czarny

Re: czy trzeba wyważać wał? 3.8 v6

Post autor: cornholio01 » 2013-05-14, 14:48

na zimówkach to się działo w przedziale 100-140 ale były już stare,teraz mam new micheliny i niby było wyważone ale po założeniu ich było tak jak opisałem,ale sprawdzę u innego jak jeszcze macie pomysły to dawać :D,dzięki kolego ,każa opinia jest pomocna

dostaje drgań i niewiem jak to opisać takie wk...ce buczenie a od 130 wydech słychać normalnie,mam borle,na kierownicy drgań niema,mam wrażenie ze fotel drga na plecach i buda i wyrażnie zaczynają się one od tyłu,samochód prowadzi się całkiem dobrze



Awatar użytkownika
lamina
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1005
Rejestracja: 2012-05-28, 20:54
Model: GT390 1968
Silnik: inny V8
Kolor: Highland Green
Lokalizacja:: Pruszków/Pisz
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: czy trzeba wyważać wał? 3.8 v6

Post autor: lamina » 2013-05-14, 15:22

jak brak drgan na kierownicy to po prostu masz "drome" z wydechu.... chyli efekt rezonansu, zwłaszcza jak masz tlumiki botla... one wiele nie tlumia, możesz powalczyć z nowymi wieszakami wydechu... ale wiele nie zdziałasz.
albo koła tylnie... ale żeby je czuć to musi byc fest sknocone wywazanie.



Awatar użytkownika
cornholio01
Forumowicz
Posty: 349
Rejestracja: 2012-10-02, 15:37
Model: 1995`+inny v8
Silnik: V6 3.8
Kolor: czarny

Re: czy trzeba wyważać wał? 3.8 v6

Post autor: cornholio01 » 2013-05-14, 16:06

bez borli też tak było na jedną rurę,te wibracje czuć na plecach oczywiście tylko w tym zakresie prędkości jak opisałem



Awatar użytkownika
lamina
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1005
Rejestracja: 2012-05-28, 20:54
Model: GT390 1968
Silnik: inny V8
Kolor: Highland Green
Lokalizacja:: Pruszków/Pisz
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: czy trzeba wyważać wał? 3.8 v6

Post autor: lamina » 2013-05-14, 16:14

to sprawdz kola, zwlaszcza tylnie, to wiele nie kosztuje, na pewno to nie wał napędowy.



Awatar użytkownika
MaciekW
Stowarzyszenie MKP
Posty: 493
Rejestracja: 2012-07-28, 22:13
Model: MY 2014 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: black
Lokalizacja:: Kędzierzyn-Koźle
Stajnia: Stajnia Dolny Śląsk

Re: czy trzeba wyważać wał? 3.8 v6

Post autor: MaciekW » 2013-05-14, 22:46

Zdecydowanie też obstawiam jedno z tylnych kół. Miałem podobnie w Passacie po przekładce na letnie opony i okzazało się, że gumiarz się walnął i zamiast zdjąć nadmiar ciężarków, dołożył drugie tyle... Wibracje były jak złoto, a przecież wału napędowego nie ma.
Jedyne, co budzi moje wątpliwości to fakt, że na zimówkach było u Ciebie podobnie, a raczej mało prawdopodobne jest, by błąd wyważania był i wtedy i teraz...



Awatar użytkownika
cornholio01
Forumowicz
Posty: 349
Rejestracja: 2012-10-02, 15:37
Model: 1995`+inny v8
Silnik: V6 3.8
Kolor: czarny

Re: czy trzeba wyważać wał? 3.8 v6

Post autor: cornholio01 » 2013-05-15, 14:57

koła są wyważone jak należy,niewiem już sam,wszystko po koleji trzeba chyba sprawdzać,moge tylko dodać że nic się nie zmienia niejest nic gorzej,a po założeniu letnich opon zakres tych drgań się zminiejszył wcześniej był w przedziale 100-140



Awatar użytkownika
lamina
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1005
Rejestracja: 2012-05-28, 20:54
Model: GT390 1968
Silnik: inny V8
Kolor: Highland Green
Lokalizacja:: Pruszków/Pisz
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: czy trzeba wyważać wał? 3.8 v6

Post autor: lamina » 2013-05-15, 15:03

sprawdź koła u innego wulkanizatora, ten może mieć np maszyne rozkalibrowaną.



Alexander25
Forumowicz
Posty: 1647
Rejestracja: 2008-11-10, 17:33
Model: 302HO 1994 rok
Silnik: V8 5.0
Kolor: sapphire blue
Lokalizacja:: Polska
Kontakt:

Re: czy trzeba wyważać wał? 3.8 v6

Post autor: Alexander25 » 2013-05-15, 20:33

a nie telepie Ci się silnik na boki? Może być jeszcze mocowanie tylnego zawieszenia.


302 HOooooo

Awatar użytkownika
cornholio01
Forumowicz
Posty: 349
Rejestracja: 2012-10-02, 15:37
Model: 1995`+inny v8
Silnik: V6 3.8
Kolor: czarny

Re: czy trzeba wyważać wał? 3.8 v6

Post autor: cornholio01 » 2013-05-15, 21:10

silnik sie nie telepie,to wyrażnie nachodzi od tyłu i tylko od 105 do 125,przy takiej prędkości, w mieście to nawet nie bardzo odczuwalne,koła są tak wyważone że w 100 wulkanizacjach moge ustawiać i będzie to samo..........od 130 i szybciej tak jak od 0-100 wszystko cacy :szok:



Awatar użytkownika
lamina
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1005
Rejestracja: 2012-05-28, 20:54
Model: GT390 1968
Silnik: inny V8
Kolor: Highland Green
Lokalizacja:: Pruszków/Pisz
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: czy trzeba wyważać wał? 3.8 v6

Post autor: lamina » 2013-05-16, 07:51

jeszcze może być np krzywa półoś..... ale to by też narastało z prędkością..



Awatar użytkownika
smerf
Forumowicz
Posty: 482
Rejestracja: 2008-11-21, 22:08
Model: Ford Mustang GT/1995r/silnik 5.0L/automatic
Silnik: inny V8
Kolor: czerwony
Kontakt:

Re: czy trzeba wyważać wał? 3.8 v6

Post autor: smerf » 2013-05-16, 10:04

buczenie to może być wina tylnego mostu, no chyba ze krzżak wywalony ,ale to raczej by były wibracje,jeśli sie pojawia buczenie przy pewnej prędkości i zanika z wzrostem prędkości to raczej przyczyna leży w tylnym moście :kwasny:


Galeria zdjęć http://www.fotosik.pl/slideshow.php?id= ... angkalinka" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
cornholio01
Forumowicz
Posty: 349
Rejestracja: 2012-10-02, 15:37
Model: 1995`+inny v8
Silnik: V6 3.8
Kolor: czarny

Re: czy trzeba wyważać wał? 3.8 v6

Post autor: cornholio01 » 2013-05-16, 11:23

wibracje się pojawiają razem z buczeniem i razem zanikają,tak myślę,że najbliżej to chyba ten most,po zlocie Amcarów w Hrubieszowie podiagnozujemy wszystko



Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2450
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Re: czy trzeba wyważać wał? 3.8 v6

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2013-05-16, 18:33

a ja chyba wiem co jest grane , poduszka pod skrzynią biegów miałem podobny przypadek
jeżeli masz automat to taką poduszkę ma do sprzedania max



ODPOWIEDZ

Wróć do „1 silnik”