szarpanie skrzyni

skrzynia, wał, tylni most

Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc, Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc

Awatar użytkownika
Brano
Stowarzyszenie MKP
Posty: 204
Rejestracja: 2013-04-07, 14:12
Model: 67 fastback
Silnik: inny V8
Kolor: Czarny

szarpanie skrzyni

Post autor: Brano » 2013-04-22, 12:06

Witam,

samochód w trakcie rejestracji, natomiast czasami go sobie odpalę i trochę pojeżdżę... No i pojawił się problem - z połączenia silnika ze skrzynią (automat C4) jest lekki wyciek, i przy zmianie na wsteczny lub z powrotem na "drive" skrzynia dość szarpie (coraz gorzej). Nie wiecie, w czym może być problem?

Thnx,

Brano



Awatar użytkownika
Piotrek86skc
Forumowicz
Posty: 1076
Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
Model: coupe 1966
Silnik: V8 4.6
Kolor: signal flare red
Kontakt:

Re: szarpanie skrzyni

Post autor: Piotrek86skc » 2013-04-22, 12:33

Uszczelniacz wału tylny. Rozumiem, że czujesz krótkie szarpnięcie przy zmianie na D czy jest to jakieś dłuższe szarpnięcie



Awatar użytkownika
Brano
Stowarzyszenie MKP
Posty: 204
Rejestracja: 2013-04-07, 14:12
Model: 67 fastback
Silnik: inny V8
Kolor: Czarny

Re: szarpanie skrzyni

Post autor: Brano » 2013-04-22, 12:59

Dokladnie tak, krotkie szarpniecie (tyle ze coraz micniejsze...) przy zmianie drive/reverse. Moze sie cos powaznego uszkodzic, jesli bede jezdzil do naprawy? A przy okazji - jakis fajny warsztat w okolicach Wawy dla I generacji? Wieksze sprawy robie w Czechach (kloadomustang.cz, goraco polecam), male sam, ale to bym wolal, zeby sprawdzil fachowiec...



Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: szarpanie skrzyni

Post autor: yoozeq » 2013-04-22, 13:10

Wieksze sprawy robie w Czechach (kloadomustang.cz, goraco polecam),
Robiłeś u nich renowację ? Jakie mają ceny - opłaca się im zostawić auto w .cz ?


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Awatar użytkownika
Piotrek86skc
Forumowicz
Posty: 1076
Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
Model: coupe 1966
Silnik: V8 4.6
Kolor: signal flare red
Kontakt:

Re: szarpanie skrzyni

Post autor: Piotrek86skc » 2013-04-22, 13:24

Jeśli chodzi o wyciek to po prostu sprawdzaj poziom oleju często. Jeśli chodzi o szarpnięcie to nie doradzę. Ja też mam dość mocne i jest ok.



Awatar użytkownika
stang67
Forumowicz
Posty: 1460
Rejestracja: 2009-07-31, 18:22
Model: 1967 Mustang A-code
Silnik: inny V8
Kolor: Candy Apple Red
Kontakt:

Re: szarpanie skrzyni

Post autor: stang67 » 2013-04-22, 14:55

Moja szarpała przy przerzucaniu, oraz w trakcie jazdy jak zmieniała biegi. Myślałem że tak ma być, taki hardcore style rodem z muscle cara :D
Jak pojechałem do serwisu skrzyń to gość się złapał za głowę w jakim stanie jest ta skrzynia - umówiłem się miesiąc później na remoncik (rozebranie, wyczyszczenie i wymiana el. eksploatacyjnych) i po trzech dniach śmigała bez porównania. Jak nowa, nawet nie czuć że zmieniasz :D


_______F___U___C___K_________T___H___E_________F___U___E___L_________E___C___O___N___O___M___Y_______
Obrazek
1.1967 Mustang 289-4v V8
2.
1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M

Awatar użytkownika
Piotrek86skc
Forumowicz
Posty: 1076
Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
Model: coupe 1966
Silnik: V8 4.6
Kolor: signal flare red
Kontakt:

Re: szarpanie skrzyni

Post autor: Piotrek86skc » 2013-04-22, 15:09

Napisz Brano jak ci zmienia w trakcie jazdy.



Awatar użytkownika
Brano
Stowarzyszenie MKP
Posty: 204
Rejestracja: 2013-04-07, 14:12
Model: 67 fastback
Silnik: inny V8
Kolor: Czarny

Re: szarpanie skrzyni

Post autor: Brano » 2013-04-22, 16:18

yoozeq pisze:
Wieksze sprawy robie w Czechach (kloadomustang.cz, goraco polecam),
Robiłeś u nich renowację ? Jakie mają ceny - opłaca się im zostawić auto w .cz ?
Filip Klouda (właściciel) się zna na swojej pracy, jak mało kto ("parę" mustangów mu przez ręce przeszło, w tym Shelby GT 500...), w warsztacie ich zawsze kilka jest, i widać, że robione są nadzwyczajnie dokładnie. Całkowitej renowacji u nich (jeszcze) nie robiłem, natomiast o cenach rozmawiałem... Myślę, że tani to oni nie są, ale dają 2 letnią gwarancję jak na nowe autko :) Komplet odrestaurowanie (piaskowanie, lakier, silnik, skrzynia, wszystkie mechanizmy, wnętrze itp...) to koszt powyżej 100.000 zł, a pewnie bliżej 150.000. Z VAT... (można fakturę na polską firmę bez VAT wziąć). Inne prace - mogę zapytać, tylko muszę wiedzieć o co dokładnie by chodziło, bo inaczej z wyceną trudno. I zawsze przynajmniej warto pogadać z człowiekiem, co wie o tych autach - przynajmniej pod względem mechanicznym i konstrukcji - wszystko.

Edit: z tych cen to material/robocizna wychodzi zazwyczaj ok. 50/50
Ostatnio zmieniony 2013-04-22, 17:38 przez Brano, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Brano
Stowarzyszenie MKP
Posty: 204
Rejestracja: 2013-04-07, 14:12
Model: 67 fastback
Silnik: inny V8
Kolor: Czarny

Re: szarpanie skrzyni

Post autor: Brano » 2013-04-22, 16:26

stang67 pisze:Moja szarpała przy przerzucaniu, oraz w trakcie jazdy jak zmieniała biegi. Myślałem że tak ma być, taki hardcore style rodem z muscle cara :D
Sęk w tym, że u mnie jeszcze tydzień temu zmieniała gładko, jak nowoczesna skrzynia. Jeżeli by tak było od początku, to bym pomyślał tak samo...

Rozmawiałem z mechanikiem (który jest niestety za daleko, by zajrzeć), i może to nie być nic poważnego - wystarczy pojeździć (może jakaś linka, może nie dociskałem guzika, może z powodu wyższych obrotów po odpaleniu). Nie wiem niestety, jak zmienia przy jeździe (wcześniej nie było w ogóle czuć żadnej zmiany biegów) - samochód stoi w magazynie, gdzie nim mogę przejechać z 20 metrów (czyli tylko te kopy przy zmianie na drive/reverse mogę doświadczać). Jutro się może przejadę i dam znać.

Czy może ktoś polecić jakiegoś mechanika w Warszawie, co będzie wiedział, co i jak sprawdzić / naprawić? Skrzynia nie była naprawiana, bo działała dobrze, i z jej naprawą się liczę - z resztą cały samochód chcę rozebrać i odrestaurować kompleksowo, kiedy będzie mnie na to stać. Jeśli jednak będę teraz musiał robić skrzynie, to chciałbym jak najszybciej i tu na miejscu...



Awatar użytkownika
stang67
Forumowicz
Posty: 1460
Rejestracja: 2009-07-31, 18:22
Model: 1967 Mustang A-code
Silnik: inny V8
Kolor: Candy Apple Red
Kontakt:

Re: szarpanie skrzyni

Post autor: stang67 » 2013-04-22, 16:29

W olkuszu jest bardzo dobry gość co robi amerykanskie skrzynie -tam też ja robiłem i polecam bo moja była wg innego mechanika nie do uratowania... a teraz śmiga :D Tylko to daleko od Ciebie...


_______F___U___C___K_________T___H___E_________F___U___E___L_________E___C___O___N___O___M___Y_______
Obrazek
1.1967 Mustang 289-4v V8
2.
1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M

Awatar użytkownika
conver67
Forumowicz
Posty: 817
Rejestracja: 2009-11-05, 19:08
Model: convertible '67
Silnik: inny V8
Kolor: Acapulco blue

Re: szarpanie skrzyni

Post autor: conver67 » 2013-04-22, 22:28

ja osobiście myślę,abys zaczął od wymiany krzyżaków na wale napędowym.koszt to jakieś 70 dolców za przedni i tylny.jeśli nie były dotykane od nowości to na bank mają luzy,które powodują te szarpanie.jeśli je wymienisz to zapeewne zmniejszą się te szarpania,a może nawet znikną.wówczas nie musisz nic w skrzynię ingerować.mam tu na miejscu krzyżaki nowiutkie do 66(przedni i tylny)pozdro



Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: szarpanie skrzyni

Post autor: 6t07t » 2013-04-23, 07:58

Przy zmianie D-R i zmianie kierunku obrotów wyjściowych skrzynia wybiera luzy na wielowypuście wału, krzyżakach, przekładni głównej, dyferencjale i półosiach. Wszystkie te luzy się sumują i jeśli są spore będą dawać właśnie taki efekt szarpania przy zmianie.
To trzeba w pierwszej kolejności sprawdzić i luzy zmniejszyć do minimum.
W następnej kolejności dopiero skrzynia.


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Awatar użytkownika
Brano
Stowarzyszenie MKP
Posty: 204
Rejestracja: 2013-04-07, 14:12
Model: 67 fastback
Silnik: inny V8
Kolor: Czarny

Re: szarpanie skrzyni

Post autor: Brano » 2013-04-23, 14:11

Dzięki za wszystkie informacje. Żona jest pełna podziwu, jak szybko uzyskuje odpowiedzi na forum, i nie może się doczekać, aż was pozna... nie wiem co o tym myśleć, ale będę jej pilnować;)
Do rzeczy. Przejechałem się dzisiaj, i nie ma żadnego problemu... Nie wiem o co chodziło, może się kucik chciał po prostu przewietrzyć. Zmiany gładkie, przy zmianie na drive / reverse, praktycznie żadne "kopanie", zmianę czuć, ale nic nadzwyczajnego. A niech mi ktoś powie, o co chodziło... Bo wczoraj to myślałem, że będę miał kręgosłup do naprawienia...

Podbijam jednak pytanie o jakiegoś fajnego mechanika w Warszawie... Możecie kogoś polecić?



Awatar użytkownika
simontlc
Forumowicz
Posty: 1078
Rejestracja: 2011-08-02, 23:16
Model: 289 coupe 1965
Kolor: mechaniczna pomarańcza (Poppy Red )
Lokalizacja:: TL.
Kontakt:

Re: szarpanie skrzyni

Post autor: simontlc » 2013-04-23, 14:26

Wpisz w google garaz szymona ,gosc siedzi w amcarach


ObrazekObrazek
"NO IT'S NOT JUST A SIX, IT'S A PART OF THE LEGACY OF THE MUSTANG"

Awatar użytkownika
stang67
Forumowicz
Posty: 1460
Rejestracja: 2009-07-31, 18:22
Model: 1967 Mustang A-code
Silnik: inny V8
Kolor: Candy Apple Red
Kontakt:

Re: szarpanie skrzyni

Post autor: stang67 » 2013-04-23, 16:32

Brano pisze: A niech mi ktoś powie, o co chodziło... Bo wczoraj to myślałem, że będę miał kręgosłup do naprawienia...
Mustang to po prostu taka wredna bestia która lubi podokuczać :D Ile to razy było że się coś stało i po jakimś czasie samo naprawiło... i nie da się tego w racjonalny sposób wyjaśnić co i dla czego... :orany: :niepewny:


_______F___U___C___K_________T___H___E_________F___U___E___L_________E___C___O___N___O___M___Y_______
Obrazek
1.1967 Mustang 289-4v V8
2.
1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M

ODPOWIEDZ

Wróć do „8. przeniesienie napędu”