Most cz. 2

skrzynia, wał, tylni most

Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc, Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Kangur07
Młodszy Forumowicz
Posty: 36
Rejestracja: 2011-07-15, 23:33
Model: Cobra
Silnik: V8 5.0
Kolor: Clearwater Aqua

Most cz. 2

Post autor: Kangur07 » 2013-03-21, 23:08

Witam.
Po dłuższym czasie, rozkręciłem most. Mam kilka pytań odnośnie tego i tamtego.
Jak sprawdzić jaki mam rozmiar mostu (tak, zadałem to pytanie :/ po oznaczeniach ciemno to widzę).

Na moście była założona szpera (dość nieudolnie - spawy poszły, więc konik ciągną tylko na jedno koło, prawe miało całkowity luz). Wiadomo coś z kwestią naprawy tego ? Ktoś miał podobny problem ?
Z wstępnych ustaleń potrzebuje do naprawy kilku rzeczy
- obudowę mechanizmu różnicowego,
- koronka półosi (2szt)
-satelit (2szt)
-sworzeń satelitów.

Idzie gdzieś to dostać ? Może ktoś rozkręcał most, i ma te niepotrzebne bebechy :D?
Jeśli da się załatwić, to jak wygląda sprawa rozmiarów tego ? standard?

Jeśli nie da rady, to całą przekładnię różnicową trzeba będzie kołować:)

Z góry dziękuję za odpowiedź
Pozdrawiam
Kangur07



Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Most cz. 2

Post autor: 6t07t » 2013-03-22, 10:09

Najlepiej i najprosciej będzie ci kupić cały mechanizm różnicowy:
http://www.ebay.com/itm/ford-8-inch-28- ... 8a&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
lub nawet cały wkład z przekładnią główną.
http://www.ebay.com/itm/Ford-Mustang-65 ... 57&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Awatar użytkownika
Kangur07
Młodszy Forumowicz
Posty: 36
Rejestracja: 2011-07-15, 23:33
Model: Cobra
Silnik: V8 5.0
Kolor: Clearwater Aqua

Re: Most cz. 2

Post autor: Kangur07 » 2013-03-22, 10:46

Dziękuję za odpowiedź.

Czy podany mechanizm różnicowy jest standardowym rozmiarem ?
I w jaki sposób zmierzyć czy most to ''8 czy ''9 ?
I co oznacza sformułowanie 'spline shaft' (albo gdzie się to liczy xD )



Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Most cz. 2

Post autor: 6t07t » 2013-03-22, 11:34

8" lub 9" to średnica koła talerzowego.
Mustangi V8 w podstawowych wersjach miały mosty 8"
28 Spline shaft oznacza wieloklin osi (półosi) na 28 wrębów.
Występują jeszcze na 31.


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Awatar użytkownika
Kangur07
Młodszy Forumowicz
Posty: 36
Rejestracja: 2011-07-15, 23:33
Model: Cobra
Silnik: V8 5.0
Kolor: Clearwater Aqua

Re: Most cz. 2

Post autor: Kangur07 » 2013-03-22, 11:37

Czy ta tabelka :
http://www.ebay.com/itm/Assault-Racing- ... ff&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;

jest prawidłowa?
Na kole tarczowym naliczyłem 37 zębów, a na wałku atakującym 9 zębów. Czy słusznie wnioskuję, że mój most to ''9, 4.11 ??
Ostatnio zmieniony 2013-03-22, 11:40 przez Kangur07, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
stang67
Forumowicz
Posty: 1460
Rejestracja: 2009-07-31, 18:22
Model: 1967 Mustang A-code
Silnik: inny V8
Kolor: Candy Apple Red
Kontakt:

Re: Most cz. 2

Post autor: stang67 » 2013-03-22, 11:39

Podepnę się ;) A czy da się sprawdzić bez rozbierania czy jest 8" czy 9"? Tak w moim przypadku z czystej ciekawości... :)


_______F___U___C___K_________T___H___E_________F___U___E___L_________E___C___O___N___O___M___Y_______
Obrazek
1.1967 Mustang 289-4v V8
2.
1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M

Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Most cz. 2

Post autor: 6t07t » 2013-03-22, 11:51

http://www.kevinstang.com/Ninecase.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Most 9" widać, że naprawdę jest wielki ;)


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Awatar użytkownika
Kangur07
Młodszy Forumowicz
Posty: 36
Rejestracja: 2011-07-15, 23:33
Model: Cobra
Silnik: V8 5.0
Kolor: Clearwater Aqua

Re: Most cz. 2

Post autor: Kangur07 » 2013-03-22, 12:12

Wygląda na "9 ?
Co sądzisz o tej tabeli ? Pokrywa się to z rozmiarem ?
I gdzie w takim razie znajdę mechanizm różnicowy, lub cały wkład z przekładnia :) ??

Obrazek



Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Most cz. 2

Post autor: 6t07t » 2013-03-22, 12:48

Wyglada na 9"
dyfry do niego:
http://www.ebay.com/itm/FORD-9-INCH-RAC ... 31&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.com/itm/Ford-Mustang-Fa ... 67&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.com/itm/Ford-Mustang-Co ... 01&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Awatar użytkownika
Kangur07
Młodszy Forumowicz
Posty: 36
Rejestracja: 2011-07-15, 23:33
Model: Cobra
Silnik: V8 5.0
Kolor: Clearwater Aqua

Re: Most cz. 2

Post autor: Kangur07 » 2013-03-22, 14:54

1. blokujący (szpera)
2. i 3. powinny działać :) dzięki wielkie :hurra:

jeszcze jedno pytanie,
oznaczenie przy moście 9'' 4.11 (ratio) <- z czym to się je ?



Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Most cz. 2

Post autor: 6t07t » 2013-03-22, 14:58

to właśnie oznaczenie 9"
i przełożenie 4,11


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Awatar użytkownika
Kangur07
Młodszy Forumowicz
Posty: 36
Rejestracja: 2011-07-15, 23:33
Model: Cobra
Silnik: V8 5.0
Kolor: Clearwater Aqua

Re: Most cz. 2

Post autor: Kangur07 » 2013-03-27, 13:33

Dzięki za pomoc i informacje :)
Układ różnicowy już kupiony, idzie ze Stanów :)



Awatar użytkownika
Kangur07
Młodszy Forumowicz
Posty: 36
Rejestracja: 2011-07-15, 23:33
Model: Cobra
Silnik: V8 5.0
Kolor: Clearwater Aqua

Re: Most cz. 2

Post autor: Kangur07 » 2013-04-17, 14:57

Układ różnicowy od tygodnia w Polsce. Ale jak to bywa akurat przy moim mustangu, nigdy nic nie ma z górki (owszem, zawsze pod górke).

Całe parametry układu się zgadzają, ale koronki satelit mają za duży otwór wewnętrzny o 1.5 mm ( skutkuje to luzem na półośkach). W głowie przeszło setki pomysłów :
nowe półośki - za drogie,
dorobienie półosiek w polsce - za drogie,
ndspawanie końcówek półosiek i nowe frezy - nie przejdzie, ukręcą się,
naprawa starych koronek (ciągle biorę pod uwagę to).
zrobienie nowych koronek ( 2 miejscach byłem, znane na całą Polskę MAHLE - nie biorą się za pojedyncze rzeczy, etc, itd., FUGOR - miły pan polecił mi 30 km ode mnie pana który zrobi wszystko ;) a więc do dzieła)

btw. jak są po angielsku koronki satelit ;) ??



Awatar użytkownika
ERTE
Forumowicz
Posty: 426
Rejestracja: 2012-04-01, 12:36
Model: Coupe 289 66
Silnik: V8 4.6
Kolor: podkład:)

Re: Most cz. 2

Post autor: ERTE » 2013-05-27, 18:15

A pytałeś u nich czy dorobią?
http://www.zespolynapedowepoznan.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;

ja na dniach będe wiedziec gdzie jest luz u mnie i rozważam 2 opcje tj naprawe (skąd jest ten spec polecony w fugorze?) lub wymiane calego mostu



Awatar użytkownika
Kangur07
Młodszy Forumowicz
Posty: 36
Rejestracja: 2011-07-15, 23:33
Model: Cobra
Silnik: V8 5.0
Kolor: Clearwater Aqua

Re: Most cz. 2

Post autor: Kangur07 » 2013-05-28, 18:46

Spec jest w Golinie/k. Jarocina.
Robota fachowo zrobiona, ładnie zahartowane i wszystko pasuje. JEst tylko jeden problem, przy wybijaniu koronek i satelitek, zgubiła się jedna podkładka pod satelitę. Wszystkie części już mam do złożenia mostu, i dalej mogę grzebać przy silniku [na dniach chcę go wieźć do tapicera - kolejkę już od miesiąca trzymam], ale brakuje podkładki.

I tu nasuwa się pytanie:
Czy ktoś z użytkowników nie ma podkładki pod satelitę ? Wymiary : zewnętrzna - 39 mm (może być większa), wewnętrzny otwór - 19mm (może być mniejszy). Na biede może to wykonać tokarz, i dać do hartowania, ale kto się podejmie zahartowania 1 (lub całego zestawu 4) podkładek.



ODPOWIEDZ

Wróć do „8. przeniesienie napędu”