Witam,
mam pytanko co potrzebuję, zeby uzdrowić mój obrotomierz, z tego co wiem podpinane jest coś pod cewkę zapłonową ale od początku nic nie miałem i tak też jest do tej pory.
Mam taki układ zapłonowy
aparat http://www.summitracing.com/parts/maa-3 ... /make/ford" onclick="window.open(this.href);return false;
cewka http://www.summitracing.com/parts/acc-140001/overview/" onclick="window.open(this.href);return false;
i rezystor http://www.summitracing.com/parts/maa-700/overview/" onclick="window.open(this.href);return false;
Byłbym wdzięczny za wskazówki co musże dokupić, żeby działał obrotomierz
Obrotomierz
Moderatorzy: Pavulon_, pluzz, Rezor, Przemek64, Piotrek86skc
- Mały1973
- Forumowicz
- Posty: 688
- Rejestracja: 2009-02-23, 12:32
- Model: Mustang Mach I 1971
- Silnik: inny V8
- Kolor: Medium Blue Metallic
- Kontakt:
Obrotomierz
- Ford Mustang Mach I 429
- Chevy Camaro Z/28 LS1
- Chrysler Voyager III CRD
- Pontiac Trans Am GTA
- Buick Electra 1971 455
- Pontiac Grand Prix Seventh Generation
- Chevy Camaro Z/28 LS1
- Chrysler Voyager III CRD
- Pontiac Trans Am GTA
- Buick Electra 1971 455
- Pontiac Grand Prix Seventh Generation
- Mały1973
- Forumowicz
- Posty: 688
- Rejestracja: 2009-02-23, 12:32
- Model: Mustang Mach I 1971
- Silnik: inny V8
- Kolor: Medium Blue Metallic
- Kontakt:
Re: Obrotomierz
Oryginalny razem z całym zespołem zegarów ale coś z czymś musi być połączone czyli jak mi się wydaje tak na mój rozum np jakiś przewód do cewki ale nie jestem pewny dlatego pytam.
Od razu dodam, całe podświetlenie działa, kontrolki działają, inne wskaźniki też tylko obrotomierz leży.
Od razu dodam, całe podświetlenie działa, kontrolki działają, inne wskaźniki też tylko obrotomierz leży.
- Ford Mustang Mach I 429
- Chevy Camaro Z/28 LS1
- Chrysler Voyager III CRD
- Pontiac Trans Am GTA
- Buick Electra 1971 455
- Pontiac Grand Prix Seventh Generation
- Chevy Camaro Z/28 LS1
- Chrysler Voyager III CRD
- Pontiac Trans Am GTA
- Buick Electra 1971 455
- Pontiac Grand Prix Seventh Generation
- sim
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 219
- Rejestracja: 2009-11-13, 03:44
- Model: '87 GT Convertible
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Szary
Re: Obrotomierz
Właśnie patrzę w książkę na schemat instalacji zapłonu klasyka - jest tam oryginalny obrotomierz, choć jest on troszkę inaczej podpięty niż podpina się aftermarketowe. Czy istnieje taka możliwość, że twoje auto wyszło z fabryki z zestawem bez obrotomierza, a zestaw z obrotkiem został dołożony później (wyjaśniałoby to dlaczego on nie działa - trzeba przeciąć jeden przewód i wlutować się z obrotkiem w szereg)?
- sim
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 219
- Rejestracja: 2009-11-13, 03:44
- Model: '87 GT Convertible
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Szary
Re: Obrotomierz
Naniosłem na uproszczony schemat sposób podłączenia obrotka.
1. Nieseryjny obrotomierz podłączasz do punktu ujemnego (masa) sterowania cewki
2. Seryny obrotomierz podlączasz w szereg do przewodu czerwono-zielonego (przecinasz go) lub różowego za rezystorem balastowym a przed skrzynką bezpieczników do obwodu zasilanego po stacyjce. Jak na rysunku:
1. Nieseryjny obrotomierz podłączasz do punktu ujemnego (masa) sterowania cewki
2. Seryny obrotomierz podlączasz w szereg do przewodu czerwono-zielonego (przecinasz go) lub różowego za rezystorem balastowym a przed skrzynką bezpieczników do obwodu zasilanego po stacyjce. Jak na rysunku:
- sim
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 219
- Rejestracja: 2009-11-13, 03:44
- Model: '87 GT Convertible
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Szary
Re: Obrotomierz
Tutaj jeszcze na szybko wrzucam schemat z książki (oborotomierz - Tachometer) by było wiadomo, o co chodzi
http://sim.drap.pl/tach.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://sim.drap.pl/tach.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
- sim
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 219
- Rejestracja: 2009-11-13, 03:44
- Model: '87 GT Convertible
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Szary
Re: Obrotomierz
Tutaj masz jeszcze raz opisany temat:
http://www.mustangmonthly.com/techartic ... eshooting/" onclick="window.open(this.href);return false;
Końcówkę "męską" wychodzącą z obrotomierza podłączasz od strony zasilania przychodzącego ze skrzynki. Końcówkę "żeńską" wychodzącą z obrotka przez rezystor balastowy do cewki. Jeśli obrotomierz jest uszkodzony nie odpalisz silnika, chyba, że połączysz oba przewody
http://www.mustangmonthly.com/techartic ... eshooting/" onclick="window.open(this.href);return false;
Końcówkę "męską" wychodzącą z obrotomierza podłączasz od strony zasilania przychodzącego ze skrzynki. Końcówkę "żeńską" wychodzącą z obrotka przez rezystor balastowy do cewki. Jeśli obrotomierz jest uszkodzony nie odpalisz silnika, chyba, że połączysz oba przewody
-
- Członek Honorowy MKP
- Posty: 1206
- Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
- Model: 67 fastback
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: primer,czarny,bialy
Re: Obrotomierz
http://ww2.justanswer.com/uploads/jacks ... an0006.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.musiccityrodshop.com/article/121/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mustangmonthly.com/techartic ... to_22.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.musiccityrodshop.com/article/121/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mustangmonthly.com/techartic ... to_22.html" onclick="window.open(this.href);return false;