Renowacja

Co tam Panie w polityce ?

Moderatorzy: horse, horse

ODPOWIEDZ
Zaxori
Posty: 7
Rejestracja: 2013-02-11, 00:47

Renowacja

Post autor: Zaxori » 2013-02-16, 23:45

Witam, nie wiem czy piszę to w dobrym dziale ale uznałem ,że nawet jeśli tak to tutaj bedzie to najmniej szkodliwe :hyhy:

Otóż drodzy forumowicze chciałem was zapytać jak to było u was z renowacją waszego pierwszego klasyka. Czy robiliście to sami czy też zlecaliście to firmie? Czy mieliście jakieś większe doświadczenie? Ogólnie chciałbym wiedzieć czy osoba która nie miała wcześniej do czynienia z tego typu klasykiem może z powodzeniem przeprowadzić jego renowację.
Nie mam tutaj na myśli wykonanie wszystkiego samodzielnie bo to nie możliwe a raczej takie czynności jak przykładowo lakierowanie czy remont silnika zlecenie fachowcowi.
Moim zdaniem oddawanie roboty firmie mija sie z celem(co nie zmienia faktu że samo posiadanie klasyka to super sprawa) i wolałbym przy tym spędzić choćby 5lat ale czerpać z tego radość i móc patrzyc na auto jak na swoje dzielo.(Nawet codzienne dogladanie postepow pracy nie dawalo by tego samego bo ktos wszystko robi za nas a i slono sobie za to liczy)

Tak więc zachęcam do dzielenia się swoimi wspomnieniami oraz radami :piwo: od tego może zależeć czy w przyszłości zdecyduję się na taki projekt a bardzo bym tego chciał. :super:



Awatar użytkownika
Piotrek86skc
Forumowicz
Posty: 1076
Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
Model: coupe 1966
Silnik: V8 4.6
Kolor: signal flare red
Kontakt:

Re: Renowacja

Post autor: Piotrek86skc » 2013-02-17, 11:15

Z mojego doświadczenia to powiem ci, że faktycznie sam swojego nie polakieruję ani też nie złożę silnika, ale resztę prac zwłaszcza utrzymaniowych robię sam. Mam parę poradników, forum, amerykańskie stronki i youtube i lecę. Dużo człowiek się uczy wtedy i przede wszystkim rodzi się więź między kierowcą a samochodem, która nie powstanie jak wszystko za ciebie zrobi specjalistyczna firma. Setek godzin w kanale, poobijanych rąk, wiecznie czarne łapy ale warto;D



Zaxori
Posty: 7
Rejestracja: 2013-02-11, 00:47

Re: Renowacja

Post autor: Zaxori » 2013-02-17, 14:31

Piotrek a elektryke robiłeś sam?



Awatar użytkownika
PETEK
Młodszy Forumowicz
Posty: 28
Rejestracja: 2011-02-04, 13:29
Model: Fastback 66
Silnik: inny V8
Kolor: Red

Re: Renowacja

Post autor: PETEK » 2013-02-17, 17:39

Ja wyszedłem z tego samego założenia co Ty. Dla mnie liczyło się to żeby samemu co się da to robić samodzielnie albo z pomocą brata lub teścia którzy w sprawach technicznych są lepsi. Nie wiem ile roboczo godzin spendziłem w garażu ale było warto. Chociażby żeby przejechać cały MR2012 bez najmniejszej awarii.
Blachy i Lakeir robili fachowcy ale całe przygotowanie (rozkręcanie, szlifowanie, odrdzewianie i składanie wszystkiego w całość) we własnym zakresie.
Powiem tak - jeśli masz trochę pojęcia w majsterkowaniu oraz DUŻO czasu i zacięcie to zdecydowanie polecam.
Zysk i satysfakcja zostają u Ciebie :D



Awatar użytkownika
Piotrek86skc
Forumowicz
Posty: 1076
Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
Model: coupe 1966
Silnik: V8 4.6
Kolor: signal flare red
Kontakt:

Re: Renowacja

Post autor: Piotrek86skc » 2013-02-17, 21:59

Na tyle ile mogłem to tak. Zakupiłem lutownicę, miernik i narzędzie do zaciskania styków( męskie, żeńskie) bo przy rozłączaniu czyszczeniu itd kruszyły i odpadały. Pościągałem schematy elektryczne i ze szwagrem trochę ogarnęliśmy. Okazało się, że radio działa i wszystkie zegary też tylko straszny burdel był. A z kilkoma rzeczami pomógł znajomy elektryk co się lubuje w starych furach.



Awatar użytkownika
Piotrek86skc
Forumowicz
Posty: 1076
Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
Model: coupe 1966
Silnik: V8 4.6
Kolor: signal flare red
Kontakt:

Re: Renowacja

Post autor: Piotrek86skc » 2013-02-17, 22:00

Oczywiście korespondencyjne kursy u Ricka dużo pomagają.;D



Zaxori
Posty: 7
Rejestracja: 2013-02-11, 00:47

Re: Renowacja

Post autor: Zaxori » 2013-02-17, 23:19

O proszę to widze że w razie czego złoże odpowiedni temat i będę prosił męczył i dręczył o porady :P

Ciągle zachęcam do dzielenia się swoją historią a teraz ide :spi: bo jutro zaczynam kurs spawania :hyhy:



Awatar użytkownika
stang67
Forumowicz
Posty: 1460
Rejestracja: 2009-07-31, 18:22
Model: 1967 Mustang A-code
Silnik: inny V8
Kolor: Candy Apple Red
Kontakt:

Re: Renowacja

Post autor: stang67 » 2013-02-18, 01:32

Podszkol się trochę zanim zaczniesz konia spawać :P
Ja rzeczy których nie spiep.rzę robię sam, a co nie umiem było robione w warsztacie. Tzn w zaprzyjaźnionym warsztacie robiłem wymianę części podłogi, doły błotników i mosiądzowanie łączeń, lakierowanie, remont silnika i skrzyni :) A sam zrobiłem biliard małych pierdół od kosmetyki wnętrza, gaźnik, kable, węże itd po listwy zewnętrzne, zegary, i takie tam nie pamiętam nawet wszystkiego :P

Moja uwaga:
1. Wszystko dało by się zrobić samemu, jeśli posiadasz wszechstronną wiedzę i doświadczenie oraz sprzęt.
2. jak nie umiesz zrobić sam i oddasz komuś to na 100% coś zwali
3. mimo doglądania codziennie w warsztacie coś i tak będziesz miał skopane więc warto pomyśleć czy nie zrobić samemu
4. nie zawsze taki diabeł straszny, po fakcie uważam że dałbym sobie radę z silnikiem i mniej bym skopał niż "fachowcy"
5. więcej pomyślunku na każdym kroku niż działania. Kilka razy już się przejechałem, mierzyć 10 razy, robić raz. :)


_______F___U___C___K_________T___H___E_________F___U___E___L_________E___C___O___N___O___M___Y_______
Obrazek
1.1967 Mustang 289-4v V8
2.
1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M

Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: Renowacja

Post autor: yoozeq » 2013-02-18, 08:03

stang67 ma rację mierzyć... mierzyć... i sprawdzać bo potem jest tak jak z moją aktualną konwersją na tarcze. Wywaliłem jedną zwrotnicę, dorobiłem piasty, wywaliłem drugą i ... okazało się że mam dwie różne. Na szczęście średnica zew. łożysk w piaście jest taka sama mimo iż ich wewnętrzna jest inna :zakrecony: ..... ale jak to zobaczyłem to już mocno byłem spocony że od nowa będę musiał wszystko robić :D

Ja robiłem i robię wszelkie pierdoły , kosmetykę , itd... sprawy blacharskie i silnikowe (szlifów czy planowania głowicy sam nie zrobisz... ale złożenie silnika to już inna sprawa) robili mi "fachowcy". Choć blacharkę przydałoby się poprawić po remoncie w USA bo w PL tylko poprawiam.... no i aktualnie cały bagażnik robię. Jeśli masz sprzęt i czas to dużo można zrobić samemu.

A jeszcze jedno pamiętaj, że jak coś rozkręcisz to obok jeszcze znajdzie się tuzin rzeczy do poprawy / naprawy. W tym roku miałem robić tylko hamulce a skończyło się na o wiele większym remoncie :rotfl:


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Awatar użytkownika
Piotrek86skc
Forumowicz
Posty: 1076
Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
Model: coupe 1966
Silnik: V8 4.6
Kolor: signal flare red
Kontakt:

Re: Renowacja

Post autor: Piotrek86skc » 2013-02-19, 10:04

A szybę do polerowania oddajesz fachowcowi; P



arek900
Forumowicz
Posty: 917
Rejestracja: 2011-07-20, 18:08
Model: Mustang 67 V8, GT 07
Silnik: V8 4.6
Kolor: czerwony

Re: Renowacja

Post autor: arek900 » 2013-02-19, 10:12

ja polerowałem sam :)



Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: Renowacja

Post autor: yoozeq » 2013-02-19, 22:47

Piotrek86skc co Ty tak z tą szybą żeś się przyczepił :D W jednych tematach czuje się lepiej a w drugich nie. Zestaw sobie leży u mnie do polerowania ale zrobi mi to zaprzyjaźniony lakiernik. Chyba to już gdzieś pisałem :P

Zamykając temat polerowania mojej przedniej szyby to jak mi je.... to uziemiony na dobry miesiąc będę i na zlocie mnie nie zobaczysz. Lepiej dać na mszę :)


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Zaxori
Posty: 7
Rejestracja: 2013-02-11, 00:47

Re: Renowacja

Post autor: Zaxori » 2013-02-20, 00:20

Hehe Piotrek pewnie jakieś przykre wspomnienia związane z szybą :zalamany: bo inaczej by tak tego nie poruszał ;)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Wszystko poza Mustangiem”