Problemy z Biegami / Skrzynia - Biegi ciezko wchodza.

skrzynia, wał, tylni most

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Problemy z Biegami / Skrzynia - Biegi ciezko wchodza.

Post autor: AluStar » 2011-11-20, 17:00

PROCEDURA OBSŁUGI - W razie pytan jestem do dyspozycji - Alustar

Niektóre 2007-2009 Mustang S197 mogą wykazywać następujące objawy i wady sprzęgła i skrzyni.
Objawy: trudno wrzucic 2 bieg, problemy z wrzuceniem biegu. , Te objawy mogą być spowodowane przez sprzęgło nie wysprzeglone calkowicie,
. Może to być spowodowaneprzez wadliwa konstrukcje kola zamachowego ktore ulega szybkiemu odksztalceniu podczas przegrzania sie ( palisz gume, jazda w korkach itd.. i td )

Tutaj posluze sie oswiadczeniem Forda ..

Art cyt
"
Na podstawie analiz inżynierskich wszystkich zwracanych elementów przekładni zastąpione podczas wykonywania przed TSBs, udało się ustalić, że zespoły synchronizatorów i wałków sprzęgłowych transmisji nie wykazują nadmiernego zużycia, które wymagają wymiany części transmisji."

Procedura i Diagnoza stwierdzajaca ze synchronizatory itd.. działają prawidłowo i unikniemy niepotrzebnych napraw skrzyni biegów.

1) Zaciagnac reczny
2) wrzuc na luz / neutralna pozycja
3) Uruchomic silnik i pozostawic na biegu jalowym
4) raz nacisnac sprzeglo i puisc
5) Wrzucic pierwszy bieg ( mocna naciskajac sprzeglo ) przez okres nei dluzszy niz 2-3 s. - i jak teraz juz bedzie kolizja :dobani:
6) Jeśli synchronizatory są w porządku, nie będzie żadnej kolizji lub mielenia.
- Jeżeli jest inaczej (synchronizator blokuje się przy przełączaniu biegów)
7) Powtórz test synchronizatorów (krok 5 i 6) na wszystkie inne biegi w gore. .
8) Jezeli biegi wejda gladko naprawa bedzie wymagac tylko wymiany sprzegla.
9) Jezeli przy teście synchronizatorow zauważymy objawy zużycia , naprawa będzie wymagała naprawy skrzyni ( wymiany ) wraz z wymiana sprzęgła włącznie. :przestraszony:

Ponizej instrukcja ktora jest opisana w Workshop Manual dla Mustanga z podaniem dzialow i stron

Wymiana sprzęgła

Usuń transmisji na 2010 Workshop Manual (WSM), sekcja 308-03C.
Usunąć i wymienić koła na 2010 WSM, sekcja 303-01C. Wyrzucić stare śruby i korzystania z nowych śrub.
Zainstaluj nowe łożysko pilot na 2010 WSM, sekcja 308-01.
Zainstaluj nowe sprzęgło i montaż płyty na 2010 WSM, sekcja 308-01. Korzystanie z nowych śrub.
Nałóż niewielką ilość smaru Motorcraft PTFE ® do rowków piasty sprzęgła na 2010 WSM, sekcja 308-01.
Zainstaluj nowe sprzęgła cylinder i linii hydraulicznej na 2010 WSM, sekcja 308-02.
Zainstaluj transmisji na 2010 WSM, sekcja 308-03C.
Patrz Moduł sterowania zespołem napędowym (PCM) Przeprogramowanie.
Naprawa transmisji

Usuń, drenażu, rozebrać i wyczyścić transmisji na 2010 WSM, sekcja 308-03C.
Usunąć i wymienić wał i wszystkie zespoły synchronizatorów na 2010 WSM, sekcja 308-03C.
Zamontować transmisji na 2010 WSM, sekcja 308-03C.
Zainstaluj transmisji na 2010 WSM, sekcja 308-03C.
Zapoznaj się Przeprogramowanie PCM.

Obrazek



Awatar użytkownika
good_rafael
Forumowicz
Posty: 155
Rejestracja: 2011-07-19, 13:38
Model: S197 Convertible
Silnik: V6 4.0
Kolor: Czarny

Re: Problemy z Biegami / Skrzynia - Biegi ciezko wchodza.

Post autor: good_rafael » 2013-02-13, 16:04

ja z moim mamualem miewam problem przy wrzucaniu pierwszego biegu. Czasem wchodzi gładziutko, czasem jak w starym traktorze. Inne biegi ok, tylko ta jedynka... Trochę mnie to męczy i niepokoi... Tylko, że mój nie mieści się w przedziale 2007-09, jest z 2005.



XerofaN
Forumowicz
Posty: 594
Rejestracja: 2011-06-16, 15:56
Model: Pony
Silnik: V6 4.0
Kolor: Tungsten Gray

Re: Problemy z Biegami / Skrzynia - Biegi ciezko wchodza.

Post autor: XerofaN » 2013-02-13, 17:27

u mnie tez ciezko bywa wlasnie z 1szym biegiem. no i wsteczny tez czasem ciezko wchodzi. 2006 rocznik. dodam jeszcze ze mam shortshifter i zmienione przelozenia na 3.73

poza tym 3ka jest w dziwnym miejscu i nie moglem na poczatku w nia trafic szczegolnie jak chcialem szybko ja wbic, ale to nawet kiedys instruktor na torze mial niezle problemy :P



Awatar użytkownika
good_rafael
Forumowicz
Posty: 155
Rejestracja: 2011-07-19, 13:38
Model: S197 Convertible
Silnik: V6 4.0
Kolor: Czarny

Re: Problemy z Biegami / Skrzynia - Biegi ciezko wchodza.

Post autor: good_rafael » 2013-02-13, 18:28

Ktoś może miał podobne problemy i zna skuteczny patent? Może zmiana na jakiś konkretny olej?



Awatar użytkownika
Madasek
Forumowicz
Posty: 504
Rejestracja: 2008-08-30, 23:10
Model: 2007 Shelby GT
Silnik: inny V8
Kolor: Czarny srebrne pasy

Re: Problemy z Biegami / Skrzynia - Biegi ciezko wchodza.

Post autor: Madasek » 2013-02-13, 20:33

Jest też kwestia (opisywana na forach w US i A) ilości oleju w manualnych skrzyniach, zalecają napełniać chyba 1/4 cala przed korkiem. Fabrycznie miałem zalany pod korek i biegi w sumie cieżko wchodziły a po zmianie na RP i zastosowaniu się do tych rad biegi wskakują zdecydowanie "lżej"

Natomiast jak tarcza sprzęgła się kończyła przy około 22tyś km było to czuć przy wrzucaniu 1 i 2 biegu.



XerofaN
Forumowicz
Posty: 594
Rejestracja: 2011-06-16, 15:56
Model: Pony
Silnik: V6 4.0
Kolor: Tungsten Gray

Re: Problemy z Biegami / Skrzynia - Biegi ciezko wchodza.

Post autor: XerofaN » 2013-02-14, 14:12

ja tam oleju w skrzyni nie ruszalem poki co. nie wiem co ile trzeba wymieniac jesli w ogole :P mi to jakos specjalnie nie przeszkadza, tak napisalem zeby razniej bylo ;P



Awatar użytkownika
good_rafael
Forumowicz
Posty: 155
Rejestracja: 2011-07-19, 13:38
Model: S197 Convertible
Silnik: V6 4.0
Kolor: Czarny

Re: Problemy z Biegami / Skrzynia - Biegi ciezko wchodza.

Post autor: good_rafael » 2013-02-14, 14:23

XerofaN pisze:ja tam oleju w skrzyni nie ruszalem poki co. nie wiem co ile trzeba wymieniac jesli w ogole :P mi to jakos specjalnie nie przeszkadza, tak napisalem zeby razniej bylo ;P
No to cel osiągnięty, trochę raźniej mi się zrobiło :) mnie to szczególnie też nie doskwiera, bardziej zastanawia czy to taka uroda konia (wtedy luz) czy może coś mu doskwiera (to już gorzej, zależy mi na jego zdrowiu ;) )
Muszę zerknąć przy jakich przebiegach zalecają zmianę oleju w skrzyni, przy najbliższej takiej okazji wykorzystam patent z nie zalewaniem do końca, może coś da.



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Problemy z Biegami / Skrzynia - Biegi ciezko wchodza.

Post autor: caniggia » 2013-05-25, 17:18

W manualu producent skrzyni zaleca całkiem inny olej bo texaco mineralny niż ford mercon v syntetyczny. Fabrycznie było za dużo oleju, bo pod korek, ford to skorygowal i trzeba wlewać mniej. Ostatnie instrukcję mają poprawne ilości.

Na mineralnym biegi wchodzą zdecydowanie lepiej niż na syntetyku.

Jak wlany poprawny olej i poprawna ilość i dalej problem, to do wymiany synchronizatory, innego lekarstwa niet.



Awatar użytkownika
good_rafael
Forumowicz
Posty: 155
Rejestracja: 2011-07-19, 13:38
Model: S197 Convertible
Silnik: V6 4.0
Kolor: Czarny

Re: Problemy z Biegami / Skrzynia - Biegi ciezko wchodza.

Post autor: good_rafael » 2013-05-25, 19:12

caniggia pisze:W manualu producent skrzyni zaleca całkiem inny olej bo texaco mineralny niż ford mercon v syntetyczny. Fabrycznie było za dużo oleju, bo pod korek, ford to skorygowal i trzeba wlewać mniej. Ostatnie instrukcję mają poprawne ilości.

Na mineralnym biegi wchodzą zdecydowanie lepiej niż na syntetyku.

Jak wlany poprawny olej i poprawna ilość i dalej problem, to do wymiany synchronizatory, innego lekarstwa niet.
Caniggia, polecasz jakiś konkretny olej? Jakie parametry, lepkość?



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Problemy z Biegami / Skrzynia - Biegi ciezko wchodza.

Post autor: caniggia » 2013-05-25, 19:42

Tu napisałem jaki obecnie zaleca tremec:

forum.mustangklub.pl/forum/viewtopic.php?f=14&t=2991&p=97921&hilit=texaco#p97921

Obecnie odradzają rp synchromax i gm synchromesh, redline d4, gdyż niby na początku jest super i biegi lżej wchodzą, ale podobno w dłuższej perspektywie synchronizatory padają.

Ja testowałem z pozytywnymi rezultatami, bo chyba xerofanowi nie robi się coraz gorzej, redline mtl. Ma gęstość jak atf, czyli dopływa wszędzie.

Obecnie właśnie mam texaco, biegi jak w masło kiedy się chce.



salo317@wp.pl
Młodszy Forumowicz
Posty: 11
Rejestracja: 2014-10-26, 20:07
Silnik: V6 4.0
Kolor: black

Re: Problemy z Biegami / Skrzynia - Biegi ciezko wchodza.

Post autor: salo317@wp.pl » 2014-10-26, 20:26

witam , jestem nowym forumowiczem , świeżo po zakupie mustanga , auto z 2006 roku silnik 4.0 z manualna skrzynia , udało mi sie kupić niemal idealny egzemplarz , poza jednym szczegółem , mianowicie jest spory problem ze skrzynia biegów , gdy wrzucam jedynkę i puszczam sprzęgło słychać głośne zgrzytanie - stukanie ze spodu auta , również przełączając z 1 na 2 są te stuknięcia , w tym czasie auto trochę poszarpuje i postukuje cos tam pod spodem , ale tylko na 1 i 2 biegu , wszystkie reszta delikatne stuknięcia przy wysprzeglaniu ale prawie nieslyszlane , dodam jeszcze ze 1 i wsteczny bardzo opornie wchodza , czasami nie udaje sie wrzucić za pierwszym razem , skrzynia działa nieprecyzyjnie i nie ma opcji operować nią i sprzęgłem szybko , tylko trzeba powoli i delikatnie zeby jak najmniej stukało i szarpało przy wysprzeglaniu , z tego co wiem , bylo wymienione sprzęgło i zregenerowany most , nie wiem ile w tym prawdy ale w moim przypadku stawial bym na cos ze skrzynia , sprzeglo dziala jak nalezy , jak nowe , auto ma 155 tys km , czy ktos mial taki problem ? co z tym robic czego i gdzie szukać ?



Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2450
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Re: Problemy z Biegami / Skrzynia - Biegi ciezko wchodza.

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2014-10-26, 20:33

salo317@wp.pl pisze:witam , jestem nowym forumowiczem , świeżo po zakupie mustanga , auto z 2006 roku silnik 4.0 z manualna skrzynia , udało mi sie kupić niemal idealny egzemplarz , poza jednym szczegółem , mianowicie jest spory problem ze skrzynia biegów , gdy wrzucam jedynkę i puszczam sprzęgło słychać głośne zgrzytanie - stukanie ze spodu auta , również przełączając z 1 na 2 są te stuknięcia , w tym czasie auto trochę poszarpuje i postukuje cos tam pod spodem , ale tylko na 1 i 2 biegu , wszystkie reszta delikatne stuknięcia przy wysprzeglaniu ale prawie nieslyszlane , dodam jeszcze ze 1 i wsteczny bardzo opornie wchodza , czasami nie udaje sie wrzucić za pierwszym razem , skrzynia działa nieprecyzyjnie i nie ma opcji operować nią i sprzęgłem szybko , tylko trzeba powoli i delikatnie zeby jak najmniej stukało i szarpało przy wysprzeglaniu , z tego co wiem , bylo wymienione sprzęgło i zregenerowany most , nie wiem ile w tym prawdy ale w moim przypadku stawial bym na cos ze skrzynia , sprzeglo dziala jak nalezy , jak nowe , auto ma 155 tys km , czy ktos mial taki problem ? co z tym robic czego i gdzie szukać ?
najlepiej szukaj drugiej skrzyni z małym przebiegiem , a z twojego rocznika to powinna być dostępna
jeżeli już było robione sprzęgło i most to auto dostało w dupę i poleciała też skrzynia



salo317@wp.pl
Młodszy Forumowicz
Posty: 11
Rejestracja: 2014-10-26, 20:07
Silnik: V6 4.0
Kolor: black

Re: Problemy z Biegami / Skrzynia - Biegi ciezko wchodza.

Post autor: salo317@wp.pl » 2014-10-26, 20:35

czyli z tego co opisalem wina moze lezec tylko w skrzyni biegów ? to stukanie szarpanie itd ? moze istnieje opcja remontu czy regeneracji skrzyni ?



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Problemy z Biegami / Skrzynia - Biegi ciezko wchodza.

Post autor: caniggia » 2014-10-26, 20:52

Po pierwsze, nie zadawaj takich samych pytań w dwóch różnych tematach, wykasuj swoje pytanie tu:
viewtopic.php?f=11&t=843&p=143420#p143420" onclick="window.open(this.href);return false;

Trzeba na podnośniku dokładnie posłuchać skąd są te odgłosy.
Co w wg Ciebie oznacza nowe sprzęgło? Wg mnie to koło zamachowe, tarcza, docisk, łożysko pilotujące, wysprzęglik.
Jeżeli taki zestaw został wymieniony, to znaczy że sprzęgło jest nowe. Jeżeli została tarcza tylko wymieniona, to sprzęgło jest szrot i jazda na takim właśnie wykończy skrzynię całkowicie, a takie objawy sugeruje właśnie ciężko wchodzącą jedynkę i wsteczny.
Jeżeli jednak wszystko powyżej jest wymienione, to skrzynia padła, choć mimo wszystko stawiam na sprzęgło.

Skrzynię można regenerować, ale to wyjdzie drożej niż używana skrzynia, ale używana skrzynia, to używana... Może kosztować skrzynię plus dodatkowo remont.



salo317@wp.pl
Młodszy Forumowicz
Posty: 11
Rejestracja: 2014-10-26, 20:07
Silnik: V6 4.0
Kolor: black

Re: Problemy z Biegami / Skrzynia - Biegi ciezko wchodza.

Post autor: salo317@wp.pl » 2014-10-26, 21:08

Ciezko mi powiedziec co jest wymienione w sprzegle bo auto niedawno kupilem , ale samo sprzeglo dziala bardzo plynnie , zostawie auto w serwisie i bede informowal o szczegolach, jezeli bedzie to skrzynia to raczej zdecyduje sie na remont bo znalezc manualna uzywke nie jest latwo a na remont w dobrym serwisie jest zawsze gwarancja



ODPOWIEDZ

Wróć do „8.przeniesienie napędu”