Kolektor dolotowy 2V dla gaźnika 4V
Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc, Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 100
- Rejestracja: 2012-12-09, 07:17
- Model: Mustang 67 coupe 289
- Silnik: inny V8
- Kolor: czarny mat
Kolektor dolotowy 2V dla gaźnika 4V
Witam panowie, jestem tu zupełnie nowy na forum. W sierpniu tego roku stałem się szczęśliwym posiadaczem Mustanga 67 V8 w kolorze czarny półmat. Samochód jest super, ale jak to bywa zacząłem kombinować co by tu poprawić. W pierwszej kolejności oddałem go do gaźnikowca aby go trochę wyregulował. Człowiek stwierdził że ten mój gaźnik pracuje na pół gwizdka, z czterech gardzieli dwa pracują poprawnie, a dwa następne według jego wiedzy milczą. Na allegro kupiłem nowy gaźnik Holleya za 900 zł. Generalnie po jego wymianie auto odżyło, natomiast podczas jego wymiany fachowiec zaobserwował, że kolektor dolotowy jest typowy dla gaźnika dwu gardzielowego, tylko założona jest jakaś przejściówka dopasowująca.
Moje pytanie jest takie czy jest sens inwestować w nowy kolektor typowy dla gaźnika 4V? Jaki osiągnę efekt i jeżeli już to jaki wybrać?
Dodam, że gaźnik to Holley 1850-5 2660 , a na kolektorze występują takie opisy:
289 17
C60E - 9425A
Jeszcze raz proszę o radę.
Moje pytanie jest takie czy jest sens inwestować w nowy kolektor typowy dla gaźnika 4V? Jaki osiągnę efekt i jeżeli już to jaki wybrać?
Dodam, że gaźnik to Holley 1850-5 2660 , a na kolektorze występują takie opisy:
289 17
C60E - 9425A
Jeszcze raz proszę o radę.
-
- Forumowicz
- Posty: 100
- Rejestracja: 2011-08-28, 13:56
- Model: 1969 coupe
- Silnik: inny V8
- Kolor: pastel grey
Re: Kolektor dolotowy 2V dla gaźnika 4V
ja bym zamontowal chocby ze wzgledu na sama wage, oryginalny jest zeliwny a aftermarketowy aluminiowy. Ale czy duzo da bez dalszych modyfikacji, ciezko powiedziec. Nowy dolot bedzie mial wieksze porty a glowice wciaz małe, napewno sporo by zmienilo jesli bys je przeportowal no ale do tego trzeba je sciagac
najlepszy jest podobno Victor Jr, ale nigdy niewidzialem go na niemodyfikowanym silniku a tym bardzije z glowicami 2v.
ale kupilbym go jesli masz zamiar dalej modyfikowac silnik, chlopaki z forum kompletuja paczke z usa. Zagadaj z nimi a jak dobrze pójdzie to kupisz nowy kolektor za polowe ceny jaka dales za gaznik
najlepszy jest podobno Victor Jr, ale nigdy niewidzialem go na niemodyfikowanym silniku a tym bardzije z glowicami 2v.
ale kupilbym go jesli masz zamiar dalej modyfikowac silnik, chlopaki z forum kompletuja paczke z usa. Zagadaj z nimi a jak dobrze pójdzie to kupisz nowy kolektor za polowe ceny jaka dales za gaznik
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 100
- Rejestracja: 2012-12-09, 07:17
- Model: Mustang 67 coupe 289
- Silnik: inny V8
- Kolor: czarny mat
Re: Kolektor dolotowy 2V dla gaźnika 4V
Dzięki sejdorfo, ale czy mógłbyś dać namiary na tych kolesi, którzy zbierają graty w USA? W którym sklepie najlepiej dobrać kolektor do mojego gaźnika? Nie chciałbym coś kupić, co nie będzie pasowało.
- stang67
- Forumowicz
- Posty: 1460
- Rejestracja: 2009-07-31, 18:22
- Model: 1967 Mustang A-code
- Silnik: inny V8
- Kolor: Candy Apple Red
- Kontakt:
Re: Kolektor dolotowy 2V dla gaźnika 4V
Wystarczy że będzie podpisane że do 289W i że 4V. Lepiej wziąć coś lepszej firmy...tyvon pisze:W którym sklepie najlepiej dobrać kolektor do mojego gaźnika? Nie chciałbym coś kupić, co nie będzie pasowało.
Widzę że na CJ mają kilka: http://sitesearch.cjponyparts.com/searc ... old+289+4v" onclick="window.open(this.href);return false;
Nie chce mi się sprawdzać ale na summitracing też powinni coś mieć; albo na MU

_______F___U___C___K_________T___H___E_________F___U___E___L_________E___C___O___N___O___M___Y_______

1.1967 Mustang 289-4v V8
2.1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M

1.1967 Mustang 289-4v V8
2.1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M
-
- Forumowicz
- Posty: 100
- Rejestracja: 2011-08-28, 13:56
- Model: 1969 coupe
- Silnik: inny V8
- Kolor: pastel grey
Re: Kolektor dolotowy 2V dla gaźnika 4V
viewtopic.php?f=34&t=5934" onclick="window.open(this.href);return false;
osobiscie zamowilbym jakas uzywke z ebaya, aluminium sie ladnie czysci i idzie wyrwac cos za dobra cene - nawet bezposrednio do polski
bedzie pasowac wsystko z oznaczeniem 4v do 289 lub 302 np taki:
http://www.ebay.com/itm/Ported-Edelbroc ... es&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
im wyzej jest usadowiony ganizk tym lepiej w razie czego kup cokolwiek i dodaj spacer pod gaznik
http://www.ebay.com/itm/Edelbrock-Vickt ... es&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.com/itm/PARKER-FUNNEL-W ... es&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.com/itm/Weind-289-302-I ... p=mtr#shId" onclick="window.open(this.href);return false;
osobiscie zamowilbym jakas uzywke z ebaya, aluminium sie ladnie czysci i idzie wyrwac cos za dobra cene - nawet bezposrednio do polski
bedzie pasowac wsystko z oznaczeniem 4v do 289 lub 302 np taki:
http://www.ebay.com/itm/Ported-Edelbroc ... es&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
im wyzej jest usadowiony ganizk tym lepiej w razie czego kup cokolwiek i dodaj spacer pod gaznik
http://www.ebay.com/itm/Edelbrock-Vickt ... es&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.com/itm/PARKER-FUNNEL-W ... es&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.com/itm/Weind-289-302-I ... p=mtr#shId" onclick="window.open(this.href);return false;
- 6t07t
- Forumowicz
- Posty: 1650
- Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
- Model: 1966-2008
- Kolor: Silver Blue, Black
- Lokalizacja:: Gliwice
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: Kolektor dolotowy 2V dla gaźnika 4V
Kolektor 4V ma 2x większa możliwość przepuszczenia do cylindrów mieszanki paliwowo-powietrznej. Wiecej paliwa+więcej powietrza=wiecej mocy.
Jeśli miałeś stary gaźnikv 4V z podciśnieniowym otwieraniem drugiej pary przepustnic to po prostu zdławienie kolektorem 2V i przejściówką mogło powodować, że druga para się nie otwierała. Za te 900zł mogłeś mieć kolektor 4V, remont starego gaźnika i jescze by zostało.
Głowic ruszać nie trzeba. Wałek rozrządu inny, rolkowe dźwigienki tak aby zawory mogły sie wiecej otwierać.
Jeśli miałeś stary gaźnikv 4V z podciśnieniowym otwieraniem drugiej pary przepustnic to po prostu zdławienie kolektorem 2V i przejściówką mogło powodować, że druga para się nie otwierała. Za te 900zł mogłeś mieć kolektor 4V, remont starego gaźnika i jescze by zostało.
Głowic ruszać nie trzeba. Wałek rozrządu inny, rolkowe dźwigienki tak aby zawory mogły sie wiecej otwierać.
1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007
- SPONTAN
- Forumowicz
- Posty: 351
- Rejestracja: 2011-09-26, 15:14
- Model: Coupe 66, 68, 69
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: złoty, srebrny, czarny
Re: Kolektor dolotowy 2V dla gaźnika 4V
Należy również pamiętać o kolektorze wydechowym, By on nie zdławił dotychczasowych modyfikacji
SPONTAN-Magkri
-
- Członek Honorowy MKP
- Posty: 1206
- Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
- Model: 67 fastback
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: primer,czarny,bialy
Re: Kolektor dolotowy 2V dla gaźnika 4V
sejdorfo pisze:viewtopic.php?f=34&t=5934
osobiscie zamowilbym jakas uzywke z ebaya, aluminium sie ladnie czysci i idzie wyrwac cos za dobra cene - nawet bezposrednio do polski
bedzie pasowac wsystko z oznaczeniem 4v do 289 lub 302 np taki:
http://www.ebay.com/itm/Ported-Edelbroc ... es&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
im wyzej jest usadowiony ganizk tym lepiej w razie czego kup cokolwiek i dodaj spacer pod gaznik
http://www.ebay.com/itm/Edelbrock-Vickt ... es&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.com/itm/PARKER-FUNNEL-W ... es&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.com/itm/Weind-289-302-I ... p=mtr#shId" onclick="window.open(this.href);return false;
W mojej opinii, te nie są dobre wybory dla jego silnika.
szukać "dual plane" jak Edelbrock Performer
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 47
- Rejestracja: 2011-08-25, 00:11
- Model: Fast 67, Coupe 67
- Silnik: inny V8
- Kolor: zielony i szary
Re: Kolektor dolotowy 2V dla gaźnika 4V
Oooo... Mój były Mustang pojawił się na forum
Rzeczywiście w tym aucie był gaźnik Holley 4v, przejściówka 2v-4v i seryjne kolektory ssący i wydechowe. Wg mojej opinii gaźnik działał bez zarzutu- podstawowym problemem tej konfiguracji- tak jak napisał 6t07t jest mały kolektor ssący który nie jest w stanie "wciągnąć" z gaźnika tyle mieszanki ile może dać ten gaźnik. Dodatkowo seryjne kolektory wydechowe na pewno nie poprawiają sprawności silnika.
Do pozostałych Mustangów które miałem i mam zawsze montuję kolektor Edelbrock Performer + gaźnik Edelbrock 650 cfm (lub Holley 600 cfm), do tego wałek rozrządu Comp Cams 268/268, rurowe kolektory wydechowe i wszystko gra pięknie
Pozdrawiam i życzę zadowolenia z jazdy

Rzeczywiście w tym aucie był gaźnik Holley 4v, przejściówka 2v-4v i seryjne kolektory ssący i wydechowe. Wg mojej opinii gaźnik działał bez zarzutu- podstawowym problemem tej konfiguracji- tak jak napisał 6t07t jest mały kolektor ssący który nie jest w stanie "wciągnąć" z gaźnika tyle mieszanki ile może dać ten gaźnik. Dodatkowo seryjne kolektory wydechowe na pewno nie poprawiają sprawności silnika.
Do pozostałych Mustangów które miałem i mam zawsze montuję kolektor Edelbrock Performer + gaźnik Edelbrock 650 cfm (lub Holley 600 cfm), do tego wałek rozrządu Comp Cams 268/268, rurowe kolektory wydechowe i wszystko gra pięknie

Pozdrawiam i życzę zadowolenia z jazdy
-
- Członek Honorowy MKP
- Posty: 1206
- Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
- Model: 67 fastback
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: primer,czarny,bialy
Re: Kolektor dolotowy 2V dla gaźnika 4V
tak to jest dobry, bezpieczny, bardzo prosty konfiguracja. Zrobiliśmy to miliony razy 

-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 100
- Rejestracja: 2012-12-09, 07:17
- Model: Mustang 67 coupe 289
- Silnik: inny V8
- Kolor: czarny mat
Re: Kolektor dolotowy 2V dla gaźnika 4V
Panowie, dzięki za podpowiedzi. Mam tylko jeszcze pytanie czy taki kolektor dolotowy np. Edelbrock Performer należy kupować nowy czy można dostać w dobrej cenie używany?
-
- Członek Honorowy MKP
- Posty: 1206
- Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
- Model: 67 fastback
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: primer,czarny,bialy
Re: Kolektor dolotowy 2V dla gaźnika 4V
można kupić używane. Upewnij że nie jest pęknięta, wszystkie otwory są dobre, powierzchnia, która dotyka głowic jest płaska, a oni nie są "ported"
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 100
- Rejestracja: 2012-12-09, 07:17
- Model: Mustang 67 coupe 289
- Silnik: inny V8
- Kolor: czarny mat
Re: Kolektor dolotowy 2V dla gaźnika 4V
Czy tego typu kolektor może być?
http://www.ebay.com/itm/EDELBROCK-PERFO ... ba&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.com/itm/EDELBROCK-PERFO ... ba&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
- patharazim
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 22
- Rejestracja: 2010-09-26, 22:06
- Model: Mustang 1968 coupe
- Silnik: inny V8
- Kolor: czerwony
Re: Kolektor dolotowy 2V dla gaźnika 4V
Korzystając z okazji. Mam podobny "problem" 
Zaczynam ingerencję w silnik. Pytanie brzmi czy lepszy jest wałek Edelbrock 7122 Performer RPM Camshaft & Lifter Kits czy COMP CAM SBF FORD 268/268 .456/.456 HIGH ENERGY HYDRAULIC CAMSHAFT SK-KIT 351W ??
Co Waszym zdaniem powinienem wsadzić do silnika?? Czy zmiana wałka bez zmiany głowic (zmianan w niedalekiej przyszłości) cos da??

Zaczynam ingerencję w silnik. Pytanie brzmi czy lepszy jest wałek Edelbrock 7122 Performer RPM Camshaft & Lifter Kits czy COMP CAM SBF FORD 268/268 .456/.456 HIGH ENERGY HYDRAULIC CAMSHAFT SK-KIT 351W ??
Co Waszym zdaniem powinienem wsadzić do silnika?? Czy zmiana wałka bez zmiany głowic (zmianan w niedalekiej przyszłości) cos da??