Supercharger do V6

Informacje i porady specyficzne dla silników V6

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

ODPOWIEDZ
caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Supercharger do V6

Post autor: caniggia » 2012-11-25, 14:35

Czyli przekroczyłeś granicę:) No szkoda, bo okazja była naprawdę dobra



Awatar użytkownika
bart
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1286
Rejestracja: 2012-11-19, 14:32
Model: GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: windveil blue

Re: Supercharger do V6

Post autor: bart » 2012-11-25, 14:39

tomek, cierpliwosci... cos sie jeszcze upoluje, jak nie turbo to GT :)


http://www.facebook.com/memoriginpolska" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/balticuspolska" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Supercharger do V6

Post autor: Tom.Tom » 2012-11-25, 19:02

Z jednej strony opłacalność a z drugiej trochę smutno, bo już go zamontowałem w myślach... ;-)

No nic, polowanie trwa, są emocje, jest ciągle jakiś cel, jednym słowem jest po co żyć :hyhy:


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Supercharger do V6

Post autor: Tom.Tom » 2012-11-29, 13:45

HA! :hurra:
Masz szczęście, Tomasz! Sprzedający oferuje Ci drugą szansę, aby kupić ten przedmiot. Być może uda się za drugim razem.
2005 - 2010 MUSTANG 4.0 V6 X CHARGER HI PO EATON M90 ROOT SUPERCHARGER
...może to i ściema, żeby wyciągnąć max kasy, ale 59 dolarów mniej był strzał ze snajpera, więc jak ja nie wezmę, to pewno ten drugi w kolejce.


No i mam na wiosnę 100 kuników więcej za 1/2 ceny - tak będą wyglądały:

Obrazek

jjiiihhhaaa!

Czyli następny przystanek to GT 2013 za kilka latek :cwaniak:


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

Bolek
Forumowicz
Posty: 771
Rejestracja: 2009-07-07, 22:46
Silnik: V6 3.7
Kolor: Silver
Kontakt:

Re: Supercharger do V6

Post autor: Bolek » 2012-11-29, 16:26

Super,teraz tylko montaż i strojenie :)



Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Supercharger do V6

Post autor: Tom.Tom » 2012-11-29, 16:40

no własnie muszę się dowiedzieć jak ze strojeniem. W zestawie jest programator z programem pod ten kompressor. Poprzedni właściciel miał też V6'05 i twierdzi, że powinno być OK.
it is a custom tune for the supercharger it will give you additonal options like changing your axel size tire rotation and other things like that to adjust your speedometer so it will work and my mustang was a 2005 also.
Napiszę do kolesia Doug-a z Bama, który ponoć jest najlepszy w US jeżeli chodzi o X-Chargery i zapytam.
What Doug does via mailorder is take his existing tested tunes for the "X", and adapt them to your specific car, it's transmission, rear end gears, etc. I guess you could think of it as a semi-custom tune.

To do a full custom tune requires taking your specific car to a shop, and having them use a dyno to optimize things precisely for your car. Doug can certainly do that, as can other tuning shops.

My personal preference is to stick with Doug when it comes to the X, simply because he's damn good, and has by far the most experiencing tuning the "X"
Caniggia mnie ostrzegał, że to może być dedykowany program do tamtego mustanga i wtedy będzie problem. Jeżeli sprawdzę, że program będzie pasował, to pewnie zainstaluję sam (instrukcja wygląda jak dla małp: http://www.explorerexpress.com/images/i ... ang_HP.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;) i ew. przy okazji podskoczę do Pawła na podstrojenie. Jak nie będzie pasował, to pewno pojadę do Pawła instalować i stroić - obaczymy - tak czy inaczej frajda będzie ;)


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Supercharger do V6

Post autor: caniggia » 2012-11-29, 17:06

Na 99 proc przy zakupie podaje się kod kalibracji, tak działa sct z customowymi programami, więc pewnie nie będzie pasować. A nawet gdyby, to dalej będzie uniwersalny i sprawdzić go musisz koniecznie.

I najlepiej jakbyś wgrał oryginał przed wgraniem sct, tak więc jak coś to podeślę Ci programator.

Jest też opcja odzysku kasy sprzedając sct czy program będzie pasował czy nie



XerofaN
Forumowicz
Posty: 594
Rejestracja: 2011-06-16, 15:56
Model: Pony
Silnik: V6 4.0
Kolor: Tungsten Gray

Re: Supercharger do V6

Post autor: XerofaN » 2012-11-30, 11:21

mnie troche zastanawia "slaby" moment jaki tam koles podaje. bo moc 312RWHP to ladny skok, ale 342 Torqow to troche chyba malo bo jak dobrze pamietam to u mnie 350 jest na samym dolocie i strojeniu Pawla :)



Awatar użytkownika
stang232
Forumowicz
Posty: 2134
Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
Model: stang'95
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Bełchatów
Stajnia: Stajnia Łódzka

Re: Supercharger do V6

Post autor: stang232 » 2012-11-30, 11:34

XerofaN pisze:mnie troche zastanawia "slaby" moment jaki tam koles podaje. bo moc 312RWHP to ladny skok, ale 342 Torqow to troche chyba malo bo jak dobrze pamietam to u mnie 350 jest na samym dolocie i strojeniu Pawla :)
XerofaN a te 350 to czasem nie Nm, 342 ft-lb to 463,6Nm czyli całkiem nieźle


Obrazek

Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Re: Supercharger do V6

Post autor: pudel » 2012-11-30, 11:55

Gratulacje zakupu!
Jaka jest zywotnosc kompresorow?


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Supercharger do V6

Post autor: Tom.Tom » 2012-11-30, 12:38

Żywotność ponoć jest OK - nie wiem jak to porównać do Turbo, bo kompresor kręci się cały czas, ale nie z takimi prędkościami. Producent na stronie pisze tak:
"The Magnuson MP90 head unit comes with a 12,000 mile / 12 month limited warranty"
(...)
Q. The Eaton superchargers require no maintenence for 100,000 miles. What do they need then?
A. Change the oil.
Według opisu z aukcji ten ma przejechane ok. 1000mil (co oczywiście może być ściemą, ale tego nigdy nie wiadomo...:
HAD THE SUPERCHARGER INSTALLED BY SAN-DIEGO SUPERCHARGERS A LOCAL TEAM OF PROFESSIONALS. DROVE THE CAR FOR ABOUT 2 1/2 MONTHS PUT LESS THAN 1000 MILES ON THE SUPERCHARGER THEN HAD TO GET RID OF THE CAR FOR FINANCIAL REASONS. SO I HAD THE SUPERCHARGER REMOVED AND NOW NO LONGER NEED IT. I AM GOING TO INCLUDE IN THE AUCTION THE SCT X CAL TUNER WITH A CUSTOM TUNE FOR 91 OCTANE AND A CUSTOME TUNE FOR 93 OCTANE. THE TUNE WAS DONE BUT DAVE MANICK AT BAMA PERFORMANCE CHIPS. THE TUNE IS CUSTOM MADE FOR THIS SUPERCHARGER. I LOVED HAVING THIS SUPERCHARGER ON MY MUSTANG IT IS A GREAT ADDITION. I HAD IT RAN ON A DYNO AND THE OUT PUT WAS 312RWHP AND 342FPTQ THAT IS AWESOME FOR A V6 4.0 MUSTANG. THE SUPERCHARGER PUTS OUT ABOUT 10 POUNDS OF BOOST. THE SUPERCHARGER AND THE CUSTOM TUNE WERE MY ONLY MODS OTHER THEN FLOW MASTER EXHAUST. THE KIT COMES WITH EVERYTHING YOU NEED TO INSTALL EXCEPT A FEW BOLTS AND NEW GASKETS WITCH YOU CAN GET FROM DAVE AND HIS WIFE PATTY AT EXPLOREREXPRESS.COM . DAVE IS THE CREATOR OF THE X-CHARGER AND WILL HELP YOU WITH ANY QUESTIONS AND MAKE SURE YOU HAVE EVERYTHING YOU NEED. THE AUCTION COMES WITH THE SUPERCHARGER, DISCHARGE MANIFOLD, K&N COLD AIR INTAKE, FUEL INJECTORS, (2) 2.8 PULLEYS, AND ALL THE OTHER NECESSARY HARDWARE EXCEPT WHAT WAS ALREADY MENTIONED ABOVE. THE PARTS YOU WILL NEED DO NOT COST MUCH AND ARE SIMPLE THINGS YOU COULD ACQUIRE ON YOUR OWN WITH OUT CALLING EXPLORER EXPRESS. FROM A HARDWARE STORE FOR BOLTS AND SIMPLE GASKET MATERIAL. THE SUPERCHARGER IS IN GREAT CONDITION AND WAS A DREAM TO HAVE. IT'LL TURN YOUR V6 MUSTANG INTO A SLEEPER. YOU GET POWER WHEN YOU WANT IT ESPECIALLY WITH THE BYPASS VALVE ON IT SO WHEN IDLE-ING AND JUST NORMAL DRIVING YOU ARE NOT IN YOUR BOOST. THEN WHEN YOU STEP ON IT TO PASS SOMEBODY OR SHOW A LITTLE HONDA WHAT AMERICAN MUSCLE IS LIKE IT HAS THIS INSANELY NICE WHINE TO IT AS THE SUPERCHARGER SHOWS THE DEFINITION OF REAL POWER. THIS ONCE AGAIN IS A GREAT BOLT ON SUPERCHARGER FOR ANY MUSTANG. I AM GOING TO START THE AUCTION OFF AT $800.00 NO RESERVE JUST TO SEE WHAT I CAN GET FOR IT. BRAND NEW WITH THE SCT TUNER THE PRICE IS $4,970.00 FEEL FREE TO CONTACT ME WITH ANY QUESTION OR CONCERN I GUARANTEE THE WINNER OF THIS AUCTION WILL NOT BE DISAPPOINTED WITH IT
Dla zainteresowanych link to strony producenta, gdzie ten zestaw jest ładnie opisany: http://www.explorerexpress.com/xcharger ... p-820.html" onclick="window.open(this.href);return false;


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

XerofaN
Forumowicz
Posty: 594
Rejestracja: 2011-06-16, 15:56
Model: Pony
Silnik: V6 4.0
Kolor: Tungsten Gray

Re: Supercharger do V6

Post autor: XerofaN » 2012-11-30, 14:00

no u mnie Nm :) nie myslalem ze jest roznica. no to faktycznie ladny wynik bedzie :) w tej cenie to fajna opcja bo juz za 2 razy tyle to ja bym sie przesiadal na GT :P luv V8 sound :)



Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Supercharger do V6

Post autor: Tom.Tom » 2012-11-30, 14:37

no - dlatego się zdecydowałem, bo to jest opłacalne, poza tym, jak będę kiedyś go sprzedawał i nie będą chcieli zapłacić za kompresor, to go zdemontuję i sprzedam osobno - dużo więcej już pewno nie straci na wartości...

a zamiast V8 sound będę miał przynajmniej compressor "insanely nice whine" :hyhy:

BTW: jeszcze nie dzielę skóry na niedźwiedziu, bo jakieś zamieszanie na eBay jest, bo sprzedający musi najpierw przeprowadzić 4-dniową procedurę, żeby odzyskać prowizję od tego pierwszego zakupu. Mam nadzieję, że tamten koleś jednak nie zmieni zdania, że teraz to on jednak chce kupić... ale była by kicha - wpadnę w deprechę... Póki co mam go kupionego, ale nie płace jeszcze - fingers crossed :padam:


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Supercharger do V6

Post autor: Tom.Tom » 2012-12-17, 01:33

POLEJ pisze:Gratulacje Tomku wiec bedzie POWER :hyhy:
No dzięki, dzięki - już się nie mogę doczekać. Na eBay już zapłacone, agencja czeka na przesyłkę - mają ją wstępnie sprawdzić.

Plan jest taki:
  • dociera do mnie zestaw
  • porównuję zawartość z oryginalną listą części (wiem, że na pewno brakuje dwóch rurek, wiązek elektrycznych do przedłużenia i potrzebne są nowe uszczelki)
  • zamawiam brakujące elementy u producenta (jakieś 200USD) i wysyłam samolotem, bo to drobnica,
  • sprawdzam, czy załączony SCT jest odblokowany (sprzedający twierdzi, że powinien być ale nie miał jak sprawdzić, bo nie ma już samochodu) jak nie jest to dupa (trzeba będzie albo ten odesłać do odblokowania, albo kupić nowy ;( )
  • jak będzie odblokowany, to sprawdzam, czy może zgadza się kod ECU z moim (może poprzedni właściciel miał taki sam) - jak tak, to git, jak nie, to zamawiam u producenta program na maila pod moje ECU (jakieś 200USD)
  • jak przyjdą brakujące części i SCT będzie OK, biorę się za instalację - instrukcja jest OK, na mustangcollective.com są opisy instalacji, więc powinienem z czyjąś pomocą sam zainstalować w przeciągu kilku dni.
  • odpalam, depczę i wciskam się w fotel ;)
  • na koniec być może zrobię podmiankę na most od GT (rozmawiałem z producentem X-Chargera i mówił, że 3.55 to max, bo X-Charger na dole jest tak mocny, że więcej jest bez sensu, mówiłnawet, że spokojnie można zostawić 3.31 i ewentualnie szperę wsadzić, jeżeli cenowo wyjdzie lepiej niż cały most)
Jak coś się zadzieje w temacie, będę na bieżąco dawał znać - może kogoś zainteresuje, bo za dużo u nas nie ma doładowanych V6 ;)


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Supercharger do V6

Post autor: Tom.Tom » 2013-01-12, 16:51

Z moim niedoszłym kompresorem znowu kłopoty bo minął miesiąc od zaplaty a koleś jeszcze nie wysłał - otworzyłem spór na ebay. Póki jeszcze jednak sprawa definitywnie nie umarła mam pytanie:

Podobno jak kompresor nie jest odpowiednio przechowywany (poziomo), to część bebechów nie jest w oleju i rdzewieją - czy da się to łatwo sprawdzić mając kompresor w rękach? Muszę jakoś poprosić firmę spedycyjną żeby mi to sprawdzili przed wysyłką, bo jak dojdzie do mnie to będzie za późno na reklamację ...


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

ODPOWIEDZ

Wróć do „4.0 V6 2005 - 2010”