Tranny

skrzynia, wał, tylni most

Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc, Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc

Awatar użytkownika
stang67
Forumowicz
Posty: 1460
Rejestracja: 2009-07-31, 18:22
Model: 1967 Mustang A-code
Silnik: inny V8
Kolor: Candy Apple Red
Kontakt:

Re: Tranny

Post autor: stang67 » 2012-11-05, 16:05

Piotrek86skc pisze:Ale jeździłeś bez smarowania czy dawałeś po garach na zimnej skrzyni? Jak dbać o te C4 to powinny jeździć i jeździć:(
Poprzedni właściciel ją chyba załatwił.
Szarpała przepotwornie od samego początku, a teraz pojawiła się ładniutka pianka w oleju :]
6t07t pisze:Dla obniżenia spalania tańszą i prostszą opcją jest wymiana przełożenia w przekładni głównej na 2,80:1
Ile to daje do szybkości?? :P

rick pisze:
stang67 pisze:Wiem, pisałem już do niego na PW w tym temacie, ale nie odpowiedział... chyba ma już dość moich pytań... trochę go rozumiem... :P
nie nie, tylko ze garaz pelny, kolegi tez z mustangami, w domu tez robota :/

po pracy odpisze :ok:
Wiem... :/ Ok, czekam ;) Dzięki :)


_______F___U___C___K_________T___H___E_________F___U___E___L_________E___C___O___N___O___M___Y_______
Obrazek
1.1967 Mustang 289-4v V8
2.
1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M

rick
Członek Honorowy MKP
Posty: 1206
Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
Model: 67 fastback
Silnik: V8 4.6
Kolor: primer,czarny,bialy

Re: Tranny

Post autor: rick » 2012-11-06, 04:48

Hi :papa: jest późno, ale dałem ci moje słowo na odpowiedź dziś :padam:

tak, można zauważyć utraty mocy z AOD

po mieście raczej nie użyjesz overdrive. Twoje gears w most sa bardzo niskie. Na autostradzie bedzie overdrive i beda bardzo niskie obroty

największym powodem używamy AOD jest ze możemy użyć 3.55 i większe (tak używamy 4.10 i większe na ulicy) gears i utrzymać niskie obroty

Większość z nas używa c4 na 1/4 mili, mniej niż połowa wykorzystania na ulicy. Większość robimy konwersji AOD/T5

ja nie będe odbudować automatyczną skrzynią biegów sam. Patrzyłem, jak MAXA i innym AOD były zdemontowane. Kolega wiedział dokładnie, co szukać, co było normalne, co może być naprawione, co było nie dobre już. Wiedział, jakie części są lepsze niż OEM do korzystania

nigdy nie używaj używanego konwertera z nowymi/ przebudowanymi transmisji

osobiście nie używm zestawów z ebay, bym kupil części z firm jak ATI, B & M, Performance Automatics,Art Carr,D&D, Lentech( :ok: ) i pare innych. Nie polecam Level10 już.

AODE są lepsze, ale ca będzie spędzić kolejny 850 dolarów dla okablowania i komputera. 4R70W jest nawet lepiej, ale drogie



Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Tranny

Post autor: 6t07t » 2012-11-08, 10:44

Mam nie potrzebną skrzynie C5. To poprawiona wersja C4 z blokadą i zapewnia lepsze mpg.
Czytałem o swapach takiej skrzyni z C4 w Mustangach.


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Awatar użytkownika
stang67
Forumowicz
Posty: 1460
Rejestracja: 2009-07-31, 18:22
Model: 1967 Mustang A-code
Silnik: inny V8
Kolor: Candy Apple Red
Kontakt:

Re: Tranny

Post autor: stang67 » 2012-11-08, 12:34

6t07t pisze:Mam nie potrzebną skrzynie C5. To poprawiona wersja C4 z blokadą i zapewnia lepsze mpg.
Czytałem o swapach takiej skrzyni z C4 w Mustangach.
Hej, dzięki
Jestem totalnym laikiem jeśli chodzi o skrzynie, dasz radę po krótce objaśnić na czym polega róznica?? ;)
Czy potrzeba jakiś stuff do swapu, podobnie jak przy AOD, czy nie??
Dzięki :]

A co do AODu to chyba się nie zdecyduję... myślałem że będzie taniej, ale rick mi wszystko objaśnił co i jak (dzięki :ok: :padam: ) i po kalkulacji kosztów stwierdzam jednogłośnie że mnie nie stać :mur: Wyszło mi w okolicach 9k pln ze wszystkim.
Oczywiście na dłuższą metę się i tak opłaca zmienić, ale w moim przypadku zwróciło by się po 3-4 sezonach. I to jest ok, tylko że właśnie wsadziłem 9k w silnik i po prostu nie mam... więc może w przyszłości.


_______F___U___C___K_________T___H___E_________F___U___E___L_________E___C___O___N___O___M___Y_______
Obrazek
1.1967 Mustang 289-4v V8
2.
1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M

Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Tranny

Post autor: 6t07t » 2012-11-08, 13:06

W C5 jest blokada konwertera, która spina sztywno napęd jak w nanualnej skrzyni więc nie ma strat.
The C5's locking torque converter will increase fuel efficiency, but is not ideal for performance as the torque converter, with its increased heat, will weaken the case. The internals are weaker than C4 models of previous years. That being said, the C5 case is the strongest and best engineered. The C5 featured upgraded oil circuitry which increased flow to the number 9 thrust bearing. A C5, built as a C4 is our top choice. In 1981, the C4 was replaced by the C5. The C5 offered improved oiling circuitry and a locking torque converter.

Tu masz trochę danych.
http://mmerlinn.tripod.com/trans/fdc4f/fd9c4bhd.htm" onclick="window.open(this.href);return false;


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Awatar użytkownika
stang67
Forumowicz
Posty: 1460
Rejestracja: 2009-07-31, 18:22
Model: 1967 Mustang A-code
Silnik: inny V8
Kolor: Candy Apple Red
Kontakt:

Re: Tranny

Post autor: stang67 » 2012-11-08, 13:34

Czyli C5 jest lepiej skonstruowana, ale słabsza jeśli chodzi o podzespoły, tak? Czyli dobrze przenosi niską moc, a duża moc może ją rozdupcyć? Da radę 300hp??
A jeśli chodzi o zużycie paliwa, to jest gdzieś opisane jakiego rzędu to oszczędność?
No i finalnie, może źle patrzę, ale nie widzę opisu jakie graty potrzeba do konwersji?? Nie spodziewam się że wystarczy zamienić skrzynie miejscami?
Może niejedno z tych pytań głupie i śmieszne, ale j/w -nie znam się :P


_______F___U___C___K_________T___H___E_________F___U___E___L_________E___C___O___N___O___M___Y_______
Obrazek
1.1967 Mustang 289-4v V8
2.
1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M

Awatar użytkownika
stang67
Forumowicz
Posty: 1460
Rejestracja: 2009-07-31, 18:22
Model: 1967 Mustang A-code
Silnik: inny V8
Kolor: Candy Apple Red
Kontakt:

Re: Tranny

Post autor: stang67 » 2012-11-09, 15:28

Rick mówi że C5 jest do bani, więc dzięki 6t ;)

Chyba będę zmuszony zrebuildować jednak tą C4...


_______F___U___C___K_________T___H___E_________F___U___E___L_________E___C___O___N___O___M___Y_______
Obrazek
1.1967 Mustang 289-4v V8
2.
1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M

Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Tranny

Post autor: 6t07t » 2012-11-09, 15:32

Została mi po Bronco II i zalega.
część elementów w środku jak w C4 więc może się komuś coś przyda.


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Awatar użytkownika
stang67
Forumowicz
Posty: 1460
Rejestracja: 2009-07-31, 18:22
Model: 1967 Mustang A-code
Silnik: inny V8
Kolor: Candy Apple Red
Kontakt:

Re: Tranny

Post autor: stang67 » 2012-11-09, 15:34

6t07t pisze: część elementów w środku jak w C4 więc może się komuś coś przyda.
Zobaczymy co zastanę jak otworzymy moją...


_______F___U___C___K_________T___H___E_________F___U___E___L_________E___C___O___N___O___M___Y_______
Obrazek
1.1967 Mustang 289-4v V8
2.
1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M

rick
Członek Honorowy MKP
Posty: 1206
Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
Model: 67 fastback
Silnik: V8 4.6
Kolor: primer,czarny,bialy

Re: Tranny

Post autor: rick » 2012-11-10, 01:19

stang67 pisze:Rick mówi że C5 jest do bani, więc dzięki 6t ;)

Chyba będę zmuszony zrebuildować jednak tą C4...
prosto z mostu :D

Nie ze jest az tak bani, skrzynia c5 ma kilka dobrych ulepszeń, ale zeby bylo dobry, do należy dodać kilka c4 części. Jest łatwiej i tańsze w zbudowac C4, a nie połączenie C4 i C5



Awatar użytkownika
stang67
Forumowicz
Posty: 1460
Rejestracja: 2009-07-31, 18:22
Model: 1967 Mustang A-code
Silnik: inny V8
Kolor: Candy Apple Red
Kontakt:

Re: Tranny

Post autor: stang67 » 2012-11-10, 12:51

Zrobię na razie tą C4 bo się rozpada, tym bardziej że gość nie woła dużo za remont(1/3 AODu), a na AOD zacznę odkładać bo to dobra opcja i pozwoli zaoszczędzić w przyszłości, a na teraz nie mam więcej niż 1k $ :)


_______F___U___C___K_________T___H___E_________F___U___E___L_________E___C___O___N___O___M___Y_______
Obrazek
1.1967 Mustang 289-4v V8
2.
1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M

Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Tranny

Post autor: 6t07t » 2012-11-14, 15:08

Komplet AOD
http://eastnc.craigslist.org/pts/3344155804.html" onclick="window.open(this.href);return false;


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

ODPOWIEDZ

Wróć do „8. przeniesienie napędu”