Skrzynia Automatyczna 4.0 V6

Informacje i porady specyficzne dla silników V6

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

Macc
Forumowicz
Posty: 573
Rejestracja: 2009-07-26, 15:09
Model: Były V6 i GT S 197
Silnik: V8 4.6
Kolor: Namiętny

Skrzynia Automatyczna 4.0 V6

Post autor: Macc » 2012-08-18, 22:14

Witam,
mam taki problem w moim automacie od pewnego czasu; otóż przy zatrzymaniu pojazdu, jak auto już stanie, słychać takie puknięcie ze skrzyni, tak jak by coś dobijało.
Ostatnio słyszę to częściej. Biegi zmienia płynnie. Redukuje też.
Czy ktoś miał taką sytuację?

Olej wymieniałem "dynamicznie" w 2009roku w Elblągu w ASJ i zrobiłem od tego czasu około 21000km. Auto ma zrobione około 50000km.
Wiem, że rok auto nie było używane tj w 2007, ja mam je od 2008.

Pozdrawiam
MAciek



Macc
Forumowicz
Posty: 573
Rejestracja: 2009-07-26, 15:09
Model: Były V6 i GT S 197
Silnik: V8 4.6
Kolor: Namiętny

Re: Skrzynia Automatyczna 4.0 V6

Post autor: Macc » 2012-08-20, 09:38

Temat aktualny. Chyba, że nic się Wam nie psuje..



Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Skrzynia Automatyczna 4.0 V6

Post autor: Tom.Tom » 2012-08-21, 10:12

Macc, ja mam tak, że jak wrzucam na P, to auto toczy się kilka cm i potem jest taki "brzdęk " i dopiero się blokuje. O to ci chodzi? Ja mam tak odkąd go kupiłem.


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2450
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Re: Skrzynia Automatyczna 4.0 V6

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2012-08-21, 11:59

Macc jeżeli jeździ i przełącza biegi to jeździj tak dopiero jak się rozsypie to będziesz naprawiał tak to niema co grzebać, a w polsce niema dobrych fachowców od automatów jak zaczniesz do nich jeżdzić to tylko po kieszeni będą ciągnąć a nic nie wymyślą



Macc
Forumowicz
Posty: 573
Rejestracja: 2009-07-26, 15:09
Model: Były V6 i GT S 197
Silnik: V8 4.6
Kolor: Namiętny

Re: Skrzynia Automatyczna 4.0 V6

Post autor: Macc » 2012-08-21, 13:03

Rafał, tu masz rację. dzięki i pozdro



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Skrzynia Automatyczna 4.0 V6

Post autor: caniggia » 2012-08-23, 00:01

Wejdź pod auto że stetoskopem, bo to może nie skrzynia.



Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Re: Skrzynia Automatyczna 4.0 V6

Post autor: AluStar » 2012-08-23, 06:33

caniggia pisze:Wejdź pod auto że stetoskopem, bo to może nie skrzynia.
- to co :rotfl:

spotkalem sie ze glosny brzdek byl przy wrzucaniu biegu jak byl krzyzak rozwalony na wale ,



Macc
Forumowicz
Posty: 573
Rejestracja: 2009-07-26, 15:09
Model: Były V6 i GT S 197
Silnik: V8 4.6
Kolor: Namiętny

Re: Skrzynia Automatyczna 4.0 V6

Post autor: Macc » 2012-08-23, 08:01

Krzyżak jest ok, to dochodzi ze skrzyni. Ale ręki sobie nie dam uciąć :)



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Skrzynia Automatyczna 4.0 V6

Post autor: caniggia » 2012-08-23, 08:32

AluStar pisze:
caniggia pisze:Wejdź pod auto że stetoskopem, bo to może nie skrzynia.
- to co :rotfl:
Znowu marnuję czas na dokształcanie Ciebie.

To:
centromet.iai-shop.com/product-pol-600-Stetoskop-samochodowy-JONNESWAY-.html

pomoże Ci powiedzieć co.
Ostatnio zmieniony 2012-08-24, 00:35 przez caniggia, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Skrzynia Automatyczna 4.0 V6

Post autor: Tom.Tom » 2012-08-23, 09:26

Macc, ale ty mówisz że to jest tylko jak wrzucasz na P i jak "zaskakuje " to P, Czy przy każdym wrzuceniu biegu? Czy zawsze jak się zatrzymujmujesz będąc na D?


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

Macc
Forumowicz
Posty: 573
Rejestracja: 2009-07-26, 15:09
Model: Były V6 i GT S 197
Silnik: V8 4.6
Kolor: Namiętny

Re: Skrzynia Automatyczna 4.0 V6

Post autor: Macc » 2012-08-23, 09:39

Pisałem, że jak jadę i już prawie zatrzymuje przed np czerwonym



Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Skrzynia Automatyczna 4.0 V6

Post autor: Tom.Tom » 2012-08-23, 11:30

aaa - ok - czyli na D, no to nie, to u mnie cisza.


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

Awatar użytkownika
joleńka
Stowarzyszenie MKP
Posty: 169
Rejestracja: 2012-08-07, 09:37
Model: GT 2014
Silnik: V8 5.0
Kolor: Czarny
Lokalizacja:: Mińsk Mazowiecki
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: Skrzynia Automatyczna 4.0 V6

Post autor: joleńka » 2012-08-26, 11:05

takie troche inne pytanie czasem pojawia sie u mnie takie szarpniecie/ "bujanie" przy zmianie z 1 na 2 po ruszeniu po dluzszym postoju. czy to moze byc spowodowane po prostu nie rozgrzanym olejem w skrzyni czy to jakis inny objaw i powinnam sie martwic? takie "cos" ma od niedawna. generalnie po zakupie autka skrzynia byla na przegladzie i wydawalo sie ze wszystko jest ok



Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Skrzynia Automatyczna 4.0 V6

Post autor: Tom.Tom » 2012-08-26, 11:26

Po dłuższym postoju to znaczy kilka dni? Ja mam takie coś jak cisnę mocno od startu i zmiana na 2 jest na wysokich obrotach. To jest jednak efekt podniesienia mocy na 1 w mojej skrzyni. Przedtem zmieniał łagodnie i jak nie cisnę gazu ostro to też jest łagodnie. Nie miałaś nic strojonego w samochodzie?

Obserwuj, zwróć uwagę, czy nie pojawia ci się błąd skrzyni - migające o/d off , sprawdź czy szarpie jak zmieniasz z R na D i przy wrzucali R i D. Jeżeli niepokojące obawy będą się dłużej utrzymywały to możesz wymienić statycznie olej w skrzyni - na pewno nie zaszkodzi a może pomóc, poza tym będzie widać po oleju czy nie ma jakiegoś poważnego problemu.

Generalnie automata się nie tyka dopóki nie dzieje się coś na prawdę złego...

Jaki masz przebieg?


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Skrzynia Automatyczna 4.0 V6

Post autor: caniggia » 2012-08-26, 12:09

joleńka pisze:takie troche inne pytanie czasem pojawia sie u mnie takie szarpniecie/ "bujanie" przy zmianie z 1 na 2 po ruszeniu po dluzszym postoju. czy to moze byc spowodowane po prostu nie rozgrzanym olejem w skrzyni czy to jakis inny objaw i powinnam sie martwic? takie "cos" ma od niedawna. generalnie po zakupie autka skrzynia byla na przegladzie i wydawalo sie ze wszystko jest ok
Ja stawiam że to od silnika, nie od skrzyni.



ODPOWIEDZ

Wróć do „4.0 V6 2005 - 2010”