[Pavulon_] - Mustang Coupe, 1966

Nasze Auta / Our Rides

Moderatorzy: Hans, Pavulon_, Pavulon_, Hans

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Pavulon_
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2168
Rejestracja: 2008-08-17, 22:22
Model: 1965 Convertible
Silnik: inny V8
Kolor: Prairie Bronze
Lokalizacja:: Poznań
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

[Pavulon_] - Mustang Coupe, 1966

Post autor: Pavulon_ » 2008-10-26, 11:18

idąc za ciosem, trochę info oraz fotek mojego coupe z 66 r. - z czasem zdjęcia będą uaktualniane.
zapraszam

Ford Mustang Coupe

rocznik 1966

nadwozie - samonośne, całostalowe, dwudrzwiowe typu coupe, rozstaw osi 2743 mm.

silnik - 289 CID V8, czterosuwowy, wałek rozrządu w kadłubie, górnozaworowy, chłodzony wodą o obiegu wymuszonym, układ zasilania gaźnikowy, zapłon akumulatorowy, moc 200 KM przy 4400 obr/min, moment 38,2 daNm przy 2400 obr/min, pojemność 4736 cm3, średnica tłoka 101,6/72,9 mm, stopień sprężania 9,3. Zbiornik paliwa w bagażniku, pojemność 16 galonów.

zawieszenie - przednie - dwa wahacza poprzeczne, dolny z drążkiem reakcyjnym, sprężyna śrubowa, stabilizator w postaci drążka skrętnego, amortyzatory teleskopowe, tylne - sztywny most, resory piórowe, amortyzacja skośnymi teleskopami hydraulicznymi

układ napędowy - klasyczny - przeniesienie napędu na koła tylne poprzez automatyczną, trzybiegową skrzynię biegów C4 za pośrednictwem wału napędowego na tylną przekładnię hipoidalną. Tylny most sztywny. Rozmiar opon 205/70 R14.

układ hamulcowy - dwuobwodowy, hydrauliczny ze wspomaganiem, bębnowy z przodu i z tyłu, hamulec pomocniczy mechaniczny bębnowy działający na koła tylne.

układ kierowniczy - przekładnia ślimakowa, wspomaganie, kierownica trzyramienna.

Obrazek

Obrazek

tutaj obok kolegi Coupe 67
Obrazek

Obrazek



alfatech
Forumowicz
Posty: 341
Rejestracja: 2008-07-08, 14:17
Model: 2005 DżiTi
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czrny XTRMNTR
Lokalizacja:: Koło
Kontakt:

Post autor: alfatech » 2008-10-26, 13:12

oba piękne :padam:


Pozdrawiam
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/

Thomas
Posty: 0
Rejestracja: 2008-07-08, 17:50
Model: Mustang GT premium 2006
Silnik: V6 4.0
Kolor: Czarna czerń
Kontakt:

Post autor: Thomas » 2008-10-26, 13:17

Robią wrażenie. W W-wie już widziałem kilka podobnych - nie ma osoby która by się nie obejrzała. :orany:


A z pocałunkiem póki co zaczekamy - powiedział piękny książę złażąc ze Śpiącej Królewny.

pozdrawiam
Tomek

Awatar użytkownika
Pavulon_
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2168
Rejestracja: 2008-08-17, 22:22
Model: 1965 Convertible
Silnik: inny V8
Kolor: Prairie Bronze
Lokalizacja:: Poznań
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Post autor: Pavulon_ » 2008-10-26, 14:42

[quote:ab5c7b5cad="alfatech"]oba piękne :padam:[/quote:ab5c7b5cad]

dziękować, również w imieniu kolegi

[quote:ab5c7b5cad="Thomas"]Robią wrażenie. W W-wie już widziałem kilka podobnych - nie ma osoby która by się nie obejrzała. :orany:[/quote:ab5c7b5cad]

fakt, mimo iż coupe to najbardziej popularna buda bardzo zwracają uwagę, w Polsce widziałem jeszcze convertible ale żadnego fastbacka

podczas zimy czeka mnie kilka poprawek i napraw, uszczelnianie silnika na pewno, pojawiły się wycieki oleju oraz płynu hamulcowego. Dodatkowo drobne poprawki blacharskie oraz wymiana okablowania zwłaszcza dotycząca tylnych świateł. Na szczęście można kupić do tych aut praktycznie wszystko, i co ważne w dobrych cenach (nawet przy tym kursie usd) a więc pierdołki typu lusterko wewnętrzne, wajcha kierunkowskaza, korek wlewu paliwa kupowałem nowe, nie opłaca się tego ani odnawiać, ani chromować itp.



Awatar użytkownika
Radek
Młodszy Forumowicz
Posty: 36
Rejestracja: 2008-08-22, 19:27
Model: Brak
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: Radek » 2008-10-26, 19:14

Jest przepiękny!

Mam pytanie. Byłą wersja hardtop, coupe, cabrio i fastback w 66r?


Był Mustang... czy będzie znowu? Kto wie... Ja, nie...

Awatar użytkownika
Pavulon_
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2168
Rejestracja: 2008-08-17, 22:22
Model: 1965 Convertible
Silnik: inny V8
Kolor: Prairie Bronze
Lokalizacja:: Poznań
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Post autor: Pavulon_ » 2008-10-26, 19:37

Radek, były trzy wersje coupe, fastback i convertible. Hardtop to określenie zastępujące czasem coupe.

a tak nawiasem mówiąc, widzieliście ten filmik z Jeremym Clarksonem?

[ [i:a4c72ef661][b:a4c72ef661]Dodano[/b:a4c72ef661]: 2008-11-11, 19:24[/i:a4c72ef661] ][/size:a4c72ef661]
mała aktualizacja

silnik, niestety pojawiły się wycieki, z chłodnicy a raczej z węża które widać na bloku silnika (zielony/żółty płyn - anti freeze) oraz płyn hamulcowy gdzieś ucieka :/ także na zimę do poprawek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

[ [i:a4c72ef661][b:a4c72ef661]Dodano[/b:a4c72ef661]: 2008-11-12, 19:24[/i:a4c72ef661] ][/size:a4c72ef661]
oraz auto w iście "komiksowym" klimacie :D

Obrazek



Awatar użytkownika
pluzz
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 2008-08-21, 15:44
Model: Coupe 289 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: bialy
Kontakt:

Post autor: pluzz » 2008-11-26, 21:22

Pawel sorki za zwloke ale dawno tu nie zagladalem.

Ja mialem wyciek plynu dokladnie tam gdzie ty. Z tego kolanka na bloku. Okazalo sie, ze zakladajac przewod na to wyprowadzenie przecialem troche gumy wewnatrz rurki i tenze kawalek sie zagial. To spowodowalo nierowna powierzchnie i jakkolwiek mocno bym nie zaciskal lecialo.

Teraz jest duzo lepiej ale nadal cieknie po kilka kropelek na dzien. Proponuje zlac plyn z chlodnicy. Sprobowac odkrecic dwie sruby drenujace w bloku. Najlepiej jak wezmiesz do tego dobry sprzet, ktory chwyci raz a dobrze bo inaczej tylko wyszlifujesz srube i wtedy nic juz nie zrobisz. Patrzac od przodu na silnik, drenaz z lewej jest z przodu silnika a drenaz prawy jest z tylu. Do obydwu jest slabe dojscie ale jakos mozna to zrobic. Potrzebujesz klucz 3/8 cala.

Sprawdz wszystkie przewody i jakby cos bylo nie tak zmien. Przy okazji zmienisz plyn, przepluczesz chlodnice, itp. Mozesz tez "indianskim sposobem" zawinac troche papieru pod kolanko i zostawic, zeby sprawdzic czy cieknie jak jest zimny czy tylko jak sie nagrzeje. U mnie cieknie i tak i tak.

Pomyliles sie piszac "plyn hamulcowy" czy ten tez ci ucieka?

Tak patrze na te zdjecia i ty masz tam jakas alpejska kombinacje z tym kolankiem. Jakies sztukowanie czy cos. Zorientuj sie czy nie mozesz tego wymienic.

U mnie wyglada to tak:

[img:c87fcef693]http://www.fotothree.co.uk/mustang/orig ... C_0573.JPG[/img:c87fcef693]

Pozdrawiam,

Tomek


Tomasz
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Pavulon_
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2168
Rejestracja: 2008-08-17, 22:22
Model: 1965 Convertible
Silnik: inny V8
Kolor: Prairie Bronze
Lokalizacja:: Poznań
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Post autor: Pavulon_ » 2008-11-29, 20:03

Tomek dzięki za info. Mechanika mam już nagranego który zajmie się moim konikiem już niedługo. W sumie będę wymieniał w silniku uszczelki (ile się da, mam cały komplet), pełen serwis hamulców z wymianą cylinderków, no oczywiście naprawy chłodnicy żeby nie ciekło.

Udało mi się również na ebay'u kupić oryginalną deskę rozdzielczą którą również będę montował (wymieniam jednak osłonę na taką w kolorze drewna, dokładnie tak jak na trzeciej fotce) :

1.
[img:80375ebe82]http://www.pawellewandowski.com/foty/mu ... 0gauge.jpg[/img:80375ebe82]

teraz mam nową ale nie jest fabryczna:

2.
[img:80375ebe82]http://www.pawellewandowski.com/foty/mu ... epanel.jpg[/img:80375ebe82]

dodatkowo aby wszystko ładnie się spinało nowe koło kierownicy firmy MotoLita - o takie:

3.
[img:80375ebe82]http://www.buyconfidently.com/24/full/6 ... 700-05.jpg[/img:80375ebe82]

taka konsola centralna też mi po głowie chodzi ale to kiedyś...



Anonymous

Post autor: Anonymous » 2008-11-30, 19:35

Rozumiem chec utrzymania samochodu (tego terminu uzywam luzno bo to przeciez Mustang) w stanie jak najbardziej fabrycznym ale w nowych zegarach nie bedziesz mial obrotomierza. Ja w tej chwili nie mam a bardzo bym chcial miec. Dzieki obrotomierzowi mozna obserwowac kulture pracy silnika, jako tako ustawic bieg jalowy, nie przeginac ponad 6000 przy odchodzeniu ze swiatel (;)) itp. No ale to Twouje autko i zrobisz je tak jak bedziesz chcial. Ja bym tylko radzil, zebys sie na razie nie pozbywal tych zegarow swoich, bo moze Ci sie odmieni. Poza tym ta deska, ktora kupiles nie jest w najlepszym stanie wizualnym. Co bedziesz robil w sprawie chromow?

Tomek



Awatar użytkownika
Pavulon_
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2168
Rejestracja: 2008-08-17, 22:22
Model: 1965 Convertible
Silnik: inny V8
Kolor: Prairie Bronze
Lokalizacja:: Poznań
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Post autor: Pavulon_ » 2008-11-30, 20:12

spox, obrotomierz też będzie tyle że taki "dodatkowy". Z chromami no problem bo zamówiłem już całą nową osłonę zegarów więc tylko bebechy będą stare reszta nówka sztuka :-)



Awatar użytkownika
Pavulon_
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2168
Rejestracja: 2008-08-17, 22:22
Model: 1965 Convertible
Silnik: inny V8
Kolor: Prairie Bronze
Lokalizacja:: Poznań
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Post autor: Pavulon_ » 2009-01-17, 21:52

dostarczono właśnie trochę gratów takża mała aktualizacja info o pracach nad moim coupe:

INTERIOR:
============================
aktualnie wygląda tak:

Obrazek
Obrazek
do zmiany:
1. niefabryczna deska rozdzielcza (foto powyżej) + nowa nakładka w kolorze drewna
2. schowek na rękawiczki
3. konsola centralna - wytargałem oryginał na ebayu, oczywiście poddam renowacji
4. lakier panelu deski rozdzielczej
5. panele drzwi - będą białe
6. kierownica

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

===========================

po zmianach wszystko ma wyglądać tak (oprócz kierownicy):

Obrazek

cdn...
Ostatnio zmieniony 2009-01-17, 22:04 przez Pavulon_, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Deftronic
Stowarzyszenie MKP
Posty: 489
Rejestracja: 2008-10-08, 11:13
Model: Shelby GT500
Silnik: V8 5.4
Kolor: Grabber Orange
Lokalizacja:: Acheron

Post autor: Deftronic » 2009-01-17, 21:58

Klasa! Czekam na kolejne zdjęcia. Pozdrowienia :).



Awatar użytkownika
Radek
Młodszy Forumowicz
Posty: 36
Rejestracja: 2008-08-22, 19:27
Model: Brak
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: Radek » 2009-01-19, 09:27

Pavulon_, musze powiedzieć że to auto jest PRZEPIĘKNE. Aż scenka opada.

CUDO nad cudami, najpiękniejsze auto na forum!!!!!


Był Mustang... czy będzie znowu? Kto wie... Ja, nie...

Awatar użytkownika
Pavulon_
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2168
Rejestracja: 2008-08-17, 22:22
Model: 1965 Convertible
Silnik: inny V8
Kolor: Prairie Bronze
Lokalizacja:: Poznań
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Post autor: Pavulon_ » 2009-01-19, 13:39

Deftronic, Radek, dzięki za komentarze i odwiedziny. Powiem szczerze że sam zwariowalem na punkcie tego auta i staram się doprowadzić go do perfekcji. Trochę to jeszcze potrwa ale mam nadzieję że na kwiecień będzie gotów.

W lutym/marcu blacharka będzie poddana pełnej renowacji ( mimo że ma tylko trochę braków ) i otrzyma nowy lakier ( ten sam kolor ). Całość oczywiście będzie udokumentowana i przedstawiona tutaj.

w międzyczasie bujam się z urzędem celnym, który to raz ocli paczke, drugi raz puści normalnie, a trzecim ją zgubi :kwasny: masakra jakaś dosłownie. Na szczęście idzie się z urzędnikami w Poznaniu dogadać.

dzięki



Awatar użytkownika
Robert
Forumowicz
Posty: 181
Rejestracja: 2008-11-16, 20:29
Model: Ford Mustang 2006
Silnik: V6 4.0
Kolor: Perf White

Post autor: Robert » 2009-01-19, 13:43

Super - a problemow z elektryka juz nie masz? To chyba Ty w Pabianicach opowiadales ze swiatlo gaslo w nocy w trakcie jazdy :)


[url=http://userbars.org][img]http://img254.imageshack.us/img254/4205/mustanguserbar2sp6.jpg[/img][/url]
[url=http://www.userbars.us][img]http://www.userbars.us/./data/media/12/route_66.gif[/img][/url]

ODPOWIEDZ

Wróć do „I Generacja (1964 1/2 - 1973)”