
[Przemek64] CONVERTIBLE 1964 1/2 V8 260
Moderatorzy: Pavulon_, Hans, Pavulon_, Hans
Re: [Przemek64] CONVERTIBLE 1964 1/2 V8 260
Przemek, Twój Mustang to dla mnie wzór tego, jak należy odbudować mojego przyszłego (mam nadzieję) klasyka - jeszcze kilka miesięcy temu nie sądziłem, że w tym procesie detale mogą mieć tak duży wpływ na końcowy efekt, u Ciebie jest piorunujący 

- ERTE
- Forumowicz
- Posty: 426
- Rejestracja: 2012-04-01, 12:36
- Model: Coupe 289 66
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: podkład:)
Re: [Przemek64] CONVERTIBLE 1964 1/2 V8 260
micha fajna, ale do tych szczegółów jak np oryginalny gaźniik i kolektor brakuje oryginalnego epokowego kompresora zamiast tego sandena 

-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 390
- Rejestracja: 2013-10-20, 14:21
- Model: COUPE 1964 1/2
- Silnik: inny V8
- Kolor: biały (orginalny Prairie Bronze Metallic)
Re: [Przemek64] CONVERTIBLE 1964 1/2 V8 260
jedno słowo ZAZDROŚĆ
siedzę, patrzę, uczę się i jestem pod pełnym wrażeniem
JA też chce tak 



FORD MUSTANG 1964 1/2 & 2005
http://www.facebook.com/fordmustang1964bialymis
https://www.facebook.com/stajniagslask/
http://www.facebook.com/fordmustang1964bialymis
https://www.facebook.com/stajniagslask/
- Przemek64
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1715
- Rejestracja: 2013-06-13, 20:51
- Model: 1964 1/2 ,MACH1 i GT
- Silnik: inny V8
- Kolor: wimbledon white,Competition Orange i Deep Forest Green
- Kontakt:
Re: [Przemek64] CONVERTIBLE 1964 1/2 V8 260
Dzięki koledzy za słowa uznania jak i te krytyczne wszystkie są potrzebne
Chciałem was zapytać co myślicie o moim wyborze oleju na jakim Dziadziuś z nowym serduchem będzie pracował?
Na początek Millers 10w40 CRO który polecił mi Marcin (Yoozeq)
na pierwsze 800km
Następny olej jest większym problemem bo zdania są podzielone jedni mówią 20W50 Castrol lub Millers inni 10W40 jeszcze inni 15W30 a w starej 52 letniej książce serwisowej podają 10W30 tylko że takich u nas nie ma
Zamawiając dzisiaj Millersa 10W40 zadzwoniłem do http://zmienolej.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
Człowiek zamiast po prostu sprzedać mi olej zaczął mnie wypytywać i ze mną rozmawiać
Co się okazało człowiek po drugiej stronie słuchawki nie tylko był sprzedawcą ale i znał się na olejach
Wykorzystałem sytuacje, zacząłem z nim rozmawiać o olejach i znalazł mi chyba olej który będzie najbardziej odpowiedni czyli: Z-ROD® 10W-30 Synthetic Motor Oilhttps://www.amsoil.com/shop/by-product/motor-oi ... motor-oil/" onclick="window.open(this.href);return false;
Olej ten ma dużą zawartość cynku tak potrzebną Dziadziusiowi i tak jak w książce 10W30
Co miałem zrobić zamówiłem
Co wy na to?

Chciałem was zapytać co myślicie o moim wyborze oleju na jakim Dziadziuś z nowym serduchem będzie pracował?
Na początek Millers 10w40 CRO który polecił mi Marcin (Yoozeq)

Następny olej jest większym problemem bo zdania są podzielone jedni mówią 20W50 Castrol lub Millers inni 10W40 jeszcze inni 15W30 a w starej 52 letniej książce serwisowej podają 10W30 tylko że takich u nas nie ma






Zamawiając dzisiaj Millersa 10W40 zadzwoniłem do http://zmienolej.pl" onclick="window.open(this.href);return false;




Człowiek zamiast po prostu sprzedać mi olej zaczął mnie wypytywać i ze mną rozmawiać
Co się okazało człowiek po drugiej stronie słuchawki nie tylko był sprzedawcą ale i znał się na olejach

Wykorzystałem sytuacje, zacząłem z nim rozmawiać o olejach i znalazł mi chyba olej który będzie najbardziej odpowiedni czyli: Z-ROD® 10W-30 Synthetic Motor Oilhttps://www.amsoil.com/shop/by-product/motor-oi ... motor-oil/" onclick="window.open(this.href);return false;
Olej ten ma dużą zawartość cynku tak potrzebną Dziadziusiowi i tak jak w książce 10W30

Co miałem zrobić zamówiłem

Co wy na to?
Pozdrawiam
Przemek
502 319 299
http://slubzmustangiem.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=80&t=6763" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=84&t=10801" onclick="window.open(this.href);return false;
Przemek
502 319 299
http://slubzmustangiem.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=80&t=6763" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=84&t=10801" onclick="window.open(this.href);return false;
- Pavulon_
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 2168
- Rejestracja: 2008-08-17, 22:22
- Model: 1965 Convertible
- Silnik: inny V8
- Kolor: Prairie Bronze
- Lokalizacja:: Poznań
- Stajnia: Stajnia Wielkopolska
Re: [Przemek64] CONVERTIBLE 1964 1/2 V8 260
ja leję 20W50 i jeszcze dolewam dodatek ZDDP, pamiętaj że olej np. 10W30 teraz a 50 lat temu i jeszcze za oceanem czyli zwykle inne normy to nie do końca musi być to samo. To samo dotyczy zawartości cynku, inne normy, 50 lat różnicy robi swoje dlatego dla pewności dolewam dodatek.
- 6t07t
- Forumowicz
- Posty: 1650
- Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
- Model: 1966-2008
- Kolor: Silver Blue, Black
- Lokalizacja:: Gliwice
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: [Przemek64] CONVERTIBLE 1964 1/2 V8 260
Olej i jego wybór to nie tylko oznaczenie lepkości tj. 10W-30 czy 20W-50.
Ważne są parametry i skład oleju oraz jego zastosowanie.
Lepkość określa jedynie zakres temperatur stosowania w których olej zachowuje swoje własności.
Trzeba pamiętać, że fabryczne zalecenia dot. oleju dotyczyły normalnego, całorocznego użytkowania auta więc olej był do tego dostosowany.
Teraz jako klasyki używane praktycznie tylko latem nie muszą używać oleju jaki powinien być stosowany w niskich temperaturach (liczba przed W). Szczególnie I generacja 64-1/2 do 1966 jest znana z tendencji do przegrzewania i właśnie dla tych warunków należy dobrać olej.
ZDDP w oleju lub jako dodatek oczywiście niezbędny.
Ważne są parametry i skład oleju oraz jego zastosowanie.
Lepkość określa jedynie zakres temperatur stosowania w których olej zachowuje swoje własności.
Trzeba pamiętać, że fabryczne zalecenia dot. oleju dotyczyły normalnego, całorocznego użytkowania auta więc olej był do tego dostosowany.
Teraz jako klasyki używane praktycznie tylko latem nie muszą używać oleju jaki powinien być stosowany w niskich temperaturach (liczba przed W). Szczególnie I generacja 64-1/2 do 1966 jest znana z tendencji do przegrzewania i właśnie dla tych warunków należy dobrać olej.
ZDDP w oleju lub jako dodatek oczywiście niezbędny.
1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007
- conver67
- Forumowicz
- Posty: 817
- Rejestracja: 2009-11-05, 19:08
- Model: convertible '67
- Silnik: inny V8
- Kolor: Acapulco blue
Re: [Przemek64] CONVERTIBLE 1964 1/2 V8 260
Jest u nas do dostania sam dodatek?Lucas oil miał cos takiego:
http://www.lucasoil.pl/component/virtue ... l?Itemid=0" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.lucasoil.pl/component/virtue ... l?Itemid=0" onclick="window.open(this.href);return false;
- 6t07t
- Forumowicz
- Posty: 1650
- Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
- Model: 1966-2008
- Kolor: Silver Blue, Black
- Lokalizacja:: Gliwice
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: [Przemek64] CONVERTIBLE 1964 1/2 V8 260
Ogólnie, olej który wybrałeś jest przeznaczony do klasyków i ma dużą ilość cynku (1-5 %) więc nie trzeba już nic dodawać
Pojeździsz i wyjdzie jak zachowa się w sezonie letnim i wysokich temperaturach.
Olej 20W-50 z tej samej serii Z-Rod też mają gdyby się okazało, że 10W-30 za mało gęsty.
https://www.amsoil.com/msds/zrod.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.amsoil.com/lit/databulletins/g2883.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Pojeździsz i wyjdzie jak zachowa się w sezonie letnim i wysokich temperaturach.
Olej 20W-50 z tej samej serii Z-Rod też mają gdyby się okazało, że 10W-30 za mało gęsty.
https://www.amsoil.com/msds/zrod.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.amsoil.com/lit/databulletins/g2883.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007
- Przemek64
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1715
- Rejestracja: 2013-06-13, 20:51
- Model: 1964 1/2 ,MACH1 i GT
- Silnik: inny V8
- Kolor: wimbledon white,Competition Orange i Deep Forest Green
- Kontakt:
Re: [Przemek64] CONVERTIBLE 1964 1/2 V8 260
Aktualizacja postępów
Pozdrawiam
Przemek
502 319 299
http://slubzmustangiem.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=80&t=6763" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=84&t=10801" onclick="window.open(this.href);return false;
Przemek
502 319 299
http://slubzmustangiem.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=80&t=6763" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=84&t=10801" onclick="window.open(this.href);return false;
- yoozeq
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1357
- Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
- Model: 68,69,69, ..?
- Kolor: ładny
- Kontakt:
Re: [Przemek64] CONVERTIBLE 1964 1/2 V8 260
Amsoil jak najbardziej wskazany ale masz go w pl w ofercie? Kiedyś tez gadałem nie wiem czy nie z ta sama firma i nic z tego nie wyszło. Jest tez dodatek redlube bardziej dostępny.
pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69
- Przemek64
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1715
- Rejestracja: 2013-06-13, 20:51
- Model: 1964 1/2 ,MACH1 i GT
- Silnik: inny V8
- Kolor: wimbledon white,Competition Orange i Deep Forest Green
- Kontakt:
Re: [Przemek64] CONVERTIBLE 1964 1/2 V8 260
Na jutro będzie u mnieyoozeq pisze:Amsoil jak najbardziej wskazany ale masz go w pl w ofercie? Kiedyś tez gadałem nie wiem czy nie z ta sama firma i nic z tego nie wyszło. Jest tez dodatek redlube bardziej dostępny.

http://zmienolej.pl" onclick="window.open(this.href);return false; Mają na półce

A TU OSTATNIE ZDJĘCIE PO REG ZAWORÓW I Z POKRYWAMI
Pozdrawiam
Przemek
502 319 299
http://slubzmustangiem.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=80&t=6763" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=84&t=10801" onclick="window.open(this.href);return false;
Przemek
502 319 299
http://slubzmustangiem.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=80&t=6763" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=84&t=10801" onclick="window.open(this.href);return false;
- MAKU
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 380
- Rejestracja: 2015-06-10, 10:54
- Model: GT500KR
- Silnik: inny V8
- Kolor: Black
- Lokalizacja:: Końskie
- Stajnia: Stajnia Świętokrzyska
- Kontakt:
Re: [Przemek64] CONVERTIBLE 1964 1/2 V8 260
No no coraz bliżej coś czuje ze w weekend silnik będzie już siedział w quniu
Ciesze się że mogłem pomóc
Pozdrawiam


1967 S-Code, 1967 K-Code
1968 GT500KR,GT500, GT350 PAXTON, GT350
1969 GT500 , GT350 Hertz, R-Code
1968 GT500KR,GT500, GT350 PAXTON, GT350
1969 GT500 , GT350 Hertz, R-Code
- marcinp
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 413
- Rejestracja: 2012-08-15, 23:14
- Model: 66 Coupe, 72 Mach1
- Silnik: inny V8
- Kolor: Silver Blue, Bright Blue Metallic
- Lokalizacja:: Wrocław
Re: [Przemek64] CONVERTIBLE 1964 1/2 V8 260
Ja też miałem ostatnio dylemat jaki olej do 289 po remoncie na drugie i docelowe zalanie.
Ostatecznie decyzja padła na: MILLERS CLASSIC 20W50 z odpowiednią ilością z ZDDP - zobaczymy jak się sprawdzi.
Ostatecznie decyzja padła na: MILLERS CLASSIC 20W50 z odpowiednią ilością z ZDDP - zobaczymy jak się sprawdzi.
Pozdrawiam,
marcinp
marcinp
- Tomasz78
- Forumowicz
- Posty: 262
- Rejestracja: 2011-08-15, 00:01
- Model: 68 coupe, 65 Coupe
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: BLACK
Re: [Przemek64] CONVERTIBLE 1964 1/2 V8 260
A odpowiednia to ile? Tez mam ten dylemat co zalać bo zaraz kończy sie owe magiczne 800 km do dotarcia gdzie był zalany specjalny olej i czas na zmianę.. Jakos mam wewnętrzny opór przed laniem Lubro wiec tez pójdę pewnie w Millersa. To ile tego cynku lac?;)
- Przemek64
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1715
- Rejestracja: 2013-06-13, 20:51
- Model: 1964 1/2 ,MACH1 i GT
- Silnik: inny V8
- Kolor: wimbledon white,Competition Orange i Deep Forest Green
- Kontakt:
Re: [Przemek64] CONVERTIBLE 1964 1/2 V8 260
PIOTREK potwierdził że to jest gotowe rozwiązanie i nie trzeba nic mieszać więc poco kombinować z olejami i dodatkami6t07t pisze:Ogólnie, olej który wybrałeś jest przeznaczony do klasyków i ma dużą ilość cynku (1-5 %) więc nie trzeba już nic dodawać![]()
Pojeździsz i wyjdzie jak zachowa się w sezonie letnim i wysokich temperaturach.
Olej 20W-50 z tej samej serii Z-Rod też mają gdyby się okazało, że 10W-30 za mało gęsty.
https://www.amsoil.com/msds/zrod.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.amsoil.com/lit/databulletins/g2883.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Lać i gnać

Pozdrawiam
Przemek
502 319 299
http://slubzmustangiem.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=80&t=6763" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=84&t=10801" onclick="window.open(this.href);return false;
Przemek
502 319 299
http://slubzmustangiem.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=80&t=6763" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=84&t=10801" onclick="window.open(this.href);return false;