[komin] Wiśnia convertible 66
Moderatorzy: Pavulon_, Hans, Pavulon_, Hans
- 6t07t
- Forumowicz
- Posty: 1650
- Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
- Model: 1966-2008
- Kolor: Silver Blue, Black
- Lokalizacja:: Gliwice
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: Wiśnia convertible 66
To jest silnik 250.
1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007
Re: Wiśnia convertible 66
Dół rozebrany
panewki główne i korbowodowe orginalne- nominalne z oznaczeniami 3-72 Ford w stanie zadowalającym +
na tłokach oznaczenie 250
olej- a raczej to co zostało + kupa syfu w misce, śmierdziało że musiałem robić przy otwartych bramach


na tłokach oznaczenie 250
olej- a raczej to co zostało + kupa syfu w misce, śmierdziało że musiałem robić przy otwartych bramach

Lakiernia proszkowa, regeneracja felg 507304269- Świętokrzyskie
-
- Forumowicz
- Posty: 204
- Rejestracja: 2014-07-06, 20:01
- Model: 1968 coupe
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: niebieski
Re: Wiśnia convertible 66
komin pisze:Dół rozebranypanewki główne i korbowodowe orginalne- nominalne z oznaczeniami 3-72 Ford w stanie zadowalającym +
![]()
na tłokach oznaczenie 250
olej- a raczej to co zostało + kupa syfu w misce, śmierdziało że musiałem robić przy otwartych bramach
Jest nie zle pewnie pierwszy szlif starczy

Re: Wiśnia convertible 66
Mam nadzieję że pierwszy szlif wydoli
Ciekawe jak warsztat który bedzie ogarniał szlif zrobi tak jak powinien, w poniedziałek zawożę,
przy czyszczeniu części wyszło że klawiatura miała za słabe smarowanie i wałek jak i kołyski (sarry ale nie wiem jak to się nazywa fachowo) są powycierane, te od skrzyni prawie idealne ale te od razrządu są katastrofalne
. Wie ktoś czy znajdę taką cześć w kraju i czy od 200ci bedzie pasować ? Chodzi mi o całą kalwiaturę

przy czyszczeniu części wyszło że klawiatura miała za słabe smarowanie i wałek jak i kołyski (sarry ale nie wiem jak to się nazywa fachowo) są powycierane, te od skrzyni prawie idealne ale te od razrządu są katastrofalne

Lakiernia proszkowa, regeneracja felg 507304269- Świętokrzyskie
- CzyTyTez
- Forumowicz
- Posty: 456
- Rejestracja: 2011-01-14, 16:14
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: vintage burgundy
- Kontakt:
Re: Wiśnia convertible 66
wał zawozi się razem z nowymi panewkamikomin pisze:Mam nadzieję że pierwszy szlif wydoliCiekawe jak warsztat który bedzie ogarniał szlif zrobi tak jak powinien,
Re: Wiśnia convertible 66
a czy pierwszym etapem nie jest mierzenie wału następnie szlif na odpowiedni wymiar , pasowanie i składanie??CzyTyTez pisze:wał zawozi się razem z nowymi panewkamikomin pisze:Mam nadzieję że pierwszy szlif wydoliCiekawe jak warsztat który bedzie ogarniał szlif zrobi tak jak powinien,
fachowcem w tej dziedzinie nie jestem, ale jak kupisz panewki np. na pierwszy szlif a trzeba bedzie robić na drugi to co wtedy?- pytam tylko

Lakiernia proszkowa, regeneracja felg 507304269- Świętokrzyskie
Re: Wiśnia convertible 66
viewtopic.php?f=35&t=12484" onclick="window.open(this.href);return false;
silnik jaki mam to 4.1 ale podobno głowica jest taka sama, w takim razie i klawiatura będzie ok
silnik jaki mam to 4.1 ale podobno głowica jest taka sama, w takim razie i klawiatura będzie ok

Lakiernia proszkowa, regeneracja felg 507304269- Świętokrzyskie
- CzyTyTez
- Forumowicz
- Posty: 456
- Rejestracja: 2011-01-14, 16:14
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: vintage burgundy
- Kontakt:
Re: Wiśnia convertible 66
wtedy kupujesz kolejnekomin pisze:a czy pierwszym etapem nie jest mierzenie wału następnie szlif na odpowiedni wymiar , pasowanie i składanie??CzyTyTez pisze:wał zawozi się razem z nowymi panewkamikomin pisze:Mam nadzieję że pierwszy szlif wydoliCiekawe jak warsztat który bedzie ogarniał szlif zrobi tak jak powinien,
fachowcem w tej dziedzinie nie jestem, ale jak kupisz panewki np. na pierwszy szlif a trzeba bedzie robić na drugi to co wtedy?- pytam tylko

u mnie szlifierz po oglądnięciu wału i przed wykonaniem szlifu zażyczył sobie panewki...
- emgie
- Forumowicz
- Posty: 392
- Rejestracja: 2012-02-14, 12:41
- Model: 1966 Fastback
- Silnik: inny V8
- Kolor: biały, niebieskie pasy
- Lokalizacja:: Warszawa
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
- Kontakt:
Re: Wiśnia convertible 66
Najpierw pomiary, potem szlifierz określa który nadwymiar będzie robił i jakie panewki trzeba kupić - tak to powinno się odbywać.
U mnie nie na wałku trzeba było zrobić pierwszy nadwymiar więc w sumie prosta sprawa, ale przy szlifie cylindrów było już inaczej. Blok był nominalny, ale jeden z cylindrów był dość mocno wytarty i tam trzeba było robić od razu trzeci nadwymiar. Oczywiście konieczna była również wymiana tłoków.
Zatem... przed zakupami proponuję pojechać do szlifierza i poprosić o określenie na jaki nadwymiar poszczególne elementy będzie robił.
U mnie nie na wałku trzeba było zrobić pierwszy nadwymiar więc w sumie prosta sprawa, ale przy szlifie cylindrów było już inaczej. Blok był nominalny, ale jeden z cylindrów był dość mocno wytarty i tam trzeba było robić od razu trzeci nadwymiar. Oczywiście konieczna była również wymiana tłoków.
Zatem... przed zakupami proponuję pojechać do szlifierza i poprosić o określenie na jaki nadwymiar poszczególne elementy będzie robił.
Michał
http://senomustangu.pl
http://senomustangu.pl
Re: Wiśnia convertible 66
Silnik robie w :http://motoszlif-kielce.pl/index.php
informacje na początek uzyskałem takie :
- panewki będą dorabiane na miejscu
- tłoki zostają- silnik będzie tulejowany( jakoś mi się to średenio podoba)
- tłoki zostaną obrobine , dorobią nowe pierścienie
- korbowody regeneracja
- głowica do remotu kapitalnego wraz z utwardzaniem gniazd
-reszty dowiem się jutro, mam dostać pełną kalkulacje kosztów
no i termin góra trzy tygodnie
właściciel mówił że mają doświadczenia z silnikami z USA ale został sto razy upomniany że jest to silnik których jest naprawdę mało w kraju nad Wisła i żeby niczego nie spartolił bo będzie nie wesoło
informacje na początek uzyskałem takie :
- panewki będą dorabiane na miejscu
- tłoki zostają- silnik będzie tulejowany( jakoś mi się to średenio podoba)
- tłoki zostaną obrobine , dorobią nowe pierścienie
- korbowody regeneracja
- głowica do remotu kapitalnego wraz z utwardzaniem gniazd
-reszty dowiem się jutro, mam dostać pełną kalkulacje kosztów
no i termin góra trzy tygodnie

właściciel mówił że mają doświadczenia z silnikami z USA ale został sto razy upomniany że jest to silnik których jest naprawdę mało w kraju nad Wisła i żeby niczego nie spartolił bo będzie nie wesoło

Lakiernia proszkowa, regeneracja felg 507304269- Świętokrzyskie
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 75
- Rejestracja: 2014-08-26, 14:07
- Model: Coupe 65
- Kolor: jeszcze nie wiadomo
Re: Wiśnia convertible 66
a jeśli mogę spytać skąd jesteś skoro robisz silnik u Makowskiego czyli w moim mieście ? 

- MAKU
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 380
- Rejestracja: 2015-06-10, 10:54
- Model: GT500KR
- Silnik: inny V8
- Kolor: Black
- Lokalizacja:: Końskie
- Stajnia: Stajnia Świętokrzyska
- Kontakt:
Re: Wiśnia convertible 66
A ja zapytam dlaczego jeszcze się nie wpisaliscie na listę Stajni Świętokrzyskiej?ronin_sl pisze:a jeśli mogę spytać skąd jesteś skoro robisz silnik u Makowskiego czyli w moim mieście ?

1967 S-Code, 1967 K-Code
1968 GT500KR,GT500, GT350 PAXTON, GT350
1969 GT500 , GT350 Hertz, R-Code
1968 GT500KR,GT500, GT350 PAXTON, GT350
1969 GT500 , GT350 Hertz, R-Code
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 75
- Rejestracja: 2014-08-26, 14:07
- Model: Coupe 65
- Kolor: jeszcze nie wiadomo
Re: Wiśnia convertible 66
mój konik jeszcze kulawyMAKU pisze:A ja zapytam dlaczego jeszcze się nie wpisaliscie na listę Stajni Świętokrzyskiej?ronin_sl pisze:a jeśli mogę spytać skąd jesteś skoro robisz silnik u Makowskiego czyli w moim mieście ?


- MAKU
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 380
- Rejestracja: 2015-06-10, 10:54
- Model: GT500KR
- Silnik: inny V8
- Kolor: Black
- Lokalizacja:: Końskie
- Stajnia: Stajnia Świętokrzyska
- Kontakt:
Re: Wiśnia convertible 66
Nawet trzeba a nie czy wypada
i podeślij do siebie kontakt odrazu

1967 S-Code, 1967 K-Code
1968 GT500KR,GT500, GT350 PAXTON, GT350
1969 GT500 , GT350 Hertz, R-Code
1968 GT500KR,GT500, GT350 PAXTON, GT350
1969 GT500 , GT350 Hertz, R-Code
- 6t07t
- Forumowicz
- Posty: 1650
- Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
- Model: 1966-2008
- Kolor: Silver Blue, Black
- Lokalizacja:: Gliwice
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: Wiśnia convertible 66
A dlaczego tulejowanie, obrabianie tlokow i dorabianie części?
Przecież do tego silnika wszystko jest dostępne!
Tulejowanie to ostateczność jeśli już się nie da zrobić szlifu!
Przecież do tego silnika wszystko jest dostępne!
Tulejowanie to ostateczność jeśli już się nie da zrobić szlifu!
1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007