Jaki laczek do 2013 V6 - już znalezione, założone ;)

Dobór odpowiednich gum i felg Dyskusje, opinie, testy.

Moderatorzy: stang232, SECHUBU, stang232, SECHUBU

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Winston_Wolf
Forumowicz
Posty: 166
Rejestracja: 2011-09-12, 03:29
Model: S550 GT PP
Silnik: V8 5.0
Kolor: Triple Yellow
Lokalizacja:: Wrocław

Jaki laczek do 2013 V6 - już znalezione, założone ;)

Post autor: Winston_Wolf » 2015-06-10, 19:46

Mam małą zagwozdkę nad wyborem kapci do mojego kuca, sprawa rozbija się o szerokość. Fele to 19 cali o szerokości 9 cali. Obecnie latam na fabrycznych Miechelinach 215/65 na 17calowych felach i z jednej strony są za mało przyczepne (przy hamowaniu na mokrej nawierzchni właściwie nie ma czegoś takiego jak przyczepność :P), ale też łatwo zerwać trakcję tylnej osi i poszaleć - a to ważne bo mam automat, a latanie bokiem to dla mnie największa frajda. Na chwilę obecna planuje zakup Hankooków Ventus S-1 (nieco tańszy konkurent Pirelli P Zero) 245/45/19. Pytanie jest takie - czy opony pokroju P Zero (bo takiej klasy są te Hankooki) o rozmiarze 245/45/19 stanowią optymalny wybór dla 3.7 V6? I czy nie będę miał przy nich problemu z zerwaniem trakcji kiedy mam takie życzenie (myśle tu o sytuacji gdy ruszam i skręcam, a w połowie winkla gaz w podłogę - chciałbym móc wtedy pójść bokiem i nie wiem jak dużą role odgrywa tutaj ogumienie).

PS Pisząc ten post, przyjechał do mnie kurier z czarnymi pasami na Stanga. :hurra:
Ostatnio zmieniony 2015-07-06, 11:37 przez Winston_Wolf, łącznie zmieniany 1 raz.


We have reason to believe that it's supercharged, so maintain double alert.

.3lite
Forumowicz
Posty: 414
Rejestracja: 2014-01-06, 01:13
Model: 2015 GT
Silnik: V8 5.0

Re: Jaki laczek do 2013 V6

Post autor: .3lite » 2015-06-10, 20:19

Szkoda opon, lepiej mieć dodatkowy zestaw do właśnie takich zabaw, dlatego mam jeszcze oryginalne (225/60 R17).

245/45 R19 jest optymalne i będzie ok. W moim posiadam 255/40 R19 i jest jak najbardziej ok.



Awatar użytkownika
Xirmat
Stowarzyszenie MKP
Posty: 183
Rejestracja: 2013-12-01, 17:15
Model: Mustang Premium 2013
Silnik: V6 3.7
Kolor: Race red

Re: Jaki laczek do 2013 V6

Post autor: Xirmat » 2015-06-10, 20:27

Też mam 245/45/19, w stosunku do stockowych lepsze trzymanie na zakrętach i lepsza trakcja.


Obrazek
quidquid discis, tibi discis

Awatar użytkownika
Winston_Wolf
Forumowicz
Posty: 166
Rejestracja: 2011-09-12, 03:29
Model: S550 GT PP
Silnik: V8 5.0
Kolor: Triple Yellow
Lokalizacja:: Wrocław

Re: Jaki laczek do 2013 V6

Post autor: Winston_Wolf » 2015-06-11, 10:06

.3lite pisze:Szkoda opon, lepiej mieć dodatkowy zestaw do właśnie takich zabaw, dlatego mam jeszcze oryginalne (225/60 R17).
Cenna uwaga, dodatkowe 2 koła na tor z oponami do tyrania do dobry pomysł.


Rozmawiałem z jeszcze jedna osobą na priv i też poleciła 245/45/19, więc zabieram się za finalizowanie zakupu takowych. Dzięki wszystkim za pomoc! :)


We have reason to believe that it's supercharged, so maintain double alert.

arturkomorowski
Forumowicz
Posty: 127
Rejestracja: 2015-02-10, 11:07
Model: 2011
Silnik: V6 3.7
Kolor: Black

Re: Jaki laczek do 2013 V6

Post autor: arturkomorowski » 2015-06-12, 15:31

jaka to frajda jezdzic autem wiedzac ze jesli chce sie poszalec na placyku to trzeba zmienic opony? trzeba miec zestaw uniwersalny :D



Awatar użytkownika
shelbykaca
Forumowicz
Posty: 125
Rejestracja: 2015-04-24, 16:22
Model: odkładam ,BOSS429
Silnik: inny V8
Kolor: czarny mat

Re: Jaki laczek do 2013 V6

Post autor: shelbykaca » 2015-06-13, 15:40

A są takie opony..?


Mając trzynaście lat myślałem tylko o miłości. Potem kochalem juz tylko mustanga....
https://youtu.be/LlKkds2Lhx8" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Winston_Wolf
Forumowicz
Posty: 166
Rejestracja: 2011-09-12, 03:29
Model: S550 GT PP
Silnik: V8 5.0
Kolor: Triple Yellow
Lokalizacja:: Wrocław

Re: Jaki laczek do 2013 V6

Post autor: Winston_Wolf » 2015-06-13, 22:12

Słuchajcie, można kupić porządne opony typu Pirelki P Zero i jeżdżąc na nich ulżyć sobie to tu to tam i zużycie nie jest wtedy wielkie. A już na pewno cena w stosunku do frajdy jest śmieszna. :rotfl: A dodatkowe 2 koła na styrania na torze to mały wydatek - wystarczy byle guma na stalowej feldze. Mówię tu o zabawie na torze dla przyjemności, nie semi-profi driftowaniu (zawodowcy używają przyczepnych opon z tego co wiem).

Tylko że... jak z natury jestem leń patentowany. :D Już widze jak przed wyjazdem na tor tacham dwa koła do auta, potem wizyta w jakimś serwisie żeby mi je zmienili i to samo w drodze powrotnej. :P Ale sama idea wydaje mi się dobra.

Jeśli ktoś szuka letnich opon do siebie i chce coś porządnego - obczajcie sobie te Hankooki Ventus S-1, bo zbierają bardzo dobre opinie, niemal takie jak P Zero (na mokrej nawierzchni nawet nieco lepsze), a są tańsze. Ja znalazłem nowy komplet za 2500zł shipped (w dwóch sklepach) - i to z rantem ochronnym na felge. Tylko cholera wersja XL - wzmocniona jak dla SUVów, pewnie ma to jakiś niewielki negatywny wpływ na właściwości sportowe laczka.


We have reason to believe that it's supercharged, so maintain double alert.

Awatar użytkownika
Stachu_xjr
Forumowicz
Posty: 1285
Rejestracja: 2009-04-10, 06:28
Model: GT 2016
Silnik: V8 5.0

Re: Jaki laczek do 2013 V6

Post autor: Stachu_xjr » 2015-06-13, 23:44

Zobacz cenę Federali , ja kupiłem do swojego za przód za śmieszne pieniądze - 800 zł za 2 szt 255/35/19 z tego roku w indeksie Y , super kleją nie widzę żadnych minusów to po co przpłacac



arturkomorowski
Forumowicz
Posty: 127
Rejestracja: 2015-02-10, 11:07
Model: 2011
Silnik: V6 3.7
Kolor: Black

Re: Jaki laczek do 2013 V6

Post autor: arturkomorowski » 2015-06-23, 16:37

moze mi ktoś wytłumaczyć jak dobieracie te opony?

Fabrycznie w v6 jest 215/65/17 co daje w kalkulatorze opon 711mm wysokosci koła

Piszecie o 255/40/19 co daje 686mm (o 25 mm mniejsze koło)..

nie powinno sie dotrzymywać fabrycznej wysokosci koła?

http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamie ... 215/65r17/" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
Xirmat
Stowarzyszenie MKP
Posty: 183
Rejestracja: 2013-12-01, 17:15
Model: Mustang Premium 2013
Silnik: V6 3.7
Kolor: Race red

Re: Jaki laczek do 2013 V6

Post autor: Xirmat » 2015-06-23, 17:26

Bez programatora powinno się trzymać rozmiarów fabrycznych, bo będzie prżekłamywać na prędkościomierzu. Jak masz programator np. SCT X4 zakładasz co chcesz i prędkość masz właściwą na busoli :).


Obrazek
quidquid discis, tibi discis

.3lite
Forumowicz
Posty: 414
Rejestracja: 2014-01-06, 01:13
Model: 2015 GT
Silnik: V8 5.0

Re: Jaki laczek do 2013 V6

Post autor: .3lite » 2015-06-23, 17:38

arturkomorowski pisze:moze mi ktoś wytłumaczyć jak dobieracie te opony?

Fabrycznie w v6 jest 215/65/17 co daje w kalkulatorze opon 711mm wysokosci koła

Piszecie o 255/40/19 co daje 686mm (o 25 mm mniejsze koło)..

nie powinno sie dotrzymywać fabrycznej wysokosci koła?

http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamie ... 215/65r17/" onclick="window.open(this.href);return false;
Fabrycznie różne bywają. W moim wypadku "fabryczne" to 225/60R17 i tak jak pisze kolega Xirmat - programator.



Awatar użytkownika
Winston_Wolf
Forumowicz
Posty: 166
Rejestracja: 2011-09-12, 03:29
Model: S550 GT PP
Silnik: V8 5.0
Kolor: Triple Yellow
Lokalizacja:: Wrocław

Re: Jaki laczek do 2013 V6

Post autor: Winston_Wolf » 2015-06-26, 01:50

Na googlach można znaleźć kalkulator rozmiaru opon. Najpierw wpisujesz rozmiar fabryczny, potem nowy i sprawdzasz czy różnica obwodu jest <1% - tyle może być. U mnie dla 245/45 będzie nieco ponad 1%, ale powoli myślę o BAMA tunerze, gdzie można przestawić "budzik" ;)


We have reason to believe that it's supercharged, so maintain double alert.

Awatar użytkownika
Winston_Wolf
Forumowicz
Posty: 166
Rejestracja: 2011-09-12, 03:29
Model: S550 GT PP
Silnik: V8 5.0
Kolor: Triple Yellow
Lokalizacja:: Wrocław

Re: Jaki laczek do 2013 V6 - już znalezione, założone ;)

Post autor: Winston_Wolf » 2015-07-06, 13:08

No i finalnie mój Kuń ma nowe podkowy. :hyhy: Koła 19" z Trak Pack (to ten co ma heble Brembo w V6) i laczki Hankook jw. Na razie jestem powiedzmy uziemiony na chacie, zrobiłem na nich nie więcej jak 20km. Pierwsze wrażenia - subiektywnie:

Plusy dodatnie:
+ Hebel mógł się wzmocnić (bo lepsza guma i szersza) jak też osłabnąć (cięższe koło). Nie wiem jak na np. autostradzie, ale po mieście czuć, że auto po prostu lepiej hamuje, głównie na samym końcu (wcześniej potrafił nawet na suchym stracić na koniec hamowania przyczepność i ABS itd.)
+ Teraz jak jest ciepło przy starcie z 0km/h praktycznie nie wierzga kopytami :rotfl:, tylko łapie trakcje i idzie do przodu
+ Teraz w końcu kierownica przekazuje jakieś info o podłożu / co się dzieje z kołami, wcześniej feedback był bardzo słabiutki.
+ Pewniej idzie po winklu (bo profil opony jest niższy i opona tak sie nie "ugina" kiedy auto idzie po winklu)
+ Utrata komfortu przy zmianie z 17" na 19"? No nie bardzo. Tzn. były z 2-3 dziury na których pomyślałem "o, chyba gorzej", ale było tez parę miejsc gdzie pomyślałem "o, chyba lepiej". Generalnie powiedziałbym, że poziom komfortu jest ten sam, tylko troche inaczej resoruje. A jakbym już musiał określić czy jest lepiej / gorzej to raczej lepiej. ;)
+ Auto wygląda po prostu lepiej

Plusy ujemne:
- Przyczepność tylnej osi... Może to kwestia pogody (36*C), ale kiepsko widze latanie bokiem na tych kapciach. Zresztą nie miałem jeszcze tak naprawdę okazji popróbować, ale w dwóch miejscach gdzie dotąd nie było problemu pójść bokiem teraz już problem był. :rozpacz: Mam nadzieję, że to tylko kwestia mojego ogarnięcia nowych gum.
- Są troche głośniejsze (przy +30mm szerokości to nie zdziwko ;))
- Specjalnie szukałem gum z rantem ochronnym felgi. Wg. opisu takie właśnie kupiłem. I jak ta opona ma ochronić felge przed czymkolwiek to ja jestem św. Genowefa z Wypizgajewa Wielkiego :) Muszę sprawdzić czy opony nie są za mocno nabite, byłem już z tym na stacji, ale przypadkowo uczestniczyłem tam w całkiem ciekawej sytuacji i finalnie nie sprawdziłem gum. ;)


We have reason to believe that it's supercharged, so maintain double alert.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Felgi i Opony”