Jakie Opony na Lato..

Dobór odpowiednich gum i felg Dyskusje, opinie, testy.

Moderatorzy: stang232, SECHUBU, stang232, SECHUBU

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Post autor: Koral » 2010-03-25, 00:46

RAFAŁ pisze:nowy pasek zawsze ma płytsze rowki bo w trakcie pracy się nacina głębiej
a jak ci on spada to faktycznie masz słaby napinacz
dzieki Rafal, tez tak myslalem ze to wina napinacza,teraz kwestia czy dostane go u nas np w mustangtrading czy lepiej poprosic wspomnianego kumpla zeby mi taki przywiózł ze stanow..


Koral tel.+48 792-33-55-65
http://www.facebook.com/US.AutoimportKS
Obrazek

Awatar użytkownika
escalar
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 2008-08-31, 23:49
Model: GT Premium Bullitt
Silnik: V8 4.6
Kolor: czarny metalik
Kontakt:

Post autor: escalar » 2010-03-27, 22:59

Moi drodzy :)
zastanawiam sie nad zakupem oponek na lato... w poniedzialek musze podjac decyzje :)
po rozmowach z dealerami waham sie pomiedzy trzema markami (i o tych chcialbym z wami porozmawiac):
-Yokohama
-Pirelli (Pzero)
-Bridgestone (Run Flat)

na tyl bede zakladac: 285/35/R20
a na przod: 255/40/R20


prosze o komentarz... mam zagwozdke, czy decydowac sie na Bridgestone Run Flat?



Awatar użytkownika
escalar
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 2008-08-31, 23:49
Model: GT Premium Bullitt
Silnik: V8 4.6
Kolor: czarny metalik
Kontakt:

Post autor: escalar » 2010-03-27, 23:06

zapoznalem sie z jedna z opini na temat "run flat" i powoli zaczynam widziec bezszens ich montowania w mustangu...

Wady

Zdecydowana większość pojazdów z oponami Run Flat, to auta, które wyjechały z nimi już z fabryki. W przypadku sytuacji awaryjnej, czyli przebicia, pojawiają się spore komplikacje. Po pierwsze, w Polsce wciąż jest za mało serwisów, które posiadają odpowiednie urządzenia do obsługi tego rodzaju ogumienia. W zeszłym roku, w Niemczech opublikowano raport, z którego wynikało, że opony Run Flat w znacznym stopniu przyczyniają się do wypadków. Jak się okazało, awaria nie wynikała z ich budowy, tylko z niewłaściwego ich zamontowania, przy użyciu nieodpowiedniego sprzętu.
Dlatego też, poruszając się po polskich drogach możemy niemile się rozczarować nie mogąc znaleźć serwisu wulkanizacyjnego z odpowiednim sprzętem do obsługi naszych kół. Po znalezieniu odpowiedniego serwisu, nasze problemy się nie kończą. Opony typu Run Flat, po przebiciu, nie nadają się do dalszej jazdy (z wyjątkiem opon w systemie Pax Michelin, które można jednorazowo naprawić, o ile uszkodzenie nie wystąpiło na boku opony ). Zmagamy się więc z zakupem nowej opony. Opony Run Flat są drogie. Kupując je trzeba się liczyć z kosztem o 50 procent wyższym od standardowej opony. Ich wysoka cena ma wpływ na to, że niewiele serwisów wulkanizacyjnych trzyma je na swoim stanie magazynowym. A to oznacza, że nawet posiadając pieniądze na zakup nowej, na wymianę "od ręki" mamy bardzo małe szanse.
Opony typu Run Flat są cięższe średnio o ok. 15 procent od standardowych opon. Oznacza to większe spalanie. Z uwagi na ich usztywnienia są one również mało komfortowe. Na naszych polskich drogach jest to szczególnie dotkliwe.
Teoretycznie, posiadając samochód wyposażony fabrycznie w Run Flaty, można by pokusić się o poprawę komfortu i montaż opon standardowych zamiast RF, ale… w tej materii również napotkamy trudności. Samochody z Run Flatem na pierwszym wyposażeniu, mają fabrycznie zestrojone zawieszenia (zmodyfikowane nastawy) do parametrów tego specyficznego ogumienia. Jeśli więc zdecydujemy się założyć standardowe opony, odczujemy brak stabilności w zakrętach, przy dynamicznym ruszaniu i hamowaniu, co znacząco pogarsza nasze bezpieczeństwo. Opony z systemem Michelin Pax

Podsumowując, opony to bardzo ważny element naszych pojazdów, dbanie o ich jakość jest kluczowa dla bezpieczeństwa naszego i naszych bliskich. Decyzję, czy warto inwestować w opony Run Flat, pozostawiamy do Waszej oceny. Pamiętajmy także, że najczęstszą przyczyną pęknięć opon jest mimo wszystko niewłaściwe ciśnienie w kołach i na nie szczególnie zwracajmy uwagę..



Awatar użytkownika
Szuba
Forumowicz
Posty: 147
Rejestracja: 2010-03-13, 20:38
Model: GT 1996r
Silnik: V8 4.6
Kolor: Royal Blue
Kontakt:

Post autor: Szuba » 2010-03-27, 23:20

Run Flaty odradzalbym, maja wiecej wad niz zalet. Potrzebna jest specjalna przystawka by ja sciagnac z felgi. Poza tym na naszych pieknych dziurawych drogach mozna szybko je uszkodzic.
http://www.auto-swiat.pl/wydania,Opony- ... 101,1.html
http://www.opony.com.pl/encyklopedia/97 ... _wady.html

Ja zamowilem 2szt Pirelli P Zero Rosso w rozmiarze 225/45/R17. W testach wypadaja bardzo dobrze i cenowo tez przystepne.



Awatar użytkownika
escalar
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 2008-08-31, 23:49
Model: GT Premium Bullitt
Silnik: V8 4.6
Kolor: czarny metalik
Kontakt:

Post autor: escalar » 2010-03-27, 23:58

w tej chwili decyduje sie na Pirelli....
teraz jest tylko jedno pytanie, ktora opcje wybrac?


opcja I:
Pirelli PZero System
Znakomite opony dla właścicieli samochodów sportowych
-Optymalna stabilność przy dużych prędkościach
-Niespotykany poziom przyczepności
-Zmniejszone ryzyko aquaplaningu
-Znakomita przyczepność na mokrej nawierzchni
Koncept PZero System

dostepne rozmiary:
285/30ZR20 99Y PZERO ASIMMETRICO - tył
255/35ZR20 97Y PZERO DIREZIONALE - przód


albo

opcja II
Pirelli PZero to efekt najnowszych rozwiązań technologicznych. Wygoda, bezpieczeństwo i sportowe osiągi to główne cechy PZero, opony zaprojektowanej dla najbardziej wymagających kierowców. Nowy wzór bieżnika, nowatorskie Nano-łączenia oraz najnowsza struktura zastosowana w PZero pozwalają na osiągnięcie takich samych właściwości jezdnych w każdych warunkach przez cały okres jej użytkowania.
dostepne rozmiary:
285/35ZR20 (100Y) - tył
255/40ZR20 (101Y) - przód

prosze o rzeczowe wypowiedzi :)



Awatar użytkownika
escalar
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 2008-08-31, 23:49
Model: GT Premium Bullitt
Silnik: V8 4.6
Kolor: czarny metalik
Kontakt:

Post autor: escalar » 2010-03-28, 09:00

Madasek pisze:Pirelli :catpuke:

BRIDGESTONE POTENZA S-03 :super:
tylko znajdz mi kto je oferuje w rozmiarze:
285/35/20 i 255/40/20

doradzaj na powaznie :P



Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2010-03-28, 09:58

Ja jestem za Yokohama - jest to opona pol sportowa high performance - uwazam ze to najlepse opony.. Mam Obecnie - na mokrym i suchym rewelacja - mam takze Toyo - Gorsze ..

Ale zalezy o co komu chodzi - ja uwazam ze musze miec opony jak najbardziej zaufane ..
Przyczepne i na suchym i na mokrym.

Mialem Run Flaty - masakra jak trzeba zmieniac je - szkoda felg..



Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2438
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2010-03-28, 10:12

a ja jestem za MICHELIN masz rozmiar i masz jak wygląda
Obrazek


zawsze kupule michelinki i do busa i do osobówki i jeszcze z żadną nie miałem problemu
a na wyważarce zawsze jak najmniej odważników potrzebuje



Awatar użytkownika
Hans
Forumowicz
Posty: 1028
Rejestracja: 2008-12-30, 11:18
Model: 500
Kolor: Black
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Post autor: Hans » 2010-06-03, 13:31

A ja w przyszłym roku wraz ze zmianą felg planuję zmianę opon. I teraz problem, bo...

bo ja zawsze mam problemy i rozterki, bo boję się, że później będę w brodę sobie pluł, że źle wybrałem.
Chcę kupić felgi 18x9 i sklep rekomenduje do nich laczki Sumitomo High Performance HTR Z II 255/45 18". Pytanie - Nie za szeroko jak na mojego stockowego konika z silnikiem 4.0?

A jeszcze czym decyzja podyktowana - wcześniej w tym wątku pisałem o tym jakie opony kupiłem na lato i ktoś powiedział, że będą się ślizgały. W ubiegłym roku tego nie zauważyłem, ale w tym roku jak już bardziej jestem ogarnięty z prowadzeniem mojego autka i czasami mocniej przyciskam zauważam, że lekko mi dupeczka ucieka. Obecnie mam na fabrycznych felgach opony 215/65 16".


.:: :evil: my other ride is your mom :evil: ::.

Kuba
Członek Honorowy MKP
Posty: 1139
Rejestracja: 2008-12-18, 15:43
Model: S281 SC
Silnik: inny V8
Kolor: Wściekle czerwony
Lokalizacja:: Tak po środku.

Post autor: Kuba » 2010-06-03, 23:00

Czy ktoś z Was ma może opony 255/55 z przodu?

Jakie wrażenia z jazdy - pływa, trzyma się? Jak koleiny?



Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2438
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2010-06-03, 23:22

kurcze co wy się tak martwicie że za szerokie ja mam z przodu założone 265/35 i są ok nigdzie nie ocierają i to w wersji sn95 a w s197 jest więcej miejsca w nadkolu



Kuba
Członek Honorowy MKP
Posty: 1139
Rejestracja: 2008-12-18, 15:43
Model: S281 SC
Silnik: inny V8
Kolor: Wściekle czerwony
Lokalizacja:: Tak po środku.

Post autor: Kuba » 2010-06-03, 23:33


Rafał

O ocieranie to ja się nie boję - miejsca wystarczy.
Powiedz lepiej o komforcie jazdy



Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2438
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2010-06-03, 23:37

przecież coraz więcej dróg się naprawia a po dziurach nie jeżdżę bynajmniej staram sie
a koleiny to każda opona niskoprofilowa sobie niebedzie radziła więc niema co marudzić jaet dobrze



Kuba
Członek Honorowy MKP
Posty: 1139
Rejestracja: 2008-12-18, 15:43
Model: S281 SC
Silnik: inny V8
Kolor: Wściekle czerwony
Lokalizacja:: Tak po środku.

Post autor: Kuba » 2010-06-03, 23:41

No i dzięki.

Usłyszałem to co chciałem :hyhy: :hyhy: :hyhy: :hyhy:



Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Post autor: pudel » 2010-06-20, 15:51

Może się komuś przyda

Obrazek


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

ODPOWIEDZ

Wróć do „Felgi i Opony”