Pytanie odnośnie Turobsprężarki

Co tam Panie w polityce ?

Moderatorzy: horse, horse

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
sławekw
Forumowicz
Posty: 809
Rejestracja: 2010-04-19, 21:19
Kontakt:

Pytanie odnośnie Turobsprężarki

Post autor: sławekw » 2010-05-31, 19:33

Witam wszystkich,
Pewnie nikomu nie zaimponuje, ale cóż... mam Opla Astrę 1.4 16V, słyszałem parę "rad" żebym założył sobie turbosprężarkę, żeby poprawić osiągi i zmniejszyć spalanie... co do pierwszego jasna sprawa, ale turbo zmniejsza spalanie?? Jakby ktoś z Was był w temacie proszę o trochę informacji.....


Mam nadzieję za jakiś czas uzbierać na mustanga, ale do tego czasu jakoś trzeba się przemieszczać :P Warto inwestować w Opla czy odkładać kasę i szybciej kupić mustanga??



Awatar użytkownika
PaniC
Forumowicz
Posty: 313
Rejestracja: 2010-03-20, 13:06
Kontakt:

Post autor: PaniC » 2010-05-31, 19:58

Mój kumpel zwykł mawiać (oczywiście nie urażając Ciebie): " Z gówna bicza nie ukręcisz". Także w tym przypadku nie wiem czy jest to jakis sens. Mustang to auto typowo stworzony to tuningu z racji tego że silnik nie jest wyżyłowany tzn ma mały współczynnik HP/pojemnosc silnika. Nie mam pojęcia jak ten temat wygląda w Oplu Astrze. Twoje auto, wiec rób co uważasz za stosowne. Grunt żeby Tobie sie autko podobało oraz osiągalne przez nie osiągi.


Mariusz :)

Obrazek

Awatar użytkownika
sławekw
Forumowicz
Posty: 809
Rejestracja: 2010-04-19, 21:19
Kontakt:

Post autor: sławekw » 2010-05-31, 20:30

Widzisz, nie chodzi mi o to żeby wyciągnąć z niego cokolwiek, tylko ciekaw jestem tego, czy przy tym silniku turbosprężarka faktycznie zmniejszy spalanie... i tak to tylko przejściowe auto, więc nie mam ochoty za dużo w niego wkładać, tylko oto co niepotrzebne, ale jeżeli rzeczywiście jest różnica, to może jest sens się tym zainteresować....



Awatar użytkownika
PaniC
Forumowicz
Posty: 313
Rejestracja: 2010-03-20, 13:06
Kontakt:

Post autor: PaniC » 2010-05-31, 20:38

Z reguły turbosprężarki są napędzane spalinami także:

+wieksza moc
+zmniejszona emisja spalin

-eksploatacja
-szybko sie przegrzewa
-stosowanie najlepiej syntetycznego oleju (jednocześnie jako zaleta)

Tu masz fajne linki
http://www.tuningmania.pl/tuning&serwis ... ezarki.htm
http://www.drewnozamiastbenzyny.pl/turbosprezarka/
http://pl.turbolader.net/Technology/Zas ... wania.aspx


Mariusz :)

Obrazek

andronik
Członek Honorowy MKP
Posty: 398
Rejestracja: 2008-07-08, 10:29
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Black Metal
Kontakt:

Post autor: andronik » 2010-05-31, 20:43

koral, który wcześniej jeździł GT i zamienił go na GT z kompresorem wpsominał że splanie mu spadło, ale nie znam tematu dokładnie.
sławekw pisze:Mam nadzieję za jakiś czas uzbierać na mustanga, ale do tego czasu jakoś trzeba się przemieszczać Warto inwestować w Opla czy odkładać kasę i szybciej kupić mustanga??
A jak myslisz? :hyhy: I kup od razu takiego z kompresorem co byś nie musiał później dłubać :rotfl:
Tak na powaznie to cieżko porównac Astre do Mustanga, troche inna filozofia i w przypadku tego drugiego raczej nie ma innych sposobów ograniczenia spalania poza wyłączeniem silnika :rotfl:


Pozdrawiam,
Tomek

[color=red][size=150]Piszesz głupoty lub posty nic nie wnoszące do tematu ? ........... proszę ustaw czas ich wygaśnięcia[/size][/color]

Awatar użytkownika
sławekw
Forumowicz
Posty: 809
Rejestracja: 2010-04-19, 21:19
Kontakt:

Post autor: sławekw » 2010-05-31, 20:59

ok, dzięki za info... chyba jednak odkładam na mustanga :)


Nic na siłę, wszystko młotkiem :D i wyklepie się coś takiego:
Obrazek

Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Post autor: pudel » 2010-05-31, 22:15

Zapytaj koral`a on chyba w firebirdzie też kompresor miał i sam zakładał czy coś niech on się wypowie...


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

Delfinnn
Forumowicz
Posty: 161
Rejestracja: 2009-08-11, 15:50
Model: BYŁ Mustang 01'
Silnik: V6 3.8
Kolor: Czarny

Post autor: Delfinnn » 2010-05-31, 22:17

Teoretycznie turbo zmniejsza spalanie ale tylko teoretycznie (w praktyce wiadomo ja kto jest ;d). Z turbo masz sporo większą moc i moment a więc nie musisz kręcić auta po obrotach ale skoro ma się moc pod pedałem z reguły się ją wykorzystuje a więc już nici z zaoszczędzenia paliwa :)

Z kompressorem sprawa ma się nieco inaczej bo mimo, że moment wzrasta to i obciążenie dla silnika również bo musi napędzić paskiem dodatkowy element a więc wątpię żeby spalanie zmalało.

W turbodieslach często stosuje się ecoboxy (zabawa z mapami paliwa i ciśnieniem turbiny) i czasami jest ciut auto żwawsze i mniej pali no ale my nie mamy diesla więc nie ma o czym gadac :)



Frytek
Posty: 7
Rejestracja: 2008-07-21, 14:08
Model: Alpina B2,5 92r
Silnik: inny V8
Kolor: Czarny

Post autor: Frytek » 2010-06-03, 09:36

Jaki jest sens placic ok 10.000 zł za to zeby zmniejszyc spalanie?? za ta kase masz ponad 2000l paliwa :). Uturbienie silnika zeby mialo to rece i nogi nie jest tanie... kompresory wychodza jeszcze drozej (chyba ze wsadzisz jakies badziewie). Jak sie bawic w takie rzeczy to min. z motorem 3.0...



Delfinnn
Forumowicz
Posty: 161
Rejestracja: 2009-08-11, 15:50
Model: BYŁ Mustang 01'
Silnik: V6 3.8
Kolor: Czarny

Post autor: Delfinnn » 2010-06-03, 13:31

Nie no turbo do takiej astry złożysz z podzespołów innych aut. Myślę, że w 2500-3000zł da się zamknąć, ale pozostanie kwestia zawieszenia, hamulców itp itd.

Ogółem nie opłacalne w ogóle.



Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Post autor: Koral » 2010-06-03, 18:23

w autach z turbo czy kompresorem spalanie benzyny(ropy) jest bardziej zblizone do idealnego tzn mniej paliwa wylatuje wydechem, ocvzywiscie wszystko zalezy od programu, wiecej powietrza powoduje lepsze spalanie paliwa itp itd a co za tym idzie mniejsze spalanie.. wiekszosc aut fabrycznych czy to diesli czy benzynowych ma nieduzy boost(cisnienie doladowania) i jeździ na fabrycznych wtryskiwaczach przez co nawet przy korzystaniu z wiekszej mocy spalanie nie jest wieksze niz w tym samym aucie bez turba.. wrecz spalanie jest mniejsze..
w autach z wieksza turbosprezarka czy superchargerem dajacym powiedzmy cisnienie ponad 0,5bara zaklada sie juz wieksze wtryski, wydajniejsza pompe i co za tym idzie zwieksza sie spalanie, ale tylko wtedy gdy korzysta sie z mocy, gdy si eni ekorzysta i jedzie tak jak autem bez turba spalanie jest dalej mniejsze, gdyz wiecej powietrza rowna sie lepszemu spalaniu mieszanki-moze zle to troche tlumacze bo nie jestem mechanikiem, ale w praktyce u siebie zaobserwowalem wlasnie takie zjawisko, wczesniej mialem "zwykle 300konne GT" bez turbo i palily w przedziale 10-25l/100km, powiedzmy ze minimalne spalanie bylo ok 9,5litra
po zakupie obecnego GT z superchargerem i boostem ponizej 0,5bara (ok6psi) auto bylo super "ekonomiczne" tzn w trasie schodzilo ponizej 9l/100km a nawet zblizalo sie do 8l/100km :) natomiast po miescie przy korzystaniu z mocy bez problemu przekraczalo 25l/100km wlasnei ze wzgledu na wieksze wtryski 39lb
teraz gdy zwiekszylem boost na 11-13psi spalanie w trasie tez wzroslo, tzn ciezko mi zejsc ponizej 9l/100km ,przy bardzo spokojnej jezdzie spala 9//100km ale to i tak jest mniej niz fabryczny GT a na pewno nie wiecej.. oczywiscie przy korzystaniu z mocy spalanie jest jeszcze wieksze niz wczesniej..

podsumowujac turbosprezarka czy kompresor moga zmniejszyc spalanie ale tylko przy spokojnej jeździe a nie po to sie zakłada kompresor :D dla oszczednosci ludzie zakładaja LPG albo kupuja diesla, Mustanga kupuje sie dla frajdy :)


Koral tel.+48 792-33-55-65
http://www.facebook.com/US.AutoimportKS
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wszystko poza Mustangiem”