Diesle - śmierdziele czy killerzy silnika?

Co tam Panie w polityce ?

Moderatorzy: horse, horse

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Olaf
Forumowicz
Posty: 436
Rejestracja: 2008-07-09, 21:57
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: królewski błękit : )
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Diesle - śmierdziele czy killerzy silnika?

Post autor: Olaf » 2009-08-21, 14:03

1. wymieniałem filtr powietrza i patrzę a on brudny jak zwykle ale nie brudny-kurz/pyłki/piach tylko brudny-czarna tłusta maź !!! Się kurna zdziwiłem co za cholera a to chyba te cholerne diesle "puszczają bąki" w korkach przed Mustangiem a ten je zasysa do filtra! I to jest problem bo teraz wstawiłem filtr siatkowy K&N więc co? -> chyba będzie ten czad z diesli się zasysał prosto do silnika???

wbrew pozorom to chyba może być problem - mniejsza żywotność silnika/zacieranie się etc.

2. druga sprawa to ja nie wiem jak u Was ale w W-wie to jest chyba największy śmietnik diesli w całym kraju !! Co chwila jakiś się wlecze najszybszym pasem i 'pierdzi' przy zmianie biegów!! No dramat , mówię Wam. A oczywiście właściciele diesli nie widzą tego czadu bo on się wlecze nie nad szybą (np. z przodu ; ))) tylko pod zderzakiem !
Ostatnio zmieniony 2009-08-21, 21:18 przez Olaf, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Robert
Forumowicz
Posty: 181
Rejestracja: 2008-11-16, 20:29
Model: Ford Mustang 2006
Silnik: V6 4.0
Kolor: Perf White

Post autor: Robert » 2009-08-21, 14:10

True true - swiete slowa. A, ze wiekszosc z nich to sluzbowe paski lub inne mondea, to oni niemilosiernie cisna te biedne auta do kresu ich mozliwosci...

Aczkolwiek uwaga trafna :ok: - przeklejmy ja do tematu z pytaniem jak zamienic silnik GT500 na TDI :cwaniak:


[url=http://userbars.org][img]http://img254.imageshack.us/img254/4205/mustanguserbar2sp6.jpg[/img][/url]
[url=http://www.userbars.us][img]http://www.userbars.us/./data/media/12/route_66.gif[/img][/url]

Awatar użytkownika
pavlito
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1328
Rejestracja: 2008-12-21, 03:34
Model: GT 05 premium manual
Silnik: V8 4.6
Kolor: Sonic Blue

Post autor: pavlito » 2009-08-21, 21:01

a może to autobusy i ciężarówki, a nie passki, mondedła, szkody i przerobione na dyzel mustangi? :)



Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Re: Diesle - śmierdziele czy killerzy silnika?

Post autor: AluStar » 2009-08-21, 23:37

Olaf pisze:1. wymieniałem filtr powietrza i patrzę a on brudny jak zwykle ale nie brudny-kurz/pyłki/piach tylko brudny-czarna tłusta maź !!! Się kurna zdziwiłem co za cholera a to chyba te cholerne diesle "puszczają bąki" w korkach przed Mustangiem a ten je zasysa do filtra! I to jest problem bo teraz wstawiłem filtr siatkowy K&N więc co? -> chyba będzie ten czad z diesli się zasysał prosto do silnika???

wbrew pozorom to chyba może być problem - mniejsza żywotność silnika/zacieranie się etc.

2. druga sprawa to ja nie wiem jak u Was ale w W-wie to jest chyba największy śmietnik diesli w całym kraju !! Co chwila jakiś się wlecze najszybszym pasem i 'pierdzi' przy zmianie biegów!! No dramat , mówię Wam. A oczywiście właściciele diesli nie widzą tego czadu bo on się wlecze nie nad szybą (np. z przodu ; ))) tylko pod zderzakiem !
Olaf stozek nalezy okresowo czyscic - jest nasaczony olejkiem ktory ma za zadanei wychwytywanei nieczystosci - zeby ci nie przyszlo do glowy przdmuchac kiedykolwiek powietrzam sprezonym filtr stozkowy.
- czyli najpierw pierzemy stozek :-) czyli myjemy go w cieplej wodzie i specjalnym olejkiem do czyszczenia filtra
- potem neich przeschnie i nasaczamy do olejkiem - odczekamy troche i w droge ..



Awatar użytkownika
Olaf
Forumowicz
Posty: 436
Rejestracja: 2008-07-09, 21:57
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: królewski błękit : )
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Post autor: Olaf » 2009-08-22, 18:01

Nie no, to że siatkę (bo ja mam kwadrat nie stożek ; )) trzeba czyscić to ja wiem, ale mi się wydaje, że ten miał/pył za cholerę nie jest zatrzymywany przez siatkę, tam jednak są dziurki a nie filtr papierowy etc.

Naprawdę się z tym brudnym smarem/smogiem na zwykłym filtrze papierowym zajerzyłem...



Awatar użytkownika
Darenty
Forumowicz
Posty: 488
Rejestracja: 2008-12-16, 16:02
Model: S197 GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver Metallic
Lokalizacja:: Przemyśl

Post autor: Darenty » 2009-09-01, 12:59

Olaf właśnie tego potrzebujesz:
http://www.knfilters.com/clningacc.htm
Używam do swojego CAI od K&N i polecam :)


You can never have too much power, just not enough traction.

alfatech
Forumowicz
Posty: 341
Rejestracja: 2008-07-08, 14:17
Model: 2005 DżiTi
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czrny XTRMNTR
Lokalizacja:: Koło
Kontakt:

Post autor: alfatech » 2009-09-01, 13:04

Olaf pisze:1. wymieniałem filtr powietrza i patrzę a on brudny jak zwykle ale nie brudny-kurz/pyłki/piach tylko brudny-czarna tłusta maź !!! Się kurna zdziwiłem co za cholera a to chyba te cholerne diesle "puszczają bąki" w korkach przed Mustangiem a ten je zasysa do filtra! I to jest problem bo teraz wstawiłem filtr siatkowy K&N więc co? -> chyba będzie ten czad z diesli się zasysał prosto do silnika???
Sprawdż jak wygląda przepustnica. Albo jakimś cudem zassałeś przez filtr olej lub coś podobnego albo masz coś nie tak z dolotem.


Pozdrawiam
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/

Awatar użytkownika
Olaf
Forumowicz
Posty: 436
Rejestracja: 2008-07-09, 21:57
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: królewski błękit : )
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Post autor: Olaf » 2009-09-02, 16:57

Dzięki Darenty, ale to jest nowy filtr. Potem olej się przyda.

Nie no, mówię Wam to te j....ne diesle , jak widzę Golfa lub Octavię to normalnie omijam szerokim łukiem te wędzarnię!!! (oczywiście Mesie budyniowe z taxi Berlin też czadzą na maxa, Mondeo czasami też walnie, w ogóle dramat, mówię Wam.)



Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2009-09-02, 22:20

Filtr stożkowy lub kwadratowy K&N jest nasączony olejem do którego się przyklejają nieczystości - kurz. Olej + kurz robi się taka oleista maź.

Przepustnica na bank będzie brudna i zalepiona olejem ale nie z brudu czy oleju zasysanego z filtra ale z oleju który jest zasysany z silnika zaraz za przepustnicą przez PVC valve - zawór wyrównujący ciśnienie w komorze silnika.
Pisałem o tym ze w usa zakładają w tym miejscu odsącznik oleju - obowiązkowy przy doładowaniu. W moim co 500km wylewam jakieś 15ml śmierdzącego płynu - oleju pomieszanego z benzyną.

Ten olej w przeciwnym razie jest zasysany do komory spalania i w cale tam nie służy do smarowania tłoków a tworzy spory nagar, który miedzy innymi odkłada się na końcówkach świec i sadzę, która gromadzi się w katalizatorze.


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2009-09-02, 23:33

WLASNIE WIDZIALEM SADZE W MOICH KOLEKTORACH Wydechowych - rany jak w picu weglowym . ( przy okazji zmiany kolektorow ). Ja ten Oil Separator zamowilem ze Steeda ..
Ostatnio zmieniony 2009-09-03, 00:02 przez AluStar, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
escalar
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 2008-08-31, 23:49
Model: GT Premium Bullitt
Silnik: V8 4.6
Kolor: czarny metalik
Kontakt:

Post autor: escalar » 2009-09-02, 23:38

kurcze, a to mnie ucieszyliscie... przejechalem 30 tys. km i nawet nie zagladalem do kolektora :kwasny:



Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2009-09-03, 10:16

AluStar pisze:WLASNIE WIDZIALEM SADZE W MOICH KOLEKTORACH Wydechowych - rany jak w picu weglowym . ( przy okazji zmiany kolektorow ). Ja ten Oil Separator zamowilem ze Steeda ..
Po założeniu odsącznika 1 szt podobno zakładają nawet 2 i w drugim też się jeszcze coś zbiera zauważyłem, że końcówka tłumika na wyjściu jest znacznie mniej usmolona na czarno niż to wcześniej bywało.

Escalar - normalnie do kolektorów się nie zagląda bo i po co - Alustar chyba je wymieniał więc miał okazję zajrzeć :P


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

jtng
Młodszy Forumowicz
Posty: 54
Rejestracja: 2009-04-29, 21:18
Model: 2005
Silnik: V6 3.8
Kolor: mineral grey

Re: Diesle - śmierdziele czy killerzy silnika?

Post autor: jtng » 2009-09-10, 15:28

Olaf pisze:1. wymieniałem filtr powietrza i patrzę a on brudny jak zwykle ale nie brudny-kurz/pyłki/piach tylko brudny-czarna tłusta maź !!!
na pewno tego nie zassałeś z innego auta, diesle puszczają suche bąki z sadzy ale nawet jeśli wypluwają olej z turbiny - nie ma promila szansy aby dopluły go do Twojego filtra - bzdura , to opary oleju z Twojego silnika

A swoją drogą mam trochę do czynienia z gnojowozami ale i z innymi mocnymi zawodnikami i przekomiczne są relacje klientów którzy dostali baty na przykład Astrą Bertone od piętnastoletniego zardzewiałego Kombipassata TDI wykręconego na 400Nm


JTNG
-------------
www.jtng.pl , www.bmcairfilters.pl , www.h-r.com.pl , www.ragazzon.pl , www.kwpolska.pl

Awatar użytkownika
Olaf
Forumowicz
Posty: 436
Rejestracja: 2008-07-09, 21:57
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: królewski błękit : )
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Post autor: Olaf » 2009-09-10, 16:00

ja to nie mam nic przeciwko dobremu TDI - jak ktos ładnie wykręci silnik i ma moc etc. to no chwała mu za to!

Dramat jest natomiast z ''złomem'' dieslowskim w Polsce - dzisiaj nawet Mondeo czadziło przede mną tak że prawie przecierałem oczy ze zdumienia - co oni tam leją olej z frytek czy co do tych diesli??? (podejrzewam, że nie wymieniają jakiś filtrów cząstk stałych albo katalizatory mają zapchane czy coś... ; (



ODPOWIEDZ

Wróć do „Wszystko poza Mustangiem”