Żarówki H13 dla policji i diagnosty..

O mustangu i o nas

Moderatorzy: Hans, Hans

Awatar użytkownika
lamina
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1005
Rejestracja: 2012-05-28, 20:54
Model: GT390 1968
Silnik: inny V8
Kolor: Highland Green
Lokalizacja:: Pruszków/Pisz
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Żarówki H13 dla policji i diagnosty..

Post autor: lamina » 2012-08-09, 12:21

wpadłem na pomysł z przednimi światłami H13...
aby było odciecie światła jak w autach EU.
kupiłem po 37zł dwa żarniki BiXenon H4, zdemontowałem odbłyśnik i założyłem na H13, pasuje tylko na żarówki osram/silvenia.
odcięcia światła nie jest idealne, ale :
1. mój znajomy diagnosta powiedział że nie ma co się czepiać.... niektóre staruszki mają gożej,
2. Policja jak sprawdza to właśnie czy są odbłyśniki.
3. siła świecenia na światłach mijania (zwykłych) w zasadzie się nie zmieniła,
4. światła długie świecą mocniej z powodu odbłyśnika.
5. Super to wygląda, nie ma teraz gołej paskudnej żarówki w kloszu :)

zajęło mi to wszystko może 10 minut.
tak to wygląda po złożeniu.
Załączniki
H13-H4.jpg



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Żarówki H13 dla policji i diagnosty..

Post autor: caniggia » 2012-10-18, 12:51

Tylko, że oni się czepiają, że nie ma doświetlenia pobocza, światło ma być asymetryczne, chociaż to też dobry patent.
A nawet jak są asymetryczne, to i tak jakiś debil się doczepi że nie ma znaczka E, który powinien być nawet na szybie...
Ostatnio zmieniony 2012-10-18, 14:00 przez caniggia, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Żarówki H13 dla policji i diagnosty..

Post autor: 6t07t » 2012-10-18, 13:36

Podobny patent kiedyś robiłem z ojcem w jego Oldsmobile-u.
W miejsce oryginalnych żarówek dało się wstawić żarówki H4 ze zdemontowanym kołnierzem. Przy przeglądzie rejestracyjnym stacja diagonstyczna słynąca ze strasznej upierdliwości i czepiactwa (wtedy była to jedyna która robiła przeglad dla 1 rejestracji) a dokładnie wszechwiedzący diagnosta stwierdził po popatrzeniu na szkło reflektora, że jest symetryczne i badania nie przejdzie. Po długotrwałym przekonywaniu, że to nie szkło a układ światła ma spełniać wymagania zgodził się sprawdzić jak świecą reflektory. Jakie było jego zdziwienie, kiedy przez amerykańskie szkła układ światła dokładnie pasował do wymaganego szablonu ;)


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Żarówki H13 dla policji i diagnosty..

Post autor: caniggia » 2012-12-09, 14:46

Przetestowałem ten patent. Niestety nie działa poprawnie nawet na odcięcie linii światła.



Awatar użytkownika
lamina
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1005
Rejestracja: 2012-05-28, 20:54
Model: GT390 1968
Silnik: inny V8
Kolor: Highland Green
Lokalizacja:: Pruszków/Pisz
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: Żarówki H13 dla policji i diagnosty..

Post autor: lamina » 2012-12-11, 09:08

trzeba pamietac zeby oslona byla ponizej lini swiatla.... i po zabiegu reflektor trzeba uniesc do gory.



eitb
Forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 2011-11-06, 19:39
Model: V6
Silnik: V6 3.7
Kolor: Szary

Re: Żarówki H13 dla policji i diagnosty..

Post autor: eitb » 2015-04-15, 11:03

testował ktoś jeszcze ten patent? :)
dobrze rozumiem że prawą zarówke zostawia sie seryjną (pełne oswietlenie) a na lewą sie daje taki kołnierz by było odcięcie?



Awatar użytkownika
lamina
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1005
Rejestracja: 2012-05-28, 20:54
Model: GT390 1968
Silnik: inny V8
Kolor: Highland Green
Lokalizacja:: Pruszków/Pisz
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: Żarówki H13 dla policji i diagnosty..

Post autor: lamina » 2015-04-15, 11:15

eitb pisze:testował ktoś jeszcze ten patent? :)
dobrze rozumiem że prawą zarówke zostawia sie seryjną (pełne oswietlenie) a na lewą sie daje taki kołnierz by było odcięcie?
nie zle,
zakladalem na obie, odcinka jest w lustrze na tym elemencie.



arturkomorowski
Forumowicz
Posty: 127
Rejestracja: 2015-02-10, 11:07
Model: 2011
Silnik: V6 3.7
Kolor: Black

Re: Żarówki H13 dla policji i diagnosty..

Post autor: arturkomorowski » 2015-04-15, 11:21

czyli jest rozróżnienie lewa - prawa a co za tym idzie kołnierze w kązdej są różne ?



Awatar użytkownika
lamina
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1005
Rejestracja: 2012-05-28, 20:54
Model: GT390 1968
Silnik: inny V8
Kolor: Highland Green
Lokalizacja:: Pruszków/Pisz
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: Żarówki H13 dla policji i diagnosty..

Post autor: lamina » 2015-04-15, 11:28

mocowane jest lekko pod kate, powoduje odciecie jak w europejskich lampach.



arturkomorowski
Forumowicz
Posty: 127
Rejestracja: 2015-02-10, 11:07
Model: 2011
Silnik: V6 3.7
Kolor: Black

Re: Żarówki H13 dla policji i diagnosty..

Post autor: arturkomorowski » 2015-04-15, 11:33

pytam sie czy kołnierz w lewej i prawej żarówce jest identyczny :)



Awatar użytkownika
lamina
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1005
Rejestracja: 2012-05-28, 20:54
Model: GT390 1968
Silnik: inny V8
Kolor: Highland Green
Lokalizacja:: Pruszków/Pisz
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: Żarówki H13 dla policji i diagnosty..

Post autor: lamina » 2015-04-15, 11:39

o matko... a widziałeś kiedyś podział na "lewą i prawa" żarówkę? odciecie w polsce ma byc w obu lampach TAKIE SAMO a nie lewe i prawe.



eitb
Forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 2011-11-06, 19:39
Model: V6
Silnik: V6 3.7
Kolor: Szary

Re: Żarówki H13 dla policji i diagnosty..

Post autor: eitb » 2015-04-15, 12:31

lamina pisze:
eitb pisze:testował ktoś jeszcze ten patent? :)
dobrze rozumiem że prawą zarówke zostawia sie seryjną (pełne oswietlenie) a na lewą sie daje taki kołnierz by było odcięcie?
nie zle,
zakladalem na obie, odcinka jest w lustrze na tym elemencie.
ale dlaczego żle? przeciez prawy reflektor swieci tak jak powinien - doswietla pobocze (nic z nim nie trzeba robić), natomiast lewy trzeba odciąć - zakładając np kołnierz



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Żarówki H13 dla policji i diagnosty..

Post autor: caniggia » 2015-04-15, 12:38

Dobre...



arturkomorowski
Forumowicz
Posty: 127
Rejestracja: 2015-02-10, 11:07
Model: 2011
Silnik: V6 3.7
Kolor: Black

Re: Żarówki H13 dla policji i diagnosty..

Post autor: arturkomorowski » 2015-04-15, 15:10

caniggia pisze:Dobre...
ironia czy poważnie myślisz że to dobre rozwiązanie? :P



Piotrek
Forumowicz
Posty: 188
Rejestracja: 2010-10-17, 22:25
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: wiśniowy

Re: Żarówki H13 dla policji i diagnosty..

Post autor: Piotrek » 2015-04-15, 18:04

Przerabiał ktoś swiatła mijania ?
soczewki wstawiają do reflektorów
np.
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=52 ... st-visited" onclick="window.open(this.href);return false;


Piotrek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż”