Owiewka wiatraka chlodnicy

O mustangu i o nas

Moderatorzy: Hans, Hans

Awatar użytkownika
pluzz
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 2008-08-21, 15:44
Model: Coupe 289 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: bialy
Kontakt:

Owiewka wiatraka chlodnicy

Post autor: pluzz » 2009-09-18, 11:22

Po spotkaniu w Wasowie i zerknieciu niektorym pod maske :D postanowilem poprawic swoja owiewke. Reprodukcja, ktora mam zainstalowana nie dosc, ze nie spelnia swojego zadania to jeszcze jest slabej jakosci i jej mocowanie tez pozostawia wiele do zyczenia.

Oto moja piekna owiewka, ktora - jak widac na zalaczonym obrazku - ledwie przykrywa wiatrak :/
Obrazek

A oto jak wyglada to u Pavulona :)
Obrazek

A ponizej moje przejscia w modyfikowaniu:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

KONKLUZJA:
+ koszt takiej modyfikacji przerosl koszt nowej czesci :wstyd:
+ czas potrzebny na zrobienie tego moglem wykorzystac na picie piwa :looka:
+ mozna to bylo zrobic lepiej :]
+ ale i tak swietnie sie bawilem i duzo nauczylem - nastepnym razem bedzie taniej, lepiej, szybciej, ladniej... :cwaniak:


Tomasz
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Pavulon_
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2168
Rejestracja: 2008-08-17, 22:22
Model: 1965 Convertible
Silnik: inny V8
Kolor: Prairie Bronze
Lokalizacja:: Poznań
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Post autor: Pavulon_ » 2009-09-18, 11:30

ten okrąg jest z jakiegoś kartonu ? i potem obłożony czymś odpornym na ciepło ?

generalnie, bravo za wytrwałość i chęci oraz za łeb :D wogole do czegos takiego : )))



Awatar użytkownika
pluzz
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 2008-08-21, 15:44
Model: Coupe 289 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: bialy
Kontakt:

Post autor: pluzz » 2009-09-18, 11:41

Dzieki!

Przygotowalem forme z kartonika i podkleilem tasma maskujaca. Na to dalem dwie do trzech warstw wlokna szklanego i zywicy. Tekturke potem zmylem z wlokna i dolozylem troche szpachli. Potem dwa dni szlifowania, szary podklad i czarny mat na wykonczenie.

Az tak duzych temeratur to tam nie ma a jedyne czym sie przejmuje to czy po nagrzaniu nie bedzie wyzwalac sie jakis nieprzyjemny smrod wlokna szklanego :( no i moze popekac szpachla... :wstyd:
Ostatnio zmieniony 2009-09-18, 11:44 przez pluzz, łącznie zmieniany 1 raz.


Tomasz
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2009-09-18, 11:42

:ok: może i drożej ale jaka satysfakcja


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

robraf
Młodszy Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 2009-08-30, 21:08
Kontakt:

Post autor: robraf » 2009-09-18, 11:43

to jest zrobione z laminatu? ile kosztuje w sklepie a ile wyniosło zrobienie samemu

poniewaz jestem modelarzem to uzywam tez laminatow i wiem gdzie w paru miejscach kupic zywice epidian i tkanine szklana tanio dosyc

moze zeby nie smierdzialo przypalonym laminatem wysmarowac od wewnatrz cienka warstwa sylikonu odpornego na temperature?
Ostatnio zmieniony 2009-09-18, 11:48 przez robraf, łącznie zmieniany 1 raz.


w przyszłości: 4.0 v6 lub Gt 2005 Vista Blue
Pozdrawiam Robert

Awatar użytkownika
tomec
Forumowicz
Posty: 182
Rejestracja: 2009-06-10, 22:25
Model: Shelby GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: performance white
Kontakt:

Post autor: tomec » 2009-09-18, 11:44

no i zawsze to "reczna robota" a nie jakas tania masowka ;)



Awatar użytkownika
pluzz
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 2008-08-21, 15:44
Model: Coupe 289 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: bialy
Kontakt:

Post autor: pluzz » 2009-09-18, 11:49

robraf pisze:to jest zrobione z laminatu? ile kosztuje w sklepie a ile wyniosło zrobienie samemu

poniewaz jestem modelarzem to uzywam tez laminatow i wiem gdzie w paru miejscach kupic zywice epidian i tkanine szklana tanio dosyc
Pewnie przydalby sie namiar ale ja siedze w UK :]

Teraz zabralbym sie za to troche inaczej ale to byla moja pierwsza przygoda z zywica i musialem sie uczyc na bledach... np. zuzylem 3 pedzle bo nie mam odpwiedniego rozpuszczalnika :wstyd: ale i tak na koniec pracowalem kawalkiem sledzia z komputera i szlo mi lepiej :hyhy:

Co do ceny czesci to chca za takie goovienko 80 dolcow. Zanim to dotrze do UK i dowala clo i podatek zrobi sie z tego 100 funtow :kwasny: Poza tym nie moglem znalezc takiej owiewki jak Pavulona. Wszystkie co znalazlem to te same dziadostwo co ja mam. Wydaje mi sie, ze Pavulon ma owiewke z innego rocznika (tylko mu nie mowcie bo sie chlopak podlamie, ze auto nieoryginalne :P )

Koszt (w funtach):
+ zywica (okazalo sie za malo) - 10
+ dodatkowe wlokno, zywica i utwardzacz - 15 (wystarczy na kilka kolejnych owiewek...)
+ pedzle - 4
+ podklad w spraju - 5
+ farba w spraju - 5
+ papier scierny 120 i 400 (fakt, ze duzo troche zostalo....) - 6
+ szpachla - 6

----
Razem: 51 funtow!!!! :przestraszony:

Ale mam duzo resztowek, ktore sie jeszcze na pewno przydadza :)

Pozostanie mi tylko jeszcze zakupic taka fajna naklejke: CAUTION FAN za 10 funtow :zdegustowany:


Tomasz
Obrazek
Obrazek

robraf
Młodszy Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 2009-08-30, 21:08
Kontakt:

Post autor: robraf » 2009-09-18, 11:57

poprostu tkanina szklana o gramaturze 140g/m2 pociac na szerokie paski, zywica epidian 53 z utwardzaczem, rękawice lateksowe...
i tak z 3-5 warstw tkaniny przesączonej zywica...

a wszystko smarowac nie pędzlem bo szkoda tylko rękami... oczywiscie w lekawicach
epidian 53 ma to do siebie ze ma średnia lepkosc i latwiej jest go zmyc z rąk niż zywice samochodowe np novol z ktorymi tez mialem do czynienia...
pozatym mozna zrobic tez forme ze styropianu 1cm epidian to zywica epoxydowa czyli nie zre styro a novol to poliestrowa czyli zre go tonami


w przyszłości: 4.0 v6 lub Gt 2005 Vista Blue
Pozdrawiam Robert

Awatar użytkownika
Pavulon_
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2168
Rejestracja: 2008-08-17, 22:22
Model: 1965 Convertible
Silnik: inny V8
Kolor: Prairie Bronze
Lokalizacja:: Poznań
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Post autor: Pavulon_ » 2009-09-18, 12:03

pluzz pisze: Wydaje mi sie, ze Pavulon ma owiewke z innego rocznika (tylko mu nie mowcie bo sie chlopak podlamie, ze auto nieoryginalne :P )
:zdegustowany: no i weekend do dupy a zapowiadało się tak fajnie :P



Awatar użytkownika
pluzz
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 2008-08-21, 15:44
Model: Coupe 289 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: bialy
Kontakt:

Post autor: pluzz » 2009-09-18, 12:07

Dzieki robaf! Wskazowki sie przydadza na pewno. Mam nadzieje, ze te srodki nazywaja sie jakos podobnie tutaj...

A powiedz mi jeszcze czego sie uzywa jak chce cos robic z formy, zeby potem wyjac gotowy element z formy? Smaruje sie jakims woskiem czy cos?


Tomasz
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
pluzz
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 2008-08-21, 15:44
Model: Coupe 289 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: bialy
Kontakt:

Post autor: pluzz » 2009-09-18, 12:09

Pavulon_ pisze:
pluzz pisze: Wydaje mi sie, ze Pavulon ma owiewke z innego rocznika (tylko mu nie mowcie bo sie chlopak podlamie, ze auto nieoryginalne :P )
:zdegustowany: no i weekend do dupy a zapowiadało się tak fajnie :P
Sorki! Myslalem, ze juz tu nie zajrzysz :P

...ale jak chcesz to sie mozemy zamienic. Ja Ci dam oryginalna a ty mi te swoja podrobke ;)


Tomasz
Obrazek
Obrazek

robraf
Młodszy Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 2009-08-30, 21:08
Kontakt:

Post autor: robraf » 2009-09-18, 12:23

to jest rozdzielacz, smaruje sie forma np kremem, poprostu czyms tłustym i ważne zeby forma byla gładka i z czegos twardego bo jak np ze styro to 70% szans ze sie rozleci podczas zdejmowania


w przyszłości: 4.0 v6 lub Gt 2005 Vista Blue
Pozdrawiam Robert

alfatech
Forumowicz
Posty: 341
Rejestracja: 2008-07-08, 14:17
Model: 2005 DżiTi
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czrny XTRMNTR
Lokalizacja:: Koło
Kontakt:

Post autor: alfatech » 2009-09-18, 13:10

pluzz, dobra robota :ok: a najlepsze jest to że Twoje dzieło jest jedyne i niepowtarzalne - w pełni popieram :padam:


Pozdrawiam
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/

Awatar użytkownika
pluzz
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 2008-08-21, 15:44
Model: Coupe 289 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: bialy
Kontakt:

Post autor: pluzz » 2009-09-25, 13:54

Dzieki chlopczyki :D

We wtorek wieczorem pomyslalem sobie, ze zamontuje moja nowa owiewke razem z nowym kolem pasowym (tlumaczenie z ling.pl :P). Ktokolwiek, kto kiedys probowal sam zamontowac owiewke a potem wiatrak na przeduzce wie, ze to nie jest prosta sprawa. Trzeba sie nagimnastykowac jak ten chinczyk z Oceans 11 :zly: Lapy sobie pocialem o chlodnice, usmarowalem sie caly wszelakim syfem ale po paru godzinach dalem rade. Kolo pasowe walu na miejscu, kolo pompy/wiatraka tez, paski pozakladane, wiatrak zamocowany i owieweka tam gdzie ma byc :) Paski jeszcze poluzowane, wiec mysle sobie "a zakrece sobie wiatraczek recznie i zobacze jak slicznie smiga w nowej owiewce...". Ale sie zdziwilem jak sie po chwili zatrzymal :zdziwko: Jaka muszka sobie mysle... :kwasny:

No i okazalo sie, ze moje nowe kolo pasowe ma tylko troszke wieksza srednice od starego ale to wystarczylo, zeby oba kola (od walu i od pompy wody) sie w jednym miejscu delikatnie obcieraly :zly: I teraz nie wiem co mam zrobic... Korci mnie, zeby po prostu odpalic auto i pozwolic sie tym kolom ze zgrzytem spasowac ale nie chce sobie narobic problemu. Inny pomysl to oddac kola do przetloczenia ale tutaj nikt sie nie chce za takie rzeczy zabierac :znudzony:

Gdybym byl w Polsce juz dawno byloby po sprawie a tutaj wszystko jest niemozliwe, za trudne albo wbrew przepisom BHP :kwasny:

muszka muszka muszka :zly:


Tomasz
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Dezo
Forumowicz
Posty: 1616
Rejestracja: 2009-03-10, 14:14
Model: BULLITT
Silnik: V8 4.6
Kolor: HG
Kontakt:

Post autor: Dezo » 2009-09-25, 14:16

Pluzz, a po jaką cholerę Ci ta owiewka??? :zdziwko:
Jakiś Słodowy jesteś, czy jak?
Jak widzałeś w Wąsowie, to w moim 66 nie ma żadnej owiewki i z tego co pamiętam, to tylko ja nie miałem problemów z przegrzewaniem się silnika... No i co?


Samotny Wilk

ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż”