Mniej przejrzysty olej po instalacji CAI

O mustangu i o nas

Moderatorzy: Hans, Hans

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Dark Red
Forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 2008-07-31, 23:54
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Dark Red

Mniej przejrzysty olej po instalacji CAI

Post autor: Dark Red » 2010-12-08, 23:23

Dzisiaj wymieniłem olej przed zimą , robię to zawsze na jesień bez względu jak mało km mam przejechane, a w tym roku przebieg miałem mniejszy niż rok temu.
Po zainstalowaniu stożkowego filtra paliwa i przeprogramowaniu komputera na 93 oct,
( oraz wałki Hot rod ) zauważyłem że olej po wymianie nie jest taki przezroczysty jak rok temu przed modyfikacjami. Czy ktoś zauważy takie same objawy ?


1968 Coupe 6-cyl. / 2005 V8: Boost Brothers LT, FRPP Hot Rod cams & Intake, GT500 TB, H&R stabilizers, J&M LCA, Metco UCA, Spohn panhard bar, UPR CAI, line lock, Brembo 14" brakes, Seibon carbon hood, 18" shelby rims, 4.10 gears

Awatar użytkownika
adasko74
Forumowicz
Posty: 859
Rejestracja: 2009-10-28, 21:22
Model: GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: sonic blue

Post autor: adasko74 » 2010-12-08, 23:50

ja mialem podobnie :| ..choc stozek mialem moze 3 miechy i zrobilem okolo 2 tys km..olej tez byl ciemniejszy...teraz montuje nowy zestaw i jestem po wymianie oleju i zwruce na to uwage...
mialem wgrane 91 oct



Awatar użytkownika
Hans
Forumowicz
Posty: 1028
Rejestracja: 2008-12-30, 11:18
Model: 500
Kolor: Black
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Post autor: Hans » 2010-12-08, 23:59

Dark Red, jesteś pewien, że to, co się wylewało z Twojego samochodu było przejrzyste? :)
Ogólnie na temat filtrów stożkowych słyszałem taką opinię, że mimo wszystko przepuszczą więcej, niż zrobi to zwykły filtr. Możliwe, że to dlatego. No ale to jest to co słyszałem. A przecież filtr nasączony specjalnym olejem nie powinien nic przepuszczać, więc to pewnie były brednie.
Jesteś pewien, że wszystko masz dobrze zamontowane i nie ma za filtrem żadnych nieszczelnych miejsc?
Poza tym - Twoje autko teraz inaczej pracuje i możliwe, że z tego powodu olej jest bardziej zanieczyszczony.


.:: :evil: my other ride is your mom :evil: ::.

Awatar użytkownika
Dark Red
Forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 2008-07-31, 23:54
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Dark Red

Post autor: Dark Red » 2010-12-09, 00:14

Hans pisze:Dark Red, jesteś pewien, że to, co się wylewało z Twojego samochodu było przejrzyste? :)
Ogólnie na temat filtrów stożkowych słyszałem taką opinię, że mimo wszystko przepuszczą więcej, niż zrobi to zwykły filtr. Możliwe, że to dlatego. No ale to jest to co słyszałem. A przecież filtr nasączony specjalnym olejem nie powinien nic przepuszczać, więc to pewnie były brednie.
Jesteś pewien, że wszystko masz dobrze zamontowane i nie ma za filtrem żadnych nieszczelnych miejsc?
Poza tym - Twoje autko teraz inaczej pracuje i możliwe, że z tego powodu olej jest bardziej zanieczyszczony.
Rok temy byłem zdziwiony jak czysty olej był.
Też tak słyszałem że stożki przepuszczają więcej, układ mam szczelny, silnik ma +50 KM więc jest bardziej wysilony. Ciekaw jestem czy wszyscy mają takie same objawy z olejem.


1968 Coupe 6-cyl. / 2005 V8: Boost Brothers LT, FRPP Hot Rod cams & Intake, GT500 TB, H&R stabilizers, J&M LCA, Metco UCA, Spohn panhard bar, UPR CAI, line lock, Brembo 14" brakes, Seibon carbon hood, 18" shelby rims, 4.10 gears

Bolek
Forumowicz
Posty: 771
Rejestracja: 2009-07-07, 22:46
Silnik: V6 3.7
Kolor: Silver
Kontakt:

Post autor: Bolek » 2010-12-09, 01:00

A jaki olej lejesz i co ile wymieniasz? Ja założyłem niedawno K&N Kit tj.1500km temu więc się nie wypowiem czy ściemniał choć sprawdze jutro bagnet i dam znać ;) A z tego co kiedyś słyszałem przy stożku powinno się częściej olej wymieniać . Ja wymieniałem co 10 tyś.km ale przy stożku przechodze na wymiane co 8tyś.km.Royal 5w20.
Ostatnio zmieniony 2010-12-09, 01:03 przez Bolek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Dark Red
Forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 2008-07-31, 23:54
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Dark Red

Post autor: Dark Red » 2010-12-09, 17:03

Bolek pisze:A jaki olej lejesz i co ile wymieniasz? Ja założyłem niedawno K&N Kit tj.1500km temu więc się nie wypowiem czy ściemniał choć sprawdze jutro bagnet i dam znać ;) A z tego co kiedyś słyszałem przy stożku powinno się częściej olej wymieniać . Ja wymieniałem co 10 tyś.km ale przy stożku przechodze na wymiane co 8tyś.km.Royal 5w20.
Wg instrukcji jeśli dobrze pamiętam to jest wymiana oleju po 5k mil, ja wymieniam po 5k mil lub raz w roku,poprzednio po 5 tys mil olej 5w20 motorcraft'a pół-syntetyk był przejrzysty, po modyfikacjach wymienilem po 3k mil, bo tyle przejechalem w ciagu roku, byl to olej quaqer state 5w20 QHorse power syntetyk i byl ciemny.


1968 Coupe 6-cyl. / 2005 V8: Boost Brothers LT, FRPP Hot Rod cams & Intake, GT500 TB, H&R stabilizers, J&M LCA, Metco UCA, Spohn panhard bar, UPR CAI, line lock, Brembo 14" brakes, Seibon carbon hood, 18" shelby rims, 4.10 gears

Bolek
Forumowicz
Posty: 771
Rejestracja: 2009-07-07, 22:46
Silnik: V6 3.7
Kolor: Silver
Kontakt:

Post autor: Bolek » 2010-12-09, 17:49

Horse Power to półsyntetyk ,cena ta sama co Royal Purple 5w20,spróbuj Royala przy następnej wymianie,moze bedzie mniej czarniał a tak wogóle to radziłbym uzywać pełnego syntetyka zwłaszcza że masz podniesioną moc.



Awatar użytkownika
Dark Red
Forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 2008-07-31, 23:54
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Dark Red

Post autor: Dark Red » 2010-12-09, 18:47

Bolek pisze:Horse Power to półsyntetyk ,cena ta sama co Royal Purple 5w20,spróbuj Royala przy następnej wymianie,moze bedzie mniej czarniał a tak wogóle to radziłbym uzywać pełnego syntetyka zwłaszcza że masz podniesioną moc.


:krzeslem: Quaker state Horse Power to syntetyk.

http://www.amazon.com/Quaker-State-5062 ... B002LBDOXQ


1968 Coupe 6-cyl. / 2005 V8: Boost Brothers LT, FRPP Hot Rod cams & Intake, GT500 TB, H&R stabilizers, J&M LCA, Metco UCA, Spohn panhard bar, UPR CAI, line lock, Brembo 14" brakes, Seibon carbon hood, 18" shelby rims, 4.10 gears

Awatar użytkownika
adasko74
Forumowicz
Posty: 859
Rejestracja: 2009-10-28, 21:22
Model: GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: sonic blue

Post autor: adasko74 » 2010-12-09, 18:50

ja mam zamowiony ten olej..nie wiem czy nie bedzie to przerost formy nad trescia :rotfl:
http://allegro.pl/royal-purple-xpr-5w20 ... 10775.html
z tego co pamietam Escalar taki uzywa :)
teraz mam zalany ten http://allegro.pl/olej-silnikowy-royal- ... 10770.html

wczesniej mialem motorcraft 5w20



Bolek
Forumowicz
Posty: 771
Rejestracja: 2009-07-07, 22:46
Silnik: V6 3.7
Kolor: Silver
Kontakt:

Post autor: Bolek » 2010-12-09, 21:54

Dark Red pisze:Quaker state Horse Power to syntetyk.
Zalicza się do 100% syntetyków ale w rzeczywistości nim nie jest ;)



Bolek
Forumowicz
Posty: 771
Rejestracja: 2009-07-07, 22:46
Silnik: V6 3.7
Kolor: Silver
Kontakt:

Post autor: Bolek » 2010-12-09, 21:58

adasko74 pisze:ja mam zamowiony ten olej..nie wiem czy nie bedzie to przerost formy nad trescia :rotfl:
XPR 5w20 zaleca się do aut o bardzo dużych mocach wyposażonych w kompressor lub turbodoładowanie.Ma jakiś jeden dodatek który sprawdza się przy full extremie jak np.jazda na torze lub wyścigi.Przy normalnej eksploatacji to nie ma większego sensu.Lepiej częściej wymienić zwykły 5w20 ;)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż”