Mniej przejrzysty olej po instalacji CAI
- Dark Red
- Forumowicz
- Posty: 219
- Rejestracja: 2008-07-31, 23:54
- Model: GT 2005
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Dark Red
Mniej przejrzysty olej po instalacji CAI
Dzisiaj wymieniłem olej przed zimą , robię to zawsze na jesień bez względu jak mało km mam przejechane, a w tym roku przebieg miałem mniejszy niż rok temu.
Po zainstalowaniu stożkowego filtra paliwa i przeprogramowaniu komputera na 93 oct,
( oraz wałki Hot rod ) zauważyłem że olej po wymianie nie jest taki przezroczysty jak rok temu przed modyfikacjami. Czy ktoś zauważy takie same objawy ?
Po zainstalowaniu stożkowego filtra paliwa i przeprogramowaniu komputera na 93 oct,
( oraz wałki Hot rod ) zauważyłem że olej po wymianie nie jest taki przezroczysty jak rok temu przed modyfikacjami. Czy ktoś zauważy takie same objawy ?
1968 Coupe 6-cyl. / 2005 V8: Boost Brothers LT, FRPP Hot Rod cams & Intake, GT500 TB, H&R stabilizers, J&M LCA, Metco UCA, Spohn panhard bar, UPR CAI, line lock, Brembo 14" brakes, Seibon carbon hood, 18" shelby rims, 4.10 gears
- Hans
- Forumowicz
- Posty: 1028
- Rejestracja: 2008-12-30, 11:18
- Model: 500
- Kolor: Black
- Lokalizacja:: Warszawa
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Dark Red, jesteś pewien, że to, co się wylewało z Twojego samochodu było przejrzyste? 
Ogólnie na temat filtrów stożkowych słyszałem taką opinię, że mimo wszystko przepuszczą więcej, niż zrobi to zwykły filtr. Możliwe, że to dlatego. No ale to jest to co słyszałem. A przecież filtr nasączony specjalnym olejem nie powinien nic przepuszczać, więc to pewnie były brednie.
Jesteś pewien, że wszystko masz dobrze zamontowane i nie ma za filtrem żadnych nieszczelnych miejsc?
Poza tym - Twoje autko teraz inaczej pracuje i możliwe, że z tego powodu olej jest bardziej zanieczyszczony.

Ogólnie na temat filtrów stożkowych słyszałem taką opinię, że mimo wszystko przepuszczą więcej, niż zrobi to zwykły filtr. Możliwe, że to dlatego. No ale to jest to co słyszałem. A przecież filtr nasączony specjalnym olejem nie powinien nic przepuszczać, więc to pewnie były brednie.
Jesteś pewien, że wszystko masz dobrze zamontowane i nie ma za filtrem żadnych nieszczelnych miejsc?
Poza tym - Twoje autko teraz inaczej pracuje i możliwe, że z tego powodu olej jest bardziej zanieczyszczony.
.::
my other ride is your mom
::.


- Dark Red
- Forumowicz
- Posty: 219
- Rejestracja: 2008-07-31, 23:54
- Model: GT 2005
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Dark Red
Rok temy byłem zdziwiony jak czysty olej był.Hans pisze:Dark Red, jesteś pewien, że to, co się wylewało z Twojego samochodu było przejrzyste?
Ogólnie na temat filtrów stożkowych słyszałem taką opinię, że mimo wszystko przepuszczą więcej, niż zrobi to zwykły filtr. Możliwe, że to dlatego. No ale to jest to co słyszałem. A przecież filtr nasączony specjalnym olejem nie powinien nic przepuszczać, więc to pewnie były brednie.
Jesteś pewien, że wszystko masz dobrze zamontowane i nie ma za filtrem żadnych nieszczelnych miejsc?
Poza tym - Twoje autko teraz inaczej pracuje i możliwe, że z tego powodu olej jest bardziej zanieczyszczony.
Też tak słyszałem że stożki przepuszczają więcej, układ mam szczelny, silnik ma +50 KM więc jest bardziej wysilony. Ciekaw jestem czy wszyscy mają takie same objawy z olejem.
1968 Coupe 6-cyl. / 2005 V8: Boost Brothers LT, FRPP Hot Rod cams & Intake, GT500 TB, H&R stabilizers, J&M LCA, Metco UCA, Spohn panhard bar, UPR CAI, line lock, Brembo 14" brakes, Seibon carbon hood, 18" shelby rims, 4.10 gears
A jaki olej lejesz i co ile wymieniasz? Ja założyłem niedawno K&N Kit tj.1500km temu więc się nie wypowiem czy ściemniał choć sprawdze jutro bagnet i dam znać
A z tego co kiedyś słyszałem przy stożku powinno się częściej olej wymieniać . Ja wymieniałem co 10 tyś.km ale przy stożku przechodze na wymiane co 8tyś.km.Royal 5w20.

Ostatnio zmieniony 2010-12-09, 01:03 przez Bolek, łącznie zmieniany 1 raz.
- Dark Red
- Forumowicz
- Posty: 219
- Rejestracja: 2008-07-31, 23:54
- Model: GT 2005
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Dark Red
Wg instrukcji jeśli dobrze pamiętam to jest wymiana oleju po 5k mil, ja wymieniam po 5k mil lub raz w roku,poprzednio po 5 tys mil olej 5w20 motorcraft'a pół-syntetyk był przejrzysty, po modyfikacjach wymienilem po 3k mil, bo tyle przejechalem w ciagu roku, byl to olej quaqer state 5w20 QHorse power syntetyk i byl ciemny.Bolek pisze:A jaki olej lejesz i co ile wymieniasz? Ja założyłem niedawno K&N Kit tj.1500km temu więc się nie wypowiem czy ściemniał choć sprawdze jutro bagnet i dam znaćA z tego co kiedyś słyszałem przy stożku powinno się częściej olej wymieniać . Ja wymieniałem co 10 tyś.km ale przy stożku przechodze na wymiane co 8tyś.km.Royal 5w20.
1968 Coupe 6-cyl. / 2005 V8: Boost Brothers LT, FRPP Hot Rod cams & Intake, GT500 TB, H&R stabilizers, J&M LCA, Metco UCA, Spohn panhard bar, UPR CAI, line lock, Brembo 14" brakes, Seibon carbon hood, 18" shelby rims, 4.10 gears
- Dark Red
- Forumowicz
- Posty: 219
- Rejestracja: 2008-07-31, 23:54
- Model: GT 2005
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Dark Red
Bolek pisze:Horse Power to półsyntetyk ,cena ta sama co Royal Purple 5w20,spróbuj Royala przy następnej wymianie,moze bedzie mniej czarniał a tak wogóle to radziłbym uzywać pełnego syntetyka zwłaszcza że masz podniesioną moc.

http://www.amazon.com/Quaker-State-5062 ... B002LBDOXQ
1968 Coupe 6-cyl. / 2005 V8: Boost Brothers LT, FRPP Hot Rod cams & Intake, GT500 TB, H&R stabilizers, J&M LCA, Metco UCA, Spohn panhard bar, UPR CAI, line lock, Brembo 14" brakes, Seibon carbon hood, 18" shelby rims, 4.10 gears
- adasko74
- Forumowicz
- Posty: 859
- Rejestracja: 2009-10-28, 21:22
- Model: GT
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: sonic blue
ja mam zamowiony ten olej..nie wiem czy nie bedzie to przerost formy nad trescia
http://allegro.pl/royal-purple-xpr-5w20 ... 10775.html
z tego co pamietam Escalar taki uzywa
teraz mam zalany ten http://allegro.pl/olej-silnikowy-royal- ... 10770.html
wczesniej mialem motorcraft 5w20

http://allegro.pl/royal-purple-xpr-5w20 ... 10775.html
z tego co pamietam Escalar taki uzywa

teraz mam zalany ten http://allegro.pl/olej-silnikowy-royal- ... 10770.html
wczesniej mialem motorcraft 5w20
XPR 5w20 zaleca się do aut o bardzo dużych mocach wyposażonych w kompressor lub turbodoładowanie.Ma jakiś jeden dodatek który sprawdza się przy full extremie jak np.jazda na torze lub wyścigi.Przy normalnej eksploatacji to nie ma większego sensu.Lepiej częściej wymienić zwykły 5w20adasko74 pisze:ja mam zamowiony ten olej..nie wiem czy nie bedzie to przerost formy nad trescia
