problem z 3.8 1999r automat
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, Przemek64, mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, Przemek64
- stang232
- Forumowicz
- Posty: 2134
- Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
- Model: stang'95
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: czarny
- Lokalizacja:: Bełchatów
- Stajnia: Stajnia Łódzka
problem z 3.8 1999r automat
Kolega dzwonił z trasy (jedzie na mazury 3.8 '99 w automacie) że ma problemy z konikiem:
- w czasie wyprzedzania auto straciło moc, zaświeciło się check engine.
- mustang nie chce jechać szybciej niż 30km/h
- silnik , jak to określił ,, pyrka, strzela lub jakoś tak...''
Zdarzyła wam się coś takiego?
Poradziłem mu żeby sprawdził przewody od świec czy się nie odczepił któryś, ale jest OK.
oraz rurę od filtra powietrza czy nie łapie ,,lewego'' - ale też wygląda w porządku.
Silnik odpala, wiec czy z wrzuconym N auto może być ciągnięte, do warsztatu będzie miał z 5km?
- w czasie wyprzedzania auto straciło moc, zaświeciło się check engine.
- mustang nie chce jechać szybciej niż 30km/h
- silnik , jak to określił ,, pyrka, strzela lub jakoś tak...''
Zdarzyła wam się coś takiego?
Poradziłem mu żeby sprawdził przewody od świec czy się nie odczepił któryś, ale jest OK.
oraz rurę od filtra powietrza czy nie łapie ,,lewego'' - ale też wygląda w porządku.
Silnik odpala, wiec czy z wrzuconym N auto może być ciągnięte, do warsztatu będzie miał z 5km?

- witekz
- Forumowicz
- Posty: 273
- Rejestracja: 2009-04-24, 14:21
- Model: Mustang 98 Vortech
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Rio Red
- Kontakt:
holowanie nie jest przewidziane przez instrukcje, jedynie laweta. Moim zdaniem padł czujnik położenia przepustnicy albo pompa paliwa,regulator ciśnienia. Trzeba sprawdzić ciśnienie,ale pierwsze to sprawdziłbym jaki wywala błąd na komputerze. Tak naprawdę może być wiele przyczyn, sondy lambda, zapchany katalizator itd.
- Darenty
- Forumowicz
- Posty: 488
- Rejestracja: 2008-12-16, 16:02
- Model: S197 GT
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Satin Silver Metallic
- Lokalizacja:: Przemyśl
W manualu wiem napewno, pisze że to auto (przynajmniej S197) wogóle nienadaje się do holowania (automat/styk) - tylko laweta.. Wpadłem na to gdy kiedyś z ciekawości chciałem dowidzieć się gdzie go zakotwiczać w razie czego..kaes pisze:wg Haynesa można jakoś automata holować o ile pamiętam, przy jakiś ściśle określonych warunkach. Ale ja się nie podjąłem tego - buliłem za lawetę żeby nie ryzykować.
W razie czego niezakotwicza się

You can never have too much power, just not enough traction.
- stang232
- Forumowicz
- Posty: 2134
- Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
- Model: stang'95
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: czarny
- Lokalizacja:: Bełchatów
- Stajnia: Stajnia Łódzka
Odnośnie problemu - rozmawiałem z kumplem:
po podpięciu pod kompa wychodzi że padł zawór egr, więc mustang czeka teraz na mazurach na części ( ma być w przyszłym tyg). Piotrek wrócił do domu pociągiem...
Jak dobrze pójdzie po ,,zaledwie 4 tyg'' mustang będzie naprawiony - i tu nasuwa mi się wniosek: jesteśmy nienormalni i nierozważni wybierając się na dalekie trasy po polsce i europie konikami
po podpięciu pod kompa wychodzi że padł zawór egr, więc mustang czeka teraz na mazurach na części ( ma być w przyszłym tyg). Piotrek wrócił do domu pociągiem...
Jak dobrze pójdzie po ,,zaledwie 4 tyg'' mustang będzie naprawiony - i tu nasuwa mi się wniosek: jesteśmy nienormalni i nierozważni wybierając się na dalekie trasy po polsce i europie konikami


- RAFAŁ (GROSZEK)
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 2450
- Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
- Model: był SN95 jest GT2011
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: SREBRNY
zawór erg nic nie mierzy tylko zamyka lub otwiera baypasa od kolektora wylotowego spalin do kol.wlotowego a nim steruje komp w zależności od tego jakie są spaliny (wartośc spalin bada sonda lambda ) i jeżeli zawór puscił spaliny na dolot to tak może się działac
a co do wyżucenia erg trzeba jeszcze oszukac sondy lub przeprogramowac kompa
a co do wyżucenia erg trzeba jeszcze oszukac sondy lub przeprogramowac kompa
- michal@
- Forumowicz
- Posty: 251
- Rejestracja: 2008-07-10, 22:13
- Model: GNATSUM.NAMI
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: czerwony(najszybszy kolor ;) )
ten zawór to chyba jakaś połowiczna ekologia ponieważ dopala spaliny tylko z jednego rzędu cylindrów
przynajmniej w V8,
RAFAL; nie rozumiem dlaczego trzeba przeprogramowywać kompa po usunięciu ERG skoro zawór umieszczony jest w przepustnicy daleko za przepływką i czujnikiem zasysanego powietrza ?,wiem ze we wtyczkę po nim montuje się jakieś trzy odpowiednio połączone oporniki aby nie wyskakiwał check...

RAFAL; nie rozumiem dlaczego trzeba przeprogramowywać kompa po usunięciu ERG skoro zawór umieszczony jest w przepustnicy daleko za przepływką i czujnikiem zasysanego powietrza ?,wiem ze we wtyczkę po nim montuje się jakieś trzy odpowiednio połączone oporniki aby nie wyskakiwał check...
-
- Forumowicz
- Posty: 341
- Rejestracja: 2008-07-08, 14:17
- Model: 2005 DżiTi
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Czrny XTRMNTR
- Lokalizacja:: Koło
- Kontakt:
nie wiem jak w mustangu ale w Cougarze V6 1999 miałem zaślepiony własnoręcznie EGR i było dobrze bez ingerencji w programRAFAŁ pisze:a co do wyżucenia erg trzeba jeszcze oszukac sondy lub przeprogramowac kompa

Pozdrawiam
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/