
Mam jeszcze pytanie, jakie ciśnienie macie w gumach ? Jak wsiadłem do zimnego to było 2.4atm, po przejechaniu kilkunastu km zwiększyło się równo do 2.7atm. Normalna sprawa, opony się rozgrzały, ale czy to nie za dużo ?
Moderatorzy: Pavulon_, Hans, Pavulon_, Hans
2.1 - 2.2 to optymalnie jak na wiosna-lato, będzie Ci się zdecydowanie bardziej kleił asfaltu ...szokram pisze: Mam jeszcze pytanie, jakie ciśnienie macie w gumach ? Jak wsiadłem do zimnego to było 2.4atm, po przejechaniu kilkunastu km zwiększyło się równo do 2.7atm. Normalna sprawa, opony się rozgrzały, ale czy to nie za dużo ?
A czy warto pompować azotem ? Jeśli tak to jakie dać ciśnienie ? Na naklejce napisane jest 32psi dla zimnych opon. Czyli tak jak piszesz, jest to około 2.2 barPabllo pisze:2.1 - 2.2 to optymalnie jak na wiosna-lato, będzie Ci się zdecydowanie bardziej kleił asfaltu ...szokram pisze: Mam jeszcze pytanie, jakie ciśnienie macie w gumach ? Jak wsiadłem do zimnego to było 2.4atm, po przejechaniu kilkunastu km zwiększyło się równo do 2.7atm. Normalna sprawa, opony się rozgrzały, ale czy to nie za dużo ?
szokram pisze:Wczoraj była piękna pogoda więc zrobiłem sobie małą przejażdżkę do rodziców mieszkających około 10km ode mnie. Zrobiło się z tego ponad 90km
Przy spokojnej jeździe w trybie "normal" fajnie działa skrzynia biegów, ruszanie, potem wrzuca 3, 5 i 10. Jadąc 80km/h zostaje na 10 biegu i obroty ledwo ponad 1200obr/min
Potem przełączyłem na tryb "sport" Tu już banan był od ucha do ucha. Teraz już wiem czemu najczęściej jeździcie w tym trybie. Bałem się ostro wciskać pedał gazu, bo nawet przy delikatniejszym wciśnięciu czułem jak konik chce biec, bardzo chciał biec. Niesamowite uczucie. Pozostałe tryby zostawiam na kiedyś, najpierw chciałbym wyskoczyć na jakiś tor i poćwiczyć.
Prowadzenie auta i trzymanie się drogi super. Tu chyba duża zasługa opon Pilot Sport 4S.
Na początku miałem problem z przejeżdżaniem przez te nasze małe spiździałe ronda wielkości samochodu. Teraz już jest ok.
Co do zauważonych wad :
- upierdliwe jest wpuszczenie pasażera na tylną kanapę
- dostałem opierdziel od szwagierki że zerwała się z łóżka jak obudziłem konia by wyskoczyć na nocną przejażdżkę. Dziś zaprogramowałem tryb cichego startu. Może dziewczyna się wyśpi.
- myję go co 5 minut
Fotki w innym świetle.
Chodzi przede wszystkim o wilgoć. Powietrze jest podatne na zmianę temperatur a to prowadzi do gromadzenia się wilgoci wewnątrz opony. Tego problemu nie ma, gdy opona zostanie napełniona azotem, bo ten gaz nie jest podatny na wilgoć. Druga zaleta azotu to "teoretycznie"szokram pisze:Pabllo pisze:szokram pisze: A czy warto pompować azotem ? Jeśli tak to jakie dać ciśnienie ? Na naklejce napisane jest 32psi dla zimnych opon. Czyli tak jak piszesz, jest to około 2.2 bar
Chodzi przede wszystkim o wilgoć. Powietrze jest podatne na zmianę temperatur a to prowadzi do gromadzenia się wilgoci wewnątrz opony. Tego problemu nie ma, gdy opona zostanie napełniona azotem, bo ten gaz nie jest podatny na wilgoć. Druga zaleta azotu to "teoretycznie"stabilne ciśnienie w oponie ponieważ jest odporny na zmiany temperatury. Tyle teorii, a w praktyce wygląda to tak że spadek ciśnienia w oponie jest zjawiskiem naturalnym, faktem jest tylko że azot w porównaniu do powietrza utrzymuje ciśnienie w oponach trochę dłużej ...
To fakt, mogli temat rozwiązać inaczej. Z jednej strony wielka radość po podniesieniu maski i ujrzeniu serca konika, z drugiej upokarzający "bat" podtrzymujący to żelastwo.Gocu pisze:Konik robi niesamowite wrażenie. Z każdym dniem ten przód zaczyna mi się coraz bardziej podobać![]()
Jedyne, czego nie mogę przeboleć to drut od trzymania maski
Dobry pomysł z tym szklanym pudełkiem. Tylko to nieszczęsne miejsce w salonieRadziu pisze:Tak ładnie wypicowany, że aż szkoda jeździćlepiej wstawić w duże szklane pudełko i oglądać w salonie