5.0 vs 3.7

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU

ODPOWIEDZ
Mefious
Posty: 2
Rejestracja: 2019-11-27, 01:34
Model: Prawie GT
Lokalizacja:: Warszawa

5.0 vs 3.7

Post autor: Mefious » 2019-11-27, 01:45

Witam, przymierzam się do kupna mustanga i prosiłbym o poradę jaki silnik wybrać. A mianowicie nurtują mnie pytania:
1. Różnica w spalaniu? (wiem że przy wyborze takiego auta nie powinno patrzeć się na spalanie, ale jednak gdzieś ta cebula tkwi w sercu)
2. Awaryjność 5.0 vs 3.7 i jego koszty utrzymania
3. Czy silnik 5.0 nadaję się na codzienne użytkowanie? (Jeżdżę stosunkowo mało w ciągu dnia autem po mieście "osobistym, tj mustang w niedalekiej przyszłości". W weekendy wyjeżdżam na większe wypady) Do pracy dojeżdżam 10km



Anpio
Forumowicz
Posty: 261
Rejestracja: 2016-10-01, 21:29
Model: Mustang 2015
Silnik: V8 5.0
Kolor: Black
Lokalizacja:: Śląsk

Re: 5.0 vs 3.7

Post autor: Anpio » 2019-11-27, 10:03

Cześć, ten temat wałkowany tu był milion razy. Wysil się troche i poszukaj po forum. Szanujmy się nawzajem. Różnic jest sporo. Wszystkie już opisano :)



Hooch180
Forumowicz
Posty: 137
Rejestracja: 2019-01-12, 14:44
Model: GT S550 2019
Silnik: V8 5.0
Kolor: Orange Fury
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: 5.0 vs 3.7

Post autor: Hooch180 » 2019-11-27, 10:06

Mefious pisze:
2019-11-27, 01:45
3. Czy silnik 5.0 nadaję się na codzienne użytkowanie? (Jeżdżę stosunkowo mało w ciągu dnia autem po mieście "osobistym, tj mustang w niedalekiej przyszłości". W weekendy wyjeżdżam na większe wypady) Do pracy dojeżdżam 10km
Ja dojeżdżam codziennie 25km (Czyli 50km w obie strony) do pracy i nie narzekam. A wręcz codziennie czekam na podróż bo za każdym razem jest super. We weekendy często gdzieś jeździmy z lepszą połową więc średnio wpada z 500km w Weekend.



Alexinhio10
Posty: 1
Rejestracja: 2024-11-12, 12:54
Model: Brak
Lokalizacja:: Dąbrowa

Re: 5.0 vs 3.7

Post autor: Alexinhio10 » 2024-11-12, 12:59

Podbijam. Szukam i szukam na forum i nie mogę znaleźć. Jak koszty eksploatacji 3.7 do 5.0, nie licząc paliwa ? Awaryjność? Części te same ?



Awatar użytkownika
Michał P.
Forumowicz
Posty: 1745
Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
Model: Mustang V GT/CS
Silnik: V8 5.0
Kolor: Czerwony
Lokalizacja:: Zabrze
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: 5.0 vs 3.7

Post autor: Michał P. » 2024-11-12, 13:28

Miałem 3.7 w 2012r. i teraz 5.0 2012r. użytkowanie cały rok, do pracy i wszędzie gdzie mnie poniesie. Silniki (poza 18+) są praktycznie są tej samej budowy.
1. 3.7 zrobiłem coś 160k km na gazie - 0 problemów , 5.0 aktualnie około 40k km na gazie - 0 problemów .
2. Spalanie - 3,7l. 11/12 mieszany , na trasie do 9l, 5.0 17/18 w mieszanym, w trasie 10l,
3. Cześci podobnie, jedyne co to więcej oleju i 2 świece + . Tarcze mogą być droższe bo są większe zazwyczaj w 5.0 , tak to za dużo różnic nie ma.


Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/CS 2012 2021 -

Shin
Młodszy Forumowicz
Posty: 30
Rejestracja: 2023-03-12, 11:54
Model: VI
Silnik: V6 3.7
Lokalizacja:: Leżajsk

Re: 5.0 vs 3.7

Post autor: Shin » 2024-11-15, 12:04

Jest tak jak pisze Michał ... dopóki się nic nie psuje. Generalnie większość części niestety jest wyraźnie droższa do 5.0.
Silniki, pomimo że oba są chwalone, to 3,7 bardziej za oszczędność i niską awaryjność, 5.0 za osiągi :)
Ja wybrałem 3,7, i jest tak jak się spodziewałem - oszczędnie i bezawaryjnie. I dlatego właśnie kombinuję, jak dołożyć do niego ze 100 KM i to zepsuć :D



ODPOWIEDZ

Wróć do „VI Generacja (2015- ... )”