Przeróbka stokowego wydechu

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU

reactor
Forumowicz
Posty: 103
Rejestracja: 2017-08-04, 16:46
Model: MUSTANG VI
Silnik: V6 3.7
Kolor: Shadow Black
Lokalizacja:: Sosnowiec

Przeróbka stokowego wydechu

Post autor: reactor » 2019-08-02, 01:55

Miałem okazje spotkać się z Michałem P., który to pokazał mi na swoim samochodzie (dźwięku), że warto samemu pogrzebać w puszce końcowej. Opisał mi co i jak, ale pamiętam, że ja tutaj na forum też o tym czytałem i ktoś inny pokazywał jak tanim kosztem (przeróbka stokowego wydechu koncowego) można uzyskać w miarę fajny efekt. Szukałem, ale nie mogę znaleźć, a posty były dosyć ciekawe, bo wraz z opisem i małą fotorelacją. Mogło to być z V gen. lub VI gen. Wydech raczej z 3,7 lub ewentualnie 5,0. Jak ktoś coś kojarzy i wie gdzie to jest, to poprosiłbym o link do tego tematu/postów.


Ford Mustang 3,7 V6 - 2017r

Peterg
Młodszy Forumowicz
Posty: 10
Rejestracja: 2019-07-12, 15:10
Model: 2016
Silnik: V6 3.7
Kolor: Ruby red
Lokalizacja:: Poznań

Re: Przeróbka stokowego wydechu

Post autor: Peterg » 2019-08-02, 10:22

Bardzo fajny pomysł, do mnie właśnie płynie V6 i też myślałem o wydechu.

Wstępny pomysł zakładał zakup samych puszek końcowych np Flowmaster (około 500 zł za puszkę + robocizna).

Ale jeśli jakieś samodzielne rozwiązanie będzie ok to chętnie sprawdzę. Na szybko znalazłem:

https://www.svtperformance.com/threads/ ... od.991708/ (akurat od GT)

https://www.stangnet.com/mustang-forums ... ne.845348/ :)



slavol
Forumowicz
Posty: 145
Rejestracja: 2015-08-09, 14:48
Model: 3.7 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: smerf
Lokalizacja:: Chodzież

Re: Przeróbka stokowego wydechu

Post autor: slavol » 2019-08-02, 11:31

Moje boje i obserwacje na temat wydechu do 3.7
Na początku była seria, auto świetne, zadowolenie pełne.
Później czegoś zaczęło brakować...... no tak, nie ma to prawie żadnego brzmienia.
Znalazłem temat prucia oryginalnych puszek, kumpla mechanika za fraki i działamy.
Ze środka wszystko wywalone (caniggia sugeruje jakieś zwężki przespawywać ale wszystkie rurki w środku miały jednakową średnicę)
Odpalamy........ i dostałem niezły opierdol od kolegi za 2 godziny zmarnowanego czasu, pół rolki drutu do spawarki i tarczy do flexy.
Praktycznie żadnej zmiany, żadnej, mooooże ciut głośniej. Pewnie to zadziała w GT ale na V6 szkoda prądu, lepiej zostawić stock.
Potem za namową w/w kolegi....... wywalamy te puszki, robią przecież wydechy typu "race" i jakoś jeżdżą. W między czasie zakupiłem w ryżowym kraju podróbki końcówek akrapovica,
parę rur i wydech (a raczej jego brak) gotowy.
Jest pięknie, jest bass od najniższych oprotów, jest ryk po 2500 obr. Jest super.......... tyle że poziom głośności dorównuje odrzutowcom.
Rano patrzałem czy doniczek z okolicznych bloków ludzie na mnie nie zrzucą, przy policjii zero gazu, jak elektrykiem a wyprzedzani kierowcy wpadali prawie do rowów z wrażenia.
Na lokalnym zlocie puchar na najgłośniejsze auto (nie dały rady golfy v6 z dostrzelaniem w wydech) wynik............ tadam...... 121.3 dB mierzone sprzętem z SKP.
Szybki research w necie i wybór padł na klony flowmastera (tańsze a nie gorsze) serii 40.
Wczoraj pospawałem i ........ ulga. Na niskich bulgocze, jest wyraźnie głośniejszy od serii i taki...... hmmmmm amerykański. Jak dla mnie super.
Jedno ale to drone w okolicach niestety 2 tyś obr. Da się wytrzymać, ale wiedziałem o tym bo niestety ale te tłumiki tak mają a w rezonatory nie chce mi się bawić.
Teraz jak dla mnie jest idealnie.
Pozdrawiam.



reactor
Forumowicz
Posty: 103
Rejestracja: 2017-08-04, 16:46
Model: MUSTANG VI
Silnik: V6 3.7
Kolor: Shadow Black
Lokalizacja:: Sosnowiec

Re: Przeróbka stokowego wydechu

Post autor: reactor » 2019-08-02, 12:19

A może kolega by znalazł chwile czasu, nagrał jak działa jego wydech i pochwalił się tutaj? :)


Ford Mustang 3,7 V6 - 2017r

Awatar użytkownika
Michał P.
Forumowicz
Posty: 1745
Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
Model: Mustang V GT/CS
Silnik: V8 5.0
Kolor: Czerwony
Lokalizacja:: Zabrze
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Przeróbka stokowego wydechu

Post autor: Michał P. » 2019-08-02, 12:30

Mój w V gen w porównaniu do seryjnego różni się i to bardzo :D
W zeszły weekend wpadł jeszcze H-pipe oraz idą mi rury od H-pipe do tłumików także prawie cały (oprócz katów) będzie w nierdzewce.
Nie wiem jaka jest różnica w środku VI gen do V gen ale moje przeróbki trwały jakieś 50 minut z spory efektem i różnicą brzmieniu. Montuje na dniach film po 2 modyfikacji, a potem nagram z nowym H-pipem :)

Tutaj jest po pierwszej modyfikacji, druga była z dołączeniem 2 dodatkowych końcówek (po 2 na stronę) i zrobienie ciut większego "przelotu".


Po drugiej jest ciut głośniej i agresywniej.


Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/CS 2012 2021 -

Peterg
Młodszy Forumowicz
Posty: 10
Rejestracja: 2019-07-12, 15:10
Model: 2016
Silnik: V6 3.7
Kolor: Ruby red
Lokalizacja:: Poznań

Re: Przeróbka stokowego wydechu

Post autor: Peterg » 2019-08-02, 12:59

No fajnie fajnie, ale koledzy, konkrety :) co zostało zrobione, jak.

Bardzo zależy mi na lekkim podgłośnieniu i zbulgoceniu wydechu ;) ale tak żeby w środku został komfort.



Awatar użytkownika
Michał P.
Forumowicz
Posty: 1745
Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
Model: Mustang V GT/CS
Silnik: V8 5.0
Kolor: Czerwony
Lokalizacja:: Zabrze
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Przeróbka stokowego wydechu

Post autor: Michał P. » 2019-08-02, 13:25

Wrzucę dokładny opis w poniedziałek/wtorek bo dziś wyjeżdżam na Next Level na tor Pszczółki.

Cała modyfikacja łatwizna, bez otwierania tłumików :)


Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/CS 2012 2021 -

Peterg
Młodszy Forumowicz
Posty: 10
Rejestracja: 2019-07-12, 15:10
Model: 2016
Silnik: V6 3.7
Kolor: Ruby red
Lokalizacja:: Poznań

Re: Przeróbka stokowego wydechu

Post autor: Peterg » 2019-08-02, 14:05

Brzmi ciekawie, czekamy :)



reactor
Forumowicz
Posty: 103
Rejestracja: 2017-08-04, 16:46
Model: MUSTANG VI
Silnik: V6 3.7
Kolor: Shadow Black
Lokalizacja:: Sosnowiec

Re: Przeróbka stokowego wydechu

Post autor: reactor » 2019-08-02, 15:43

Super Michał. Czekamy! :) Ja się zastanawiam czy czasem ktoś z ludzi typu Canniga nie pisał gdzieś tutaj na forum o przeróbce końcowego customowego wydechu...


Ford Mustang 3,7 V6 - 2017r

slavol
Forumowicz
Posty: 145
Rejestracja: 2015-08-09, 14:48
Model: 3.7 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: smerf
Lokalizacja:: Chodzież

Re: Przeróbka stokowego wydechu

Post autor: slavol » 2019-08-02, 19:18

reactor pisze:
2019-08-02, 15:43
Super Michał. Czekamy! :) Ja się zastanawiam czy czasem ktoś z ludzi typu Canniga nie pisał gdzieś tutaj na forum o przeróbce końcowego customowego wydechu...
Pisał, pisał, właśnie na tym temacie się początkowo wzorowałem z tym że to było prucie tłumików od GT i u mnie się nie sprawdziło, jakiś stary temat z tego co pamiętam.
Jutro szykuje auto na podróż wakacyjną (btw, w twoje strony, okolice Kęt) więc nagram coś komórką albo cyfrówką to wrzucę co będzie lepiej brzmiało w głośnikach.
Kilka fotek też się znajdzie bo końcówki wyglądają ciekawie może kogoś zainspirują. Będzie pogląd jak to wygląda z flowmasterem, bo info o niedrogich przeróbkach V6-tek jak na lekarstwo.
Wszędzie tylko borla i roush za worek siana ;)



reactor
Forumowicz
Posty: 103
Rejestracja: 2017-08-04, 16:46
Model: MUSTANG VI
Silnik: V6 3.7
Kolor: Shadow Black
Lokalizacja:: Sosnowiec

Re: Przeróbka stokowego wydechu

Post autor: reactor » 2019-08-02, 19:21

No właśnie slavol... W ogóle w temacie VI gen. jest tyle co nic informacji na tym forum odnośnie przeróbek i porad


Ford Mustang 3,7 V6 - 2017r

slavol
Forumowicz
Posty: 145
Rejestracja: 2015-08-09, 14:48
Model: 3.7 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: smerf
Lokalizacja:: Chodzież

Re: Przeróbka stokowego wydechu

Post autor: slavol » 2019-08-03, 20:56

No dobra, coś tam nagrałem:

W rzeczywistości dźwięk ma troszkę mniej basu i jest nie tak agresywny jak na nagraniu, ale tylko troszkę.
I parę fotek:
IMG_20190803_161242 (Kopiowanie).jpg
IMG_20190803_161153 (Kopiowanie).jpg
IMG_20190803_161144 (Kopiowanie).jpg
Uprzedzając pytania, a mnie też zawsze to ciekawi.
Tłumiki 600 z wysyłką, końcówki 270 z przesyłką, przeróbki wiadomo, co kto może i umie.



Awatar użytkownika
BaPit
Forumowicz
Posty: 287
Rejestracja: 2014-04-05, 09:10
Model: GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: black mat
Kontakt:

Re: Przeróbka stokowego wydechu

Post autor: BaPit » 2019-08-03, 22:21

slavol pisze:
2019-08-03, 20:56
W rzeczywistości dźwięk ma troszkę mniej basu i jest nie tak agresywny jak na nagraniu, ale tylko troszkę.
Odnośnie samego wyglądu końcówek to się wolę nie wypowiadać, bo to kompletnie nie mój gust. Ale de gustibus non est disputandum, więc zakładam, że może niektórym się spodobać.

Z to dźwięk rewelacja :ok: Ciągle brzmi jak V6 i do V8 z dobrym wydechem jest przepaść, ale w stosunku do seryjnego wydechu V8 jest świetnie. Moim zdaniem zarówno fabryczne 4.6, jak i 5.0 brzmią dużo gorzej...

Pozdr,
BP



bulla
Młodszy Forumowicz
Posty: 19
Rejestracja: 2019-08-09, 17:59
Model: Mustan EB 2016
Kolor: grafit
Lokalizacja:: Wejherowo
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Przeróbka stokowego wydechu

Post autor: bulla » 2019-10-19, 23:35

slavol pisze:
2019-08-03, 20:56
No dobra, coś tam nagrałem:

W rzeczywistości dźwięk ma troszkę mniej basu i jest nie tak agresywny jak na nagraniu, ale tylko troszkę.
I parę fotek:
IMG_20190803_161242 (Kopiowanie).jpgIMG_20190803_161153 (Kopiowanie).jpgIMG_20190803_161144 (Kopiowanie).jpg

Uprzedzając pytania, a mnie też zawsze to ciekawi.
Tłumiki 600 z wysyłką, końcówki 270 z przesyłką, przeróbki wiadomo, co kto może i umie.
Hej możesz powiedzieć gdzei można kupić takie wydechy u mnie wchodzi akurat przeróbka ale w 2,3



slavol
Forumowicz
Posty: 145
Rejestracja: 2015-08-09, 14:48
Model: 3.7 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: smerf
Lokalizacja:: Chodzież

Re: Przeróbka stokowego wydechu

Post autor: slavol » 2019-10-20, 14:33

https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R ... d&_sacat=0

Wybrać coś dla siebie musisz sam, totalnie nie wiem nic o 2.3 litra. Ja brałem z wejściem i wyjściem 2.5 cala, takie mam na nagraniu.
W drogiej przesyłce zawarte jest cło i vat, niestety prawie cały ebay korzysta z programu global shipping, niezbyt chwalonego (nie mamy papierów z odpraw, nie wiemy czy faktycznie clą przedmioty a zwrotu nie uświadczysz)
ale często to jedyna opcja kupna. Finalnie kosztowały (2 szt) 600zł i przyszły po 1,5 tyg,
Jestem zadowolony z jakości i brzmienia.



ODPOWIEDZ

Wróć do „VI Generacja (2015- ... )”