A co, wyszedl ci juz "bokiem"?B0kiem pisze:w takim razie u mnie też, bo jeżdżę nim na zmianę a raczej jeździłam bo od prawie msc jest uziemiony. 27 IX miałam zalany nowy olej, odpalę go dziś z ciekawości i sprawdzę jak się kształtuje poziom oleju po ponad 3 tygodniach nieużywaniaSventevith pisze:No tak czyli by się zgadzało. Ja czasami przez tydzień jeżdżę innym i stoi i tak mi się coś zdawało że te procenty spadły od stania. Czyli ten badziwny wskaźnik programowy olać i sprawdzać bagnetem dolewać jak trzeba i wymieniać co 10-15k ?
Olej do Kojota
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU
- veeefour
- Forumowicz
- Posty: 1578
- Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
- Model: 2015 GT Fastback US
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Race red AT
- Kontakt:
Re: Olej do Kojota
- kaukaz md
- Forumowicz
- Posty: 161
- Rejestracja: 2016-02-03, 19:07
- Model: GT
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Race Red
- Lokalizacja:: Chorzów/Katowice
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
- Kontakt:
Re: Olej do Kojota
Cześć,
Piszę bo może komuś się to przyda.
Po 11 tys. km wyskoczył komunikat "wymień olej wkrótce". Zdziwiłem się bo przy 5 tys przebiegu wymieniłem w ramach "pierwszej wymiany".
Zadzwoniłem do ASO w Opolu - do mechaników. Uzyskałem info:
nie przejmować się, jeździć, to już rozpoznany przez forda błąd software - przy okazji planowej wizyty na przegląd wgrają nowe oprogramowanie
Pozdrawiam,
Radek
Piszę bo może komuś się to przyda.
Po 11 tys. km wyskoczył komunikat "wymień olej wkrótce". Zdziwiłem się bo przy 5 tys przebiegu wymieniłem w ramach "pierwszej wymiany".
Zadzwoniłem do ASO w Opolu - do mechaników. Uzyskałem info:
nie przejmować się, jeździć, to już rozpoznany przez forda błąd software - przy okazji planowej wizyty na przegląd wgrają nowe oprogramowanie
Pozdrawiam,
Radek
Pozdrawiam,
Radek
Radek
-
Kusza85
Re: Olej do Kojota
Może ostro użytkujesz silnik i komputer odpowiednio Ci przelicza zużycie oleju?kaukaz md pisze:Cześć,
Piszę bo może komuś się to przyda.
Po 11 tys. km wyskoczył komunikat "wymień olej wkrótce". Zdziwiłem się bo przy 5 tys przebiegu wymieniłem w ramach "pierwszej wymiany".
Zadzwoniłem do ASO w Opolu - do mechaników. Uzyskałem info:
nie przejmować się, jeździć, to już rozpoznany przez forda błąd software - przy okazji planowej wizyty na przegląd wgrają nowe oprogramowanie
Pozdrawiam,
Radek
Podstawa to kontrolować np. co 500 km ręcznie na bagnecie poziom oleju i do przodu
- veeefour
- Forumowicz
- Posty: 1578
- Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
- Model: 2015 GT Fastback US
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Race red AT
- Kontakt:
Re: Olej do Kojota
Co 500km to moze nie - co 3tys mozna zajrzec. Jak bierze widoczne ilosci co 500km to wiedz, ze cos sie dzieje 
Wymienc po 5 tys tez nie trzeba.
Co do softu i rzekomego bledu - to warto dodac, ze to w wersji EU tylko.
Wymienc po 5 tys tez nie trzeba.
Co do softu i rzekomego bledu - to warto dodac, ze to w wersji EU tylko.
- kaukaz md
- Forumowicz
- Posty: 161
- Rejestracja: 2016-02-03, 19:07
- Model: GT
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Race Red
- Lokalizacja:: Chorzów/Katowice
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
- Kontakt:
Re: Olej do Kojota
Oleju ile było tyle jest, więc tym się nie martwiłem. Auto nie katowane.veeefour pisze:Co 500km to moze nie - co 3tys mozna zajrzec. Jak bierze widoczne ilosci co 500km to wiedz, ze cos sie dzieje
Wymienc po 5 tys tez nie trzeba.
Co do softu i rzekomego bledu - to warto dodac, ze to w wersji EU tylko.
Czemu piszesz "rzekomego błędu" ? Masz wątpliwości jakieś ?
PZDR
Radek
Pozdrawiam,
Radek
Radek
- veeefour
- Forumowicz
- Posty: 1578
- Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
- Model: 2015 GT Fastback US
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Race red AT
- Kontakt:
Re: Olej do Kojota
Jakos mam kilku znajomych z wersjami US i nikt problemu z miernikiem oleju nie ma. Za to tutaj na forum to juz mala plaga sie robi.kaukaz md pisze: Oleju ile było tyle jest, więc tym się nie martwiłem. Auto nie katowane.
Czemu piszesz "rzekomego błędu" ? Masz wątpliwości jakieś ?
PZDR
Radek
Rzekomego - tak mam watpliwosci bo nie wierze w legeny PL ASO - poki nie ma oficjalnego biuletynu od Forda to dla mnie sa wszystko "bajki"
P.S.
Kojot bierze olej nawet bez katowania - to normalne.
- lamina
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1005
- Rejestracja: 2012-05-28, 20:54
- Model: GT390 1968
- Silnik: inny V8
- Kolor: Highland Green
- Lokalizacja:: Pruszków/Pisz
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Re: Olej do Kojota
Nie to nie jest normalne. na 10tys km nie powinno ubyć wiecej niz 200-300ml a i wtedy ja juz bym zaczął sie zastanawiać czy wszystko jest OK.veeefour pisze:Jakos mam kilku znajomych z wersjami US i nikt problemu z miernikiem oleju nie ma. Za to tutaj na forum to juz mala plaga sie robi.kaukaz md pisze: Oleju ile było tyle jest, więc tym się nie martwiłem. Auto nie katowane.
Czemu piszesz "rzekomego błędu" ? Masz wątpliwości jakieś ?
PZDR
Radek
Rzekomego - tak mam watpliwosci bo nie wierze w legeny PL ASO - poki nie ma oficjalnego biuletynu od Forda to dla mnie sa wszystko "bajki"
P.S.
Kojot bierze olej nawet bez katowania - to normalne.
przy katowaniu bierze ale nie silnik jako taki, tylko jest wychlapywany odmą, po zamontowaniu separatora oleju widac jakie ilosci tam sie zbierają.
- veeefour
- Forumowicz
- Posty: 1578
- Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
- Model: 2015 GT Fastback US
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Race red AT
- Kontakt:
Re: Olej do Kojota
Jest normalne - kazdy "mocarny" wolnossak bierze olej w malych ilosciach. Kazdy motocykl mi zawsze bral olej. Kojot mi bierze do pol litra
w ciagu kilku mieciecy to jest 5-6 tys km i jest to jak najbardziej OK(ale tez u mnie on czesto kreci powyzej 7k). Olej nie jest pobierany tylko odma -
S550 ma juz definitywnie natrysk na denka(S197 raz mial a raz nie - kto wie to wie - dziwna sprawa) i minimalne ilosci przez tloki sobie zassac potrafi.
Nic mi nie dymi a silnik sprawdzony ostatnio na hamowni i moc jest...nawet spora
Zamontowalem separator oleju a tam po 5 tys km w sumie "nic" - w sumie nie warto sobie separatorem zaprzatac glowy...
osobiscie chyba go zdejme i sprzedam bo wole dolewac co jakis czas "swierzego" oleju.
w ciagu kilku mieciecy to jest 5-6 tys km i jest to jak najbardziej OK(ale tez u mnie on czesto kreci powyzej 7k). Olej nie jest pobierany tylko odma -
S550 ma juz definitywnie natrysk na denka(S197 raz mial a raz nie - kto wie to wie - dziwna sprawa) i minimalne ilosci przez tloki sobie zassac potrafi.
Nic mi nie dymi a silnik sprawdzony ostatnio na hamowni i moc jest...nawet spora
Zamontowalem separator oleju a tam po 5 tys km w sumie "nic" - w sumie nie warto sobie separatorem zaprzatac glowy...
osobiscie chyba go zdejme i sprzedam bo wole dolewac co jakis czas "swierzego" oleju.
-
kkk
- Forumowicz
- Posty: 290
- Rejestracja: 2015-02-10, 13:18
- Model: 2015 Fastback
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Black
Re: Olej do Kojota
U mnie nie ubywa ani grama oleju. Od ostatniej wymiany 12 kkm temu, stan taki sam. Czas na nastepna wymiane. Silnik mocno eksploatowany.
- andi74
- Forumowicz
- Posty: 1168
- Rejestracja: 2014-05-30, 17:37
- Model: GT S550 GT350 Mod
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Szary Metalik
- Lokalizacja:: EU/PL
Re: Olej do Kojota
jal lata sie czesto powyzej 160 na dlugich odcinkach to olej moze ginac w kazdym samochodzie
- veeefour
- Forumowicz
- Posty: 1578
- Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
- Model: 2015 GT Fastback US
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Race red AT
- Kontakt:
Re: Olej do Kojota
Dla kazdego dynamicznie lub mocno znaczy cos innego
160 kmh to raczej bardzo rozlegla wykladnia - jeden ma przelozenie koncowe 3.15(jak ja np.) a drugi 4.1
Jezeli juz stawiac jakis prog to raczej oparty o predkosc obrotowa.
Ja osobiscie nigdy jezszcze nie mialem mocnego wolnossaka ktory by oleju nie bral a mialem ich kilka
160 kmh to raczej bardzo rozlegla wykladnia - jeden ma przelozenie koncowe 3.15(jak ja np.) a drugi 4.1
Jezeli juz stawiac jakis prog to raczej oparty o predkosc obrotowa.
Ja osobiscie nigdy jezszcze nie mialem mocnego wolnossaka ktory by oleju nie bral a mialem ich kilka
- Behemoth
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 62
- Rejestracja: 2016-02-13, 17:59
- Model: S550 GT EU
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Race Red
Re: Olej do Kojota
Obecnie w polecanym na początku posta sklepie są tylko litrowe Amsoile, nie ma Motula. Czekam jeszcze na rekomendację sprzedawcy dla full syntetyka wg specyfikacji WSS-M2C945-A.
Czy ktoś z Was zalewał Fuchs Titan Supersyn F ECO-B 5W20? Spełnia specyfikację FORD M2C948-B.
PS
Mi algorytm zaczął sugerować zmianę oleju od 7500 km - codziennie jeżdżę ok. 50km auotrstradą. Poziom jest ciągle pomiędzy min i max na bagnecie, ale zbliża się do min.
Czy ktoś z Was zalewał Fuchs Titan Supersyn F ECO-B 5W20? Spełnia specyfikację FORD M2C948-B.
PS
Mi algorytm zaczął sugerować zmianę oleju od 7500 km - codziennie jeżdżę ok. 50km auotrstradą. Poziom jest ciągle pomiędzy min i max na bagnecie, ale zbliża się do min.
Pozdrawiam,
Krzysiek
Krzysiek
- Behemoth
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 62
- Rejestracja: 2016-02-13, 17:59
- Model: S550 GT EU
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Race Red
Re: Olej do Kojota
Castrol 5W20.akisel pisze:czy ktoś podpowie, jaki jest olej zalany w nowym GT 5,0?
Finalnie zamówiłem AMSOIL 5W20 Signature Series 100% Synthetic Motor Oil w opakowaniach 0.946L (9 szt. na wszelki wypadek i ewentualne dolewki). Polecał go również p. Piotr ze sklepu zmienolej.
Pozdrawiam,
Krzysiek
Krzysiek
-
Volver
- Forumowicz
- Posty: 379
- Rejestracja: 2015-10-27, 00:22
- Model: Był GT Premium 2015
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Race Red
- Lokalizacja:: Kraków
Re: Olej do Kojota
I będziesz zadowolony. Choć różnice jakościowe ujawnią się przy większym przebiegu. Kontroluj poziom!