GT 2016 i problem z klimą

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU

ODPOWIEDZ
mrshadow
Posty: 8
Rejestracja: 2017-09-07, 23:18

GT 2016 i problem z klimą

Post autor: mrshadow » 2020-04-18, 22:51

Witam serdecznie,
Pacjent to konik GT z 2016 roku, auto krajowe, bezwypadkowe, regularnie serwisowane, przebieg 24 tys. km, przedłużona gwarancja do 08.2021 r. nie upalane - po prostu cukierek, cacucho ;). Po raz pierwszy klima odmówiła współpracy wiosną 2018 roku. W ASO okazało się, że układ klimatyzacji jest zupełnie pusty, jednak nie stwierdzono żadnego wycieku. Pomimo gwarancji napełniono mi układ odpłatnie (około 500 zł), jako że czynnik chłodzący jest materiałem eksploatacyjnym. Ponieważ wg ASO wycieku nie było, nie było również żadnej naprawy - tylko napełnienie układu. "Jeździć - obserwować". Minęło trochę czasu, w 2019 klima działała normalnie. Od października 2019 do końca marca 2020 autko zimowało. Po wyjęciu spod koca ;) okazało się, że klimy brak. "Trzeba było nie kłaść pod kocem", powiecie. Pewnie tak, ale stało się. Wizyta w ASO ( ponieważ auto na gwarancji ). Nie byłem zaskoczony diagnozą, właściwie to się jej spodziewałem. Oczywiście - pusty układ klimy. Wycieku brak - maszyna do testowania układu twierdzi, że próżnia jest utrzymywana. Propozycja - odpłatne napełnienie układu za jedyne 780 zł. Na moje uwagi, że jest to powtórna naprawa, że gwarancja, że układ ma wyciek itp usłyszałem to co wcześniej, że nie widzą wycieku, a czynnik jest materiałem eksploatacyjnym bla bla bla. Proponują ponowny przyjazd za miesiąc - dwa i sprawdzanie UV czy nie widać wycieku. Szczerze nie bardzo mi się uśmiecha płacić w kółko za napełnianie układu, który ewidentnie jest nieszczelny, ale jednocześnie ta nieszczelność musi być niewielka, bo potrzeba sporo czasu, żeby wszystko zeszło. Chwilowo wyjechałem z serwisu z pustym układem, było już za późno na napełnienie, a i mnie przyda się chwila do namysłu.
Kolega miał podobny przypadek, ale nie przedłużał gwarancji. Jeszcze w czasie jej trwania też stracił całe chłodziwo, napełniono mu odpłatnie układ, a kilka miesięcy po zakończeniu dwuletniej gwarancji całkiem padła mu sprężarka. Za wymianę na nową zapłacił 6k... A ma tylko 18 000 km przebiegu.

Czy ktoś z Was miał podobną historię z w miarę nowym autem, czy są jakieś typowe usterki układu klimatyzacji, które można palcem pokazać w ASO i poprosić o dokładne sprawdzenie? Czy układ można przerobić w miarę łatwo na stary czynnik R134a?
Co radzicie w mojej sytuacji? Czy może warto udać się do innego ASO niż FordStore Brzezińska w Łodzi?



komornik
Młodszy Forumowicz
Posty: 21
Rejestracja: 2019-12-09, 11:04
Model: 2.3 Ecoboost
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Wrocław

Re: GT 2016 i problem z klimą

Post autor: komornik » 2020-04-18, 23:18

Złapali naiwniaka to chcą go doić.
Nie jest możliwe żeby czynnik sam się wyeksploatował przy tym przebiegu, tym bardziej po kolejnym napełnieniu układu.
Masz gdzieś chłopie nieszczelność. Nie odpalaj teraz AC, bo zatrzesz sprężarkę.



mrshadow
Posty: 8
Rejestracja: 2017-09-07, 23:18

Re: GT 2016 i problem z klimą

Post autor: mrshadow » 2020-04-19, 01:18

Oczywiście, że jest nieszczelność. Doszedłem do tego już po pierwszym opróżnieniu układu. Ponieważ auto jest na gwarancji, jeżdżę do ASO. Tylko oni idą na łatwiznę i napełniają odpłatnie nieszczelny układ, co oczywiście za pewien czas spowoduje ponowny brak czynnika. Jestem ciekawy, czy auta z podobnego rocznika miały jakieś problemy z nieszczelną klimą, ewentualnie które ASO nie doi w ten sposób klienta, tylko zada sobie trochę trudu i spróbuje znaleźć wyciek. Przy zupełnie pustym układzie sprężarka chyba się nie załączy? Ale oczywiście klimę wyłączyłem.



Awatar użytkownika
empi1955
Forumowicz
Posty: 764
Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
Model: GT 2006 ; 1978 KC
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver ; Bright Red
Lokalizacja:: 3city

Re: GT 2016 i problem z klimą

Post autor: empi1955 » 2020-04-19, 09:48

Każdy robi jak uważa za stosowne. Ja jestem jednak pod tym względem nerwusem. Nic nie wkurza mnie bardziej niż niechęć do pracy i olewanie. Niewiedzą nazwać tego nie można bo skoro klient (podejrzewam że nie jesteś specjalistą chłod. i klimatyz.) myśląc logicznie wyciąga poprawne wnioski to Pan mechanik z ASO Forda po prostu się kompromituje. Osobiście olałbym ASO, pojechałbym do specjalistycznego warsztatu. Tak, takie usterki są b. upier...liwe. Wiem coś o tym bo walczę z nimi co jakiś czas w swoich Fordach. Czynnik ucieka, wyciek trudny do zlokalizowania nawet przy użyciu lampy UV, maszyna sygnalizuje szczelność układu. Trzeba mechanika który chce się tym bawić. Ostatni mój wyciek zlokalizowano dopiero po prześledzeniu dosłownie co centymetr rurek układu. Dopiero czujnik akustyczny sygnalizujący wyciek wskazał miejsce. Powodem była powstała mikropora w materiale rurki. Jeśli już znajdą Ci wyciek to masz dwie drogi : albo niech dokonają naprawy albo zaznaczą miejsce wycieku a naprawa w ASO. Osobiście jeżdżąc od ponad 25 lat tylko Fordami (auto jak każde inne) odradzam wszystkim bliższe kontakty z ASO Ford Polska. To jest siedlisko złej renomy koncernu Ford. Henry Ford nie był aniołkiem, ale z pewnością patrząc na to "z góry" dostaje białej gorączki.


Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs

asmucha
Młodszy Forumowicz
Posty: 20
Rejestracja: 2015-10-01, 11:41
Model: gt 2015 Premium A6
Silnik: V8 5.0
Kolor: mica shadow black

Re: GT 2016 i problem z klimą

Post autor: asmucha » 2020-05-01, 19:31

Hej, miałem to samo tylko 2 miesiące po gwarancji GT15 autko stało 4 dni z podpiętymi zegarami do układu klimatyzacji i okazało się że nieszczelna jest chłodniczka pod deską rozdzielczą. Było już o tym na forum. Jak masz na gwarancji to działaj szybko bo wymiana troszkę kosztuje.
Załączniki
IMG_20180906_161409_1.jpg



darek_w
Stowarzyszenie MKP
Posty: 73
Rejestracja: 2016-05-27, 11:40
Model: GT 2016
Silnik: V8 5.0
Kolor: Ruby Red
Lokalizacja:: Rybnik

Re: GT 2016 i problem z klimą

Post autor: darek_w » 2020-05-06, 11:36

Miałem to samo (nagle zszedł cały gaz z instalacji). GT 2016. W moim przypadku ASO stanęło na wysokości zadania. Już zaczęli rozbierać deskę rozdzielczą żeby dostać się do instalacji ale któregoś oświeciło i zaczęli dzwonić po innych ASO w celu namierzenia podobnych sytuacji. Okazało się, że był już gdzieś podobny przypadek. Przyczyną był wadliwy zawór zwrotny. Wymienili na gwarancji. Wszystko działa dobrze. Po roku klima przestała znowu chłodzić ale przyczyną był ubytek gazu - była to niewielka ilość więc zapłaciłem stówę z hakiem i śmiga do dziś. Jestem zadowolony z obsługi w ASO - REN-CAR Rybnik.



mrshadow
Posty: 8
Rejestracja: 2017-09-07, 23:18

Re: GT 2016 i problem z klimą

Post autor: mrshadow » 2020-06-22, 00:30

darek_w pisze:
2020-05-06, 11:36
Miałem to samo (nagle zszedł cały gaz z instalacji). GT 2016. W moim przypadku ASO stanęło na wysokości zadania. Już zaczęli rozbierać deskę rozdzielczą żeby dostać się do instalacji ale któregoś oświeciło i zaczęli dzwonić po innych ASO w celu namierzenia podobnych sytuacji. Okazało się, że był już gdzieś podobny przypadek. Przyczyną był wadliwy zawór zwrotny. Wymienili na gwarancji. Wszystko działa dobrze. Po roku klima przestała znowu chłodzić ale przyczyną był ubytek gazu - była to niewielka ilość więc zapłaciłem stówę z hakiem i śmiga do dziś. Jestem zadowolony z obsługi w ASO - REN-CAR Rybnik.
U mnie właśnie gaz nie schodzi nagle - poprzednio nabijałem układ w czerwcu 2018 roku. Problem stwierdziłem ponownie dopiero wiosną 2020. Gdzieś ewidentnie jest drobny wyciek, ale ani ASO, ani znajomy specjalista od klimy nie mogą go znaleźć. Podejrzenie jest, że to parownik pod deską.



ODPOWIEDZ

Wróć do „VI Generacja (2015- ... )”