Griggs GR40SS "Super Street" Chassis
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz
- Deftronic
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 489
- Rejestracja: 2008-10-08, 11:13
- Model: Shelby GT500
- Silnik: V8 5.4
- Kolor: Grabber Orange
- Lokalizacja:: Acheron
Griggs GR40SS "Super Street" Chassis
Zatem stało się. Gucio ma zmienione zawieszenie na Griggs GR40SS "Super Street". Na razie wrzucam zdjęcia jak to wygląda po montażu. Wrażeniami z jazdy podzielę się za parę dni, chciaż kilka rzeczy natychmiast dało się wyczuć.
http://www.dinxproject.org" onclick="window.open(this.href);return false;
- Deftronic
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 489
- Rejestracja: 2008-10-08, 11:13
- Model: Shelby GT500
- Silnik: V8 5.4
- Kolor: Grabber Orange
- Lokalizacja:: Acheron
Generalnie jest tak, że podczas zamawiania podaje się dokładnie typ Mustanga oraz przeróbki (np. inne felgi niż standardowe, hamulce, wydech, moc itp.). W praktyce okazało się, że trzeba było wszystko trochę dostosowywać. Jak powiedział mechanik, który mi to instalował - były to drobne problemy, aczkolwiek czasochłonne (montaż miał trwać 2 dni, skończyło się na 3 dniach - na szczęście rachunek wystawiono za 2 dni pracy ). U mnie główny problem był z rurą od tłumika, którą trzeba było lekko odgiąć, gdyż inaczej problem był z zamocowaniem jednego z elementu.
http://www.dinxproject.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Zrob zdjecie jak auto siadlo i czy siadlo - jak z boku wyglada - obnizone jest zawieszenie ??
Czy jest znacznei twardszy . Powiedz co wylecialo :
wachacze , amory , drazki ..??
Jacek z tego co widze spawac tez trzeba .. ( mocując wzmocnienia )
A jeszce cos - czy wachacz srodkowy zostal fabryczny - ten co trzyma most na srodku - bo boczne widze ze za z Griggsa .
- nie wiesz czy jak bym chciał wymienić wal na jednoczęściowy aluminiowy to konstrukcja możne w to uniemożliwić ??
Dzieki za fotki - super - patrze na nie i widze ze zawieszenie jast w sumie proste a skuteczne ( jak pisza ) . Ty opiszesz wrazenai .
Powiedz jeszcze jedno : przednie to tylko amory wymienione czy cos wiecej ?
Czy jest znacznei twardszy . Powiedz co wylecialo :
wachacze , amory , drazki ..??
Jacek z tego co widze spawac tez trzeba .. ( mocując wzmocnienia )
A jeszce cos - czy wachacz srodkowy zostal fabryczny - ten co trzyma most na srodku - bo boczne widze ze za z Griggsa .
- nie wiesz czy jak bym chciał wymienić wal na jednoczęściowy aluminiowy to konstrukcja możne w to uniemożliwić ??
Dzieki za fotki - super - patrze na nie i widze ze zawieszenie jast w sumie proste a skuteczne ( jak pisza ) . Ty opiszesz wrazenai .
Powiedz jeszcze jedno : przednie to tylko amory wymienione czy cos wiecej ?
- Deftronic
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 489
- Rejestracja: 2008-10-08, 11:13
- Model: Shelby GT500
- Silnik: V8 5.4
- Kolor: Grabber Orange
- Lokalizacja:: Acheron
Samochód został obniżony o 2 cale w przedzie i 1 cal w tyle. Oczywiście można to sobie regulować, ale tak dla mnie jest OK. Przy obciążonym bagażniku i tylnych siedzeniach koła uderzałyby o nadkola.
W skutek obniżenia samochód ma jeszcze twardsze zawieszenie, w tej chwili - "w czuciu" bardzo podobne do Subaru Imprezy 22b (nawet taka sama wysokość! w weekend dokładnie oba porównam i zmierzę - bo sprawdzałem portfelem z dokumentami ). Teraz czuć każdą nierówność na drodze, ale nie jest źle - zasługa foteli.
To co się od razu daje zauważyć - dużo lepsze i pewniejsze prowadzenie. Z większą prędkością mogę wchodzić w zakręt. Samochód przylega do drogi jak wspomniane Subaru (to duży komplement). Zniknął - zupełnie - efekt skakania tylnej osi. W weekend zrobię zdjęcia i je zamieszczę (także cześći, które zostały zdemontowane - swoją drogą, zdemontowane zawieszenie z przodu "trochę" waży).
Co do instalacji jednoczęściowego, aluminiowego wału - jak powiedział Simon, mechanik który mi to wszystko robił - nie powinno być problemów.
Na skutek obniżenia samochodu zmienił się... odgłos wydechu! Jest teraz tak pomieszany, trochę BORLI, a trochę w stylu starego amerykańskiego muscle cara (tak mi się kojarzy).
Ponadto słyszalny jest dodatkowy dźwięk (najlepiej w zamkniętej kabinie), bardzo specyficzny - tak naprawdę to przypomina on dźwięk spotykany przy samochodach sportowych serii GT (2, 3). Zawsze myślałem, że jest to odgłos silnika, a to jest efekt - podobno - obniżenia zawieszenia. Nie wiem, może to nagram (uda się uchwycić ten dżwięk) albo znajdę gdzieś na YouTube. Mam samochód niewyciszony żadnymi matami, ale powiekm szczerze, ten odgłos nie przeszkadza. Po prostu zmienił się trochę odgłos dochodzący do kabiny. To tyle w skrócie i tak na gorąco. Po wekendzie zamieszczę dodatkowe zdjęcia i uwagi.
Na pewno nie żałuję wymiany zawieszenia. Magda trochę kwęka, że rozmył się gdzieś jej ulubiony odgłos wydechu BORLI a'la Syrena 105 (czyli:brum...brumbrumbrumbrumbrum...brumbrum... ), ale zauważa też, że auto prowadzi się pewniej i faktycznie lepiej przylega do drogi. Jest sztywniejsze, bardziej twarde, ale to nie przeszkadza.
W skutek obniżenia samochód ma jeszcze twardsze zawieszenie, w tej chwili - "w czuciu" bardzo podobne do Subaru Imprezy 22b (nawet taka sama wysokość! w weekend dokładnie oba porównam i zmierzę - bo sprawdzałem portfelem z dokumentami ). Teraz czuć każdą nierówność na drodze, ale nie jest źle - zasługa foteli.
To co się od razu daje zauważyć - dużo lepsze i pewniejsze prowadzenie. Z większą prędkością mogę wchodzić w zakręt. Samochód przylega do drogi jak wspomniane Subaru (to duży komplement). Zniknął - zupełnie - efekt skakania tylnej osi. W weekend zrobię zdjęcia i je zamieszczę (także cześći, które zostały zdemontowane - swoją drogą, zdemontowane zawieszenie z przodu "trochę" waży).
Co do instalacji jednoczęściowego, aluminiowego wału - jak powiedział Simon, mechanik który mi to wszystko robił - nie powinno być problemów.
Na skutek obniżenia samochodu zmienił się... odgłos wydechu! Jest teraz tak pomieszany, trochę BORLI, a trochę w stylu starego amerykańskiego muscle cara (tak mi się kojarzy).
Ponadto słyszalny jest dodatkowy dźwięk (najlepiej w zamkniętej kabinie), bardzo specyficzny - tak naprawdę to przypomina on dźwięk spotykany przy samochodach sportowych serii GT (2, 3). Zawsze myślałem, że jest to odgłos silnika, a to jest efekt - podobno - obniżenia zawieszenia. Nie wiem, może to nagram (uda się uchwycić ten dżwięk) albo znajdę gdzieś na YouTube. Mam samochód niewyciszony żadnymi matami, ale powiekm szczerze, ten odgłos nie przeszkadza. Po prostu zmienił się trochę odgłos dochodzący do kabiny. To tyle w skrócie i tak na gorąco. Po wekendzie zamieszczę dodatkowe zdjęcia i uwagi.
Na pewno nie żałuję wymiany zawieszenia. Magda trochę kwęka, że rozmył się gdzieś jej ulubiony odgłos wydechu BORLI a'la Syrena 105 (czyli:brum...brumbrumbrumbrumbrum...brumbrum... ), ale zauważa też, że auto prowadzi się pewniej i faktycznie lepiej przylega do drogi. Jest sztywniejsze, bardziej twarde, ale to nie przeszkadza.
http://www.dinxproject.org" onclick="window.open(this.href);return false;
- Deftronic
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 489
- Rejestracja: 2008-10-08, 11:13
- Model: Shelby GT500
- Silnik: V8 5.4
- Kolor: Grabber Orange
- Lokalizacja:: Acheron
PMN - Dzięki! Też się cieszę, bo jest duuużo lepiej.
Dorzucam obiecane Alustarowi zdjęcia tego co zostało zdemontowane.
Dzisiaj zmierzyłem też dokładnie wysokość zwieszenia tj. odległość od ziemi progu i wynosi ona: 11.5cm w przedzie (początek progu - przy przednim kole) i 13.5cm w tyle (koniec progu - przy tylnym kole).
Dla porównania. Dla Subaru Ipreza 22B wartości wynoszą odpowiednio po 13 cm.
Zdjęcia auta z boku - za parę dni w weekend nie miałem czasu, a dzisiaj pogoda jest paskudna.
[/b]
Dorzucam obiecane Alustarowi zdjęcia tego co zostało zdemontowane.
Dzisiaj zmierzyłem też dokładnie wysokość zwieszenia tj. odległość od ziemi progu i wynosi ona: 11.5cm w przedzie (początek progu - przy przednim kole) i 13.5cm w tyle (koniec progu - przy tylnym kole).
Dla porównania. Dla Subaru Ipreza 22B wartości wynoszą odpowiednio po 13 cm.
Zdjęcia auta z boku - za parę dni w weekend nie miałem czasu, a dzisiaj pogoda jest paskudna.
[/b]
http://www.dinxproject.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Deftronic, Dziki za fotki - sadze ze będą bardzo pomocne:
sadze ze sporo odciążyłeś przy okazji autko , nie mówiąc o trakcji..
Powoli już się przyzwyczajasz do nowego stylu jazdy, ale chyba tor pokaże co daje to zawieszenie.
ostatnio Piro mi mówił ze zawieszenie jest do bani w naszych autach - tez zmienił .
cyt " zmień zawias bo się zabijasz "
sadze ze sporo odciążyłeś przy okazji autko , nie mówiąc o trakcji..
Powoli już się przyzwyczajasz do nowego stylu jazdy, ale chyba tor pokaże co daje to zawieszenie.
ostatnio Piro mi mówił ze zawieszenie jest do bani w naszych autach - tez zmienił .
cyt " zmień zawias bo się zabijasz "
- Deftronic
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 489
- Rejestracja: 2008-10-08, 11:13
- Model: Shelby GT500
- Silnik: V8 5.4
- Kolor: Grabber Orange
- Lokalizacja:: Acheron
Reszta fotek pokazująca obniżone zawieszenie Gucia. Tak jest OK i tak muszę już uważać aby nie przyhaczyć dolnym spoilerem na wszelkich podjazdach. Samo zawieszenie jest dosyć głośne (tzn. głośniejsze niż oryginalne) i słychać je wyraźnie jak pracuje (to jest chyba ten specyficzny dźwięk który dochodzi do kabiny i nakłada się na odgłos wydechu).
http://www.dinxproject.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Jest : wtedy przy zamowieniu podaje sie zeby bylo przystosowane z opcja tak szerokich opon i wszystko gra..MW pisze:Może zrobie małe OT ale mam takie pytanie
Czy pod takie zawieszenie jakie Ty zamontowałeś jest możliwość założenia na tył opon o szerokości 345 lub 355mm? czy trzeba założyć jakiś inny model zawieszenia??
( wejdz w wolnej chwili do nich na strone i wtedy przy opcji podstawowej dodajesz takie rzeczy jak regulowane...szersze opony .. itd itd.. )
- PMN
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 58
- Rejestracja: 2008-10-03, 23:59
- Model: Shelby GT500
- Silnik: V8 5.4
- Kolor: performance white/blue
Deftronic, sprawdzałeś jak zachowanie przy większych prędkościach (na wprost). Chodzi mi o to, czy zawieszenie w jakiś znaczący sposób poprawiło niestabilność auta przy 150MPH+.
Wiem, że aerodynamika odgrywa tu chyba największą rolę, ale ciekaw jestem ile daje Griggs upgrade.
Pozdr,
Wiem, że aerodynamika odgrywa tu chyba największą rolę, ale ciekaw jestem ile daje Griggs upgrade.
Pozdr,
2009r Shelby GT500 - 12.1s
2010r M3 Turbo - 10.2s
2010r M3 Turbo - 10.2s
Dla wytrwalych bo dlugo sie laduje .Niezle ujecie pracy zawieszenia . Polecam
http://gr40cars.com/downl...2%20youtube.mov
- opony Hosiery 305/35/18
tutaj na torze ( zauwazcei przy wylaczonej trakcji )
http://gr40cars.com/downloads/videos/Laguna%20HDlow.mov
http://gr40cars.com/downl...2%20youtube.mov
- opony Hosiery 305/35/18
tutaj na torze ( zauwazcei przy wylaczonej trakcji )
http://gr40cars.com/downloads/videos/Laguna%20HDlow.mov
AluStar, czy mógłbyś wrzucic jeszcze raz pierwszy link? Bo niekompletny dodales. Drugi dziala dobrze, obejrzalem go i jestem w szoku Oto co zauwazylem
Na koncu filmu pojawia sie komunikat
"Samochód jest taki jaki został dostarczony od dilera Forda/Griggs'a. Nic nie zostało usunięte ani wymienione w celu zmniejszenia masy auta w żadnym stopniu. Ma pelne wyposażenie wewnętrzne: A/C, Sound system, poduszki itd. i jest w pelni dopuszczony do ruchu na ulicy."
To ja sie teraz pytam! Czy seryjne GT zaopatrzone tylko w zawieche Griggs'a jest idealne na tor? Z tego co widzimy, jest!
Na koncu filmu pojawia sie komunikat
"Samochód jest taki jaki został dostarczony od dilera Forda/Griggs'a. Nic nie zostało usunięte ani wymienione w celu zmniejszenia masy auta w żadnym stopniu. Ma pelne wyposażenie wewnętrzne: A/C, Sound system, poduszki itd. i jest w pelni dopuszczony do ruchu na ulicy."
To ja sie teraz pytam! Czy seryjne GT zaopatrzone tylko w zawieche Griggs'a jest idealne na tor? Z tego co widzimy, jest!
Mariusz