uszczelniacz + łożysko półosi

skrzynia, wał, tylni most

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

artek
Młodszy Forumowicz
Posty: 12
Rejestracja: 2013-09-03, 12:46
Model: 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: czarny

uszczelniacz + łożysko półosi

Post autor: artek » 2013-11-09, 19:51

Witam. Jak w temacie Będą pasować od starego modelu ?
dzieki za podpowiedz



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: uszczelniacz + łożysko półosi

Post autor: caniggia » 2013-12-09, 11:38

Jeżeli o starym modelu mówisz 2005, to tak.



Awatar użytkownika
Mariusz PonyV6
Młodszy Forumowicz
Posty: 79
Rejestracja: 2013-02-04, 20:19
Model: 2008 Pony V6
Silnik: V6 4.0
Kolor: Dark Candy Apple Red

Re: uszczelniacz + łożysko półosi

Post autor: Mariusz PonyV6 » 2014-05-07, 19:07

czy jest jakiś problem żeby kupić uszczelniacz tylnej półosi do V6 z 2008 roku? Te na allegro nie są dokładnie opisane czy pasują akurat do tego modelu, a chciałbym kupić zanim zacznę rozbierać, żeby nie tracić czasu.
Dzisiaj zauważyłem że prawa strona puściła więc wymienię od razu obie strony, tylko gdzie najlepiej to kupić ? Może razem z łożyskami ?



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: uszczelniacz + łożysko półosi

Post autor: caniggia » 2014-05-07, 19:23

Sa takie same jak w gt, w usa Olkusz mają. Ale łożyska są chińskie i są za luźne, koyo można w pl kupić, ale kosztują ok 400. Komplet w usa kosztuje ok 50 dol



Awatar użytkownika
Mariusz PonyV6
Młodszy Forumowicz
Posty: 79
Rejestracja: 2013-02-04, 20:19
Model: 2008 Pony V6
Silnik: V6 4.0
Kolor: Dark Candy Apple Red

Re: uszczelniacz + łożysko półosi

Post autor: Mariusz PonyV6 » 2014-05-07, 20:51

a co z tym luzem? są głośne ? stukają ? po co w ogóle sprzedają za luźne łożyska ?



Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2393
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Re: uszczelniacz + łożysko półosi

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2014-05-08, 21:08

ostatnio przeglądałem stronę z częściami usaolkusz i tam mają zestaw naprawczy łożyska półosi z symeringiem
to jest coś takiego że przesuwa bieżnie łożyska na inne nie wypracowane miejsce półosi , zakładałem takie łożyska do swojego SN95 i kasowało mi wtedy luz łożyska , te co ja zakładałem zestawy naprawcze miały nawet podwójny symering że smarowanie było smarem a nie olejem z mostu



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: uszczelniacz + łożysko półosi

Post autor: caniggia » 2014-05-08, 21:10

Naprawcze pasują



Awatar użytkownika
KaMYk
Stowarzyszenie MKP
Posty: 235
Rejestracja: 2017-10-13, 12:48
Model: GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czarny
Lokalizacja:: Mochowo

Re: uszczelniacz + łożysko półosi

Post autor: KaMYk » 2017-11-07, 14:41

Jak już jest temat łożysk, to nie będę zakładał nowego.
A jak wymienić takowe łożyska?
Rozumiem, że olej z mostu do wymiany, bo bo zdjęciu uszczelniacza wyleci.
Trzeba zdemontować zacisk, tarcze, piastę, aż dojdziemy do gołej ośki.

Są jakieś triki, coś co ułatwia demontaż tych elementów i łożysk, czy też nie ma niespodzianek?

Przy okazji piasty przednie, są na stożku na zwrotnicy, czy tylko dokręcane nakrętką, a czop zwrotnicy jest wałkiem?



Awatar użytkownika
pavlito
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1306
Rejestracja: 2008-12-21, 03:34
Model: GT 05 premium manual
Silnik: V8 4.6
Kolor: Sonic Blue

Re: uszczelniacz + łożysko półosi

Post autor: pavlito » 2017-11-07, 15:05

KaMYk pisze:Jak już jest temat łożysk, to nie będę zakładał nowego.
A jak wymienić takowe łożyska?
Rozumiem, że olej z mostu do wymiany, bo bo zdjęciu uszczelniacza wyleci.
Trzeba zdemontować zacisk, tarcze, piastę, aż dojdziemy do gołej ośki.

Są jakieś triki, coś co ułatwia demontaż tych elementów i łożysk, czy też nie ma niespodzianek?

Przy okazji piasty przednie, są na stożku na zwrotnicy, czy tylko dokręcane nakrętką, a czop zwrotnicy jest wałkiem?
Żeby dobrać się do łożyska tylnego musisz wyciągnąć półośki z mostu (a więc otworzyć most).



Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2393
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Re: uszczelniacz + łożysko półosi

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2017-11-07, 19:39

KaMYk pisze:Jak już jest temat łożysk, to nie będę zakładał nowego.
A jak wymienić takowe łożyska?
Rozumiem, że olej z mostu do wymiany, bo bo zdjęciu uszczelniacza wyleci.
Trzeba zdemontować zacisk, tarcze, piastę, aż dojdziemy do gołej ośki.

Są jakieś triki, coś co ułatwia demontaż tych elementów i łożysk, czy też nie ma niespodzianek?

Przy okazji piasty przednie, są na stożku na zwrotnicy, czy tylko dokręcane nakrętką, a czop zwrotnicy jest wałkiem?
ja przy okazji bym wymienił tarczki szpery i uważaj czy lejesz olej z modyfikatorem do szpery



Awatar użytkownika
KaMYk
Stowarzyszenie MKP
Posty: 235
Rejestracja: 2017-10-13, 12:48
Model: GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czarny
Lokalizacja:: Mochowo

Re: uszczelniacz + łożysko półosi

Post autor: KaMYk » 2017-11-07, 20:48

Dziękuję za wyjaśnienia, trochę też już doczytałem.
Pytanie zasadnicze, jakie przebiegi te łożyska tylne wytrzymują?
Czy 114tys .km to dużo dla nich czy mało?
Olej to już doczytałem, że MOTUL GEAR COMPETITION 75W-140 z modyfikatorem tarcia.



Awatar użytkownika
pavlito
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1306
Rejestracja: 2008-12-21, 03:34
Model: GT 05 premium manual
Silnik: V8 4.6
Kolor: Sonic Blue

Re: uszczelniacz + łożysko półosi

Post autor: pavlito » 2017-11-07, 22:27

KaMYk pisze:Dziękuję za wyjaśnienia, trochę też już doczytałem.
Pytanie zasadnicze, jakie przebiegi te łożyska tylne wytrzymują?
Czy 114tys .km to dużo dla nich czy mało?
Olej to już doczytałem, że MOTUL GEAR COMPETITION 75W-140 z modyfikatorem tarcia.
Ja ma 190 kkm i nic łożyskom tylnym nie dolega, aczkolwiek wymieniałem już uszczelniacze (jakieś 15 kkm temu). Przy okazji sprawdzaliśmy tarczki szpery i też nic nie trzeba było z nimi robić. Trwałość zależy w dużym stopniu od intensywności eksploatacji.

Przednie łożyska, to już inna sprawa...



Awatar użytkownika
KaMYk
Stowarzyszenie MKP
Posty: 235
Rejestracja: 2017-10-13, 12:48
Model: GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czarny
Lokalizacja:: Mochowo

Re: uszczelniacz + łożysko półosi

Post autor: KaMYk » 2017-11-07, 22:43

No właśnie zacznę od tych z przodu oraz wymiana tych opon
i dopiero później będę się przyglądał tylnym łożyskom.
A przednie piasty to ten czop zwrotnicy to stożek czy walec?
potrzebny jest dobry ściągacz, czy wystarczy tę nakrętkę odkręcić i piasta zejdzie ze zwrotnicy?
Pewnie stożek, bo na walcu piasta by się na czopie zwrotnicy mogła obracać



Awatar użytkownika
pavlito
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1306
Rejestracja: 2008-12-21, 03:34
Model: GT 05 premium manual
Silnik: V8 4.6
Kolor: Sonic Blue

Re: uszczelniacz + łożysko półosi

Post autor: pavlito » 2017-11-07, 23:46

Raczej walec. Nakrętka (chyba rozmiar 36) dociska łożysko do zwrotnicy. Wymagany jest duży moment dokręcania ok. 275 nm.
Ja ze ściąganiem piasty nie miałem dużego problemu. Bardziej mi się tarcza przykleiła do piasty, niż piasta do zwrotnicy, ale może u innych było inaczej.
Jest sporo filmów w necie o wymianie piasty.



Awatar użytkownika
KaMYk
Stowarzyszenie MKP
Posty: 235
Rejestracja: 2017-10-13, 12:48
Model: GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czarny
Lokalizacja:: Mochowo

Re: uszczelniacz + łożysko półosi

Post autor: KaMYk » 2017-11-08, 08:00

Dzięki za info, informacje zdobywam :)

Jest fajna strona z instrukcjami serwisowymi, z której zawsze korzystam (w przypadku Opla, a teraz także Mustanga)
http://workshop-manuals.com/ford/mustan ... air/front/

Ten moment to nawet 300Nm

Czy razem z piastą kupując nową, jest też w komplecie ta nakrętka? Muszę popytać u sprzedających.
Zgodnie z serwisówką, są one jednorazowe i należy je wymienić.
W konstrukcjach FWD to piasta jest przykręcana 3 śrubami od tyłu, tu całe koło trzyma ta jedna nakrętka, to musi być wszystko dobrze zrobione, żeby koło nie poszło przodem :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „8.przeniesienie napędu”