uszczelniacz + łożysko półosi
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 12
- Rejestracja: 2013-09-03, 12:46
- Model: 2012
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: czarny
uszczelniacz + łożysko półosi
Witam. Jak w temacie Będą pasować od starego modelu ?
dzieki za podpowiedz
dzieki za podpowiedz
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
- Mariusz PonyV6
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 79
- Rejestracja: 2013-02-04, 20:19
- Model: 2008 Pony V6
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: Dark Candy Apple Red
Re: uszczelniacz + łożysko półosi
czy jest jakiś problem żeby kupić uszczelniacz tylnej półosi do V6 z 2008 roku? Te na allegro nie są dokładnie opisane czy pasują akurat do tego modelu, a chciałbym kupić zanim zacznę rozbierać, żeby nie tracić czasu.
Dzisiaj zauważyłem że prawa strona puściła więc wymienię od razu obie strony, tylko gdzie najlepiej to kupić ? Może razem z łożyskami ?
Dzisiaj zauważyłem że prawa strona puściła więc wymienię od razu obie strony, tylko gdzie najlepiej to kupić ? Może razem z łożyskami ?
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
Re: uszczelniacz + łożysko półosi
Sa takie same jak w gt, w usa Olkusz mają. Ale łożyska są chińskie i są za luźne, koyo można w pl kupić, ale kosztują ok 400. Komplet w usa kosztuje ok 50 dol
- Mariusz PonyV6
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 79
- Rejestracja: 2013-02-04, 20:19
- Model: 2008 Pony V6
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: Dark Candy Apple Red
Re: uszczelniacz + łożysko półosi
a co z tym luzem? są głośne ? stukają ? po co w ogóle sprzedają za luźne łożyska ?
- RAFAŁ (GROSZEK)
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 2393
- Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
- Model: był SN95 jest GT2011
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: SREBRNY
Re: uszczelniacz + łożysko półosi
ostatnio przeglądałem stronę z częściami usaolkusz i tam mają zestaw naprawczy łożyska półosi z symeringiem
to jest coś takiego że przesuwa bieżnie łożyska na inne nie wypracowane miejsce półosi , zakładałem takie łożyska do swojego SN95 i kasowało mi wtedy luz łożyska , te co ja zakładałem zestawy naprawcze miały nawet podwójny symering że smarowanie było smarem a nie olejem z mostu
to jest coś takiego że przesuwa bieżnie łożyska na inne nie wypracowane miejsce półosi , zakładałem takie łożyska do swojego SN95 i kasowało mi wtedy luz łożyska , te co ja zakładałem zestawy naprawcze miały nawet podwójny symering że smarowanie było smarem a nie olejem z mostu
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
- KaMYk
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 235
- Rejestracja: 2017-10-13, 12:48
- Model: GT
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Czarny
- Lokalizacja:: Mochowo
Re: uszczelniacz + łożysko półosi
Jak już jest temat łożysk, to nie będę zakładał nowego.
A jak wymienić takowe łożyska?
Rozumiem, że olej z mostu do wymiany, bo bo zdjęciu uszczelniacza wyleci.
Trzeba zdemontować zacisk, tarcze, piastę, aż dojdziemy do gołej ośki.
Są jakieś triki, coś co ułatwia demontaż tych elementów i łożysk, czy też nie ma niespodzianek?
Przy okazji piasty przednie, są na stożku na zwrotnicy, czy tylko dokręcane nakrętką, a czop zwrotnicy jest wałkiem?
A jak wymienić takowe łożyska?
Rozumiem, że olej z mostu do wymiany, bo bo zdjęciu uszczelniacza wyleci.
Trzeba zdemontować zacisk, tarcze, piastę, aż dojdziemy do gołej ośki.
Są jakieś triki, coś co ułatwia demontaż tych elementów i łożysk, czy też nie ma niespodzianek?
Przy okazji piasty przednie, są na stożku na zwrotnicy, czy tylko dokręcane nakrętką, a czop zwrotnicy jest wałkiem?
- pavlito
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1306
- Rejestracja: 2008-12-21, 03:34
- Model: GT 05 premium manual
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Sonic Blue
Re: uszczelniacz + łożysko półosi
Żeby dobrać się do łożyska tylnego musisz wyciągnąć półośki z mostu (a więc otworzyć most).KaMYk pisze:Jak już jest temat łożysk, to nie będę zakładał nowego.
A jak wymienić takowe łożyska?
Rozumiem, że olej z mostu do wymiany, bo bo zdjęciu uszczelniacza wyleci.
Trzeba zdemontować zacisk, tarcze, piastę, aż dojdziemy do gołej ośki.
Są jakieś triki, coś co ułatwia demontaż tych elementów i łożysk, czy też nie ma niespodzianek?
Przy okazji piasty przednie, są na stożku na zwrotnicy, czy tylko dokręcane nakrętką, a czop zwrotnicy jest wałkiem?
- RAFAŁ (GROSZEK)
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 2393
- Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
- Model: był SN95 jest GT2011
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: SREBRNY
Re: uszczelniacz + łożysko półosi
ja przy okazji bym wymienił tarczki szpery i uważaj czy lejesz olej z modyfikatorem do szperyKaMYk pisze:Jak już jest temat łożysk, to nie będę zakładał nowego.
A jak wymienić takowe łożyska?
Rozumiem, że olej z mostu do wymiany, bo bo zdjęciu uszczelniacza wyleci.
Trzeba zdemontować zacisk, tarcze, piastę, aż dojdziemy do gołej ośki.
Są jakieś triki, coś co ułatwia demontaż tych elementów i łożysk, czy też nie ma niespodzianek?
Przy okazji piasty przednie, są na stożku na zwrotnicy, czy tylko dokręcane nakrętką, a czop zwrotnicy jest wałkiem?
- KaMYk
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 235
- Rejestracja: 2017-10-13, 12:48
- Model: GT
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Czarny
- Lokalizacja:: Mochowo
Re: uszczelniacz + łożysko półosi
Dziękuję za wyjaśnienia, trochę też już doczytałem.
Pytanie zasadnicze, jakie przebiegi te łożyska tylne wytrzymują?
Czy 114tys .km to dużo dla nich czy mało?
Olej to już doczytałem, że MOTUL GEAR COMPETITION 75W-140 z modyfikatorem tarcia.
Pytanie zasadnicze, jakie przebiegi te łożyska tylne wytrzymują?
Czy 114tys .km to dużo dla nich czy mało?
Olej to już doczytałem, że MOTUL GEAR COMPETITION 75W-140 z modyfikatorem tarcia.
- pavlito
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1306
- Rejestracja: 2008-12-21, 03:34
- Model: GT 05 premium manual
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Sonic Blue
Re: uszczelniacz + łożysko półosi
Ja ma 190 kkm i nic łożyskom tylnym nie dolega, aczkolwiek wymieniałem już uszczelniacze (jakieś 15 kkm temu). Przy okazji sprawdzaliśmy tarczki szpery i też nic nie trzeba było z nimi robić. Trwałość zależy w dużym stopniu od intensywności eksploatacji.KaMYk pisze:Dziękuję za wyjaśnienia, trochę też już doczytałem.
Pytanie zasadnicze, jakie przebiegi te łożyska tylne wytrzymują?
Czy 114tys .km to dużo dla nich czy mało?
Olej to już doczytałem, że MOTUL GEAR COMPETITION 75W-140 z modyfikatorem tarcia.
Przednie łożyska, to już inna sprawa...
- KaMYk
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 235
- Rejestracja: 2017-10-13, 12:48
- Model: GT
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Czarny
- Lokalizacja:: Mochowo
Re: uszczelniacz + łożysko półosi
No właśnie zacznę od tych z przodu oraz wymiana tych opon
i dopiero później będę się przyglądał tylnym łożyskom.
A przednie piasty to ten czop zwrotnicy to stożek czy walec?
potrzebny jest dobry ściągacz, czy wystarczy tę nakrętkę odkręcić i piasta zejdzie ze zwrotnicy?
Pewnie stożek, bo na walcu piasta by się na czopie zwrotnicy mogła obracać
i dopiero później będę się przyglądał tylnym łożyskom.
A przednie piasty to ten czop zwrotnicy to stożek czy walec?
potrzebny jest dobry ściągacz, czy wystarczy tę nakrętkę odkręcić i piasta zejdzie ze zwrotnicy?
Pewnie stożek, bo na walcu piasta by się na czopie zwrotnicy mogła obracać
- pavlito
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1306
- Rejestracja: 2008-12-21, 03:34
- Model: GT 05 premium manual
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Sonic Blue
Re: uszczelniacz + łożysko półosi
Raczej walec. Nakrętka (chyba rozmiar 36) dociska łożysko do zwrotnicy. Wymagany jest duży moment dokręcania ok. 275 nm.
Ja ze ściąganiem piasty nie miałem dużego problemu. Bardziej mi się tarcza przykleiła do piasty, niż piasta do zwrotnicy, ale może u innych było inaczej.
Jest sporo filmów w necie o wymianie piasty.
Ja ze ściąganiem piasty nie miałem dużego problemu. Bardziej mi się tarcza przykleiła do piasty, niż piasta do zwrotnicy, ale może u innych było inaczej.
Jest sporo filmów w necie o wymianie piasty.
- KaMYk
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 235
- Rejestracja: 2017-10-13, 12:48
- Model: GT
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Czarny
- Lokalizacja:: Mochowo
Re: uszczelniacz + łożysko półosi
Dzięki za info, informacje zdobywam ![Wesoly :)](./images/smilies/smile.gif)
Jest fajna strona z instrukcjami serwisowymi, z której zawsze korzystam (w przypadku Opla, a teraz także Mustanga)
http://workshop-manuals.com/ford/mustan ... air/front/
Ten moment to nawet 300Nm
Czy razem z piastą kupując nową, jest też w komplecie ta nakrętka? Muszę popytać u sprzedających.
Zgodnie z serwisówką, są one jednorazowe i należy je wymienić.
W konstrukcjach FWD to piasta jest przykręcana 3 śrubami od tyłu, tu całe koło trzyma ta jedna nakrętka, to musi być wszystko dobrze zrobione, żeby koło nie poszło przodem![Wesoly :)](./images/smilies/smile.gif)
![Wesoly :)](./images/smilies/smile.gif)
Jest fajna strona z instrukcjami serwisowymi, z której zawsze korzystam (w przypadku Opla, a teraz także Mustanga)
http://workshop-manuals.com/ford/mustan ... air/front/
Ten moment to nawet 300Nm
Czy razem z piastą kupując nową, jest też w komplecie ta nakrętka? Muszę popytać u sprzedających.
Zgodnie z serwisówką, są one jednorazowe i należy je wymienić.
W konstrukcjach FWD to piasta jest przykręcana 3 śrubami od tyłu, tu całe koło trzyma ta jedna nakrętka, to musi być wszystko dobrze zrobione, żeby koło nie poszło przodem
![Wesoly :)](./images/smilies/smile.gif)