Grzejąca się pompa paliwa

Informacje i porady specyficzne dla silników V8

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

Awatar użytkownika
swiadeka
Stowarzyszenie MKP
Posty: 676
Rejestracja: 2009-04-14, 16:58
Model: GT Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: bordowy i białe pasy

Grzejąca się pompa paliwa

Post autor: swiadeka » 2012-06-25, 10:37

Cześć,
Jestem po istotnych modyfikacjach, między innymi mam, wymienioną pompę paliwa na zewnętrzną bez powrotu 330l/h. Niestety mam z nią lub czymś po drodze poważne problemy. Standardowo mam podawanie paliwa o ciśnieniu 1.9 bara. Jest w porządku dopóki na zewnątrz jest w miarę chłodno. Przy temperaturze 25 stopni zaczynają się problemy. Podczas jazdy w pewnym momencie spada ciśnienie do 0,6-0,8 bara i jestem w stanie jeszcze przejechać kawałek drogi, ale ciśnienie dalej spada, aż auto gaśnie. Jak pompa pracuje bez zarzutu, to ma taką temperaturę, że bez problemu mogę ją dotknąć, ale jak pojawiają się problemy, to ma chyba z 60-70 stopni i muszę czekać aż ostygnie. Później odpalam i wszystko jest w porządku do następnego przypadku. Mam kontrolkę check engine z błędem, że na szynie nie ma paliwa.
Powinienem również nadmienić, że przy rozkręcaniu turbo na drugim i trzecim biegu mój stang potrafi przytkać się na sekundę w okolicach 4 tys. obrotów i dalej znowu ciągnie jakby nigdy nic. Stracha mam przy wyprzedzaniu, wiadomo chyba dlaczego :przestraszony: Może jedno z drugim ma związek, dlatego również opisuję ten problem.
Filtr paliwa wymieniałem w okolicach 70 tys. km. Teraz mam 110 tys. Na warsztacie znaleźli sparciały przewód od zbiornika do pompy i wymienili, ale problem nie ustąpił. Będą szukać dalej, ale może ktoś z klubowiczów spotkał się takim problemem. Powrotu nie zamierzam na razie robić, chyba, że nie uda się tego ogarnąć.

Będę wdzięczny za pomoc, co może być przyczyną.

pzdr


Arek

rick
Członek Honorowy MKP
Posty: 1206
Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
Model: 67 fastback
Silnik: V8 4.6
Kolor: primer,czarny,bialy

Re: Grzejąca się pompa paliwa

Post autor: rick » 2012-06-25, 14:23

sprawdzić filtr nie jest zainstalowany źle, czasami filtry(Fram) rozpadnie się w środku

pompa paliwa zaczyna zużycie(wear out)

Ta strona może zaoferować niektóre wskazówki z systemem EVAP
http://www.stangnet.com/mustang-forums/ ... 790166/~~V" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
swiadeka
Stowarzyszenie MKP
Posty: 676
Rejestracja: 2009-04-14, 16:58
Model: GT Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: bordowy i białe pasy

Re: Grzejąca się pompa paliwa

Post autor: swiadeka » 2012-06-26, 11:23

Dzięki za podpowiedź. Kupiłem dzisiaj filtr. Zobaczymy czy coś pomoże.

pzdr


Arek

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Grzejąca się pompa paliwa

Post autor: caniggia » 2012-06-26, 14:48

swiadeka pisze:Dzięki za podpowiedź. Kupiłem dzisiaj filtr. Zobaczymy czy coś pomoże.

pzdr
Raczej nie pomoże, bo na zimnym też by nie działał.

Pompa zamontowana w miejscu, gdzie nie bardzo ma chłodzenie, gdy się montuje na zewnątrz, to zazwyczaj pod autem.
Ona się najzwyczajniej w świecie przyciera moim zdaniem.



Awatar użytkownika
swiadeka
Stowarzyszenie MKP
Posty: 676
Rejestracja: 2009-04-14, 16:58
Model: GT Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: bordowy i białe pasy

Re: Grzejąca się pompa paliwa

Post autor: swiadeka » 2012-06-26, 15:59

Filtr Pawle już kupiony, to wymienię przy okazji, bo już czas. Wydaje mi się, że rzeczywiście to jednak nie jest filtr, ponieważ zauważyłem, że problemy pojawiają się jak jadę w korku. Dzisiaj nie jest zbyt ciepło, ale postałem trochę w centrum miasta i pompa zagrzała się znowu. Wtedy przestaje pompować paliwo. Odnoszę wrażenie, że nawet doprowadzenie chłodzenia powietrzem nic nie pomoże, bo jak stoję na drodze, to i tak nie będzie chłodzenia. Pozostaje mieć nadzieję, że może coś z nią jest nie tak i dam radę wymienić na gwarancji. Poza tym z tego co wiem, to podobno w v-tronicu montowali już takie pompy również w miejscach niechłodzonych i nie sprawiały problemów.

pzdr


Arek

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Grzejąca się pompa paliwa

Post autor: caniggia » 2012-06-26, 16:59

Może po prostu felerna sztuka.



Awatar użytkownika
Stachu_xjr
Forumowicz
Posty: 1285
Rejestracja: 2009-04-10, 06:28
Model: GT 2016
Silnik: V8 5.0

Re: Grzejąca się pompa paliwa

Post autor: Stachu_xjr » 2012-06-26, 17:24

A czemu nie zastosujesz boost a pomp z kenne bella na seryjnej pompie? Ja tak mam i dziala bez zarzutu,



gover
Forumowicz
Posty: 124
Rejestracja: 2012-01-04, 21:18
Model: GT
Silnik: V8 4.6

Re: Grzejąca się pompa paliwa

Post autor: gover » 2012-06-26, 22:55

jak dla mnie to wygląda jednoznacznie na usterkę mechaniczna.
Z 1 strony to filtr. lub jesli nie to gdzieś jest zdławiony prześwit w jakimś kanale paliwowym (zatkany/przytkany). Gdzieś jakiś śmieć jest przed filtrem/zgięta rurka dławiąca przepływ, ale przed pompą. Jak jest duży pobór paliwa (duże rpm) to przecie pompazwiększa obroty, ale nie da rady pociągnąć bo nie ma tej przepustowości więc jeszcze dodatkowo zwiększa obroty i sie grzeje.
Z 2 strony jak masz blad barku cisnienia na szynie to bym obstawial usterkę tej 2 pompy (raczej pomp). to moze ta/te ci sie kończą lub chodzi wogóle na 1 zamiast na 2. nie ma odpowiedniego odbioru paliwa i grzeje sie bo ma cieżko. Stąd też moze ci na wyprzedzaniu siadać bo 1 pompa nie wyrabia.
Cos mi sie wydaje ze to raczej bedzie ta 2 opcja. Choc właściwie to 50/50 a dlatego bo nie wiemy co dokładnie sie dzieje
PS: średnia paliwa w ostatnim czasie rosła/malała? poresetuj poobserwuj...



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Grzejąca się pompa paliwa

Post autor: caniggia » 2012-06-26, 23:14

Tam chyba została jedna pompa, normalnie jest prawie nie obciążona, na max ma ze 20 proc.



gover
Forumowicz
Posty: 124
Rejestracja: 2012-01-04, 21:18
Model: GT
Silnik: V8 4.6

Re: Grzejąca się pompa paliwa

Post autor: gover » 2012-06-27, 07:53

w ukł. zasilania paliwem typu zasobnikowego (czyli taki jak np u nas w mustangach) są (powinny być) 3 pompy. Chyba że prducent ostro tnie koszty, ale nie wydaje mi sie bo to byłby bezsens i totalna niewydolność układu na 8-cyl..
w silnikach 4-cyl. są z reguły 2. W silnkikach z wiecej cylindów są 3. więc na pewno są 3 u nas. nie zaglądałem u siebie ale jak bedę miał chwilę to aż zajrzę tak z ciekawości.



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Grzejąca się pompa paliwa

Post autor: caniggia » 2012-06-27, 09:25

gover pisze:w ukł. zasilania paliwem typu zasobnikowego (czyli taki jak np u nas w mustangach) są (powinny być) 3 pompy. Chyba że prducent ostro tnie koszty, ale nie wydaje mi sie bo to byłby bezsens i totalna niewydolność układu na 8-cyl..
w silnikach 4-cyl. są z reguły 2. W silnkikach z wiecej cylindów są 3. więc na pewno są 3 u nas. nie zaglądałem u siebie ale jak bedę miał chwilę to aż zajrzę tak z ciekawości.
to zajrzyj najpierw.



Awatar użytkownika
swiadeka
Stowarzyszenie MKP
Posty: 676
Rejestracja: 2009-04-14, 16:58
Model: GT Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: bordowy i białe pasy

Re: Grzejąca się pompa paliwa

Post autor: swiadeka » 2012-06-27, 11:17

Tak jak pisał Paweł, pompa oryginalna jest zdemontowana i ta zewnętrzna działa na obciążeniu około 20%.
Stachu: A masz może namiar na coś na ebayu - boost a pomp, zajrzałem i znalazłem tylko kable, ale to chyba nie to:
http://www.ebay.com/itm/JPC-Boost-Pump- ... es&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
Raczej powrót do oryginalnej pompy nie wchodzi w rachubę, bo z tym będzie za dużo problemów.
Przez myśl mi przeszło również, że może brak powrotu powoduje tutaj problemy, czyli za duża dawka i nie jest w stanie jej przepalić, ale chyba przy staniu w korku, to nie wchodzi w rachubę.
Gover: średnie spalanie utrzymuje się na stałym poziomie. Nie zauważyłem istotnych odchyleń.

I dzięki za zainteresowanie tematem.
pzdr


Arek

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Grzejąca się pompa paliwa

Post autor: caniggia » 2012-06-27, 11:28

Nie ma czegoś takiego jak za duża dawka której nie da się przepalić. Gdyby pompa dawała za dużo paliwa bo jej min wydajność była by za duża, to automatycznie ciśnienie na wolnych obrotach by rosło, a nie rośnie.



gover
Forumowicz
Posty: 124
Rejestracja: 2012-01-04, 21:18
Model: GT
Silnik: V8 4.6

Re: Grzejąca się pompa paliwa

Post autor: gover » 2012-06-27, 14:41

jak spalanie sie nie waha to nie filtr i drożność przewodów jest. to po mojemu albo pompka/i albo gdzies dalej cos nie tak.

ps: patrzyłem. yup. 3 pompki. wsio standardowo.



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Grzejąca się pompa paliwa

Post autor: caniggia » 2012-06-27, 14:48

gdzie te 3?



ODPOWIEDZ

Wróć do „4,6 V8 2005 - 2010”