wibracje przy 170+

Informacje i porady specyficzne dla silników V8

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

ODPOWIEDZ
kubaw
Młodszy Forumowicz
Posty: 21
Rejestracja: 2011-07-26, 14:04
Model: GT 2007
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czarny

wibracje przy 170+

Post autor: kubaw » 2012-05-03, 18:38

witam, jakiś czas temu wymieniałem znaczną część podwozia gdyż wyleciałem bokiem w krawężnik. części wymienione ( łącznie z sankami) na nowe ale przy dużej prędkości, tak powyżej 165 km/h samochód zaczyna drgać i np prawe lusterko zaczyna hałasować. kierownica też jakby lekko chodzi. drugą sprawą jest to że wszystkie dziury i nierówności bardzo czuję tak więc coś tam pewnie jeszcze muszę wymienić. ktoś mógłby poradzić co to może być i na co zwrócić uwagę zanim znowu pojadę do warsztatu i będą chcieli mnie naciąć ? oczywiście przed wypadkiem opisywane rzeczy nie miały miejsca pozdrawiam



Awatar użytkownika
Stachu_xjr
Forumowicz
Posty: 1285
Rejestracja: 2009-04-10, 06:28
Model: GT 2016
Silnik: V8 5.0

Re: wibracje przy 170+

Post autor: Stachu_xjr » 2012-05-03, 18:53

Damian miał takie bicie przy ruszaniu , krzywa była pół oś, chyab ze ci sie wał napędowy przestawił i nie jest wywazony



XerofaN
Forumowicz
Posty: 594
Rejestracja: 2011-06-16, 15:56
Model: Pony
Silnik: V6 4.0
Kolor: Tungsten Gray

Re: wibracje przy 170+

Post autor: XerofaN » 2012-05-03, 23:43

no takie wibracje tez mam wlasnie od 170km/h po zmianie przelozen na 3.73 i jest to wina walu. planuje wymienic go na aluminiowy lzejszy i powinno pomoc. w twoim przypadku jesli to wal to pewnie wystarczy normalny tylko wywazony odpowiednio. ja specjalnych problemow z lusterkiem nie mam. kierownica drzy ale to caly samochod wtedy wibruje



kubaw
Młodszy Forumowicz
Posty: 21
Rejestracja: 2011-07-26, 14:04
Model: GT 2007
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czarny

Re: wibracje przy 170+

Post autor: kubaw » 2012-05-08, 12:30

to chyba musi być to, pojadę zaraz do moich magików i zobaczymy. dzieki panowie, pozdrawiam



XerofaN
Forumowicz
Posty: 594
Rejestracja: 2011-06-16, 15:56
Model: Pony
Silnik: V6 4.0
Kolor: Tungsten Gray

Re: wibracje przy 170+

Post autor: XerofaN » 2012-05-08, 13:43

ja ostatnio dowiedzialem sie ze podobny problem ma RedHornet i on cos kombinuje chyba z wystrojeniem przelozen w tylnym moscie. w twoim wypadku chyba najlepiej na poczatek sprawdzic wywazenie walu.



Awatar użytkownika
ono
Forumowicz
Posty: 203
Rejestracja: 2009-04-23, 23:03
Model: Bullitt 2008
Silnik: V8 4.6

Re: wibracje przy 170+

Post autor: ono » 2012-05-08, 13:48

Ja tu nie byłem , ale polecany zakład http://www.walcar.pl/index.php?view=02" onclick="window.open(this.href);return false;


Bull & quattro

Awatar użytkownika
stang232
Forumowicz
Posty: 2122
Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
Model: stang'95
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Bełchatów
Stajnia: Stajnia Łódzka

Re: wibracje przy 170+

Post autor: stang232 » 2012-05-08, 17:22

W warsztacie w Bełchatowie gdzie zakładałem ostatnio wydech, głównie zajmują się właśnie wyważaniem wałów.
Mają taką maszynę ( może nie dokładnie ten model ale tak wygląda)
Obrazek
Z całego województwa łódzkiego do nich przywożą, zajmuje się tym starszy pan z dużym doświadczeniem.
Możesz dla porównania do nich też zadzwonić
044 632 82 09 lub 513 891 209


Obrazek

Awatar użytkownika
ono
Forumowicz
Posty: 203
Rejestracja: 2009-04-23, 23:03
Model: Bullitt 2008
Silnik: V8 4.6

Re: wibracje przy 170+

Post autor: ono » 2012-05-08, 18:03

Ten mechanior co mi polecał wałcar mówił że oni wyważają wał na samochodzie , bez zdejmowania :szok:


Bull & quattro

Awatar użytkownika
stang232
Forumowicz
Posty: 2122
Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
Model: stang'95
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Bełchatów
Stajnia: Stajnia Łódzka

Re: wibracje przy 170+

Post autor: stang232 » 2012-05-08, 18:28

ono pisze:Ten mechanior co mi polecał wałcar mówił że oni wyważają wał na samochodzie , bez zdejmowania :szok:
na oko sprawdzają czy nie ma wibracji czy jak?

Najprościej mówiąc. wyważanie polega na dospawaniu blaszki z odpowiednia wagą w odpowiednim miejscu, tylko żeby być pewnym, że jest idealnie to bez włożenia na maszynę chyba ciężko to stwierdzić ( ale może mają jakąś super maszynę)
Jak się zdejmie wał to można też sprawdzić stan jego elementów czyli czy np. krzyżaki, przeguby elastyczne, podpory, tuleje centrujące są nie wybite, zużyte, bo one też mogą powodować wibrację itp.


Obrazek

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: wibracje przy 170+

Post autor: caniggia » 2012-05-12, 17:40

Wątpię aby wał się wygiał nawet przy uderzeniu w krawężnik tyłem.

Przód dostał, czy tył też?



Awatar użytkownika
pavlito
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1306
Rejestracja: 2008-12-21, 03:34
Model: GT 05 premium manual
Silnik: V8 4.6
Kolor: Sonic Blue

Re: wibracje przy 170+

Post autor: pavlito » 2012-05-16, 00:21

Wał jak wał, ale przy zaliczeniu krawężnika bokiem mógł się most pokrzywić i półosie nie są na miejscu. Warto sprawdzić, czy geometria jest dobrze ustawiona, zwłaszcza tylnej osi. Jak masz szczęście w tym nieszczęściu, to tylko półoś może jest wygięta.



kubaw
Młodszy Forumowicz
Posty: 21
Rejestracja: 2011-07-26, 14:04
Model: GT 2007
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czarny

Re: wibracje przy 170+

Post autor: kubaw » 2012-05-17, 16:01

Półosie już dawno wymieniłem. W zasadzie większość zawieszenia. Ostatnim elementem były sanki (tak to nazwali w warsztacie). Spróbuję w tych Ząbkach bo dość blisko więc dzięki ono za kontakt. Zobaczymy co tam powiedzą. Dzięki raz jeszcze.



ODPOWIEDZ

Wróć do „4,6 V8 2005 - 2010”