Cold Air Intake - czyli stożkowy filtr i nowy dolot.

Informacje i porady specyficzne dla silników V8

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2009-03-31, 19:20

Programy w wiekszosci sa robione pod nasze 95 oktan. ( Tak przynajmniej pisza uzytkownicy )



Awatar użytkownika
Darenty
Forumowicz
Posty: 488
Rejestracja: 2008-12-16, 16:02
Model: S197 GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver Metallic
Lokalizacja:: Przemyśl

Post autor: Darenty » 2009-03-31, 20:00

AluStar ja właśnie dlatego dla pewności pogrzebałem na forum Diablosport i wpadłem na taki temacik gdzie moderator forum pisał, że pod ten CAI wgrywamy "K&N 91 tune" :)


You can never have too much power, just not enough traction.

Awatar użytkownika
Adam Wh
Młodszy Forumowicz
Posty: 47
Rejestracja: 2009-12-11, 02:37
Model: GT 2007
Silnik: V8 4.6
Kolor: Torch Red

Post autor: Adam Wh » 2009-12-12, 17:48

AluStar pisze:Adam Wh, Z tym stozkiem akurat w Mustangu to bym sie nie zgodzil - hamownie mówiły co innego - stożek daje w naszych dosc duzo - nie tylko wizualnie poprawia autko.. Ale to nie w tym dziale temat wiec nie rozpisujmy sie o stozkach .. Wygasze uwage..
Spoko rozumiem. Czemu napisałem ze raczej odradzam i ze to zmiana raczej wizualna? Swojego czasu interesowałem się ile dokładnie da mi programator a ile programator+stożek w GT, no i trochę czasu zeszło zanim znalazłem dwie odpowiedzi. Jedna pochodzi z lokalnego Charlottańskiego tunera specjalizującego się tylko w Mustangach. Oni powiedzieli mi tak: flash najlepszymi obecnie programatorami typu DiabloSport Predator czy CST X3 na 91 okt. daje od 18 do 22Rwhp. Tyle samo daje gdy idzie w parze ze stożkiem umieszczonym w miejscu stockowego filtra, i obudowanego przegródkami dzielącymi go od bloku silnika. Podobno testowali to na własnym dyno w wielu wersjach.
Drugie źródło to amerykańskie forum mustanga. Tam goście robili testy już na 1/4 mili przy tych samych dwóch konfiguracjach. Robili sporo przejazdów tak aby wyniki nie były przypadkowe. Okazało się ze programatory czy ze stożkiem, czy stockowym filtrem dawały taki sam efekt.

Zaznaczam ze interesowałem się jedynie GT, i w układzie stożka stockowego filtra, bez Air Ram. Nie znalazłem innego obiektywnego źródła mówiącego, ze jest inaczej. Producenci jakoś dziwnie tez nie podają różnicy w zestawie programatora z lub bez stożka...

AluStar jeśli masz wyniki z dyno to jestem ciekaw różnic, chociaż Ty masz GT500 :(


Auto dla faceta to "Muscle Car", resztę można pomalować na różowo i oddać mamie.

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-01-28, 15:42

tu jest bardzo zazarta dyskusja na tepat cai i filtrow typu K&N:

http://cars.about.com/b/2006/05/18/can- ... nd-out.htm

przy stockowym silniku cai nic nie daje oprocz bardziej brudego powietrza, co innego jak silnik jest zmodyfikowany i stockowy filtr nie daje rady. ale jakby w to miejsce zastosowac wiekszy filtr papierowy, pewnie tez nie byloby roznicy.

fakt jest ze producenci podaja spory przyrost mocy w 99% przypadkow jest spowodowane wgraniem nowego programu ktory to czyni. z dolotem jaki i wydechem jest ta sama bajka, wazna jest predkosc a nie koniecznie srednica, dlatego duzo ludzi pisze ze traci moment po zalozeniu cai, a to z powodu ze predkosc zasysanego powietrza sie zmniejsza.
cai ma wplyw jedynie na WOT, gdyz wtedy tylko nie ma restrykcji w przeplywie, w kazdym innym przypadku przepustnica tworzy wiekszy opor niz filtr powietrza.
tak wiec zysk mocy na cai jest mozliwy jedynie WOT i to i tak niewielki 1-5HP.

jezeli chodzi o zuzycie paliwa, wynika ze filtr nie ma z tym nic wspolnego, zeby np utrzymac predkosc na stockowym filtrze 50km/h mamy przepustnice na 18%, zeby ta predkosc utrzymac na k&n musimy miec na 16%, ale w obu przypadkach aaby utrzymac ta sama predkosc silnik dostanie ta sama ilosc powietrza, a wiec ta sama ilosc paliwa.



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-01-28, 16:19

tutaj:

http://www.fueleconomy.gov/feg/pdfs/Air ... 6_2009.pdf

jest fajny test czy zabrudzony filtr powietrza ma wplyw na zuzycie paliwa - nie ma,
czyli "bardziej czysty" czytaj mniej restrykcyjny np k&n, rowniez mial nie bedzie, jedyne co to bardziej brudny filtr na WOT genetuje mniej mocy, czyli mniej restrykcyjny wygeneruje wiecej, ale wiadomo, nie wiele wiecej, 1-5Hp w zaleznosci od silnika.



Awatar użytkownika
adasko74
Forumowicz
Posty: 859
Rejestracja: 2009-10-28, 21:22
Model: GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: sonic blue

Post autor: adasko74 » 2010-05-14, 22:06

kupilem dolot k&n 63-2565 do 2007-09
chce kupic diablosport, jaki model u7140 2005/06 czy u 7145? 2007/o9
ktory model ogarnie k&n. mam konia 2005 gt



Bolek
Forumowicz
Posty: 771
Rejestracja: 2009-07-07, 22:46
Silnik: V6 3.7
Kolor: Silver
Kontakt:

Post autor: Bolek » 2010-10-14, 00:12

Mam pytanie czy w tym zestawie http://www.americanmuscle.com/2005gt-st ... 2-kit.html jest wszystko od A do Z czyli jest w programatorze program pod stożek czy tylko pod samą zmiane paliwa? Czy musze ściągać takowy soft pod stożek ze stronki i dopiero dogrywać na SCT ?



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-10-14, 00:16

SF3 ma juz wgrane programy. ale to nie jest dobra droga, bo sa one mierne i nie modyfikowalne.

zawsze masz mozliwosc i tak dokupienia programu osobno, bo mozna wgrac do SF3 tez.

programow sie nie sciaga ze stronki... sa robione konkretnie pod ecu twojego samochodu.



Bolek
Forumowicz
Posty: 771
Rejestracja: 2009-07-07, 22:46
Silnik: V6 3.7
Kolor: Silver
Kontakt:

Post autor: Bolek » 2010-10-14, 09:37

To może inaczej zapytam,czy jest coś lepszego na rynku od SCT aby dograć swój program pod ecu? I czy lepszy jest stożek z K&N czy Steeda?



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-10-14, 10:03

SCT najlepsze, najlepszy dostep do tunerow,

filtr Steeda lepszy, bo KN nawet bez programu moze dzialac - w wiekszosci przypadkow nie trzeba zmieniac kalibracji maf.



Awatar użytkownika
Stachu_xjr
Forumowicz
Posty: 1285
Rejestracja: 2009-04-10, 06:28
Model: GT 2016
Silnik: V8 5.0

Post autor: Stachu_xjr » 2010-10-14, 10:23

K&N cały dolot można kupić w PL w Inter Cars-ie czas oczekiwania okolo miesiąca i cena katalogowo 1700 ale jak sie weznie na karte stałęgo klienta - jako firma to 1300 wychodzi brutto program pod taki dolot mam dorzucony do Superchipsa ale nie wiem jak sie nim podzielić



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-10-14, 10:28

Stachu_xjr pisze:K&N cały dolot można kupić w PL w Inter Cars-ie czas oczekiwania okolo miesiąca i cena katalogowo 1700 ale jak sie weznie na karte stałęgo klienta - jako firma to 1300 wychodzi brutto program pod taki dolot mam dorzucony do Superchipsa ale nie wiem jak sie nim podzielić
nie da się dzielić programami, a w superchipsie jest cienki ten program.



Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Post autor: pudel » 2010-10-14, 10:28

z ebay.co.uk mozesz juz za ok 300 euro wyszarpac i to bez zadnej karty i cudow :D


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-10-14, 10:31

a na ebay.com za 220$ czyli 600 pare zl...

osobiście polecam Volanta - bo stożek i zabudowany, nie syfi sie tak:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/VOLANT-C ... ccessories

ale do najtańszych nie należy. poza ebay mozna kupic ponizej 300$



Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Post autor: pudel » 2010-10-14, 10:44

caniggia pisze:a na ebay.com za 220$ czyli 600 pare zl...

osobiście polecam Volanta - bo stożek i zabudowany, nie syfi sie tak:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/VOLANT-C ... ccessories

ale do najtańszych nie należy. poza ebay mozna kupic ponizej 300$
Tak tylko z ameryki czekasz dluzej i moze dojsc duzo za transport + oplaty w Polsce


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

ODPOWIEDZ

Wróć do „4,6 V8 2005 - 2010”