Cold Air Intake - czyli stożkowy filtr i nowy dolot.
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz
- Adam Wh
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 47
- Rejestracja: 2009-12-11, 02:37
- Model: GT 2007
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Torch Red
Spoko rozumiem. Czemu napisałem ze raczej odradzam i ze to zmiana raczej wizualna? Swojego czasu interesowałem się ile dokładnie da mi programator a ile programator+stożek w GT, no i trochę czasu zeszło zanim znalazłem dwie odpowiedzi. Jedna pochodzi z lokalnego Charlottańskiego tunera specjalizującego się tylko w Mustangach. Oni powiedzieli mi tak: flash najlepszymi obecnie programatorami typu DiabloSport Predator czy CST X3 na 91 okt. daje od 18 do 22Rwhp. Tyle samo daje gdy idzie w parze ze stożkiem umieszczonym w miejscu stockowego filtra, i obudowanego przegródkami dzielącymi go od bloku silnika. Podobno testowali to na własnym dyno w wielu wersjach.AluStar pisze:Adam Wh, Z tym stozkiem akurat w Mustangu to bym sie nie zgodzil - hamownie mówiły co innego - stożek daje w naszych dosc duzo - nie tylko wizualnie poprawia autko.. Ale to nie w tym dziale temat wiec nie rozpisujmy sie o stozkach .. Wygasze uwage..
Drugie źródło to amerykańskie forum mustanga. Tam goście robili testy już na 1/4 mili przy tych samych dwóch konfiguracjach. Robili sporo przejazdów tak aby wyniki nie były przypadkowe. Okazało się ze programatory czy ze stożkiem, czy stockowym filtrem dawały taki sam efekt.
Zaznaczam ze interesowałem się jedynie GT, i w układzie stożka stockowego filtra, bez Air Ram. Nie znalazłem innego obiektywnego źródła mówiącego, ze jest inaczej. Producenci jakoś dziwnie tez nie podają różnicy w zestawie programatora z lub bez stożka...
AluStar jeśli masz wyniki z dyno to jestem ciekaw różnic, chociaż Ty masz GT500

Auto dla faceta to "Muscle Car", resztę można pomalować na różowo i oddać mamie.
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
tu jest bardzo zazarta dyskusja na tepat cai i filtrow typu K&N:
http://cars.about.com/b/2006/05/18/can- ... nd-out.htm
przy stockowym silniku cai nic nie daje oprocz bardziej brudego powietrza, co innego jak silnik jest zmodyfikowany i stockowy filtr nie daje rady. ale jakby w to miejsce zastosowac wiekszy filtr papierowy, pewnie tez nie byloby roznicy.
fakt jest ze producenci podaja spory przyrost mocy w 99% przypadkow jest spowodowane wgraniem nowego programu ktory to czyni. z dolotem jaki i wydechem jest ta sama bajka, wazna jest predkosc a nie koniecznie srednica, dlatego duzo ludzi pisze ze traci moment po zalozeniu cai, a to z powodu ze predkosc zasysanego powietrza sie zmniejsza.
cai ma wplyw jedynie na WOT, gdyz wtedy tylko nie ma restrykcji w przeplywie, w kazdym innym przypadku przepustnica tworzy wiekszy opor niz filtr powietrza.
tak wiec zysk mocy na cai jest mozliwy jedynie WOT i to i tak niewielki 1-5HP.
jezeli chodzi o zuzycie paliwa, wynika ze filtr nie ma z tym nic wspolnego, zeby np utrzymac predkosc na stockowym filtrze 50km/h mamy przepustnice na 18%, zeby ta predkosc utrzymac na k&n musimy miec na 16%, ale w obu przypadkach aaby utrzymac ta sama predkosc silnik dostanie ta sama ilosc powietrza, a wiec ta sama ilosc paliwa.
http://cars.about.com/b/2006/05/18/can- ... nd-out.htm
przy stockowym silniku cai nic nie daje oprocz bardziej brudego powietrza, co innego jak silnik jest zmodyfikowany i stockowy filtr nie daje rady. ale jakby w to miejsce zastosowac wiekszy filtr papierowy, pewnie tez nie byloby roznicy.
fakt jest ze producenci podaja spory przyrost mocy w 99% przypadkow jest spowodowane wgraniem nowego programu ktory to czyni. z dolotem jaki i wydechem jest ta sama bajka, wazna jest predkosc a nie koniecznie srednica, dlatego duzo ludzi pisze ze traci moment po zalozeniu cai, a to z powodu ze predkosc zasysanego powietrza sie zmniejsza.
cai ma wplyw jedynie na WOT, gdyz wtedy tylko nie ma restrykcji w przeplywie, w kazdym innym przypadku przepustnica tworzy wiekszy opor niz filtr powietrza.
tak wiec zysk mocy na cai jest mozliwy jedynie WOT i to i tak niewielki 1-5HP.
jezeli chodzi o zuzycie paliwa, wynika ze filtr nie ma z tym nic wspolnego, zeby np utrzymac predkosc na stockowym filtrze 50km/h mamy przepustnice na 18%, zeby ta predkosc utrzymac na k&n musimy miec na 16%, ale w obu przypadkach aaby utrzymac ta sama predkosc silnik dostanie ta sama ilosc powietrza, a wiec ta sama ilosc paliwa.
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
tutaj:
http://www.fueleconomy.gov/feg/pdfs/Air ... 6_2009.pdf
jest fajny test czy zabrudzony filtr powietrza ma wplyw na zuzycie paliwa - nie ma,
czyli "bardziej czysty" czytaj mniej restrykcyjny np k&n, rowniez mial nie bedzie, jedyne co to bardziej brudny filtr na WOT genetuje mniej mocy, czyli mniej restrykcyjny wygeneruje wiecej, ale wiadomo, nie wiele wiecej, 1-5Hp w zaleznosci od silnika.
http://www.fueleconomy.gov/feg/pdfs/Air ... 6_2009.pdf
jest fajny test czy zabrudzony filtr powietrza ma wplyw na zuzycie paliwa - nie ma,
czyli "bardziej czysty" czytaj mniej restrykcyjny np k&n, rowniez mial nie bedzie, jedyne co to bardziej brudny filtr na WOT genetuje mniej mocy, czyli mniej restrykcyjny wygeneruje wiecej, ale wiadomo, nie wiele wiecej, 1-5Hp w zaleznosci od silnika.
Mam pytanie czy w tym zestawie http://www.americanmuscle.com/2005gt-st ... 2-kit.html jest wszystko od A do Z czyli jest w programatorze program pod stożek czy tylko pod samą zmiane paliwa? Czy musze ściągać takowy soft pod stożek ze stronki i dopiero dogrywać na SCT ?
- Stachu_xjr
- Forumowicz
- Posty: 1285
- Rejestracja: 2009-04-10, 06:28
- Model: GT 2016
- Silnik: V8 5.0
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
nie da się dzielić programami, a w superchipsie jest cienki ten program.Stachu_xjr pisze:K&N cały dolot można kupić w PL w Inter Cars-ie czas oczekiwania okolo miesiąca i cena katalogowo 1700 ale jak sie weznie na karte stałęgo klienta - jako firma to 1300 wychodzi brutto program pod taki dolot mam dorzucony do Superchipsa ale nie wiem jak sie nim podzielić
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
a na ebay.com za 220$ czyli 600 pare zl...
osobiście polecam Volanta - bo stożek i zabudowany, nie syfi sie tak:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/VOLANT-C ... ccessories
ale do najtańszych nie należy. poza ebay mozna kupic ponizej 300$
osobiście polecam Volanta - bo stożek i zabudowany, nie syfi sie tak:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/VOLANT-C ... ccessories
ale do najtańszych nie należy. poza ebay mozna kupic ponizej 300$
- pudel
- Forumowicz
- Posty: 1406
- Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
- Model: 2002 V6,2007 V8
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Szary metalik & Torch red
- Kontakt:
Tak tylko z ameryki czekasz dluzej i moze dojsc duzo za transport + oplaty w Polscecaniggia pisze:a na ebay.com za 220$ czyli 600 pare zl...
osobiście polecam Volanta - bo stożek i zabudowany, nie syfi sie tak:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/VOLANT-C ... ccessories
ale do najtańszych nie należy. poza ebay mozna kupic ponizej 300$
GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....