Stang GT manual vs automat

Informacje i porady specyficzne dla silników V8

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Stangdaro
Stowarzyszenie MKP
Posty: 492
Rejestracja: 2010-04-28, 13:13
Model: GT '15
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race Red

Stang GT manual vs automat

Post autor: Stangdaro » 2010-12-17, 12:58

Od jakiegoś czasu próbowałem se wylicytować Cobrę Terminatora z '03 - '04 ale uciekło mi kilka sztuk :zalamany: więc niechcący kliknąłem se GT Premium z 2006 w automacie, jako że wcześniej miałem tylko Cobry w manualu chciał bym żeby ktoś się wypowiedział kto ma porównanie Stanga manuala z automatem jak wypada automat czy dużo traci na osiągach i czy nie jest zbyt awaryjna ta skrzynia :?:



Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Post autor: Koral » 2010-12-17, 21:14

no ja mialem dwa GT 2005 w manualu i GT 2005 w automacie- automat jest sporo szybszy, mniej wymagajacy dla kierowcy, mniej awaryjny, w manualu padaja sprzegla, no ale do driftu bardziej nadaje sie manual,choc i automatem da sie driftowac :)
na 1/4mili o niebo lepszy i szybszy jest automat, do driftu manual, na tor (moze nie taki dla maluchow) nadaja sie oba, w koncu GTR jest tez w automacie a to auto typowe na tor;)

manualem fajnie sie jezdzi,no ale na mokrym a nawet na suchym trzeba uwazac, nawet 300koni potrafi poniesc i to nie tam gdzie bysmy chcieli akurat :D ;)

wada automatu sa opoznione w stosunku do manuala redukcje, dlatego ja redukowalem recznie bo tez jest taka opcja i nie ma opoznien,no chyba ze ktos ma zamulona skrzynie alnbo cos z nia nie tak, do automata mozna zamowic sportowy konwerter,szybciej redukuje i ogolnie b.szybko przerzuca i wtedy juz plusy manualnej skrzyni mocno bledna .. ;)
samo wgranie programu z SCT bardzi przyspeisza automat, nawet bez wspomnainego konwertera ;)
nie wiem wlasnie jak chodzi automat w GT bez programu z SCT bo moj jak kupilem mial juz program Saleena i targal biegami niemilosiernie szybko,wiec moje odczucia sa juz do takiego GT.. ale na cargo startowal swojego czasu Olaf stockowym GT w automacie ktorym objezdzal wszystkie GT w manualu ;)

takze jesli myslisz tez o 1/4mili to tylko automat,a jesli nie to mysle ze wszystko jedno ,jeden woli rybki drugi akwarium ;)


Koral tel.+48 792-33-55-65
http://www.facebook.com/US.AutoimportKS
Obrazek

Awatar użytkownika
Stangdaro
Stowarzyszenie MKP
Posty: 492
Rejestracja: 2010-04-28, 13:13
Model: GT '15
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race Red

Post autor: Stangdaro » 2010-12-17, 23:58

Dzięki za odpowiedź :) na ćwiartkę raczej nim nie będę śmigał do ćwiartki dalej szukam Terminatora pod mocne motanie :) tym raczej polatam se trochę na codzień bo luuubię mustangi :) a powiedz mi gdzie można wgrać ten program w okolicach Wa-wy? a tak z czystej ciekawości stockowy GT w automacie jaki czas kręci do 100 i na ćwiarę ? bo wszędzie dane są tylko do manuala



Bolek
Forumowicz
Posty: 771
Rejestracja: 2009-07-07, 22:46
Silnik: V6 3.7
Kolor: Silver
Kontakt:

Post autor: Bolek » 2010-12-18, 00:10

Najlepiej kup sobie programator,ja np mam DiabloSport ale super jest też SCT.Koszt ok 380$ ale masz odrazu komputer diagnostyczny.
Automat ma +- 5.6 sek.do 100 w serii a po stożku i programie pod CAI ok 5.3 do 100km/h
Ja mam automata i rzeczywiście jak Koral zauważył redukcje są troszke toporne tzn.trzeba chwilke poczekać na zrzucenie biegu przy kickdownie ale ogólnie skrzynia bardzo płynnie zmienia biegi.U mnie też troszke lepiej zaczęła pracować na programie z DiabloSport jest jakby troszke szybsza.Podobno jest nie do zakatowania choć koledze na forum się rozleciała po 20 tyś.km ale być może miała jakąś wade fabryczną.Na forach w Usa są GT z przebiegiem 80tyś.mil na tej skrzynce i maja sie dobrze :) U mnie póki co 53 tyś.km i skrzynia działa jak nowa ;) Ja kupiłem automata bo jeżdże sporo po mieście a raz w życiu jechałem 2005+ manulaem(jak byłem na kupnie) i dla mnie sprzęgło i praca skrzyni manualnej już nie mówiąć o zmiane biegów to jest jak jakaś kara :) choć zawsze chciałem Stanga w manualu to podziękowałem i kupiłem automata :) Podobno dużo fajniej te skrzynie pracują na oleju Royal Purple MAX ATF oraz Amsoil ATF kiedy stają sie bardzo "miękkie" na tych płynach.Niestety nikt u nas jeszcze nie wymieniał(chyba) oleju więc nie mamy własnych doświadczeń z tymi płynami .Z ciekawostek całkowita(dynamiczna)wymiana oleju co 100 tyś.mil! A po 60 tyś,mil tzw.częściowa czyli spuszczamy to co zleci z filtra czyli ok.4 litrów i wlewamy nową oliwe :)



Bolek
Forumowicz
Posty: 771
Rejestracja: 2009-07-07, 22:46
Silnik: V6 3.7
Kolor: Silver
Kontakt:

Post autor: Bolek » 2010-12-18, 00:17

A jak będziesz chciał mieć coś ala TipTronic to prosze StreetFighter pod twojego GT :)

... re=related



Sporo osób się w to ubiera w USA.



ODPOWIEDZ

Wróć do „4,6 V8 2005 - 2010”