lewarek - czy są, a jeśli tak, to gdzie, dedykowane miejsca?

Informacje i porady specyficzne dla silników V6

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

Awatar użytkownika
adaslaw
Forumowicz
Posty: 598
Rejestracja: 2009-09-30, 15:06
Model: Mustang conv. 2006
Silnik: V6 4.0
Kolor: skromny czarny

lewarek - czy są, a jeśli tak, to gdzie, dedykowane miejsca?

Post autor: adaslaw » 2012-09-16, 23:54

Cześć

Czy są, a jeśli tak, to gdzie, dedykowane miejsca w podwoziu do ustawienia pod samochodem lewarka?

I pytanie dodatkowe (na szóstkę):
Czy jednym lewarkiem idzie tak podnieść jedną stronę samochodu, aby po tej jednej stronie zamienić koło przednie z tylnym?

W koniu nie wymieniałem sam kół, więc mi proszę nie pisać o lamerskości pytania :P

btw:
Czytałem wpis celibad-a, jak wymienić klocki :) Świetny wpis ;) Ale po jego przeczytaniu mam jeszcze pewne wątpliwości - stąd ten mój wpis :]

Do zo!
Adam



Awatar użytkownika
stang232
Forumowicz
Posty: 2134
Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
Model: stang'95
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Bełchatów
Stajnia: Stajnia Łódzka

Re: lewarek - czy są, a jeśli tak, to gdzie, dedykowane miej

Post autor: stang232 » 2012-09-17, 08:23

adaslaw pisze: Czy są, a jeśli tak, to gdzie, dedykowane miejsca w podwoziu do ustawienia pod samochodem lewarka?Adam
Strasznie lamerskie, ale odpowiadam - są i to nawet w tych samych miejscach co w innych czterokołowych autach.
Jakbyś się schylił na 5 s pod auto to byś od razu zauważył.
adaslaw pisze: I pytanie dodatkowe (na szóstkę):
Czy jednym lewarkiem idzie tak podnieść jedną stronę samochodu, aby po tej jednej stronie zamienić koło przednie z tylnym?
Nie takie rzeczy Polska pewnie widziała. Ale ja bym nie ryzykował takiej kaskaderki.
Podpowiem że można podnieść auto nawet bez lewarka ;)


Obrazek

Awatar użytkownika
adaslaw
Forumowicz
Posty: 598
Rejestracja: 2009-09-30, 15:06
Model: Mustang conv. 2006
Silnik: V6 4.0
Kolor: skromny czarny

Re: lewarek - czy są, a jeśli tak, to gdzie, dedykowane miej

Post autor: adaslaw » 2012-09-17, 18:48

stang232 pisze: [..]
adaslaw pisze: I pytanie dodatkowe (na szóstkę):
Czy jednym lewarkiem idzie tak podnieść jedną stronę samochodu, aby po tej jednej stronie zamienić koło przednie z tylnym?
Nie takie rzeczy Polska pewnie widziała. Ale ja bym nie ryzykował takiej kaskaderki.
[..]
OK, miejsca na lawarek namierzyłem pod samochodem. Dziękuję :)

Czyli co? Aby zmienić 2 koła na jednej stronie samochodu (tył z przodem) potrzeba albo dwa lewarki, albo jeden lewarek plus parę cegieł, tak? :]



Awatar użytkownika
Piotrek86skc
Forumowicz
Posty: 1076
Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
Model: coupe 1966
Silnik: V8 4.6
Kolor: signal flare red
Kontakt:

Re: lewarek - czy są, a jeśli tak, to gdzie, dedykowane miej

Post autor: Piotrek86skc » 2012-09-17, 19:15

Możesz użyć cegieł bądź drewnianego kloca chociaż ja preferuję sposób jak na zdjęciu poniżej. Dla samochodu podobna zasada, tylko że potrzebujesz dwóch osób. Wtedy możesz w ogóle pominąć używanie lewarków. Minus tej metody, że bez dwóch kluczy do kół jest uciążliwa :/

Obrazek



Awatar użytkownika
adaslaw
Forumowicz
Posty: 598
Rejestracja: 2009-09-30, 15:06
Model: Mustang conv. 2006
Silnik: V6 4.0
Kolor: skromny czarny

Re: lewarek - czy są, a jeśli tak, to gdzie, dedykowane miej

Post autor: adaslaw » 2012-09-17, 19:46

Piotrek86skc pisze:Możesz użyć cegieł bądź drewnianego kloca chociaż ja preferuję sposób jak na zdjęciu poniżej. Dla samochodu podobna zasada, tylko że potrzebujesz dwóch osób. Wtedy możesz w ogóle pominąć używanie lewarków. Minus tej metody, że bez dwóch kluczy do kół jest uciążliwa :/
Tak, znam ten sposób. Dlatego pytam o prostszy wariant.




Awatar użytkownika
ono
Forumowicz
Posty: 203
Rejestracja: 2009-04-23, 23:03
Model: Bullitt 2008
Silnik: V8 4.6

Re: lewarek - czy są, a jeśli tak, to gdzie, dedykowane miej

Post autor: ono » 2012-09-17, 21:35

adaslaw , przed tym wielkim paleniem gum , bo rozumiem że problem lewarka to przygotowania do tej chwili , sprawdź czy z rozwaloną oponą ( sama fela ) możesz podstawić lewarek , bo to różnie bywa :P


Bull & quattro

Awatar użytkownika
adaslaw
Forumowicz
Posty: 598
Rejestracja: 2009-09-30, 15:06
Model: Mustang conv. 2006
Silnik: V6 4.0
Kolor: skromny czarny

Re: lewarek - czy są, a jeśli tak, to gdzie, dedykowane miej

Post autor: adaslaw » 2012-09-17, 21:49

ono pisze:adaslaw , przed tym wielkim paleniem gum , bo rozumiem że problem lewarka to przygotowania do tej chwili , sprawdź czy z rozwaloną oponą ( sama fela ) możesz podstawić lewarek , bo to różnie bywa :P
O, proszę jaka praktyczna rada od praktyka :P

btw:
Tak, to w kontekście dopalania opon :]



Awatar użytkownika
rzabsky
Forumowicz
Posty: 566
Rejestracja: 2011-12-13, 23:47
Silnik: V6 4.0
Kolor: Mineral Grey

Re: lewarek - czy są, a jeśli tak, to gdzie, dedykowane miej

Post autor: rzabsky » 2012-09-17, 21:55

Adaslaw, ten filmik o arabach mnie zniszczyl!!!!!! Dawno sie taknie usmialem.
Ja nie polecam nawet dwoma lewarkami. Kieys w golfie troche mi sie prog pokrzywil. Minimalnie ale jednak....



Awatar użytkownika
adaslaw
Forumowicz
Posty: 598
Rejestracja: 2009-09-30, 15:06
Model: Mustang conv. 2006
Silnik: V6 4.0
Kolor: skromny czarny

Re: lewarek - czy są, a jeśli tak, to gdzie, dedykowane miej

Post autor: adaslaw » 2012-09-17, 22:07

rzabsky pisze:Adaslaw, ten filmik o arabach mnie zniszczyl!!!!!! Dawno sie taknie usmialem.
Polecam się na przyszłość ;)
rzabsky pisze:Ja nie polecam nawet dwoma lewarkami. Kieys w golfie troche mi sie prog pokrzywil. Minimalnie ale jednak....
Dziękuję za wskazówki :) Właśnie na takie w tym wątku liczyłem :)



Awatar użytkownika
YoDa
Forumowicz
Posty: 964
Rejestracja: 2011-02-02, 10:43
Model: V6 3,7 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: Performance White
Kontakt:

Re: lewarek - czy są, a jeśli tak, to gdzie, dedykowane miej

Post autor: YoDa » 2012-09-17, 22:44

Inna sprawa że jak podnisiesz auto na drugim lewarku to auto może się przesunąć i ten pierwszy może się ugiąć a skutki katastrofalne !!


Pozdrawiam
Yoda

Obrazek

Awatar użytkownika
MAX
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2810
Rejestracja: 2009-10-15, 21:52
Model: Fastback GT V8 68
Silnik: V8 5.0
Kolor: Blue & Black
Lokalizacja:: Wieliczka
Stajnia: Stajnia Małopolska
Kontakt:

Re: lewarek - czy są, a jeśli tak, to gdzie, dedykowane miej

Post autor: MAX » 2012-09-18, 01:45

List od Celibada do Pódla hiiii


wstań rano o 6 , i idż stanąć w kolejce do rzeżnika ... jak już otworzą , kup , 2 kg kości wołowych - najlepiej od nogi ( oczywiście bez racicy) potem szybciutko do garażu , przebranie się z piżamy w ciuchy robocze i do dzieła ... i teraz po pierwsze primo - popuszczasz kluczem o rozmiarze dobranym do wielkości Twoich nakrętek koło , pamiętaj że śruby należy tylko popuścić !!! nie odkręcać ich całkiem !!!! o kurde ... zapomniałem o zaciągnięciu hamulca ręcznego - jeśli masz oczywiście ... lub wrzuceniu dżwigni zmiany biegów na P - jeśli masz oczywiście .... następnie podkładasz pod miejsce wyznaczone do podkładanie lewarek ( lub inaczej podnośnik ) ręczny masz zaciągnięty - koło popuszczone - podłożony lewarek - kręcisz korbką ( lub jeżeli lewarek jest hydrauliczny - pompujesz dżwignią ) - podnosisz koło zeby było około 2 cm nad podłożem - i zabezpieczasz kośćmi wołowymi postawionymi na sztorc ( w pionie) żeby czasami gdyby podnośnik(lewarek) się zsunął , auto nie spadło na Ciebie i nie przyszczypneło Ci włosów na klacie - nastepnie odkręcasz nakrętki wcześniej dobranym kluczem o rozmiarze dopasowanym do Twoich nakrętek ..... zdejmujesz koło i odkładasz je w bezpieczne miejsce - najlepiej zostawić w garażu i nie wynosić na dwór - następnie wymieniasz klocki i teraz uwaga ......... wszystko montujesz w odwrotnej kolejności tj - zakładasz koło i załapujesz nakrętki kluczem wcześniej dopasowanym do rozmiaru nakrętek Twojego samochodu - opuszczasz na podłożone kości lewarek i gwałtownie wskakujesz na maske - połamane kości teraz możesz wykorzystać do nagotowania zupy ( można jeszcze do niej dodać stare klocki) - pamiętaj !!!! PO SKOŃCZONEJ PRACY musisz przepompować hamulec ( środkowy pedał - lub jeśli to automat to lewy duży pedał ) ufff .... ale sie rozpisałem


tel 504 266 504
As-PROFI
IMPORTUJEMY MARZENIA
Zrealizowane marzenia: IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
IIIIIIIIIIIIIIIIIIIII IIII IIII
www.asprofi.pl
https://www.facebook.com/import.usa.max

Awatar użytkownika
adaslaw
Forumowicz
Posty: 598
Rejestracja: 2009-09-30, 15:06
Model: Mustang conv. 2006
Silnik: V6 4.0
Kolor: skromny czarny

Re: lewarek - czy są, a jeśli tak, to gdzie, dedykowane miej

Post autor: adaslaw » 2012-09-18, 01:47

MAX pisze:List od Celibada do Pódla hiiii
[..]
Zgadza się. W Pierwszym poście nawiązywałem do tego wpisu celibada.



Awatar użytkownika
rzabsky
Forumowicz
Posty: 566
Rejestracja: 2011-12-13, 23:47
Silnik: V6 4.0
Kolor: Mineral Grey

Re: lewarek - czy są, a jeśli tak, to gdzie, dedykowane miej

Post autor: rzabsky » 2012-09-18, 18:26

Moim zdaniem Celibad się nie popisał. Ta instrukcja wymiany jest strasznie niedokladna, małoszczegolowa jest bardzo ogolnikowa. Autor instrukcji prawdopodobnie nigdy nie wymieniał klocków, tylko slyszal od kolegow w pracy ze takie cos w ogole istnieje. Nie wiem czy ktokolwiek kto będzie robił to pierwszy raz bedzie w stanie sobie poradzic w swietle tak pobieznie przygotowanego poradnika. :-):-):-):-):-)



Macc
Forumowicz
Posty: 573
Rejestracja: 2009-07-26, 15:09
Model: Były V6 i GT S 197
Silnik: V8 4.6
Kolor: Namiętny

Re: lewarek - czy są, a jeśli tak, to gdzie, dedykowane miej

Post autor: Macc » 2012-09-18, 18:30

Teeeeeeemat rzeka a wszystko w instrukcji :)



Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Re: lewarek - czy są, a jeśli tak, to gdzie, dedykowane miej

Post autor: pudel » 2012-09-18, 22:11

a jednak mi się z instrukcją udało :hurra: ale zupa była nie smaczna :dobani:


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

ODPOWIEDZ

Wróć do „4.0 V6 2005 - 2010”