Jeszcze zimniejsze powietrze do CAI

Informacje i porady specyficzne dla silników V6

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

Awatar użytkownika
Dark Red
Forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 2008-07-31, 23:54
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Dark Red

Re: Jeszcze zimniejsze powietrze do CAI

Post autor: Dark Red » 2012-04-02, 09:15

tom.tom pisze:@Dark Red - fajne, tylko: 1) ciekawe czy "wejdzie" pod mój hood scoop, 2) ile to faktycznie daje?

@Rzabski - na pewno kolejne strojenie się przyda, ale ja i tak jak wstawię podwójny wydech i nowe przełożenia, to będę musiał przeprogramować
Trzeba by usunąć Twój hood scoop, a daje to niewiele bo nie jest to modyfikacja stosowana często w US, aczkolwiek wygląda to super, stożek i zmiana programu są to częste modyfikacje robione w US przez naszych kolegów. Jeśli masz CAI to warto mieć kolektory LT, wałki, oraz delete plates. Ja po wymianie wałków , kolektorów i filtra na stożek oraz zmianie softu uzyskałem 353 KM czyli o 50 KM więcej.


1968 Coupe 6-cyl. / 2005 V8: Boost Brothers LT, FRPP Hot Rod cams & Intake, GT500 TB, H&R stabilizers, J&M LCA, Metco UCA, Spohn panhard bar, UPR CAI, line lock, Brembo 14" brakes, Seibon carbon hood, 18" shelby rims, 4.10 gears

Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Re: Jeszcze zimniejsze powietrze do CAI

Post autor: Koral » 2012-04-02, 10:10

tom.tom pisze:Tak sobie kombinuję, czy nie dało by się doprowadzić dodatkową rurą gdzieś z dołu zderzaka zimne powietrze do stożka - czy gra może być warta świeczki?
pusc sobie lepiej powietrze z klimy na stozek :P :D ;) zartuje oczywiscie, w niedoladowanym silniku stozek ciagnie wystarczajaca ilosc powietrza, nie musisz zadnych rurek prowadzic.. w sumei wiadomo z enie ilosc ale wlasnei niska temperatura powietrza daje moc, nic ie da duza ilosc cieplego powietrza, dlatego w doladowanych autach stosuje sie intercoolery, ale czy taki intercooler dalby Ci wzrost mocy w niedoladowanym to nei sadze, ale moze sie myle, jesliby dal kilka kucy to wartoby sie zastanowic

a jaki masz program do stozka?


Koral tel.+48 792-33-55-65
http://www.facebook.com/US.AutoimportKS
Obrazek

Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Jeszcze zimniejsze powietrze do CAI

Post autor: Tom.Tom » 2012-04-02, 13:17

No ja zakładam, że jeżeli doprowadzę powietrze z zewnątrz (z grilla albo z maski) to będzie chłodniejsze niż w komorze silnika, nawet pomimo, że mam osłonkę do K&N. Mój tok rozumowania jest taki - jeżeli takim modem (jak z tego linku, co podałem kilka postów wcześniej) można własnoręcznie prostym sposobem dociągnąć chłodne powietrze z zewnątrz, to czemu nie. Pytanie tylko czy różnica będzie w ogóle odczuwalna i czy faktycznie nie zwiększy to ryzyka wciągnięcia wody...

...a program to tajemniczy custom by Caniggia ;)


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

alski
Forumowicz
Posty: 648
Rejestracja: 2009-04-19, 13:23
Model: GT500 & FAST'67
Silnik: inny V8
Kolor: Aktualnie Qnia brak na stanie...
Lokalizacja:: Poznań
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Re: Jeszcze zimniejsze powietrze do CAI

Post autor: alski » 2012-04-02, 23:17

tom.tom nie zrób przerostu formy nad treścią...często zmiany wpływają TYLKO na psychikę kierownika ...nie osiągi auta...takie dywagacje że dodało 13...25 HP ...
Podejdź trochę z dystansem do zmian w aucie...inczej możesz inwestować, zmieniać a auto...tak samo będzie jechać ups lub gorzej...
Po prostu powoli...z rozwagą... ;) inaczej kostki lodu wrzucisz do CAI :przestraszony: ;)


alski


It's Never Too Late to Have a Happy Childhood

Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Jeszcze zimniejsze powietrze do CAI

Post autor: Tom.Tom » 2012-04-03, 12:46

pomysł Korala z klima mnie zaciekawił :rotfl:


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Re: Jeszcze zimniejsze powietrze do CAI

Post autor: Koral » 2012-04-04, 10:18

tom.tom pisze:pomysł Korala z klima mnie zaciekawił :rotfl:
tylko kompresor do klimy musi byc od kenne Bella :D :rotfl:


Koral tel.+48 792-33-55-65
http://www.facebook.com/US.AutoimportKS
Obrazek

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Jeszcze zimniejsze powietrze do CAI

Post autor: caniggia » 2012-04-05, 12:35

Normalnie chłopak kombinuje w co drugim temacie, zmień na v8 bo więcej z v6 bez kompresora nie wydusisz, moze 10 koni jeszcze więcej. Mustang to nie Diesel i momentu od 1500 rpm nie będzie miał takiego samego, po modach ma od 2000 rpm, ale to nadal nie jest Diesel i w dodatku jest to automat.

Pisałeś, że robisz inne v6 z palcem w d i niewiele odstawałeś chyba od v8 jak pamiętam.
Jedyne co możesz zrobić, to zmienić dolot na porządny, a wywalić ten co masz, bo ten nic (niewiele) nie daje.

700$ na ram air któy coś raje przy 200km/h to bez sensu kompletnie.



Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Jeszcze zimniejsze powietrze do CAI

Post autor: Tom.Tom » 2012-04-05, 13:32

no ok, to już zostawię to oziębianie powietrza ;) zmienię tylko przełożenia jeszcze bo spodziewam się, że to da odczuwalny efekt.


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Re: Jeszcze zimniejsze powietrze do CAI

Post autor: AluStar » 2012-09-18, 22:54

Troche mialem okazje rozmawiac z Mechanikami od SLR-a - zwróćcie uwagę na zwężki włożone do dolotu zimnego powietrza !!
ten Mercedes dysponuje moca 600KM i 700NM

Obrazek



XerofaN
Forumowicz
Posty: 594
Rejestracja: 2011-06-16, 15:56
Model: Pony
Silnik: V6 4.0
Kolor: Tungsten Gray

Re: Jeszcze zimniejsze powietrze do CAI

Post autor: XerofaN » 2012-09-19, 10:00

ale to jest SLS :)



Awatar użytkownika
stang232
Forumowicz
Posty: 2134
Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
Model: stang'95
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Bełchatów
Stajnia: Stajnia Łódzka

Re: Jeszcze zimniejsze powietrze do CAI

Post autor: stang232 » 2012-09-19, 11:34

XerofaN pisze:ale to jest SLS :)
oj tam, oj tam w szoku był to może i mu wmówili że SLR.

Alustar powiedz coś więcej o tych zwężkach co tam mówili, jak one działają?


Obrazek

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Jeszcze zimniejsze powietrze do CAI

Post autor: caniggia » 2012-09-19, 12:11

tak jak zwężka w klimatyzacji, rozprężone powietrze się chłodzi, kompresor na pewno jest przed tymi zwężkami.
Ostatnio zmieniony 2012-09-19, 21:30 przez caniggia, łącznie zmieniany 2 razy.



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Jeszcze zimniejsze powietrze do CAI

Post autor: caniggia » 2012-09-19, 21:16

pytanie w takim razie co to ma wspólnego w takim razie z tematem... taka ciekawostka.



Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2450
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Re: Jeszcze zimniejsze powietrze do CAI

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2012-09-20, 08:34

a ja obstawiam to co pisał canigia ,że wstawiając zwężkę robią coś na zasadzie dyszy sprężania i za tą zwężką powietrze się rozpręża i jest o wiele zimniejsze od tego które wlatuje ( na podobnej zasadzie działa klimatyzacja tylko tam jest inny gaz spręża go spręzarka )

i w silniku z turbo albo z kompresorem to takie zwężki nic nie dają bo on sobie weźmie tyle powietrza ile przerobi turbo , ja k będzei za dużo to turbo nie przepuści większej ilości



Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Re: Jeszcze zimniejsze powietrze do CAI

Post autor: AluStar » 2012-09-20, 08:51

Tylko wstawienie zwezki Bernuliego ( i tu moge pomylic wystepuje zjawisko Kawitacji ) , co przy zasysaniu nie jak sie ma do dolotu CAI. Zeczywiscei dla klimy owszem, ale to nie klima co widac !! Z nazewnictwem moglem sie pomylic bo terma mi troche wyleciala z glowy.



ODPOWIEDZ

Wróć do „4.0 V6 2005 - 2010”