No dobra, lista brakujących drobiazgów skompletowana i zatwierdzona (~150USD) - jutro zamawiam w Stanach, samolotem powinny być u mnie w 1-2 tyg.
Tym czasem spędziłem kilka godzinek w sobotę na przeróbce instalacji elektrycznej. Trzy główne modyfikacje w tym temacie:
1) Przedłużenie okablowania przepustnicy,
2) Rozdzielenie ACT/IAT od MAF i przedłużenie ACT/IAT
3) Przedłużenia wiązki cewki,
Ostatni punkt sobie odpuściłem, bo ta wiązka idzie głęboko pomiędzy kolektorem dolotowym a ścianą kabiny, więc zrobię to jak będzie już zdjęty kolektor.
Przedłużenie okablowania przepustnicy - chodzi o to, że po instalacji kompresora przepustnica będzie przesunięta w stronę kierowcy i nieco do tyłu (m/w w okolicach wlewu oleju). Trzy wiązki do przedłużenia to silnik przepustnicy (Throttle Body Actuator), czujnik położenia przepustnicy (Throttle Position Sensor) i EGR.
Rozdzielenie ACT od MAF - w serii czujnik temperatury powietrza dolotowego jest zintegrowany z MAF. Po instalacji kompresora nowy czujnik będzie zainstalowany po stronie skompresowanego powietrza, więc potrzebna jest osobna wiązka:
Etap I - wiązki wyciągnięte z oryginalnych peszli, i przecięty kabel, który trzeba przedłużyć:
Etap II - Rozdzielone wiązki przygotowane do włożenia do nowych peszli, ACT z wtyczką/gniazdem, żeby na razie funkcjonowało po staremu a potem można było tylko przepiąć wtyczkę:
Etap III - wiązka TBA po drugiej stronie - cała do przedłużenia, więc "ciiiaaaaach":
Etap IV - przedłużone wiązki do nowych peszli - TBA:
...i reszta po drugiej stronie (od razu z porównaniem):
Po podłączeniu wszystkiego do kupy, zapłon i... check engine miga

...ale po odpaleniu zgasł a samochód jeździł normalnie, żadnych błędów... hmmm... Jadnak po odrobinie poszukiwań (ehhh, w końcu muszę przeczytać cały podręcznik użytkownika) doszedłem, że to informacja, że silnik nie jest gotowy do kontroli spalin. W podręczniku nie ma mowy bezpośrednio o 7 mignięciach podczas włączonego zapłonu (podobno w manualu do SVT jest), ale jest to:
If the vehicle’s powertrain system or its battery has just been serviced,
the on-board diagnostics system is reset to a “not ready for I/M test”
condition. To ready the on-board diagnostics system for I/M testing, a
minimum of 30 minutes of city and highway driving is necessary as
described below:
• First, at least 10 minutes of driving on an expressway or highway.
• Next, at least 20 minutes driving in stop-and-go, city-type traffic with
at least four idle periods.
Allow the vehicle to sit for at least eight hours without starting the
engine. Then, start the engine and complete the above driving cycle. The
engine must warm up to its normal operating temperature. Once started,
do not turn off the engine until the above driving cycle is complete.
Czyli generalnie operacja zakończona sukcesem
Teraz czekam na części ze Stanów, czyszczę kompresor i zamawiam program u Douga... plan jest taki, żeby do połowy września zainstalować. Mam nadzieję, że się uda a wrzesień ma zarypany pracą, że ho ho...
