Huk podczas jazdy

Informacje i porady specyficzne dla silników V6

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Huk podczas jazdy

Post autor: Tom.Tom » 2011-12-12, 20:01

OK, dzieki.

A mam jeszcze pytanie dotyczące samej wymiany piasty - w manualu napisane jest, żeby wymienić też na nową nakrętkę dociskającą wszystko razem na osi (3B477 Wheel hub nut - chyba to) - rzeczywiście trzeba tak zrobić? Zamawiać ją też, czy można coś dopasować?


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

Konrado
Forumowicz
Posty: 164
Rejestracja: 2009-04-15, 18:46
Model: Silver Bullet, 2006
Silnik: V6 4.0
Kolor: silver

Re: Huk podczas jazdy

Post autor: Konrado » 2012-05-15, 11:02

Witam,

Muszę też wymienić jedną piastę. Jak skręcam w prawo to bardziej wyje. Jak w lewo to przestaje wyć. Która piasta jest do wymiany? Prawa czy lewa?


Silver Bullet Mods: 19" American Racing Chrome/Pirelli PZero, Front HID, Clear Signal Chrome/bicolor LEDs, Sequential Tail Lights, FR Front Grille Chromes, Ford Racing Brakes, Ford Racing X-pipe Dual exhaust, DiabloSport aggresive shift Pb98 custom tune

Awatar użytkownika
Mały1973
Forumowicz
Posty: 688
Rejestracja: 2009-02-23, 12:32
Model: Mustang Mach I 1971
Silnik: inny V8
Kolor: Medium Blue Metallic
Kontakt:

Re: Huk podczas jazdy

Post autor: Mały1973 » 2012-05-15, 11:04

Konrado pisze:Witam,

Muszę też wymienić jedną piastę. Jak skręcam w prawo to bardziej wyje. Jak w lewo to przestaje wyć. Która piasta jest do wymiany? Prawa czy lewa?
Prawa bo auto sie przechyla na prawa strone i ta piasta wyje pod obciążeniem


- Ford Mustang Mach I 429
- Chevy Camaro Z/28 LS1
- Chrysler Voyager III CRD
- Pontiac Trans Am GTA
- Buick Electra 1971 455
- Pontiac Grand Prix Seventh Generation

Konrado
Forumowicz
Posty: 164
Rejestracja: 2009-04-15, 18:46
Model: Silver Bullet, 2006
Silnik: V6 4.0
Kolor: silver

Re: Huk podczas jazdy

Post autor: Konrado » 2012-05-15, 15:49

Ale jak skręcam w prawo to lewa strona jest bardziej obciążona? Czyż nie?


Silver Bullet Mods: 19" American Racing Chrome/Pirelli PZero, Front HID, Clear Signal Chrome/bicolor LEDs, Sequential Tail Lights, FR Front Grille Chromes, Ford Racing Brakes, Ford Racing X-pipe Dual exhaust, DiabloSport aggresive shift Pb98 custom tune

Awatar użytkownika
Mały1973
Forumowicz
Posty: 688
Rejestracja: 2009-02-23, 12:32
Model: Mustang Mach I 1971
Silnik: inny V8
Kolor: Medium Blue Metallic
Kontakt:

Re: Huk podczas jazdy

Post autor: Mały1973 » 2012-05-15, 15:58

Konrado pisze:Ale jak skręcam w prawo to lewa strona jest bardziej obciążona? Czyż nie?
Tak, inaczej się zasugerowałem. Ogołnie to ta piasta huczy która jest obciążona przy skręcie. A jak chcesz miec jeszcze większą pewnosć to podnieś auto, złap za koło góra doł, lewo prawo i zobaczysz czy jest luz


- Ford Mustang Mach I 429
- Chevy Camaro Z/28 LS1
- Chrysler Voyager III CRD
- Pontiac Trans Am GTA
- Buick Electra 1971 455
- Pontiac Grand Prix Seventh Generation

Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Huk podczas jazdy

Post autor: Tom.Tom » 2012-05-15, 16:24

Moja tak huczy, że jak przy podniesionym aucie obrócę kołem to jakby pociąg jechał po torach ;) Ale mam już nową i w piątek wymiana. Póki co orientuję się jeszcze z nakrętką samokontrującą - gdyby ta co mam rozpadła się przy odkręcaniu, będę próbował od transita (numer 5 na tym schemacie)


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Re: Huk podczas jazdy

Post autor: AluStar » 2012-05-15, 16:31

Mi tak huczały - nakrętka sie nie rozpada- predzej lozysko - potrafia sie kulki wysypac w mustangu .
Po jednym dniu ostrej jazdy w kielcach smar juz wyciska z piasty - a byla nowka ..



Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Huk podczas jazdy

Post autor: Tom.Tom » 2012-05-15, 17:34

No ja ze względu na stan swojej na szybko kupiłem jakąś podróbkę na Allegro za 328zł - ciekawe czy w takim razie będzie różnica w szybkości jej rozpadnięcia się w stosunku np. do SKF i czy warto w takim razie ciągnąć SKF ze Stanów bo wyjdzie tyle samo co ta podróbka....?

Swoją drogą może to i dobrze, że padł mi ten alternator na torze, bo przy tym stanie piasty musiałbym pewno jeszcze ją wymienić tam w hotelu przed powrotem do domu ;)


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

Awatar użytkownika
pavlito
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1321
Rejestracja: 2008-12-21, 03:34
Model: GT 05 premium manual
Silnik: V8 4.6
Kolor: Sonic Blue

Re: Huk podczas jazdy

Post autor: pavlito » 2012-05-16, 00:12

a pamiętacie jaki jest rozmiar tej nakrętki na piastę?



Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Huk podczas jazdy

Post autor: Tom.Tom » 2012-05-16, 11:39

pavlito pisze:a pamiętacie jaki jest rozmiar tej nakrętki na piastę?
DORMAN Part # 615098 {#05113, 6150981, F3LY3B477A} Thread: M24-2.0; Hex Size: 36mm; Height: 21mm

Obrazek


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

Awatar użytkownika
pavlito
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1321
Rejestracja: 2008-12-21, 03:34
Model: GT 05 premium manual
Silnik: V8 4.6
Kolor: Sonic Blue

Re: Huk podczas jazdy

Post autor: pavlito » 2012-05-16, 23:39

Haynes pisze, że przy wymianie piasty zalecają wymianę tej nakrętki. Jakie są Wasze doświadczenia? Widzę, że Rafał specjalnie się tym zaleceniem nie przejmuje :)

Ta na zdjęciu jest taka ładna, że wygląda jak biżuteria :hyhy:



Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2438
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Re: Huk podczas jazdy

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2012-05-17, 05:28

ja w swoim SN95 też zmieniłem piasty i nie wymieniałem nakrętki i chodzi do dzisiaj



Konrado
Forumowicz
Posty: 164
Rejestracja: 2009-04-15, 18:46
Model: Silver Bullet, 2006
Silnik: V6 4.0
Kolor: silver

Re: Huk podczas jazdy

Post autor: Konrado » 2012-05-18, 15:21

Dobra, bedę sam wymieniał jutro. Jak odkręce wszystko to będe musiał piastę jakoś wybijać lub będę potrzebował jakiś ściągacz"? Jeszcze tego nie robiłem i tak pytam aby mi sprawnie poszło i nie musiał długo kombinować.....


Silver Bullet Mods: 19" American Racing Chrome/Pirelli PZero, Front HID, Clear Signal Chrome/bicolor LEDs, Sequential Tail Lights, FR Front Grille Chromes, Ford Racing Brakes, Ford Racing X-pipe Dual exhaust, DiabloSport aggresive shift Pb98 custom tune

Awatar użytkownika
Darenty
Forumowicz
Posty: 488
Rejestracja: 2008-12-16, 16:02
Model: S197 GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver Metallic
Lokalizacja:: Przemyśl

Re: Huk podczas jazdy

Post autor: Darenty » 2012-05-18, 17:31

Nic poza porządnymi kluczami Ci nie trzeba. Z czymś tam się kiedyś mocowałem, ale długie ramię rozwiązało problem :) ( chyba że to było przy robocie hamulców :P )


You can never have too much power, just not enough traction.

Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Huk podczas jazdy

Post autor: Tom.Tom » 2012-05-22, 16:45

no to ja na koniec chciałbym się "pochwalić" moja piastą:
piasta.jpg
trzy kulki wyparowały :hyhy:

a jaka cisza teraz w czasie jazdy! :super:

Nakrętka rzeczywiście dała się odkręcić bez problemu, tylko trzeba to robić nasadowym kluczem delikatnie - nie pneumatycznym. Zdjęcie i założenie to koło godziny pracy - bez większego problemu.

Zobaczymy jak długo pochodzi ta co kupiłem awaryjnie - ale jak widać - nie miałem już za bardzo czasu... ;)


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

ODPOWIEDZ

Wróć do „4.0 V6 2005 - 2010”