Huk podczas jazdy
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz
- Tom.Tom
- Forumowicz
- Posty: 1309
- Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
- Model: X-CHARGED
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: bordo + czarny mat
- Lokalizacja:: Trójmiasto
- Stajnia: Stajnia Pomorze
Re: Huk podczas jazdy
OK, dzieki.
A mam jeszcze pytanie dotyczące samej wymiany piasty - w manualu napisane jest, żeby wymienić też na nową nakrętkę dociskającą wszystko razem na osi (3B477 Wheel hub nut - chyba to) - rzeczywiście trzeba tak zrobić? Zamawiać ją też, czy można coś dopasować?
A mam jeszcze pytanie dotyczące samej wymiany piasty - w manualu napisane jest, żeby wymienić też na nową nakrętkę dociskającą wszystko razem na osi (3B477 Wheel hub nut - chyba to) - rzeczywiście trzeba tak zrobić? Zamawiać ją też, czy można coś dopasować?

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691
-
- Forumowicz
- Posty: 164
- Rejestracja: 2009-04-15, 18:46
- Model: Silver Bullet, 2006
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: silver
Re: Huk podczas jazdy
Witam,
Muszę też wymienić jedną piastę. Jak skręcam w prawo to bardziej wyje. Jak w lewo to przestaje wyć. Która piasta jest do wymiany? Prawa czy lewa?
Muszę też wymienić jedną piastę. Jak skręcam w prawo to bardziej wyje. Jak w lewo to przestaje wyć. Która piasta jest do wymiany? Prawa czy lewa?
Silver Bullet Mods: 19" American Racing Chrome/Pirelli PZero, Front HID, Clear Signal Chrome/bicolor LEDs, Sequential Tail Lights, FR Front Grille Chromes, Ford Racing Brakes, Ford Racing X-pipe Dual exhaust, DiabloSport aggresive shift Pb98 custom tune
- Mały1973
- Forumowicz
- Posty: 688
- Rejestracja: 2009-02-23, 12:32
- Model: Mustang Mach I 1971
- Silnik: inny V8
- Kolor: Medium Blue Metallic
- Kontakt:
Re: Huk podczas jazdy
Prawa bo auto sie przechyla na prawa strone i ta piasta wyje pod obciążeniemKonrado pisze:Witam,
Muszę też wymienić jedną piastę. Jak skręcam w prawo to bardziej wyje. Jak w lewo to przestaje wyć. Która piasta jest do wymiany? Prawa czy lewa?
- Ford Mustang Mach I 429
- Chevy Camaro Z/28 LS1
- Chrysler Voyager III CRD
- Pontiac Trans Am GTA
- Buick Electra 1971 455
- Pontiac Grand Prix Seventh Generation
- Chevy Camaro Z/28 LS1
- Chrysler Voyager III CRD
- Pontiac Trans Am GTA
- Buick Electra 1971 455
- Pontiac Grand Prix Seventh Generation
-
- Forumowicz
- Posty: 164
- Rejestracja: 2009-04-15, 18:46
- Model: Silver Bullet, 2006
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: silver
Re: Huk podczas jazdy
Ale jak skręcam w prawo to lewa strona jest bardziej obciążona? Czyż nie?
Silver Bullet Mods: 19" American Racing Chrome/Pirelli PZero, Front HID, Clear Signal Chrome/bicolor LEDs, Sequential Tail Lights, FR Front Grille Chromes, Ford Racing Brakes, Ford Racing X-pipe Dual exhaust, DiabloSport aggresive shift Pb98 custom tune
- Mały1973
- Forumowicz
- Posty: 688
- Rejestracja: 2009-02-23, 12:32
- Model: Mustang Mach I 1971
- Silnik: inny V8
- Kolor: Medium Blue Metallic
- Kontakt:
Re: Huk podczas jazdy
Tak, inaczej się zasugerowałem. Ogołnie to ta piasta huczy która jest obciążona przy skręcie. A jak chcesz miec jeszcze większą pewnosć to podnieś auto, złap za koło góra doł, lewo prawo i zobaczysz czy jest luzKonrado pisze:Ale jak skręcam w prawo to lewa strona jest bardziej obciążona? Czyż nie?
- Ford Mustang Mach I 429
- Chevy Camaro Z/28 LS1
- Chrysler Voyager III CRD
- Pontiac Trans Am GTA
- Buick Electra 1971 455
- Pontiac Grand Prix Seventh Generation
- Chevy Camaro Z/28 LS1
- Chrysler Voyager III CRD
- Pontiac Trans Am GTA
- Buick Electra 1971 455
- Pontiac Grand Prix Seventh Generation
- Tom.Tom
- Forumowicz
- Posty: 1309
- Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
- Model: X-CHARGED
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: bordo + czarny mat
- Lokalizacja:: Trójmiasto
- Stajnia: Stajnia Pomorze
Re: Huk podczas jazdy
Moja tak huczy, że jak przy podniesionym aucie obrócę kołem to jakby pociąg jechał po torach
Ale mam już nową i w piątek wymiana. Póki co orientuję się jeszcze z nakrętką samokontrującą - gdyby ta co mam rozpadła się przy odkręcaniu, będę próbował od transita (numer 5 na tym schemacie)


:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691
Re: Huk podczas jazdy
Mi tak huczały - nakrętka sie nie rozpada- predzej lozysko - potrafia sie kulki wysypac w mustangu .
Po jednym dniu ostrej jazdy w kielcach smar juz wyciska z piasty - a byla nowka ..
Po jednym dniu ostrej jazdy w kielcach smar juz wyciska z piasty - a byla nowka ..
- Tom.Tom
- Forumowicz
- Posty: 1309
- Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
- Model: X-CHARGED
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: bordo + czarny mat
- Lokalizacja:: Trójmiasto
- Stajnia: Stajnia Pomorze
Re: Huk podczas jazdy
No ja ze względu na stan swojej na szybko kupiłem jakąś podróbkę na Allegro za 328zł - ciekawe czy w takim razie będzie różnica w szybkości jej rozpadnięcia się w stosunku np. do SKF i czy warto w takim razie ciągnąć SKF ze Stanów bo wyjdzie tyle samo co ta podróbka....?
Swoją drogą może to i dobrze, że padł mi ten alternator na torze, bo przy tym stanie piasty musiałbym pewno jeszcze ją wymienić tam w hotelu przed powrotem do domu
Swoją drogą może to i dobrze, że padł mi ten alternator na torze, bo przy tym stanie piasty musiałbym pewno jeszcze ją wymienić tam w hotelu przed powrotem do domu


:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691
- Tom.Tom
- Forumowicz
- Posty: 1309
- Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
- Model: X-CHARGED
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: bordo + czarny mat
- Lokalizacja:: Trójmiasto
- Stajnia: Stajnia Pomorze
Re: Huk podczas jazdy
DORMAN Part # 615098 {#05113, 6150981, F3LY3B477A} Thread: M24-2.0; Hex Size: 36mm; Height: 21mmpavlito pisze:a pamiętacie jaki jest rozmiar tej nakrętki na piastę?


:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691
- pavlito
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1321
- Rejestracja: 2008-12-21, 03:34
- Model: GT 05 premium manual
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Sonic Blue
Re: Huk podczas jazdy
Haynes pisze, że przy wymianie piasty zalecają wymianę tej nakrętki. Jakie są Wasze doświadczenia? Widzę, że Rafał specjalnie się tym zaleceniem nie przejmuje 
Ta na zdjęciu jest taka ładna, że wygląda jak biżuteria

Ta na zdjęciu jest taka ładna, że wygląda jak biżuteria

- RAFAŁ (GROSZEK)
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 2438
- Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
- Model: był SN95 jest GT2011
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: SREBRNY
Re: Huk podczas jazdy
ja w swoim SN95 też zmieniłem piasty i nie wymieniałem nakrętki i chodzi do dzisiaj
-
- Forumowicz
- Posty: 164
- Rejestracja: 2009-04-15, 18:46
- Model: Silver Bullet, 2006
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: silver
Re: Huk podczas jazdy
Dobra, bedę sam wymieniał jutro. Jak odkręce wszystko to będe musiał piastę jakoś wybijać lub będę potrzebował jakiś ściągacz"? Jeszcze tego nie robiłem i tak pytam aby mi sprawnie poszło i nie musiał długo kombinować.....
Silver Bullet Mods: 19" American Racing Chrome/Pirelli PZero, Front HID, Clear Signal Chrome/bicolor LEDs, Sequential Tail Lights, FR Front Grille Chromes, Ford Racing Brakes, Ford Racing X-pipe Dual exhaust, DiabloSport aggresive shift Pb98 custom tune
- Darenty
- Forumowicz
- Posty: 488
- Rejestracja: 2008-12-16, 16:02
- Model: S197 GT
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Satin Silver Metallic
- Lokalizacja:: Przemyśl
Re: Huk podczas jazdy
Nic poza porządnymi kluczami Ci nie trzeba. Z czymś tam się kiedyś mocowałem, ale długie ramię rozwiązało problem
( chyba że to było przy robocie hamulców
)


You can never have too much power, just not enough traction.
- Tom.Tom
- Forumowicz
- Posty: 1309
- Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
- Model: X-CHARGED
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: bordo + czarny mat
- Lokalizacja:: Trójmiasto
- Stajnia: Stajnia Pomorze
Re: Huk podczas jazdy
no to ja na koniec chciałbym się "pochwalić" moja piastą:
trzy kulki wyparowały
a jaka cisza teraz w czasie jazdy!
Nakrętka rzeczywiście dała się odkręcić bez problemu, tylko trzeba to robić nasadowym kluczem delikatnie - nie pneumatycznym. Zdjęcie i założenie to koło godziny pracy - bez większego problemu.
Zobaczymy jak długo pochodzi ta co kupiłem awaryjnie - ale jak widać - nie miałem już za bardzo czasu...
trzy kulki wyparowały

a jaka cisza teraz w czasie jazdy!

Nakrętka rzeczywiście dała się odkręcić bez problemu, tylko trzeba to robić nasadowym kluczem delikatnie - nie pneumatycznym. Zdjęcie i założenie to koło godziny pracy - bez większego problemu.
Zobaczymy jak długo pochodzi ta co kupiłem awaryjnie - ale jak widać - nie miałem już za bardzo czasu...


:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691