W moim 1964 260 cu in jest pojedynczy wydech. O ile tłumik można łatwo kupić i w miarę łatwo przetransportować, to problem może być w rurą przed tłumikiem (między Y-pipe łączącym dwa kolektory wydechowe, a tłumikiem).
Z tego co się orientowałem to rura ma 2" średnicy. Czy można to w Polsce w rozsądnych pieniądzach dorobić i odpowiednio dogiąć?
Nowe rury do wydechu
Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc
-
- Forumowicz
- Posty: 107
- Rejestracja: 2017-04-07, 19:56
- Model: 1964 1/2 Convertible
- Silnik: inny V8
- Kolor: Caspian Blue
Re: Nowe rury do wydechu
Sam sobie odpowiem, ale trochę w temacie poczytałem i:
- doginanie w Polsce odpada, dla jednej sztuki nikt nie będzie marnował kilku rur, żeby zrobić dogięcia wstępne, etc
- w Polsce można zrobić wydech custom. Skladany i spawany jest na samochodzie z gotowych elementów, rurek, kolanek, złączek. Koszt koło 3000 zł
- w USA rura w jednym kawałku może kosztować koło $150, (intermediate pipe i tail pipe). Co więcej, w Stanach są w stanie uciąć długą rurę na pół, żeby ułatwić przesyłkę, więc w Polsce pozostaje tylko jeden spaw do wykonania.
- doginanie w Polsce odpada, dla jednej sztuki nikt nie będzie marnował kilku rur, żeby zrobić dogięcia wstępne, etc
- w Polsce można zrobić wydech custom. Skladany i spawany jest na samochodzie z gotowych elementów, rurek, kolanek, złączek. Koszt koło 3000 zł
- w USA rura w jednym kawałku może kosztować koło $150, (intermediate pipe i tail pipe). Co więcej, w Stanach są w stanie uciąć długą rurę na pół, żeby ułatwić przesyłkę, więc w Polsce pozostaje tylko jeden spaw do wykonania.
Re: Nowe rury do wydechu
Poszukaj spawacza w metodzie 141, powinien Ci za jakieś 6-7 stow wyspawac co potrzeba, materiał tp maksymalnie 4 stowki, daleko masz do Bełchatowa?
- Ferren
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 35
- Rejestracja: 2018-01-07, 21:36
- Model: Cobra '79
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Blue
- Lokalizacja:: Trójmiasto
Re: Nowe rury do wydechu
mk_cin zamowiłeś tylko rurę czy gotowca? Też jestem przed wyborem pomiędzy gotowym rozwiązaniem z USA a home-made do Foxa 79
-
- Forumowicz
- Posty: 107
- Rejestracja: 2017-04-07, 19:56
- Model: 1964 1/2 Convertible
- Silnik: inny V8
- Kolor: Caspian Blue
Re: Nowe rury do wydechu
Zamówiłem z USA wszystkie elementy wydechu oprócz tych dwóch poczwórnych "zbieraczy" z kolektora wydechowego. Czyli Y-pipe, intermediate pipe, muffler, tail pipe i wszystkie zawieszki. Część jeszcze w USA, muszę wysłać niedługo. Póki co w domu mam tylko tłumik
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 46
- Rejestracja: 2017-10-11, 07:51
- Model: Mustnag II
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: niebieski
Re: Nowe rury do wydechu
Również prubowałem kupić gotowe elementy ale z racji tego że mam mustanga II z zamontowanym silnikiem 302 nie pasowało i musiałem robić sam. W tą zimę zabieram się do spawania kolektorów bo te wykonane przez porzedniego właścićela są tragiczne i powoduja duże straty. Materiał zakupiłem w polsce rury i kształtki ze stali kwasoodpornej polerowanej. To sam materiał na kolektory i podłączenia do X-pipe kosztowało mnie jakieś 700-800zł ale będzie cały z kwasówki od początku do końca i rury wylotowe po bokach przed tylnym kołem