Przed rejestracją zamiana świateł etc.

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2008-09-08, 21:11

[quote:25a242709c="radekmaxxx"]witam. nie mogę się doczekać tego opisu.
Od czerwca jeżdze stangiem 2 letnim na oryginalnych US światłach i tylko czekam aż mnie zhaltują. Na razie nie miałem jeszcze kontroli - czas pokaże.
podoba mi sie pomysł z przerobieniem skrajnych tylnych odblasków na migacze. Swoją drogą te obok można by przerobić na P. M. Wszystko wymaga jednak poważnej interwencji elektryka (czego chciałbym uniknąć). Ingerencja w wygląd tylnych lamp odpada (włącznie ze zmianą cofek na migi) - wolę ryzykować. Układ konwertujący światła brzmi ciekawie ale mało realnie - nie mogę sie jednak doczekać.
pytanie 1. co z przerabianiem przednich migów (pulsujące pozycyjne).
pytanie 2. co jak sie ktoś przy .... do świateł? - zabierają odwód za pokwitowaniem i można jechać. Czy też :( zabierają i stanga trzeba wciągać na lawete i wieść do mechanika??

RA[/quote:25a242709c]

Zabierają dowód dają kwitek i wysyłają na kontrole techniczną - jak przejdzie to oddają dowód.


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

alfatech
Forumowicz
Posty: 341
Rejestracja: 2008-07-08, 14:17
Model: 2005 DżiTi
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czrny XTRMNTR
Lokalizacja:: Koło
Kontakt:

Post autor: alfatech » 2008-09-09, 10:14

[quote:6ba406d4e5="radekmaxxx"]
podoba mi sie pomysł z przerobieniem skrajnych tylnych odblasków na migacze. Swoją drogą te obok można by przerobić na P. M. RA[/quote:6ba406d4e5]
Też intensywnie nad tym myślę i sensowne wydaje się założenie mocnych ledów - w przyszłym tygodniu napisze więcej :P . Jeśli chodzi o ten drugi odbłysk to od spodu prawie na środku wystaje śruba mocująca lampę - więc raczej lipa :/

[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/05f ... l:16cny1ey][img:6ba406d4e5]http://images38.fotosik.pl/9/05fc0e836e497daem.jpg[/img:6ba406d4e5][/url:16cny1ey]

[quote:6ba406d4e5="radekmaxxx"] pytanie 1. co z przerabianiem przednich migów (pulsujące pozycyjne). [/quote:6ba406d4e5] najlepiej zmienić trzeba oprawkę na zwykłą żarówkę z trzonkiem jedno włóknową lub odciąć kabel od pozycji ,wtedy pozycja w kierunku wcale nie świeci - nie wiem tylko czy nie trzeba tam coś nadłubać z kabelkami i czy ma to wpływ na szybkość mrugania kierunków - więcej w przyszłym tygodniu :)


Pozdrawiam
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/

Anonymous

Post autor: Anonymous » 2008-09-09, 18:51

Zabierają dowód i dają kwitek sie rozumie. Tylko czy i ile na kwitku mogę jeździć?
Czy nie mogę na nim jeździć (laweta od razu) i oddają mi dowód jak przejdzie pozytywnie badania?
A swoją drogą skoro mamy tarcze anty-rosyjską made in USA to czemu mamy nie miec świateł europejskich - przecież jak coś miga z boku nie ważne jakiego koloru to jest to oczywiste że ktoś skręca. W necie kiedyś czytałem taką wypowiedź że facet jadący za amerykańskim autem myślał że ktoś hamujne pulsacyjnie przy zmianie pasa. (jak można hamować pulsacyjnie z taką częstotliwością i to jednym światłem :| ) A jak mały fiat hamuje to mu prawie wogóle migacze nie działają i nikt sie tego nie czepia.

RA



Awatar użytkownika
Magic
Forumowicz
Posty: 863
Rejestracja: 2008-07-20, 20:17
Model: RTR 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: BLACK
Lokalizacja:: Oleśnica
Stajnia: Stajnia Dolny Śląsk
Kontakt:

Post autor: Magic » 2008-09-09, 21:17

Tak na dobrom sprawę to policja robi wam przysługę bo są tacy cwaniacy że maja auto do robienia, i specjalnie ci w zad wjedzie a że zna się na przepisach to policji wciśnie bajkę i będzie nasza wina składki stracisz i jeszcze ubezpieczenie jak się dowie że auto było nie sprawne czy co, to będzie sporo problemów.

Po zabraniu dowodu można jechać na własną odpowiedzialność.



Awatar użytkownika
Madasek
Forumowicz
Posty: 504
Rejestracja: 2008-08-30, 23:10
Model: 2007 Shelby GT
Silnik: inny V8
Kolor: Czarny srebrne pasy

Post autor: Madasek » 2008-09-09, 23:04

[quote:e829703e62="malutki_567"][quote:e829703e62="SeaBiscuit"]Można też zakupić w Anglii europejskie tyły ale mi się nie podobają[/quote:e829703e62]

Kwestia gustu - moim zdaniem wyglądają lnawet epiej niż oryginalne (w których drażni mnie mały, przeroczysty kawałek plastiku czyli światła cofania - calusieńkie czerwone byłyby OK), szczególnie w wersjach z pasami idącymi przez całą karoserię pasami (racing stripes). Odpowiednie rezystorki mają wbudowane więc problem częstotliwości mrygania odpada. Zaletą jest także używanie standardowych, europejskich dwuwłóknowych żarówek 5/21W.


Układ konwertujący światła z amerykańskiego na europejski robi się na kilku przekaźnikach i podłącza bezpośrednio do reflektorów z tyłu, jedyne co trzeba przeciągnąć to +12V włączające przeciwmgielne oraz (jeżeli ktoś nie ma w bagażniku) +12V grubym kablem bezpośrednio z akumulatora (żeby nie popalić fabrycznej instalacji środkowego światła stop). Jako sygnały wejściowe wykorzystuje się wszystkie trzy stopy (lewy, środkoy, prawy), zaś na wyjściu dostajemy europejskie kierunkowskazy i stopy.

I tyle.[/quote:e829703e62]

Ha własnie takie kupiłem. Nie chcialem zadnych wynalazkow poniewaz orginalne sa idealne takie jakie sa i zamienniki led czy okrągłe sa niegustowe :D A te wyglądem są jak orginały. Jedno musze przyznać... w nocy orginały to miód jak świecą trzy naraz :D niestety migacz malowidoczny. Wkladanie cofania i przeciwmgielnego z malacza tez mi sie nie podoba( migacze zamiast cofania) dlatego sie zdecydowałem na nie.

I teraz wlasnie... spedzilismy pól soboty z nano-bio-eletronikiem technikiem :P rozszyfrowywał instalacje... stwierdził na koniec że w ponitacu jest lepsza instalacja :D ale coś niby wydumał kazał kupić conieco zobaczymy wlasnie czekam kiedy bedzie mial czas, nie chce narazie nic pisac dopoki sie jego teoria nie sprawdzi. Ale wypytywal mnie czy na forum cos nie pisza kurde przydalo by sie jakies wsparcie hehe.



Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2008-09-09, 23:15

Dacie radę a najwyżej się coś spierdoli :niepewny:
Mój myśli jak tu spowolnić te ledy i nic mu do głowy nie przychodzi :zdziwko:


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

malutki_567
Posty: 2
Rejestracja: 2008-08-23, 21:53

Post autor: malutki_567 » 2008-09-10, 01:20

[quote:45ece79769="malutki_567"]
Znam w Polsce jedno auta z takimi światłami (Shelby GT500KR, niebieskie, niestety nie moje :( ) i uważam, że wygląda zajefajnie. Spróbuję jutro zrobić zdjęcie i wkleić.
[/quote:45ece79769]

Obiecane zdjęcie :D

[ [i:45ece79769][b:45ece79769]Dodano[/b:45ece79769]: 2008-09-10, 01:54[/i:45ece79769] ][/size:45ece79769]
Zanim wrócę, narysuję schemat i zeskanuję go, postaram się Was naprowadzić na to, jak to zrobić.

Zauważcie, że jeżeli nie naciskacie na hamulec to kierunkowskazy zachowują się po europejsku. Pomysł, na który wpadłem, to wykorzystanie środkowego stopu (z bagażnika) jako sygnału informującego układ konwertera o tym, że hamujemy. W takim przypadku do zasilenia kierunkowskazu nie wolno doprowadzić oryginalnego sygnału (bo przy hamowaniu kierunkowskaz świeciłby się nam na stałe) tylko przez przekaźnik (sterowany właśnie rzeczonym trzecim stopem) podać oryginalny plusowy sygnał (gdy nie hamujemy) lub sygnał przerywany (gdy hamujemy), który uzyskujemy w ten sposób, że podłączamy kolejny przekażnik - pod jego NO podłączmy +12V, NC zostawiamy w powietrzu, a przekaźnik ten sterujemy oryginalnym sygnałem kierunkowskazu (plusowym of course).

W ten sposób na jedną stronę potrzebne są dwa przekaźniki.

Osobnik uważny po rozrysowaniu i analizie stanów logicznych, jakie występują w tym układzie, zauważy jedną niedogodność - jeżeli mamy włączony kierunkowskaz i naciśniemy w tym momencie na hamulec to nastąpi odwrócenie fazy światła kierunkowskazu przez co jedn błysk lub jedna przerwa będą dłuższe. Można to wyeliminować stosując kolejny przekaźnik do inwersji sygnału podawanego w przypadku hamowania ale w praktyce uwierzcie mi że jest to prawie niezauważalne - tzn. jak wiemy, że takie zjawisko występuje, to je rzeczywiście dostrzeżemy, ale gdy weźmiemy osobę która nie ma o tym pojęcia - nie zwróci ona na to uwagi (sprawdzane na kilku osobnikach).

Na cały układ potrzebne są więc cztery przekaźniki. Do tego zalecam piąty (do sterowania nowymi stopami - sterujemy sygnałem ze środkowego stopu, podajemy przez przekaźnik +12V bezpośrednio z akumulatora, po prostu kabelek środkowego stopu jest zbyt cienki aby przenieść tak duży prąd) oraz szósty (do sterowania światłami przeciwmgielnymi).

Całość daje się zmontować na niewielkiej płytce drukowanej. Można robić tzw. "pająka" ale osobiście nie polecam - za łatwo się pomylić i za duża szansa, ze dojdzie do zwarcia.

I niech nikt Wam nie wmawia, że część świateł jest sterowana masą. Schemat instalacji elektrycznej Mustanga w zakresie tylnych światel nie zmieniał się od kilkunastu lat (sprawdziłem) więc ww. układ powinien pracować w KAŻDYM takim aucie.



Awatar użytkownika
celibad
Członek Honorowy MKP
Posty: 1232
Rejestracja: 2008-08-26, 09:21
Model: GT 2015
Silnik: V8 5.0
Kolor: yellow triple
Kontakt:

:)

Post autor: celibad » 2008-09-10, 07:38

kombinujecie z tymi światłami :) .... ja mam w swoim lampy , takie jak na fotce wyzej ..... wczoraj na próbę przyłozyłem czerwoną przezroczystaą folie na migacz .... wygląda teraz jak lampa orginalna a kierunek swieci tak jak powinien


"najlepszym lekiem na wszystkie problemy jest zwykła woda. dwie krople na szklankę wódki i wszystko przechodzi jak ręką odjął"

Jak mam czas to leże i odpoczywam, a jak nie mam czasu to tylko leże.

ObrazekObrazek

alfatech
Forumowicz
Posty: 341
Rejestracja: 2008-07-08, 14:17
Model: 2005 DżiTi
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czrny XTRMNTR
Lokalizacja:: Koło
Kontakt:

Post autor: alfatech » 2008-09-10, 09:25

[quote:39b48310b7="Madasek"]Nie chcialem zadnych wynalazkow poniewaz orginalne sa idealne takie jakie sa i zamienniki led czy okrągłe sa niegustowe :D[/quote:39b48310b7] zgadzam się ale np jedynie pomarańczowe światło z LED przebije się przez czerwony plastik jako pomarańczowe :]
stąd pomysł żeby zostawić wszystko jak jest a założyć kierunki pod odbłyskami - tymi pod głównymi lampami . [b:39b48310b7]malutki_567[/b:39b48310b7], jako lajkonik prosiłbym o szczegóły np jakie to mają być przekaźniki :zawstydzony: no i bez rysunku raczej się nie obędzie (w moim przypadku na bank ) :wstyd: [quote:39b48310b7="celibad"]kombinujecie z tymi światłami :) .... [/quote:39b48310b7] he no bez kombinowania się nie obejdzie :) te z fotki mnie osobiście podobają się dużo mniej niż oryginały :]

To poruszę jeszcze temat tylnych przeciwmgłowych ,na moje oko pasowało by założyć żarówkę 2 włóknową w trzeci klosz w którym są tylko pozycje - ale trzeba chyba ciągnąć kable do kabiny i robić jakiś pstryk :/ ............. jak macie to rozwiązane ,dodatkowa lampa gdzieś tam pod zderzakiem to pomysł nie dla mnie :kwasny:


Pozdrawiam
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/

Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2008-09-10, 10:44

[quote:773bb9b3c8="alfatech"]

To poruszę jeszcze temat tylnych przeciwmgłowych ,na moje oko pasowało by założyć żarówkę 2 włóknową w trzeci klosz w którym są tylko pozycje - ale trzeba chyba ciągnąć kable do kabiny i robić jakiś pstryk :/ ............. jak macie to rozwiązane ,dodatkowa lampa gdzieś tam pod zderzakiem to pomysł nie dla mnie :kwasny:[/quote:773bb9b3c8]

Przeciwmgielne uważam, że mam super rozwiązane polecam a wygląda to mniej więcej tak:
przeciwmgielne jest w jednym z dwóch stopów. Normalnie jest tam stop a jak pstryknę guzik w kabinie to ten stop świeci się cały czas i jest przeciwmgielny. Powiecie że tak być nie może i to nie przejdzie na przeglądzie. Jest więc kolejny myk na przegląd w bagażniku mam wyłącznik hamulca na tej żarówce i wtedy zostaje tylko przeciwmgielne stop nie działa i tak się udaję na przegląd a po przeglądzie pstryk i jest hamulec. A i obecnie sobie przełożyłem kierunki do wnętrza czyli patrząc z tyłu na lewą lampę jest STOP – STOP/PRZECIWMGIELNE – KIERUNEK. Na przegląd zamienię kierunek z przeciwmgielnym bo zgodnie z przepisami przeciwmgielne swiatło musi być oddalone od stopów bodajże o 8 cm.


Generalnie jest super mam oryginalne lampy bez tej białej plamy na kierunek co zwłaszcza przy ciemnym aucie, mi nie pasuje i już, diody przebijają przez klosz bajkowo tylko że szybko migam.

Pytanie do Malutki_567 czy wiesz gdzie jest bezpiecznik odpowiedzialny za tylne oryginalne światła stopu i kierunku?

[ [i:773bb9b3c8][b:773bb9b3c8]Dodano[/b:773bb9b3c8]: 2008-09-10, 10:49[/i:773bb9b3c8] ][/size:773bb9b3c8]
[quote:773bb9b3c8="malutki_567"]Czyż te światła nie są piękne?[/quote:773bb9b3c8]

Sorry ale moim zdaniem nie :kwasny: są za duże i pomarańczowo srebrne w środku - wyglądają jak wyłupiaste oczy bazyliszka :kwasny: - pierwsze co widzisz w tym aucie z tyłu to te nieproporcjonalnie olbrzymie jasne kierunki. Dla mnie kicha ale to kwestia gustu. :P


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

Anonymous

Post autor: Anonymous » 2008-09-10, 23:06

Ha własnie takie kupiłem. Nie chcialem zadnych wynalazkow poniewaz orginalne sa idealne takie jakie sa i zamienniki led czy okrągłe sa niegustowe :D A te wyglądem są jak orginały. Jedno musze przyznać... w nocy orginały to miód jak świecą trzy naraz :D niestety migacz malowidoczny. Wkladanie cofania i przeciwmgielnego z malacza tez mi sie nie podoba( migacze zamiast cofania) dlatego sie zdecydowałem na nie.

JAKIEŚ NAMIARY (i zdjęcie) na te lampy z Anglii??



Awatar użytkownika
Madasek
Forumowicz
Posty: 504
Rejestracja: 2008-08-30, 23:10
Model: 2007 Shelby GT
Silnik: inny V8
Kolor: Czarny srebrne pasy

Post autor: Madasek » 2008-09-11, 00:38

Sorry ale moim zdaniem nie :kwasny: są za duże i pomarańczowo srebrne w środku - wyglądają jak wyłupiaste oczy bazyliszka :kwasny: - pierwsze co widzisz w tym aucie z tyłu to te nieproporcjonalnie olbrzymie jasne kierunki. Dla mnie kicha ale to kwestia gustu. :P[/quote]

No cos nie za wyraźnie wyszly na tym zdjeciu :P oczywiscie wkladamy pochromowane zarowki i problem pomaranczu znika natomiast musze sie swoim przygladnac ale nie przypominam sobie takich okraglych luster kloszy? fajnie to nie wyglada faktycznie... Te moje na pudelku maja firme DEPO ale na samych lampach pisze TYC hyhy.


pozdro

natomiast migacz w jednym z odblaskow hm.... kufa bo orginalne w nocy sa jednak zajefajne



Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2008-09-12, 14:33

ok był dzisiaj znowu u mnie elektryk w sprawie tych szybciej mrugających kierunków ledowych i znowu się poddał. Tak jak pisałem zniknął nam sygnał stopów i kierunków na tył z oryginalnych wiązek gdzie chcieliśmy je obciążyć opornikiem aby zasymulować żarówkę. Przeglądnęliśmy wszystkie bezpieczniki w aucie - wszystko jest ok - nie wiadomo o co chodzi a nie będziemy pruć auta żeby po kablu sprawdzać co jest grane.
Dla przypomnienia sygnał do tylnych kierunków mam pociągnięty z frontowych. Wstawienie oporników na przód nic nie daje.

Pozostaje nam chyba jeszcze tylko jedno rozwiązanie a mianowicie wstawienie nowego uniwersalnego przerywacza i podpięcie go pod wajchę zmiany kierunków pomijając w ten sposób oryginalny przekaźnik. Pytanie tylko czy miganie diod na desce rozdzielczej i klikanie jest sterowane z przełącznika w kolumnie kierownicy?

Ma ktoś jakieś inne pomysły czy też uwagi ?


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

Awatar użytkownika
LIZZARD
Forumowicz
Posty: 183
Rejestracja: 2008-09-09, 00:30
Model: DODGE MAGNUM
Kolor: Torch Red

Post autor: LIZZARD » 2008-09-14, 12:18

[quote:3bd21f65d6="radekmaxxx"]JAKIEŚ NAMIARY (i zdjęcie) na te lampy z Anglii??[/quote:3bd21f65d6]

Hi, no to masz namiarki :cwaniak:
http://www.abcdesignltd.com/productdeta ... ST-TL-CTCR" onclick="window.open(this.href);return false;


Jedyny alkohol jaki obecnie mogę spożywać to Piña colada...

Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2008-09-14, 16:50

Witam
ja do swojego kupilem tylne lampy z Londynu za niecale 600 zl z homologacja.
Bez przerobek CZERWONO BIALE ( do roku 2008 )
Obrazek ponizej. W kierunek wlozylem zarowke chrom,
PS A jak ktos chce wlozyc ledy i widzi ze migacz szybko miga to zastosowac jakis opornik. ?
[img:546b16c9b9]http://i3.ebayimg.com/01/i/000/d7/57/e35b_1_sbl.JPG[/img:546b16c9b9]



ODPOWIEDZ

Wróć do „Porady techniczne”