Olej olej a będzie "ojej!"

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Pawellos
Forumowicz
Posty: 299
Rejestracja: 2008-09-23, 03:09
Model: 2009 Mustang GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Candy Apple Red

Post autor: Pawellos » 2009-01-09, 15:43

Przede wszystkim to 5W20, 5W30 jest do V6!



mativ8
Posty: 4
Rejestracja: 2009-01-08, 20:16
Model: Mustang GT 5.0 '89
Silnik: inny V8
Kolor: czerwony

Post autor: mativ8 » 2009-01-09, 18:55

A jaki olej wlac do GT 5.0?? W instrukcji jest napisane 10W30, to jest minerał ,wiec może wlac 15w40?



Awatar użytkownika
Radek
Młodszy Forumowicz
Posty: 36
Rejestracja: 2008-08-22, 19:27
Model: Brak
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: Radek » 2009-01-09, 22:02

[b:0e8fd92cf9]mativ8[/b:0e8fd92cf9], nie polecam minerala na zimę :kwasny: Ja bym przeszedł na półsyntetyk np. Castrol Magnatec. Ale tu zaraz dostaniesz burę jak nie zalejesz takiego jak w instrukcji ze wszystkimi normami.. więc sprowadź sobie z USA. :hyhy:


Był Mustang... czy będzie znowu? Kto wie... Ja, nie...

Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Post autor: Koral » 2009-01-10, 11:07

czyli do silnika 4.6V8 filtr motorcraftu FL820S,a olej 5W20- tylko jakiej firmy ten olej?


Koral tel.+48 792-33-55-65
http://www.facebook.com/US.AutoimportKS
Obrazek

Awatar użytkownika
escalar
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 2008-08-31, 23:49
Model: GT Premium Bullitt
Silnik: V8 4.6
Kolor: czarny metalik
Kontakt:

Post autor: escalar » 2009-01-10, 12:31

tutaj Castrol podaje swoje propozycje do Mustangow, wszystkie dostepne w Polsce :)

http://ew5.earlweb.com/search.php?site= ... subset=160" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
Madasek
Forumowicz
Posty: 504
Rejestracja: 2008-08-30, 23:10
Model: 2007 Shelby GT
Silnik: inny V8
Kolor: Czarny srebrne pasy

Post autor: Madasek » 2009-01-10, 12:42

[quote:b0ab16b9ed="escalar"]tutaj Castrol podaje swoje propozycje do Mustangow, wszystkie dostepne w Polsce :)

http://ew5.earlweb.com/search.php?site= ... subset=160" onclick="window.open(this.href);return false;[/quote:b0ab16b9ed]


i zalecają 5W30 ;P ptfu znaczy zalecanego nie maja ale ten podają jako dobry :chytry:



Awatar użytkownika
escalar
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 2008-08-31, 23:49
Model: GT Premium Bullitt
Silnik: V8 4.6
Kolor: czarny metalik
Kontakt:

Post autor: escalar » 2009-01-10, 13:44

ale jesli to dziala to po co utrudniac sobie zycie?
slyszalem kiedys jedna opinie (bylego pracownika - czlonka zarzadu Castrol), ze wymiana oleju to pic na wode...
gdzies sie wypowiadal na necie, ze nalezy tylko spuszczac calkowicie olej, wymieniac filtr na nowy za kazdym razem, wlac potem z powrotem zuzyty olej i uzupelnic do wlasciwego poziomu odrobina nowego....

...ja tak nie stosuje bo sie boje i dla mnie to dosc rewolucyjna teoria ale... pisze o tym bo moze ktos z was na ten temat cos slyszal...



mativ8
Posty: 4
Rejestracja: 2009-01-08, 20:16
Model: Mustang GT 5.0 '89
Silnik: inny V8
Kolor: czerwony

Post autor: mativ8 » 2009-01-10, 16:06

[quote:ddc5c883e1="Radek"][b:ddc5c883e1]mativ8[/b:ddc5c883e1], nie polecam minerala na zimę :kwasny: Ja bym przeszedł na półsyntetyk np. Castrol Magnatec. Ale tu zaraz dostaniesz burę jak nie zalejesz takiego jak w instrukcji ze wszystkimi normami.. więc sprowadź sobie z USA. :hyhy:[/quote:ddc5c883e1]
Stang ma przejechane 235000 km wiec jak na półsynentyk to raczej za dużo, hmm kurde sam nie wiem u mnie w robocie nie mamy takich olei jak 10W30 a 15w40 duży wybór mamy. Ps. Mam 323i '84 rok i śmiga na minerale tak jak większosc w E30.



alfatech
Forumowicz
Posty: 341
Rejestracja: 2008-07-08, 14:17
Model: 2005 DżiTi
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czrny XTRMNTR
Lokalizacja:: Koło
Kontakt:

Post autor: alfatech » 2009-01-10, 19:59

[quote:ab80423e26]czyli do silnika 4.6V8 filtr motorcraftu FL820S,a olej 5W20- tylko jakiej firmy ten olej?[/quote:ab80423e26] Quaker 5w20 jest dostępny w PL ,ma wymaganą normę forda i większość forumowiczów którzy nie sprowadzają oleju z USA kupuje właśnie ten olej tu jest
http://www.allegro.pl/item523711046_ole ... s_1qt.html" onclick="window.open(this.href);return false;
albo inny Petro Canada http://www.allegro.pl/item521285048_5w2 ... a_car.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Poczytaj ten wątek od początku ,wszystko jest opisane :)


[quote:ab80423e26="escalar"]slyszalem kiedys jedna opinie (bylego pracownika - czlonka zarzadu Castrol), ze wymiana oleju to pic na wode...
gdzies sie wypowiadal na necie, ze nalezy tylko spuszczac calkowicie olej, wymieniac filtr na nowy za kazdym razem, wlac potem z powrotem zuzyty olej i uzupelnic do wlasciwego poziomu odrobina nowego.... [/quote:ab80423e26]
........... czytałem te brednie - w necie jest to dość dokładnie opisane


Pozdrawiam
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/

Awatar użytkownika
Radek
Młodszy Forumowicz
Posty: 36
Rejestracja: 2008-08-22, 19:27
Model: Brak
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: Radek » 2009-01-11, 01:29

[quote:0f471b4a3e="mativ8"]Stang ma przejechane 235000 km wiec jak na półsynentyk to raczej za dużo[/quote:0f471b4a3e]

A co to jest 235tys dla silnika i to niewyżyłowanego? Tyle co nic...

[quote:0f471b4a3e="mativ8"]Ps. Mam 323i '84 rok i śmiga na minerale tak jak większosc w E30.[/quote:0f471b4a3e]

Ja w M30 mam półsyntetyk. A E30 M10 miałem (sprzedałem) miałem 300tys przelotu, a przy 290tys ściągałem głowicę - nawet nie było progu. Zauważ że większość aut nie ma więcej jak 200tys w ogłoszeniach, czy to 5 czy 15 czy 20 letnie :hyhy: A E30tki z M40 mają problem z popychaczami, dlatego się leje minerala :hyhy: Gęsty i nie klekoczą. Temat rzeka na forach BMW ;)

Minerał w zimę jest jak guma do żucia, starsznie gęstnieje na mrozie. Moje E30 miało minerala od nowości, ale nie było jeżdżony w zimę (przynajmniej ostatanie 5 lat.)


Był Mustang... czy będzie znowu? Kto wie... Ja, nie...

kuczko
Forumowicz
Posty: 129
Rejestracja: 2008-10-08, 15:13
Model: V6 2005
Silnik: V6 4.0
Kolor: Srebrny
Kontakt:

Post autor: kuczko » 2009-02-11, 17:05

A wiecie jak z olejem do wału? Czy można jakiś w Polsce dobrać?



Awatar użytkownika
Radek
Młodszy Forumowicz
Posty: 36
Rejestracja: 2008-08-22, 19:27
Model: Brak
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: Radek » 2009-02-11, 20:39

Olej do wału??????????? W wale nie ma oleju :) Chyba że chodzi o tylny most. Inny będzie z LSD a inny bez.... przynajmniej z reguły są inne...


Był Mustang... czy będzie znowu? Kto wie... Ja, nie...

kuczko
Forumowicz
Posty: 129
Rejestracja: 2008-10-08, 15:13
Model: V6 2005
Silnik: V6 4.0
Kolor: Srebrny
Kontakt:

Post autor: kuczko » 2009-02-11, 21:31

[quote:55fa2c6d4c="Radek"]Olej do wału??????????? W wale nie ma oleju :) Chyba że chodzi o tylny most. Inny będzie z LSD a inny bez.... przynajmniej z reguły są inne...[/quote:55fa2c6d4c]

Tak, chodziło mi o most. A co do LSD to są Mustangi robione bez? Myślałem, że tylko jakieś przeróbki?



Awatar użytkownika
Radek
Młodszy Forumowicz
Posty: 36
Rejestracja: 2008-08-22, 19:27
Model: Brak
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: Radek » 2009-02-11, 23:09

[b:f97b88f05c]kuczko[/b:f97b88f05c], nie wiem jak s197, ale SN95 są z LSD i bez...


Był Mustang... czy będzie znowu? Kto wie... Ja, nie...

Awatar użytkownika
Pawellos
Forumowicz
Posty: 299
Rejestracja: 2008-09-23, 03:09
Model: 2009 Mustang GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Candy Apple Red

Post autor: Pawellos » 2009-02-12, 04:50

Chyba każdy 05-09 jest z LSD, masz tylko różne numerki w LSA, ale nie wiem na 100% ;)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Porady techniczne”