Znikający prąd

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz

ODPOWIEDZ
cabdriver
Posty: 7
Rejestracja: 2010-10-04, 11:40
Model: Mustang 2005
Silnik: V6 3.8
Kolor: wiśniowy

Znikający prąd

Post autor: cabdriver » 2010-10-12, 23:15

Koledzy i koleżanki POOOMOOOCY

Po raz drugi mój Mustang robi sobie ze mnie żarty. Nie będę opisywał I przypadku z 2009... skupię się na drugim zdarzeniu.

W piątek 1 października zostawiłem samochód na parkingu. Przez weekend nie miałem okazji korzystać z samochodu. W poniedziałek rano podchodzę do stangi, z pilota otwieram drzwi, szyba się uchyliła... wkładam kluczyk i Q.... zakręcił i zdechł. Ponownie przekręcam kluczyk i choinka. Pierwsza myśl padł akumulator, ale już mam podejrzenie, iż wyjaśnienie nie będzie takie proste. Akumulator ma 3 miesiące, był ciepły weekend, przerwa trwała tylko 2 dni.

W poniedziałek popołudniu kolega podjechał z kablami drugim samochodem. Chwilę podładował i odpalił. Dzwoni do mnie, że silnik chodzi, ale nie ma świateł... myślę sobie "pięknie".

Wieczorem próbuję odpalić i nic. We wtorek rano kolega znowu podjechał do mnie, podpieliśmy kable, po 10s silnik "zagadał". Na obroty wchodził ok., dźwięk spod maski był normalny, ALE...

Następujące podzespoły odmówiły współpracy:
- szyby (ale domykanie działało)
- centralny zamek, zarówno z pilota, jak i z wew
- wszystkie światła przednie
- światła awaryjne
- światła tylne (postojowe, przeciwmgielne)
- oświetlenie wew
- radio (ale zmieniarkę było słychać)
- podświetlenie panelu środkowego
- wszystkie wskaźniki (prędkości, obrotów, paliwa i temperatury silnika)
- kaganiec na wolnych obrotach (ale tego nie jestem pewien, pamięć jest zawodna)

Poniższe elementy działały:
- jedynymi kontrolkami, które "świeciły" to ta od hamulców i ABS
- wspomaganie układu hamulcowego i kierowniczego
- światła stopu
- dmuchawa

Czy ktoś z Was miał podobną przygodę?
Gdzie w Wawie jest warsztat, który może mi pomóc?

Dzięki i pozdrawiam.



Awatar użytkownika
PaniC
Forumowicz
Posty: 313
Rejestracja: 2010-03-20, 13:06
Kontakt:

Post autor: PaniC » 2010-10-12, 23:57

Zwarciaaa, zwarciaa i nic wiecej :(


Mariusz :)

Obrazek

Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Post autor: pudel » 2010-10-13, 08:12

A bezpieczniki sprawdzales?


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

cabdriver
Posty: 7
Rejestracja: 2010-10-04, 11:40
Model: Mustang 2005
Silnik: V6 3.8
Kolor: wiśniowy

Post autor: cabdriver » 2010-10-13, 08:57

pudel pisze:A bezpieczniki sprawdzales?
Wszystkie bezpieczniki są ok.!!!



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-10-13, 09:15

moze byc wszystko i wszedzie... zerknalbym czy nie zalane SJB.



Piotrek_W
Forumowicz
Posty: 178
Rejestracja: 2009-07-07, 13:33
Model: BMW
Kolor: BLACK
Kontakt:

Post autor: Piotrek_W » 2010-10-13, 09:56

cabdriver, ja na Twoim miejscu pierwsze kazałbym sprawdzić skrzynkę z bezpiecznikami, nie bezpieczniki - zaznaczam. Kiedyś miałem podobny przypadek i dokładnie te same podzespoły nie działały. Podjedź do jakiegoś elektryka magika i niech ją sprawdzi.



cabdriver
Posty: 7
Rejestracja: 2010-10-04, 11:40
Model: Mustang 2005
Silnik: V6 3.8
Kolor: wiśniowy

Post autor: cabdriver » 2010-10-13, 12:25

caniggia pisze:moze byc wszystko i wszedzie... zerknalbym czy nie zalane SJB.
SJB to komputer centralny. Zgadza się?
Gdzie jest on dokładnie umiejscowiony i jak go łatwo wymontować z 4.0 V6 2005r.?



andronik
Członek Honorowy MKP
Posty: 398
Rejestracja: 2008-07-08, 10:29
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Black Metal
Kontakt:

Post autor: andronik » 2010-10-13, 13:18

cabdriver pisze:SJB to komputer centralny. Zgadza się?
Gdzie jest on dokładnie umiejscowiony i jak go łatwo wymontować z 4.0 V6 2005r.?
SJB to punkt sterowania akcesoriami i oswietleniem. Jest on w miejscu na nogi pasażera po prawej stronie.
Jest tam mała klapka, ale służy to tylko do wymiany bezpieczników. Aby się dostać do wtyczek pod spodem, należy zdemontować cały element osłaniający to ustrojstwo. Nie ma tam żadnych śrubek, wystarczy wyciągnąć próg do góry a plastikowy element wyciągnąć do przodu.


Pozdrawiam,
Tomek

[color=red][size=150]Piszesz głupoty lub posty nic nie wnoszące do tematu ? ........... proszę ustaw czas ich wygaśnięcia[/size][/color]

Awatar użytkownika
Hans
Forumowicz
Posty: 1028
Rejestracja: 2008-12-30, 11:18
Model: 500
Kolor: Black
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Post autor: Hans » 2010-10-13, 22:40

cabdriver, jakby co, polecam mojego człowieka.

viewtopic.php?p=7679#7679

Solidnie, fachowo. Ma temat roztrzaskany i zrobi tak, żeby wszystko Ci działało. Polecam z czystym sumieniem. U mnie naprawił i wszystko działa jak ta lala. Ale na wszelki wypadek lepiej zaopatrzyć się w nowe SJB, ponieważ Twoje jest uszkodzone i nie wiadomo w jakim stopniu. Koszt - ok 350$.


.:: :evil: my other ride is your mom :evil: ::.

cabdriver
Posty: 7
Rejestracja: 2010-10-04, 11:40
Model: Mustang 2005
Silnik: V6 3.8
Kolor: wiśniowy

Post autor: cabdriver » 2010-10-14, 03:11

Hans,
Dzięki serdeczne za kontakt. Jutro, tzn. dzisiaj zadzwonię do człowieka.



Awatar użytkownika
escalar
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 2008-08-31, 23:49
Model: GT Premium Bullitt
Silnik: V8 4.6
Kolor: czarny metalik
Kontakt:

Post autor: escalar » 2010-10-14, 22:29

u mnie byla dokladnie taka sytuacja... juz kiedys to wspominalem... okazalo sie ze padl mikroprzekaznik od klimatyzacji i wzbudzal sie po kilkunastu godzinach od wylaczenia auta rozladowujac akumulator...
moj znajomy elektryk to rozgryzl: janusz sawicki (serwis Ford Motor Polska - Krakow ul Jasnogorska)

...ale nie jestem specjalista... u Ciebie rownie dobrze moze byc cos innego :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Porady techniczne”