Witam.
Mam problem ze skrzynia automatyczna... (Mustang 2011 3.7 V6)
Samochod pod duzym wzniesieniem jak jest na D jedzie do tylu. W odwrotnej sytuacji to samo... Czyli jak jest tylem do gory i dam R to pojedzie do przodu jesli puszcze z hamulca...
Co moze byc? Moze ktos cos podpowiedziec?
skrzynia automatyczna... auto jedzie do tylu pod gore
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz
Re: skrzynia automatyczna... auto jedzie do tylu pod gore
To znaczy niezależnie od stopnia wciśnięcia gazu?
Normalne, że bez nogi na gazie skrzynia nie utrzyma auta w miejscu na stromym wzniesieniu i auto zacznie się staczać. Do tego służy hamulec i gaz. Miałeś tak wcześniej czy pojawiło się nagle? Jeździłeś wcześniej automatem?
Normalne, że bez nogi na gazie skrzynia nie utrzyma auta w miejscu na stromym wzniesieniu i auto zacznie się staczać. Do tego służy hamulec i gaz. Miałeś tak wcześniej czy pojawiło się nagle? Jeździłeś wcześniej automatem?
-
- Forumowicz
- Posty: 187
- Rejestracja: 2010-10-17, 22:25
- Model: GT 2005
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: wiśniowy
Re: skrzynia automatyczna... auto jedzie do tylu pod gore
Też tak mam. Mustang cofa na wzniesieniu jak jest na D. Ale poza tym skrzynia działa bez zarzutu.
Chyba ta skrzynia tak ma.
Mam tez Jeepa automata i na tych samych ulicach i wzniesieniach nie ma cofania na D. Stoi jak zablokowany, a jest trochę cięższy niż mustang.
Chyba ta skrzynia tak ma.
Mam tez Jeepa automata i na tych samych ulicach i wzniesieniach nie ma cofania na D. Stoi jak zablokowany, a jest trochę cięższy niż mustang.
Piotrek
Re: skrzynia automatyczna... auto jedzie do tylu pod gore
To jak mocno chce ruszyć do przodu/jak duże wzniesienie pokona na luzie zależy od przełożenia w moście - jak np. zmienisz z 2.73 na 3.55 to auto toczy się na luzie wolniej, ale za to ma większy moment, więc mocniej "ciągnie" do przodu - trzeba mocniej hamować żeby stać w miejscu no i też większe wzniesienie jest w stanie utrzymać bez staczania.
Oprócz tego są wszelkiego rodzaju hill holdery, które przez chwilę po zdjęciu nogi z hamulca utrzymują hamulec żeby zdążyć przenieść nogę na gaz.
No ale jeżeli sprawa się nagle pogarsza to z konwerterem może być coś nie tak.
Oprócz tego są wszelkiego rodzaju hill holdery, które przez chwilę po zdjęciu nogi z hamulca utrzymują hamulec żeby zdążyć przenieść nogę na gaz.
No ale jeżeli sprawa się nagle pogarsza to z konwerterem może być coś nie tak.
Re: skrzynia automatyczna... auto jedzie do tylu pod gore
Panowie dzieki za info. Wydaje mi sie ze wczesniej tego nie bylo ale glowy nie dam
rzadko jezdze tym autem...
moze faktycznie tak bylo caly czas
W innych autach na automacie wydaje mi sie ze bieg trzyma i nie ma opcji "staczania sie" do tylu ja jest na D... skoro "ten typ" tak ma to ok



W innych autach na automacie wydaje mi sie ze bieg trzyma i nie ma opcji "staczania sie" do tylu ja jest na D... skoro "ten typ" tak ma to ok

-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 73
- Rejestracja: 2018-12-22, 22:16
- Model: GT
- Silnik: V8 4.6
- Lokalizacja:: 3city
- Stajnia: Stajnia Pomorze
Re: skrzynia automatyczna... auto jedzie do tylu pod gore
Akurat w Stangu tego nie testowalem ale mam jeszcze S-Maxa w automacie i jeśli wzniesienie jest za duże, to moment obrotowy generowany przez skrzynię jest za mały by utrzymać auto na wzniesieniu a tym bardziej poruszyć do przodu. Auto po prostu zaczyna sie toczyć do tyłu. Dlatego właśnie od pewnego stopnia nachylenia auta uruchamia się u mnie automatycznie hill-holder by wspomóc skrzynię.
Z tego co wiem to typowe zachowanie automatycznych skrzyni biegów.
Jeśli wcześniej tego nie obserwowałeś to albo po prostu nie zwróciłeś uwagi albo zdezaktywowałeś hill holder (jeśli masz) albo coś złego dzieje się z autem. Sprawdź na różnych pochyłościach i jeśli do pewnego poziomu nachylenia wszystko jest ok, to bym się nie martwił ale jeśli niemal każda górka to problem to moze warto podejść do jakiegoś warsztatu.
Z tego co wiem to typowe zachowanie automatycznych skrzyni biegów.
Jeśli wcześniej tego nie obserwowałeś to albo po prostu nie zwróciłeś uwagi albo zdezaktywowałeś hill holder (jeśli masz) albo coś złego dzieje się z autem. Sprawdź na różnych pochyłościach i jeśli do pewnego poziomu nachylenia wszystko jest ok, to bym się nie martwił ale jeśli niemal każda górka to problem to moze warto podejść do jakiegoś warsztatu.
V8 4,6L i życie nabiera kolorów 
